Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Eğitim Fakültesi > Yabancı Diller Eğitimi Bölümü > Almanca > Sınıfta Beden Dili-Body Language in The Classroom

Almanca hakkinda Sınıfta Beden Dili-Body Language in The Classroom ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Sınıf içi iletişimin büyük bir kısmı beden dili vasıtasıyla nonverbal (sözsüz) olarak cereyan etmektedir. Ders içeriğinin ağırlıklı olarak verbal (sözlü) aktarıldığını düşündüğümüz durumlarda bile soyut kavramlardan somut kavramlara doğru nonverbal

Like Tree1Likes
  • 1 Post By CiwCiw

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 06.01.10, 15:44
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Sınıfta Beden Dili-Body Language in The Classroom

[coverattach=1]Sınıf içi iletişimin büyük bir kısmı beden dili vasıtasıyla nonverbal (sözsüz) olarak cereyan etmektedir. Ders içeriğinin ağırlıklı olarak verbal (sözlü) aktarıldığını düşündüğümüz durumlarda bile soyut kavramlardan somut kavramlara doğru nonverbal sinyallerde artış olduğunu gözlenmektedir.
Bu çalışmada, öğretmenin bakışı, sınıfta duruşu, proksemik (kapalı alanda davranış), jest ve mimik, öğretmenin kendine olan güveni ve dili, derse olan etkisi açısından ele alınmaktadır. Heidemann 'ın hazırladığı öğretmenler için beden dili eğitimi programından önemli kısımlar tanıtılmaktadır. Ayrıca bu çalışmada, beden dilinin kişisel özellikler taşıdığı dikkate alınırsa, beden dili öğretilebilir mi, sorusuna cevap aranmaktadır. Öğretmenin ve öğrencilerin karşılıklı etkileşim ve iletişim içinde olduğunu düşünürsek, öğretmenlerin kendi beden dillerinin etkisinin bilincine varmayı ve öğrencilerin beden dilini doğru çözümlemeyi öğrenmesi gereklidir. Öğretmenlerin, onları kendilerine örnek olarak alan, özellikle ilkokul çağındaki henüz kişilikleri gelişmekte olan çocukların üzerinde çok büyük etkisi olduğu unutulmamalıdır. İlkokul öğretmenin çocuk üzerindeki etkisini anlamak için, hayatımızda gerçekten önemli bir yeri olan, kendi ilkokul öğretmenimizi ne kadar net hatırladığımızı, düşünmemiz yeterli olacaktır.

In-class communication mostly occurs non-verbally by means of "body language". During a classroom lesson, we can observe an increase of "non-verbal" signals of abstract terms rather than concrete terms even when the content of the lesson is verbal to a great extent.
Here in this work, the following points will be dealt with regarding their consequences on the lesson: the way the teacher "looks" at the students, the teacher's posture in the classroom, his "procsemic"-behavior in the closed area, his gestures and mimics, his confidence in himself, and his style of speaking. Reference will be made to the importance parts of the program "Body Language Education for the Teachers" written by Heidemann.* An answer will be sought to the question whether "body language" can possibly be taught considering the fact that body language actually depends on personal charateristics.
Since the teachers and students mutually communicate with each other and influence each other, the teachers have to learn to become aware of the effects of their body language on the students and at the same time they should learn to analyze their students' body language in the right way. It must not be forgotten that the teachers have great influence children especially on the primary school children who are going through the process of their personality development and who look up to their teachers as a role-model. Just try to recall memories of your own primary school teacher who always has had a great place in your life in order to understand the impact of the primary school teachers have on the children in general.

Sueda ÖZBENT
Marmara Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü, İstanbul-TÜRKİYE
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: gif image096.gif (19,8 KB (Kilobyte), 27x kez indirilmiştir)
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 06.01.10, 15:46
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Sınıfta Beden Dili-Body Language in The Classroom

