Nüve Forum


Genel Araçlar hakkinda Marş motoru nasıl çalışır? ile ilgili bilgiler


Marş motoru (starter), bir motorun krank milini, hareketsiz halden, motorun kendi kendine çalışmayı sürdürebileceği bir hıza kadar döndürmeye yarayan bir makinadır. İÇTEN YANMALI MOTORLAR'da kullanılan marş motorları, genellikle aküyle çalışan

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 23.11.08, 20:13
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Jul 2006
Nereden: Ankara
İletiler: 1.365
remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Marş motoru nasıl çalışır?

Marş motoru (starter), bir motorun krank milini, hareketsiz halden, motorun kendi kendine çalışmayı sürdürebileceği bir hıza kadar döndürmeye yarayan bir makinadır. İÇTEN YANMALI MOTORLAR'da kullanılan marş motorları, genellikle aküyle çalışan doğru akımlı elektrik motorlarıdır. Güçleri, 0,5 BG'ile (MOTOSİKLET motorlarında), 15 BG (büyük DİZEL MOTORU’nda) arasında değişir.
Kullanılan motorlar seri sargılı ve hızlı kalkışlıdır. Yani, rotor ile statorun sargıları, elektrik bakımından seri bağlanmıştır ve motor, kısa bir zaman aralığı içinde, belirli bir sıcaklığı aşmadan yüksek bir güç üretecek biçimde planlanmıştır. Seri sargı, marş motoruna büyük bir kalkış momenti kazandırır. Büyük kalkış momenti, çalıştırılacak olan motorun EYLEMSİZLİK ve SÜRTÜNME kuvvetlerinin yenilmesinde ve aküden fazla akım çekilmeden motorun kısa bir sürede gerekli hıza çıkarılmasında büyük önem taşır.
Asıl motor çalıştırıldıktan sonra, marş motorunun hiç bir işlevi kalmaz. Bu nedenle, iki ya da üç dakikadan fazla çalışmayacak biçimde yapılarak, elden geldiğince hafif olması sağlanır. Daha uzun süreler için güç vermesi istenen marş motorlarının, fazla ısınmayı önlemek için, daha büyük ve ağır yapılması gerekir.
Marş motoru yüksek elektrik akımıyla çalıştırılır. Bu akım, OTOMOBİL'lerde yaklaşık 150 amper, çok büyük ticari araçlardaysa 1000 amper kadardır. Elektrik akımının düzenlenmesi, bir dizi elektrik kontağını hareket ettiren bir RÖLE ya da SOLENOİT'le gerçekleştirilir. Röle ya da solenoit, aracın sürücü bölümüne yerleştirilmiş bir anahtarla denetlenen elektrik düğmesiyle çalıştırılır.
Marş motoru ile asıl motor arasındaki bağlantı yaklaşık 12:1 oranındaki çift dişli çarkla sağlanır. DİŞLİ ÇARKLAR"ın büyüğü, asıl motor üstündedir. «Pinpon Eylemsizlikli marş motorları: Eylemsizlikli marş motorunda, hızla ivmelenen mil.pinyonun eylemsizlik kütlesini harekete geçirir. Hızla ivmelenen mil, pinyonu, mil üstündeki bir sarmal boyunca ileri doğru iten bir kuvvet yaratır; böylece pinyon, çember dişliye geçer. Motor çalışmaya başlayıp, marş motoru durdurulduğunda, pinyon, sarmaldan geri dönerek, çember dişliden ayrılır.
Pinyonun çember dişliden ayrılıp geriye doğru fırladığı sırada ortaya çıkan kuvveti sogurmak için,milin üstüne «tampon yay Ön geçmeli marş motorları: Ön geçmeli marş motorları hem benzin motorlarında, hem de dizel motorlarında kullanılır. Bunlarda, marş motorunu çalıştıran rölenin yerini, bir solenoit almıştır. Solenoit, marş motoruna elektrik verilmeden önce, pinyonu ileri doğru itip, çember dişliye geçirmek için kullanılır, Pinyonun dişleri ile çember dişlinin dişlerinin birbirlerine tam olarak geçmemeleri durumunda, bu geçmeyi sağlama amacıyla, pinyon dişlinin indekslenmesi için (yani, pinyon dişlinin, çember dişlinin tam karşısına gelinceye kadar çevrilmesi için) bir araç gerekir. Bu amaçla kullanılan yöntemlerden biri, solenoitin, motora elektrik vermeden önce bir yayı bastırmasını sağlayan bir mekanizma kurulmasıdır. Böylece, elektrik verildiğinde, pinyon dişli çevrilecek ve yayla çember dişliye geçirilecektir.
Bu yöntemde marş motoru, asıl motor çalıştıktan sonra da çember dişliye bağlı kalabilir. Marş motorunu korumak için, pinyona bir boşa döndürme aygıtı eklenmiştir. Boşa döndürme aygıtı, bir çeşit buya kilitli/kavramadır. Bir dış kovan ile bir iç kovandan oluşur Kovanlardan biri çember biçimindedir. Ötekindeyse, bir dizi koni biçimli «fatura Marş motoruna elektrik akımı verilmeden önce pinyonu çember dişliye bağlayan bir solenoiti bulunan, ön geçmeli marş motoru, (üstte) Solenoit, marş motorunun üstündeki silindir biçimli koruyucunun içindedir.
ce, iki kovan arasındaki açıklık, bir dizi basamak biçimini alır. Koni biçimli faturaların her birinde, yaylı ve rulmanlı yatak bulunur. Yaylar, rulmanları, daha alçaktaki faturalara iter. Aygıtın bir yöne doğru çevrilmesi, rulmanları faturalarda sıkıştırıp, iki yatağı birbirine kilitler, böylece moment öteki yana iletilir. Aygıtın öteki yöne doğru çevrilmesiyse, rulmanları serbest bırakır, böylece yataklar boşta döner.
Ön geçmeli sistem, dizel motorları için bir zorunluluktur. Bu motorlar yüksek sıkıştırma oranları kullandıklarından, çalışmaya başlamaları benzin motorlarından daha güçtür. Ön geçmeli sistem, eylemsizlik sisteminden pahalı olmasına karşılık, daha sessizdir ve daha geniş sıcaklık aralıklarında daha iyi çalışmaktadır.


Kaynak:4-cilt: 4
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

#sadece remşit#
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
çalışır?, marş, motoru

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 21:28 .