Nüve Forum


Deri-Dermatoloji hakkinda Kendi terim cildime alerji yapıyor. ile ilgili bilgiler


Merhabalar, 23 yaşındayım ismim Ahmet. 3 yıldır yaşadığım bir problemi paylaşmak istiyorum sizinle. Terlediğim zaman kendi terim, cildimde kaşınmalar eşliğinde küçük küçük kızarıklıklar oluşturuyor, (kaşımamayı denesem bile kızarıyor) devamında ise

Like Tree6Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.07.10, 00:59
Acemi
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
İletiler: 5
mathea doğru yolda ilerliyor.
Standart Kendi terim cildime alerji yapıyor.

Merhabalar,
23 yaşındayım ismim Ahmet.

3 yıldır yaşadığım bir problemi paylaşmak istiyorum sizinle.
Terlediğim zaman kendi terim, cildimde kaşınmalar eşliğinde küçük küçük kızarıklıklar oluşturuyor, (kaşımamayı denesem bile kızarıyor) devamında ise kızarıklıklar büyümeye, çoğalmaya ve tabaka halinde kabarmaya başlıyor.
Vücudumun tek bir bölgesine değil de, tamamına yayılan bir kızarıklık...
Ve cildimde eğer yara ve yahut küçük kesikler varsa (en basiti sakal kılların dipleri), terim de bu yaraya temas ediyorsa çok büyük acı veriyor.
Tahmin edeceğiniz üzere çok fazla terleyen biriyim. Bu durum da yaşantımı çok büyük ölçüde etkiliyor, sekteye uğratıyor.

Alerji bu, tedavisine gelirsek;
Çoğu alerji gibi bu alerjinin de kesin bir tedavisi yok. Zaten milyonda bir görülen bir hastalık olduğu için çoğu doktorun tepkisi şaşkınlık oluyor.
Birkaç farklı doktora gitmeme ve alerji testi yaptırmama rağmen alerjimin tedavisinin olmadığını anladım. Alerji testi temiz çıktı, alerji sebebim: "kendi terim" !
Doktorların bulduğu geçici ilaç tedavisi ise; cildin kabarmasını önleyen bir ilaç ve fazla terlememek... Günde 2 defa olmak üzere ömür boyu almam gerekiyor. İlaç bir noktaya kadar cildimin kaşıntısını önlüyor. Fakat yüksek seviyede terlemekten kaçınmam gerekiyor. Ola ki bir gün ilacı içmeden dışarı çıktım diyelim, o gün çok zor bir gün beni bekliyor...

Bunu buraya yazmamın sebebi ise, hem dertleşmek hem de google aramalarında aynı alerjiden muzdarip kişilerin buraya ulaşması ve bilgi paylaşımının sağlanmasına katkıda bulunmak.

okuduğunuz ilgilendiğiniz için,
yorum soru ve vaktiniz için şimdiden teşekkürler.

Kendi terim cildime alerji yapýyor.-1.jpg Kendi terim cildime alerji yapýyor.-2.jpg Kendi terim cildime alerji yapýyor.-3.jpg

not: buradaki fotoğraflar ise eylül 2008 de çekindiğim fotoğraflar

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 14.07.10, 14:32
parametre - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Genel Yönetici
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Nereden: Kocaeli
İletiler: 593
parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.parametre için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

alerjilerin genel kaynagi karaciger problemleridir bu konuda bir tedavi gordunuzmu universiteden yardım alsanız
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 15.07.10, 13:39
Acemi
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
İletiler: 5
mathea doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

karaciğerle ilgili bir tedavi görmedim. üniversitenin hastanesine gitmemiştim, ilgili bölüme randevu almaya çalışayım ben. teşekkürler tavsiyeniz için.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 25.03.13, 00:09
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
İletiler: 5
gfbcaglar doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

merhabalar aynı sorun bendede var iyilesebildiniz mi acaba?
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 25.03.13, 01:06
Acemi
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
İletiler: 5
mathea doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

ne yazıkki bir gelişme olmadı.
nemlendirici ilacı her gün kullanmaktayım, ancak o engelliyor bu durumu
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 25.03.13, 02:23
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
İletiler: 5
gfbcaglar doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

karaciğere baktırdınız mı peki bısey cıkmadı mı ordan?o ılacı kullanınca olmuyo mu pekı kasınma kızarmalar falan benım alerjı sızınkıyle aynı terleyınce cıkıyo hertarafımda.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 25.03.13, 23:19
Acemi
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
İletiler: 5
mathea doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

ilacı içtikten sonra evet kızarıklık ve kaşıntı olmuyor. cildin tepki vermesini önlüyor yani ilaç.