1) Giriş
"Kinesik biliminin" kurucusu Birdwhistell 1955te yaptığı araştırmasında iki kişi arasındaki iletişimin sadece % 35nin verbal (sözel, dijital iletişim=sembol dili)) % 65nin ise nonverbal (sözsüz, analog iletişim=sembol kullanılmayan dil) olduğunu tespit etmiştir (Hübler, 2001,11). Bu durumda sınıfta öğretmenin sadece verbal olarak bilgi aktardığını düşünmek, beden dilinin ders esnasındaki rolünü göz ardı etmek anlamına gelir.
İnsanoğlunun dijital dil sistemini ilk defa ne zaman kullanmaya başladığını kesin olarak bilmesek de, yazının yaklaşık 5000 yıl önce keşfedildiğini bilmekteyiz. Dijital iletişime (işaretler ve dil sembolleri) geçilmeden önce insanların uzun bir süre analog iletişimde bulunduğu varsayılmaktadır. Nonverbal iletişimin geçmişi daha eskidir, öyle ki konuşmaya başladığımız anda otomatik olarak devreye girer. Bir kişiye jest ve mimikleri yasaklamış olsak, o kişi doğal olarak konuşamaz; vurguda, kelime seçiminde ve konsantrasyonunda bozuklar meydana gelir. Sosyolojik araştırmalara göre en başarılı radyo spikerlerinin karşılarında bir dinleyici oturuyormuş gibi el ve kol hareketleri yaptıkları gözlemlenmiştir.
Ayrıca öğretmen sadece öğreten değil, aynı zamanda eğiten ve sınıfa örnek olan bir kişidir. İçinde yaşadığı toplumun kültür yapısının gelişmesinde belirleyici bir etkiye sahiptir (Çalışkan/Yeşil, 200). Bu nedenle öğretmenin beden dili ile verdiği mesajlar son derece önemlidir. Watzlawick'e göre "iletişimde bulunmamak imkansızdır" (1990, 53). Susup hiçbir şey söylemediğimiz durumlarda bile iletişimde bulunuruz. Öğretmenin öğrencilere sözlü veya sözsüz verdiği mesajlar net, anlaşılır ve tutarlı olmalıdır. Karşısında henüz kişilikleri gelişmekte olan ilkokul öğrencileri bulunan bir öğretmen onların karakterlerinin şekillenmesinde inanılmaz derecede büyük rol oynamaktadır. Bir üniversite öğrencisini bu anlamda etkilemek mümkün değildir. Verbal ifadenin içeriği ile nonverbal verilen mesajın içeriğinin birbiri ile uyumsuz olduğu durumlarda öğrenci ne yapacağına karar veremeyecektir. Bu durum öğrencide bir çeşit double-bind (ikili çıkmaz) etkisi yaratıp dersin akışını olumsuz yönde etkileyecektir. "Kanal tutarsızlığı" olarak adlandırılan böyle durumlarda, kişiler çözümü beden dilinin verdiği mesajı esas almakta bulurlar. Bateson tarafından tanımlanmış olan "double-bind" olgusu anne çocuk arasında geçen bir örnek ile açıklanır: Anne asık bir surat ve sert bir ses tonuyla, kolları bağlı olarak, çocuğuna "Gel yanıma!",dediğinde çocuk, kanal tutarsızlığı yüzünden bu çelişkili durumda ne yapacağına karar veremez. Annenin verbal olarak verdiği mesaj, nonverbal olarak verdiği mesaj ile uyumsuzdur. Bu durum uzun vadede şizofreniye yol açabilmektedir. Çünkü double-bind olgusunun en çarpıcı özelliği, bu davranışa maruz kalan kişinin durumu hiçbir şekilde tartışabilme veya bu ortamdan kurtulma şansının olmamasıdır. Örneğin çocuk annesiyle yaşamak zorundadır ve böylece kargaşa içerisinde yaşar ve dayanılmaz bir durum içerisine girer.
Öğretmen de aynı zamanda öğrencinin nonverbal olarak gönderdiği mesajları değerlendirerek ders işleyiş tarzını veya konunun öğrencide ilgi uyandırıp uyandırmadığını (heyecanlı veya sıkılmış öğrenciler), konunun anlaşılıp anlaşılmadığını (öğrencinin onaylayan veya boş boş bakan gözleri) anlayabilir. Öğrenciden gelen pozitif reaksiyonlar öğretmeni olumlu yönde etkileyerek dersin daha zevkli geçmesini sağlayabilir. Fast "Beden Dili" (1986, S.162) adlı kitabında bir yüksekokulda Hintli öğrencilere ders veren arkadaşından bahseder. Arkadaşı Hintlilerin "hayır" demek için başlarını aşağı yukarı doğru hareket ettirdiklerini ve "evet" için iki yana doğru salladıklarını bildiği halde, ders esnasında bu öğrencilerin özellikle karmaşık konuları açıklarken başlarını iki yana sallamalarının onu son derece rahatsız ettiğini ve kafasının karışmasına sebep olduğunu söylemiştir. Bu yüksekokul öğretmeni bunun sadece kültürel bir fark olduğunu bildiği halde, kendi alışkanlığı nedeniyle Hintlilerin davranışlarından rahatsız olmuştur. Öğretmenin ve öğrencinin beden dili ders esnasında sürekli karşılıklı etkileşim içindedir.
Beden dili "kinesik biliminin" alanına girer. "Kinesik", hareket anlamına gelen yunanca "kinesis" kelimesinden gelir. Birdwhistell tarafından kurulan bu bilim dalı, mimik, jest ve beden dili ile yapılan sözsüz iletişimi araştırır. Rosenbusch (2000, 7) sözsüz iletişimi üçe ayırır:
a) sesli nonverbal iletişim (paralengüistik= nonverbal özellikli fonetik sinyaller)
- dile eşlik eden vurgu, duraklama, konuşma hızı, ses tonu vb. olgular (Örneğin; vurgu etkin olarak kullanıldığında anlaşılması zor olan karmaşık konuların daha kolay kavranmasını sağlayabilir)
- dilden bağımsız olarak ortaya çıkan gülmek, içini çekmek vb. olgular

