Nüve Forum

Nüve Forum > gazete haber ve makale yorumları > Bilim ve teknoloji > Araçlar ve Gereçler > Çin'den Türkiye'ye Demir İpek Yolu projesi

Araçlar ve Gereçler hakkinda Çin'den Türkiye'ye Demir İpek Yolu projesi ile ilgili bilgiler


Çin'in en büyük lokomotif ve vagon üreticisi olan CSR'in başkanı Zhao Xiaoyang, Şincan'dan başlayacak 6000 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Kırgızistan, Tacikistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye'ye uzanacağını kaydetti. China

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 05.07.14, 12:59
Selim Hoytur - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Profesör
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 5.878
Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çin'den Türkiye'ye Demir İpek Yolu projesi

Çin'in en büyük lokomotif ve vagon üreticisi olan CSR'in başkanı Zhao Xiaoyang, Şincan'dan başlayacak 6000 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Kırgızistan, Tacikistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye'ye uzanacağını kaydetti.

China Daily gazetesine konuşan Zhao, toplam 150 milyar dolarlık yatırım gerektiren hattın 2020'da büyük ölçüde hizmete girebileceğini ve 2030'da bitirilebileceğini söyledi.
Çin'den Türkiye'ye Demir Ýpek Yolu projesi-china-turkie-train-project.jpg

Söz konusu hattı 'Yeni İpek Yolu' şeklinde tanımlayan Zhao, seyir hızının yolcu trenleri için saatte 200 kilometre, yük trenleri için ise saatte 160 kilometre olacağını belirtti.

Çinli uzmanların 'Demir İpek Yolu' diye tabir ettiği projeye Pekin yönetiminin büyük öncelik verdiği ve finansman konusunda eli açık davranmaya hazır olduğu biliniyor.

Ancak, İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşacak dev projenin hayata geçmesi için herşeyden önce Orta Asya'da ülkeleri arasında jeopolitik uzlaşma sağlanması icap ediyor. Bunun yanı sıra, projeyle ilgili sayısız mali ve teknik nitelikli sorunun aşılması gerekli.

Dünyanın en büyük ikinci ekonomisine sahip olan Çin, 4 trilyon doları aşan dış ticaretinin yaklaşık yarısını Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya'yla ülkeleriyle yapıyor. Fakat, bu ticaret büyük oranda deniz yollarına bağımlı bulunuyor.

Pekin yönetimi, özellikle ABD'nin de dahil olduğu deniz ihtilaflarının yarattığı potansiyel risk nedeniyle demiryolu projesine birinci derecede stratejik önem atfediyor.

Çin ile deniz komşuları olan Japonya, Filipinler ve Vietnam arasında sıcak çatışma riski içeren egemenlik sorunları bulunuyor ve bu sorunlar gün geçtikçe ciddileşiyor.

cnnturk
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
çin'den, demir, projesi, türkiye'ye, yolu, ıpek

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 11:22 .