Nüve Forum

Nüve Forum > kütüphane > Bilim ve Teknoloji > Araçlar-Gereçler-İcatlar > Genel Araçlar > Hidrolik ekskavatörler, ekskavatör türleri, motor ve hidrolik sistem

Genel Araçlar hakkinda Hidrolik ekskavatörler, ekskavatör türleri, motor ve hidrolik sistem ile ilgili bilgiler


Hidrolik ekskavatörler, inşaat alanında kullanılan yararlı makinalardan biridir. Hendek kazan küçük tiplerden, bir defada 20 tonluk kayaları kaldıra-bilen dev tiplere kadar birçok türü vardır. Genel amaçla kullanılanların kapasiteleri 1,5-2 ton

Like Tree1Likes
  • 1 Post By remşit

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 21.08.08, 13:10
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Jul 2006
Nereden: Ankara
İletiler: 1.414
remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Hidrolik ekskavatörler, ekskavatör türleri, motor ve hidrolik sistem

Hidrolik ekskavatörler, inşaat alanında kullanılan yararlı makinalardan biridir. Hendek kazan küçük tiplerden, bir defada 20 tonluk kayaları kaldıra-bilen dev tiplere kadar birçok türü vardır. Genel amaçla kullanılanların kapasiteleri 1,5-2 ton kadardır. Bazıları lastik tekerlekli, bazıları paletlidir. Küçük modeller, tarım alanında kullanılan TRAKTÖR' lerden türetilir. Ötekiler, doğrudan doğruya kullanılacakları amaca göre planlanır.

Motor ve hidrolik sistem:
Hidrolik ekskavatörün güç kaynağı, taşıtlarda kullanılan DİZEL MOTORU' nün uyarlanmış bir türüdür. Bunlarda, alışılmış debriyaj - moment dönüştürücü - vites kutusu sisteminin yerini, yüksek basınçlı yağ pompalan almıştır. Kepçeler çift etkili piston ve silindirlerle çalıştırılır. Paletleriyse, HİDROLİK motorlar döndürür. Tekerlekli araçlarda, ilerlemeyi sağlayan vites düzeneği vardır. Hidrolik sistemi, pompaları pistonlara bağlayan borularda bulunan valflar denetler. Sürücü, bu valfları, kabindeki kol ve pedallarla çalıştırır. Büyük ma-kinalarda, sürücüyü yormamak için, havalı direksiyon bulunur. Yağ basınçları modelden modele değişir: ama genellikle, 105-340 bar arasındadır.

Ekskavatör türleri:
Bütün hidrolik ekskavatörlerin ortak yanı, üç ya da daha çok yerinden monte edilmiş olan ve kazma amacıyla kullanılan kepçedir. Traktörden türetilmiş modeller dışında, paletli ve tekerlekli araçların tümünde kepçe, sürücü kabinini, motoru ve öteki donanımları taşıyan döner platformun üstüne yerleştirilmiştir. Döner platform, yürütücü sistemi içeren bir düzeneğin üstünde bulunduğundan.her yönde istendiği kadar dönebilir.
Traktörden türetilen araçlarda, kazma düzeneği arkada bulunur ve kepçeyi taşıyan bölüm yana doğru kayabilir. Böylece, kepçenin hareketi kısıtlı olduğu halde, araç, sıkışık yerlerde de etkili biçimde çalışabilir. Bu tip ekskavatörlerin önünde, genellikle hidrolik olarak çalışan bir doldurma kepçesi de bulunur.
Hidrolik ekskavatör, önceleri, yalnızca kazma amacıyla kullanılmıştır. Kazma sırasında, kepçenin ön kenarı toprağa dayanır ve geriye doğru çevrilerek toprakla doldurulur. Sonra kepçe yukarı kaldırılır ve başka bir yere boşaltılır. Boşaltma, kepçenin ters yönde döndürülmesiyle gerçekleştirilir.
Bu araçların kullanım alanını genişletme amacıyla, birçok ek sistem geliştirilmiştir: Hafif ya da ağır maddeler için farklı kepçeler; hendek temizlemek ve otları kazmak için özel düzenekler; döşenmiş taş ve kayaları kırmak için dişler; kazıkları toprağa çakmak için çift çeneli kova; kepçe kollarını uzatmak için özel parçalar; metal parçalarını taşımak .için mıknatıs ve tutucular.
Araçta görülen en büyük gelişme, kepçenin geri çekilerek değil, ileri itilerek doldurulmasını ve kazmasını sağlayan yüz kepçesidir. Bu gelişme, alışılmış kepçe kolu sisteminde değişiklik yapılarak sağlanır. Bununla birlikte, makinaların çoğunda kepçeler, pistonlarla birlikte bütünüyle değişebilecek biçimde yapılır. Yüz kepçeleri, genellikle sert yerleri kazmada, ağır işlerde, maden ve taş ocağı açılmasında kullanılır.
Ters kepçe, en uzak yerlere erişebilecek, derinleri kazacak ve yükseğe boşaltacak biçimde üretilir. Ayrıca, makinanın dengesini bozmaması ve dayanıklı olması için de gerekli hesaplar yapılır. Tekerlekli araçlarda, hidrolik olarak çalışan ve eğimli ya da engebeli yerlerde aracın dengesini sağlayan, destek ayaklar bulunur. Yüz küreği, taşıyacağı yüke yakın olacak biçimde yapıldığından, genellikle toprak düzeyinin altını kazamaz. Bu araçlar, taşıyacakları yükü, yerde ilerleyerek kepçelerine doldurur, 90° ya da 180° dönerek, bir kamyona boşaltırlar.
İkinci Dünya savaşını izleyen yıllarda, hidrolik teknolojisi ilk kez HAFRİYAT MAKİNALARI'na uygulandı ve hidrolik ekskavatörler, kabloyla (çelik halat) çalışan makinaların (sözgelimi, kepçesine halatla kumanda edilen ekskavatör) yerini almaya başladı. Ne var. ki bu, ancak küçük ve orta ağırlıkta işler için geçerlidir ve büyük çelik halatlı araçların yerini tutacak ekskavatörler, hâlâ yapılamamıştır.

Nüve Forum
Kaynak:4
2.cilt / s.649-651
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

#sadece remşit#
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
ekskavatör, ekskavatörler, hidrolik, motor, sistem, türleri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 03:53 .