Nüve Forum

Nüve Forum > kütüphane > Bilim ve Teknoloji > Fizik > Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

Fizik hakkinda Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri ile ilgili bilgiler


LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEKA ALANLARININ TESPİTİ VE FİZİK EĞİTİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ Bu çalışmanın amacı lise 1. sınıf öğrencilerinin zeka alanlarının belirlenmesi ve bunun fizik eğitimi üzerine etkilerinin saptanmasıdır.

Like Tree9Likes
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By AncaLime
  • 1 Post By factotum
  • 1 Post By factotum
  • 1 Post By factotum

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 20.12.07, 16:37
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

LİSE 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEKA ALANLARININ TESPİTİ VE FİZİK EĞİTİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ

Bu çalışmanın amacı lise 1. sınıf öğrencilerinin zeka alanlarının belirlenmesi ve bunun fizik eğitimi üzerine etkilerinin saptanmasıdır. Araştırmada ölçme aracı olarak Çoklu Zeka Anketi kullanılmıştır. Hazırlanan Çoklu Zeka Anketinin geçerlilik çalışması için öğrencilere sorulan sorulara paralel sorular velilere ve öğretmenlere sorularak yapılmıştır. Bu amaçla Veli Anketi, ve Öğretmen Anketi hazırlanmıştır. Araştırma 395 lise 1. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Çalışma sonuçları betimsel istatistik yöntemleriyle SPSS istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiş ve Lise 1. sınıf öğrencilerin zeka alanlarının her zeka alanına orantılı bir şekilde dağıldığı görülmüştür.


Deniz GÜRÇAY, Ali ERYILMAZ
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, OFMAE Bölümü, Beytepe/ANKARA
ODTÜ, Eğitim Fakültesi, OFMAE Bölümü, ANKARA
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf t114DD.pdf (235,5 KB (Kilobyte), 444x kez indirilmiştir)
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 20.12.07, 16:43
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

GİRİŞ

Çoklu zeka teorisi Gardner tarafından 1983 yılında ***8220;Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences***8221; adlı kitabında ortaya atılmıştır (Gardner, 1983). Gardner zekayı bir kişinin bir yada birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyabilme, günlük yada mesleki yaşamında karşılaştığı bir sorunu etkin ve verimli bir biçimde çözebilme yeteneği olarak tanımlamaktadır. Gardner***8217;e göre zekanın klasik IQ testleri ile açıklanamayacak kadar çok boyutları vardır. Zeka alanları olarak adlandırılmış olan bu boyutlar Sözel-Dil zeka, Mantık-Matematik zeka, Görsel-Uzaysal zeka, Sosyal zeka, Öze Dönük zeka, Müziksel-Ritmik zeka ve Bedensel-Kinestetik zekadır. Şu sıralarda Gardner doğa olaylarına duyarlılık ve doğadaki ilişkileri fark edebilme yeteneğini kapsayan doğa zeka alanını da yeni zeka alanı olarak tanımlanmıştır.

Zeka Alanları kısaca şöyledir:

Sözel ***8211; Dil Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişilerin işitsel yetenekleri çok gelişmiştir, okumayı ve yazmayı severler, kelime oyunları oynamaktan hoşlanırlar, gelişmiş kelime hazneleri vardır, akıcı konuşurlar ayrıca isimler, tarihler, yerler gibi kimi gereksiz bilgileri zihinlerinde tutarlar.

Mantık ***8211; Matematik Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişilerin matematik bilgileri çok gelişmiştir, problemlere bilimsel çözümler üretirler, anlamadıkları şeyleri deneyerek keşfetmeye çalışırlar, kavramlar arasındaki ilişkileri araştırırlar.

Görsel - Uzaysal Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişiler sanat etkinliklerinden hoşlanırlar, resimlere ve renklere ilgi duyarlar, zihinden nesnelerin üç boyutlu şeklini canlandırabilirler, harita ve grafikleri rahatça okurlar ve iyi bir yön duyguları vardır.

Müziksel ***8211; Ritmik Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişiler etrafındaki seslere çok duyarlıdır, müzikten hoşlanırlar, ders çalışırken veya okurken müzik dinlerler ve çoğunlukla şarkı söylemekten zevk alırlar.

Bedensel ***8211; Kinestetik Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişiler bedenlerini çok iyi kullanırlar, spor yapmak gibi etkinliklerden hoşlanırlar, taklit yetenekleri gelişmiştir, konuşurken el ve kol hareketlerini sıklıkla kullanırlar.

Sosyal Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişiler insanlarla bir arada olmaktan hoşlanırlar, birçok arkadaşları vardır, sosyal etkinliklere katılırlar, grup çalışmasıyla daha iyi öğrenirler ve başkalarının ruh hali ve mizaçlarına göre davranırlar.

