Nüve Forum

Nüve Forum > kütüphane > Bilim ve Teknoloji > Araçlar-Gereçler-İcatlar > Genel Araçlar > Sigara çakmağı-taşlı çakmaklar-yakıt-elektronik ateşleme-taşıt çakmaklaı

Genel Araçlar hakkinda Sigara çakmağı-taşlı çakmaklar-yakıt-elektronik ateşleme-taşıt çakmaklaı ile ilgili bilgiler


Bir çakmaktaşı ve döner taş yardımıyla, gazla ıslatılmış bir fitili tutuşturan kıvılcım oluşturarak çalışan çakmaklar, çakmaktaşı ve kavla ateş yakma yönteminin modern bir uyarlamasıdır. XVI. yüzyılda Avrupa'ya getirilen tütün kullanımının

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 28.11.08, 14:49
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Jul 2006
Nereden: Ankara
İletiler: 1.365
remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Sigara çakmağı-taşlı çakmaklar-yakıt-elektronik ateşleme-taşıt çakmaklaı

Bir çakmaktaşı ve döner taş yardımıyla, gazla ıslatılmış bir fitili tutuşturan kıvılcım oluşturarak çalışan çakmaklar, çakmaktaşı ve kavla ateş yakma yönteminin modern bir uyarlamasıdır.
XVI. yüzyılda Avrupa'ya getirilen tütün kullanımının yaygınlaşması, kolayca yanan çakmakların geliştirilmesine yolaçmıştır.
Gerçek anlamda ilk çakmaklar, XX. yüzyılın başlarında ortaya çıktı. Ama bundan önceki üç yüzyıl boyunca birçok ilgi çekici (bazen de tehlikeli) buluş de
nenmişti. Bunların bazıları, günümüzün oyuncak tüfeklerinde kullanılanlara benzer tüfek kapsülleriyle çalışıyordu.
Taşlı çakmaklar: Sigara çakmaklarında kullanılan çakmaktaşı, gerçek çakmaktaşı değil, seryumlu magnezyum ile demir alaşımıdır. Bu alaşım 1900 yıllarında Baron Auer von Welsbach tarafından bulundu ve ilk taşlı çakmak, von Welsbach'ın çalıştığı Treibach'ta (Avusturya) yapıldı. Bu çakmakta dönme hareketinden yararlanılmıyor, kıvılcımlar, çakmaktaşının aşındırıcı bir yüzeye sürtülmesiyle elde ediliyordu. İlk döner taşlı çakmaklar 1909'da ortaya çıktı. Manivelan çakmaklarsa, 1920 yıllarında geliştirildi.
Yakıt: Sigara çakmaklarında günümüzde, ya ' petrolden türetilmiş çok yanıcı bir sıvı yakıt ya da sıvılaştırılmış bütan gazı kullanılır. Birinci tipte, yakıt, bir fitille depodan yukarı çekilir ve bir çakmaktaşından elde edilen kıvılcımlarla tutuşturulur. Çakmak kullanılmadığı zaman, fitil bir başlıkla kapatılır. Alevin yüksekliğiyse, fitilin uzunluğu değiştirilerek ayarlanır.
Bütan gazlı çakmaklar 1945'te ortaya çıkmıştır.
Temiz ve kokusuz alev veren bu çakmaklarda, biri depoyu doldurmak için tabanda ya da yanda, öteki de tepede yeralan iki supap vardır. Tepedeki supap ayarlanabilir. Gazh çakmaklar, hem çakmaktaşıyla, hem de elektronik olarak ateşlenebilir.
Çakmağın tipine bağlı olarak, alev valfı, bir başlığın kaldırılmasıyla ya da bir manivelanın bastırılmasıyla (başparmakla döndürülen taşlı modellerde) açılır. Manivela mekanizmasıyla otomatik olarak açılan tipler de vardır.
Elektronik ateşleme: Elektronik ateşleme başlıca iki yolla gerçekleştirilir. Birinde, düşük gerilimli küçük bir pilden gelen akım, bir KONDANSATÖR'üdoldurur. Çalıştırma düğmesine basıldığı zaman, bir devre tamamlanır ve kondansatör, elektrik akımını yükseltici bir TRANSFORMATÖR Üstünden boşalır. Transformatörün ikincil devresi, çalıştırma düğmesiyle aynı anda salınan gaz akımını ateşleyecek dar bir aralıktan atlayan, oldukça yüksek gerilimli bir kıvılcım oluşturur. Alev, düğmeye basıldığı sürece yanar.
İkinci yöntemde, piezoelektrik etkiden yararlanılır. Belirli tipte billurların karşıt uçları arasında, vurma ya da burma yoluyla bir gerilim indüklenir. Genellikle billurlaşmış bir kurşun bileşiği olan küçük billur bloğa, yayla kurulup, düğmeyle salıverilen bir horozla vurulur. Ortaya çıkan gerilim, pille çalışan türde olduğu gibi, gazı ateşlemek için bir yarığın karşı tarafına akar. Kullanılan billur hiç tükenmez.
Taşıt çakmakları: Bu tip çakmaklar, taşıtların ön tablasındaki bir yuvada/normal olarak hafifçe boşta tutulan bir düğmeden oluşur. Sıkıca sarılmış bir nikelkrom şeridi ya da elektriğe dirençli başka bir metal sarmaldan oluşan bir elektrik öğesi, ön tablaya giren çakmağın arkasındaki ısı tutucu seramik tabana takılır.
Çakmak, yaylı bir mandala doğru itildiği zaman, otomobilin elektrik sistemi ile öğe arasında, hızla ısınan bir devre tamamlanır. Gerekli sıcaklık derecesine erişilince, sıcaklığa duyarlı bir düzenek, mandalı salıp, hem devreyi açar, hem de çakmağı geri iter. Çakmak yerinden çıkarıldığında, akkor haldeki öğe sigarayı yakmak için kullanılabilir. Çakmak, kullanıldıktan sonra, yeniden yuvasına yerleştirilir.


Kaynak:4-cilt:6
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

#sadece remşit#
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
ateşleme-taşıt, çakmağı-taşlı, çakmaklaı, sigara

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 02:08 .