Nüve Forum


Matematik hakkinda Matematikte soyut daha iyi ile ilgili bilgiler


ABD'nin Ohio Üniversitesi'nde yapılan araştırmaya göre, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, soyut eğitim tarzıyla öğrenenlere oranla bilgilerini yeni bağlamda kullanmakta sıkıntı çekiyor. Uzmanlar 80 öğrenciye bir aritmetik sorusunun çözümünü ilk

Like Tree1Likes
  • 1 Post By Selim Hoytur

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 27.04.08, 00:36
Selim Hoytur - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Profesör
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 5.878
Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Selim Hoytur öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Matematikte soyut daha iyi

ABD'nin Ohio Üniversitesi'nde yapılan araştırmaya göre, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, soyut eğitim tarzıyla öğrenenlere oranla bilgilerini yeni bağlamda kullanmakta sıkıntı çekiyor. Uzmanlar 80 öğrenciye bir aritmetik sorusunun çözümünü ilk üç gruba üç somut örnek vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğretti. Araştırmacılar daha sonra öğrenculerin tamamına çoktan seçmeli bir soru sordu. Soyut yöntemle öğrenenler yüzde 80, diğer gruplar yüzde 43-51 oranında doğru yanıtladı. Sonuçlar pedagojide uzun zamandır inanılan yöntemleri tartışmaya açıyor.

kaynak
radikal
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 27.04.08, 08:03
Riyaziyeci - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Apr 2008
İletiler: 87
Riyaziyeci olağanüstü bir gizeme sahip!Riyaziyeci olağanüstü bir gizeme sahip!Riyaziyeci olağanüstü bir gizeme sahip!
Standart Cevap: Matematikte soyut daha iyi

Bilgi için çok teşekkürler hocam. Biraz daha detaylısını okudum onuda eklesek iyi olabilir.

MATEMATİĞİ ÖĞRENMENİN YOLU
ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, matematik eğitimi sırasında somut örnekler vermek en iyi yöntem değil.
Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, "Matematiği somut bir örnekten yola çıkarak anlatmak çok zor. Somut örnekler, öğrenilenleri sınamak için iyi bir yöntem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kötü yöntem" diye konuştu.

Amerikan Science dergisinin bugünkü sayısında yayımlanan araştırmaya göre, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, soyut eğitim tarzıyla öğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta sıkıntı çekiyorlar.

Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, soyut yöntem formülünü öğrenmedilerse "A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?" sorusunu çözen öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü diğer örneklere uygulamayamadıklarını belirtti.
Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 öğrenci üzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetik sorusunun çözümünü ilk üç gruba ayrı ayrı 3 somut örnek vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğrettiler.

Araştırmacılar daha sonra öğrettiklerini sınamak için çoktan seçmeli bir soruyu 80 öğrencinin tamamına sordular.
Soyut yöntemle hesaplamayı öğrenenlerin yüzde 80'i doğru yanıt verirken, büyük bölümünün "kafadan atarak işlem yaptığı" diğer gruplarda sadece yüzde 43 ila yüzde 51 oranında doğru yanıt çıktı.

Vladimir Sloutsky, somut örneklerin, öğrencilerin bizzat kavrama odaklanmalarına bile engel olabilecek biçimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuçlarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya açtığına işaret etti.

Jennifer Kaminski de "Bu kavramları çok sembolik yöntemlerle anlatmak zorundayız. Öğrenciler böylece bunları çeşitli alanlara uygulamaya çok daha hazırlıklı olurlar" dedi.
__________________

KAİNATIN MİMARI MÜKEMMEL BİR MATEMATİKÇİ OLSA GEREK
Büyük Fizikçi James Jeans
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
iyi, matematikte, soyut

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 03:07 .