Öze Dönük Zeka Alanı: Bu zekası ön planda olan kişiler yalnız olmaktan hoşlanırlar, kendilerinin kuvvetli ve zayıf oldukları alanları iyi bilirler, yalnız çalışmaktan hoşlanırlar özgüvenleri vardır ve bağımsızlıktan hoşlanırlar.

Armstrong***8217;a göre Çoklu Zeka Kuramının dört temel dayanağı vardır (Armstrong, 1994).
1. Her insan, çeşitli zeka alanlarının tümüne sahiptir ve bu zeka alanları değişik düzeylerde bulunabilirler.
2. Her insan, çeşitli zeka alanlarından her birini yeterli bir düzeyde geliştirebilir.
3. Çeşitli zeka alanları genellikle bir arada ve karmaşık bir yapıda çalışırlar.
4. Bir kişinin her alanda zeki olabilmesinin birçok yolu vardır.

Çoklu Zeka Kuramı konunun öğrencilerin öğrenme sitillerine göre öğretilmesi açısından ve öğrencileri zeka alanlarını mümkün olan en üst seviyeye çıkarmaya teşvik açısından fizik eğitiminde kullanılabilecek bir kuramdır. Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanmış ders planları ile öğretmen öğrencilerin yaparak ve yaşayarak fiziği öğrenmelerini sağlatacak ve bununla birlikte öğrencilerin her zeka alanında kendilerini geliştirmelerine de yardımcı olmuş olacaktır. Ancak ders programları hazırlanmadan önce öğrencilerin zeka alanlarının genel profilinin bilinmesi gereklidir. Bu öğretmenlerin sınıfta yapacakları kişisel gözlemler, öğrenci ile ilgili okul kayıtları, veli görüşleri yada öğrencilerin dolduracağı Çoklu Zeka Anketi ile mümkün olabilir (Saban, 2001; Selçuk, 2002). Ancak Türkiye***8217;deki normal devlet liselerindeki sınıf mevcudu göz önüne alınırsa öğretmenlerin gözlemlere dayanarak yada kayıtları inceleyerek öğrencileri tanıması oldukça zordur.
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 20.12.07, 16:45
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