sorun yaşadığım durumlarsa; aşırı soğukta kalmak, aşırı sıcakta kalmak, efor sarfettirecek koşu spor vb şeyler yapmak, 10 dk dan fazla yol yürümek, duş almak şeklinde özetleyebilirim.

üniversite hastanesine bunun için gittim, karaciğere baktırmak için. fakat gerçekten çok kalabalık ve hastalık yuvası gözüktü hastane gözüme; gerisin geriye döndüm. hiç sıra almadan çıktım. o ortamda kalarak hastalık kapma riskine giremedim.

şimdilerde ise vaktim olmuyor gitmeye, işten okuldan vakit ayırıp da gidemiyorum. kimi zaman ilacı bırakıp deniyorum kendimi; gün içerisinde kaşıntı problemlerim tekrar göz önüne çıkınca ilaca devam ediyorum tekrar.

bazı yan etkileri de oluyor ilacın, uyuşukluk hissi, günün her saatinde uykulu olma, dikkat eksikliği gibi şeyler de yan etkileri oluyor, bazen hissediyorum bu yan etkileri.

açıkcası tedavi olma umudumu yitirdim bu konuda.

umarım siz tedavi şansı bulursunuz da paylaşırsınız bu konudaki deneyiminizi.

geçmiş olsun
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 25.03.13, 23:32
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2013
İletiler: 5
gfbcaglar doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

bende suan nemlendirici ılacını kullanıyorum ılk baslarda ıyı gelmıstı ama son bıkac gundur sıtres uzuntu sıkıntı falan yasayınca gerı geldı hastalık terleyınce heryerım kızarıyo kabarıyo terlemeyınce olmuyo ama..bıde normal zamanlarda da kasınma oluyo hafıften bende.ben bı karacıgerıme baktırıyım bakalım bısey cıkıcakmı haber verırım ben sıze bı durum olursa.eger o ılacı kullandıgında kasıntı ve kabarma olmuyosa buda guzel bı durum ama nereye kadar kullanıcaksın tabı bıde o var nese sızede gecmıs olsun ıyı aksamlar
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 16.08.13, 16:02
Acemi
 
Üyelik tarihi: Aug 2013
İletiler: 1
buraks38 doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

aynı sorun bendede var resimlerdeki gibi çözüm bulan olursa haberdar edebilir mi
doktorlar çeşitli ilaçlar yazıp gönderiyorlar. ama pek bir çözüm olmuyor.
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 04.02.15, 18:43
Acemi
 
Üyelik tarihi: Jul 2010
İletiler: 5
mathea doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Kendi terim cildime alerji yapıyor.

arkadaşlar hala aynı durumdayım hergün nemlendirici ilacı kullanarak bunu önlüyorum.

başka çözüm yöntemi yok sanırım...

bazen hiçbir efor sarfetmediğim durumlarda bile ilacı içmemişsem uyuz gibi sürekli kaşınıyorum

o yüzden her akşam ilacı alıyorum, eskiden sabahları alıyordum ilacı ama öğleden sonraya doğru inanılmaz halsizlik yorgunluk ve uyku çöküyordu üzerime artık akşam 8 civarında alıyorum gece rahat uyuyorum

eğer yatarken 11 12 civarı alsam bu sefer de sabah yataktan kalkamıyorum uyku çöküyor fena halde üstüme.. özetle durumum hala aynı yıllardan beri, girip yazmak istedim
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
alerji, cildime, kendi, terim, yapıyor.

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 03:01 .