YÖNTEM

2.1. Problem Bu araştırmanın amacı lise 1. sınıf öğrencilerinin zeka alanlarının dağılımı nasıl olduğunun belirlenmesi ve sonuçların fizik eğitimi açısından değerlendirilmesidir..
2.2 Evren Araştırmanın evrenini 2001-2002 öğretim yılında Sincan ilçesindeki normal devlet liselerinde lise 1. sınıfta olan öğrenciler oluşturmaktadır.
2.3. Örneklem Çalışma 2001-2002 öğretim yılında Sincan ilçesindeki iki normal devlet lisesindeki toplam 395 lise 1. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Örneklemin %50.6***8217;sı (200) kız ve %49.4***8217;ü (195) erkek öğrencilerden oluşmaktadır.
2.4. Veri Toplama Aracı Araştırmada ölçme aracı olarak Çoklu Zeka Anketi kullanılmıştır. Howard Gardner***8217;in ***8220;Frames of Mind***8221; adlı kitabındaki Çoklu Zeka kuramına dayandırılmış ve Anne Biro and Sue Teele***8217;den izin alınarak Renaissance projesi kapsamında adapte edilmiş olan Çoklu Zeka Anketi internetten alınmıştır (Multiple Intelligences Inventory, 2002). Ankette her zeka alanına ilişkin 15***8217;er madde olmak üzere toplam 105 madde bulunmaktadır. Dolayısıyla her bir zeka alanında alınabilecek en yüksek puan 15***8217;dir. Bu çalışmada ise bu anket Türkçe***8217;ye çevrilmiş ve H.Ü. İngilizce Öğretmenliği ve Türkçe Bölümü öğretim elemanları tarafından incelenmiş gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Daha sonra ODTÜ ve H.Ü. Eğitim Fakültesindeki öğretim elemanları tarafından incelenmiştir ve türkçe tam karşılığının olmaması sebebiyle bir madde anketten çıkartılmıştır. Böylece Çoklu Zeka Anketinde 7 zeka alanına yönelik toplam 104 madde vardır. Bu zeka alanları şöyledir: Sözel-Dil zeka, Mantık-Matematik zeka, Görsel-Uzaysal zeka, Sosyal zeka, Öze Dönük zeka, Müziksel-Ritmik zeka ve Bedensel-Kinestetik zeka. Sözel-Dil zekasına yönelik 14 ve diğer zeka alanlarına yönelik 15***8217;er madde bulunmaktadır. Çoklu Zeka Anketinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .86 olarak tespit edilmiştir. Alt boyutlardaki güvenirlik katsayıları ise sırasıyla şöyledir: Sözel-Dil zeka .63, Mantık-Matematik zeka .54, Görsel-Uzaysal zeka .61, Sosyal zeka .63, Öze Dönük zeka .48, Müziksel-Ritmik zeka .76 ve Bedensel-Kinestetik zeka .55***8217;dir. Anketin geçerliliğinin tespiti için Veli Anketi ve Öğretmen Anketi hazırlanmıştır.Veli anketinde velilere kısaca Çoklu Zeka Teorisi hakkında bilgi verilmiş sonrada verilen bilgilerin ışığında çocuklarının her bir zeka alanında ne kadar gelişmiş olduklarını ***8220;Çok gelişmiş***8221;, ***8220;Gelişmiş***8221;, ***8220;Orta derecede gelişmiş***8221;, ***8220;Biraz gelişmiş***8221;, ***8220;Çok az gelişmiş***8221; şeklinde işaretlemeleri istenmiştir. Veli anketleri öğrencilerle velilere iletilmiş ve 241 öğrenci velisi anketini cevaplamıştır. Öğretmen anketinde ise yine kısaca Çoklu Zeka Teorisi hakkında bilgi verilmiş sonrada verilen bilgilerin ışığında öğretmenlerden sınıftaki öğrencilerden iyi tanıdıklarını her bir zeka alanında Çok iyi ise 3, Orta ise 2 ve kötü ise 1 olarak değerlendirmeleri istenmiştir.
2.5. Verilerin Çözümlenmesi
Lise 1. sınıf öğrencilerinin Çoklu Zeka Anketine verdikleri cevapların analizi SPSS paket programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, kayışıklık ve basıklık sonuçları ile değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.
Çoklu Zeka Anketinde öğrencilerden her bir maddenin kendilerini ne kadar yansıttığını ***8220;Katılıyorum (3)***8221; ***8220;Kararsızım (2)***8221; ve ***8220;Katılmıyorum (1)***8221; şeklinde işaretlemeleri istenmiştir. Dolayısıyla Sözel-Dil zekası haricinde her bir zeka alanında alınabilecek en yüksek puan 45***8217;dir en düşük puan ise 15***8217;dir. Sözel-Dil zekası için ise en yüksek 42 en düşük ise 15 puan alınabilir. Veli anketi ve öğretmen anketlerine verilen cevaplar ile öğrencilerin Çoklu Zeka Anketine verdikleri cevaplar arasındaki ilişki Pearson Korelasyonu ile.05 anlamlılık düzeyinde araştırılmıştır.
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 20.12.07, 17:01
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

BULGULAR

Lise 1. sınıf öğrencilerine uygulanan Çoklu Zeka Anketinin zeka alanlarına göre aritmetik ortalaması ve standart sapması Tablo 1***8217;de verilmiştir.
Tablo 1. Çoklu Zeka Anketinin Zeka Alanlarına Göre Aritmetik Ortalaması ve Standart Sapması


Zeka alanlarına göre aritmetik ortalamalara bakıldığında Tablo 1.***8217;de görüldüğü gibi bütün zeka alanlarının hemen hemen aynı oranda eşit dağıldığını göstermektedir. Bununla birlikte her zeka alanındaki sola doğru kayışıklık öğrencilerin kendilerini bu alanlarda oldukça iyi hissettiklerini göstermiştir. Zeka alanlarına göre öğrencilerin frekans dağılımları Şekil 1***8217;de verilmiştir.




Şekil 1. Lise 1.sınıf öğrencilerinin zeka alanlarına göre frekans dağılımları

Bu verilerin öğrencilerin zeka alanlarına ilişkin gerçek bilgileri ne derecede yansıttığını belirleyebilmek için velilerden öğrencilere ilişkin veli anketine verdikleri yanıtlar ile öğrencilerin Çoklu Zeka Anketine verdikleri yanıtlar arasında basit ilişki analizi yapılmış ve Tablo 2***8217;de görüldüğü gibi her zeka alanında veli ve öğrenci cevapları arasında anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Bu anketin geçerliliği açısından olumlu bir sonuçtur ve öğrencilerin verdiği cevapların velilerin cevapları ile uyumlu olduğunu göstermektedir. Ancak Sosyal zeka ve Müziksel-Ritmik zeka alanlarındaki korelasyon orta diğer zeka alanları için ise oldukça düşüktür. Bu ise velilerin öğrencileri tam tanımadıklarını göstermektedir.
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 20.12.07, 17:15
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

Tablo 2. Veli görüşleri ile öğrencilerin verdikleri yanıtlar arasındaki ilişki


Veli anketi için yapılan analizlerin aynısı öğretmen anketi için de yapılmıştır. Analiz sonuçları Tablo 3***8217;de verilmiştir.

Tablo 3. Öğretmen görüşü ile öğrencilerin verdikleri yanıtlar arasındaki ilişki


Öğretmenlerin öğrencilerin zeka alanlarına ilişkin yanıtları ile öğrencilerin Çoklu Zeka Anketine verdikleri yanıtlar arasında korelasyona bakıldığında sonuçlar arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Bu da öğretmenlerin öğrencileri yeterince tanımadıklarının bir göstergesidir. Sınıf mevcutlarının 45***8217;in üstünde olması öğretmen ile öğrenci arasındaki etkileşimi tamamen ortadan kaldırmıştır. Öğretmen Mantık-Matematik zeka alanında öğrencileri tam ters olarak değerlendirmektedir. Öze Dönük zeka alanlarında ise hiç bir fikre sahip değildir.
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 20.12.07, 17:16
AncaLime - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Nuve Forum Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2006
Nereden: Everywhere in Turkey...
İletiler: 1.271
Blog Başlıkları: 6
AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!AncaLime öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

SONUÇ VE YORUM

Bu araştırmanın sonuçları öğrencilerin zeka alanlarının eşit dağıldığını göstermektedir. Sözel dil zekası ve matematiksel mantık zekasını ön plana çıkaran günümüz eğitim sistemimizde ise ne yazık ki diğer zeka alanlarında ön plana çıkmış olan öğrenciler göz ardı edilmektedir. Buda fiziği öğrenciler açısından daha bir anlaşılmaz ve zor hale getirmektedir. Oysa fiziğin bir doğa bilimi oluşu her zeka alanını kapsayan aktivitelerin hazırlanmasını daha bir kolaylaştırmaktadır. Bu şekilde planlanmış ortamlarda yetişen öğrenceler sadece fiziği sevmekle kalmayacak okul sonrasında bile sürekli çevresindeki fiziksel olayları sorgulayan ve bilgiyi arayan, kullanan ve üreten bireyler haline dönüşecektir. Unutulmamalıdır ki bilgi çağının yaşandığı günümüzde öğrencilerimizi bilgiye ulaşan, bilgiyi kullanan ve bilgiyi üreten bireyler haline getirebilmemiz gereklidir. Fizik eğitiminde Çoklu Zeka kuramına dayalı ders planlarıyla hem her zeka alanındaki öğrencilerin fiziği öğrenmesi sağlanmış olacak hem de öğrencilerin az gelişmiş olan zeka alanlarının gelişmesine olanak sağlanmış olacaktır. Son zamanlarda yapılan çalışmalar yaparak ve yaşayarak öğrenmenin önemini vurgulamaktadır. Bunun için öğrencilere mümkün olduğunca bilgiye ulaşma aşısından zengin ortamlar hazırlanmalıdır. Bunu yaparken öğrencilerin zeka alanlarının göz önüne alınması fizik eğitimine ekstra bir katkı sağlayacaktır.



Kaynaklar Armstrong, T. (1994). Multiple Intelligences In The Classroom, Association for Supervision and Curriculum Development. Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books. Multiple Intelligences Inventory, (2002, Mart). Revisedteele revisedteele Saban, A. (2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Nobel Yayınevi. Selçuk, Z. (2002). Çoklu Zeka Uygulamaları. Nobel Yayınevi.
__________________
bazı güzellikleri görmek için hayatta olmak değil, rüyalarda ölmek gereklidir. ( Qulerifenyn Cianenrity )
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 26.03.11, 17:35
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2011
İletiler: 3
factotum doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

Öncelikle bu bilgilendirici paylaşım için çok teşekkür ederim. Şu anda üzerinde çalıştığım tez için eğitim bilimleri alanında araştırmalar yapıyorum ve uygulamış olduğunuz teste benimde ihtiyacım var. Nereden ulaşabileceğim konusunda beni bilgilendirebilir misiniz?
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 26.03.11, 17:45
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2011
İletiler: 3
factotum doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

Ayrıca yapmış olduğunuz bu çalışmanın tamamına word ya da pdf şeklinde ulaşma imkanım var mı?
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 26.03.11, 20:03
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

Al***305;nt***305;:
factotum´isimli üyeden alıntı Mesaj***305; göster
Ayrıca yapmış olduğunuz bu çalışmanın tamamına word ya da pdf şeklinde ulaşma imkanım var mı?
makalenin tamamı ilk konuya eklentiden upload edilmiştir
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 27.03.11, 20:21
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2011
İletiler: 3
factotum doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Çoklu Zeka Alanlarının Tespiti Ve Fizik Eğitimi Üzerine Etkileri

teşekkürler
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
alanlarının, çoklu, eğitimi, etkileri, fizik, tespiti, üzerine, zeka

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 05:10 .