b) sessiz nonverbal iletişim (beden dili)
Jest, mimik, proksemik (ing."proxemics": mekan içinde hareket), dokunma ve koku alma ile ilgili olgular; kinesik
c) nesnel; geniş anlamda iletişim (giyim kuşam, saç şekli, gözlük, aksesuarlar, parfüm
gibi)
Sınıf içerisindeki iletişim genel kanının aksine sadece bilgi aktarımından ibaret olmayıp, sınıftaki kişiler arasındaki ilişkileri ve duygusal boyutu da kapsamaktadır. Alman eğitim bilimci Winnefeld (1967) dersteki iletişimi "konu aktarımı eğilimi" ve "ders akışını düzenleme eğilimi" olarak ikiye ayırır. Watzlawick, Beavin ve Jackson 1985de iki kişi arasındaki iletişimi içerik ve ilişki olarak iki boyutta incelerler. "İçerik boyutu" Winnefeld'in "konu aktarımı eğilimi" ile örtüşürken "ders akışını düzenleme eğilimi" Watzlawick v.d. yoktur. Rosenbusch (2000, 173) bu ayrıma vericinin gönderdiği mesajları nasıl algılanmasını istediği ile ilgili "ilişki unsurları" adı altında üçüncü bir kategori ekler (Tabela 1):
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 06.01.10, 15:46
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Sınıfta Beden Dili-Body Language in The Classroom

1) Bilgi aktarımı yapan olgular :
Kurallar, terimler, olaylar, maddeler, matematik formülleri vb. içerik ağırlıklı soyut kavramlar genellikle sözlü olarak aktarılır. Örn.:
"1. Dünya savaşı 1914 de başlamıştır." "Penguen bir kuştur." "Ludwig van Beethoven IX. Senfoniyi bestelemiştir." "Pazartesi günü yazılı yapacağım." vb.
Somut kavramlar jest ve mimik ile daha kolay açılanabildiği için nonverbal iletişim daha fazla devreye girer. Bir nesnenin veya bir hayvanın büyüklüğünü, yüksekliğini, şeklini vs. anlatmak için el işaretleri kullanılabilir. Laboratuar çalışmalarının büyük bir kısmı da görsel olarak cereyan eder.
2) Süreç belirleyiciler:
Bilgi aktarımı yapmayan tamamen dersin akışını düzenleyen; "Ahmet tahtaya kalkar mısın?", "Çocuklar sessiz olun!","Sıra sende!","Arkadaşınızı dinleyin!","Sen konuş!","Tahtaya bakın!" gibi ifadelerdir. 30 ve hatta daha fazla mevcutlu bir sınıfta ders yapabilmek için konuşmanın düzenlenmesi vazgeçilmezdir. Süreç belirleyici ifadelere bilgi aktarımı yapan ifadelerden daha fazla beden dili eşlik eder.
Bunları Rosenbusch reaksiyon, monitör, yönetme olarak belirler.
Tablo 1: Dersteki iletişimin üç temel fonksiyonu ve çam ağacı şeması (Rosenbusch, 2000, 174)
Konuşmacıya verilen reaksiyonu; dikkat etme sinyalleri (dinlediğini belli eden bakış), anlama sinyalleri ("evet" anlamında baş hareketleri, anlayışlı bir gülümseme; veya anlamadığını belirtmek için yukarı kaldırılmış kaşlar ) ve değerlendirme sinyalleri (onaylayıcı veya ret edici baş hareketleri, bilmiyorum anlamındaki omuz silkme) olarak üçe ayırır. Öğrenciler ve öğretmen arasındaki göz teması uyumlu bir ders atmosferi için son derece önemlidir. Öğretmen bakışları ile konuşan bir öğrenciyi susturabilir, el hareketi ile söz hakkı verebilir, konuşması esnasında öğrenciye söylediklerini onayladığını belli eden jest ve mimikler ile mesaj göndererek yüreklendirebilir. Kısa bir bakıştan açık bir uyarıya kadar çeşitlenebilen "monitörler" davranış bozukluklarını düzeltme ve düzenleme için gereklidir. "Yönetme " ile ilgili unsurlar iletişimin içeriğini konuşma hızını çeşitlendirmek ve heyecan yaratmak (paralengüistik, mimik, jest ve verbal öğelerle) suretiyle değiştirebilirler. "turn-taking-mekanizması" ise söz sırasını, söz alma ve verme usullerini belirler.
3) İlişki ile ilgili unsurlar:
Nonverbal iletişimin en fazla olduğu kategoridir. Tabela 1 de görüldüğü gibi bilinçli davranışlardan bilinçsiz olanlara doğru nonverbal unsurlarda ciddi bir artış söz konusudur. Bakışlarda algılama ve reaksiyon en hızlı şekilde cereyan edebildiği için iletişimde çok önemlidir. Rosenbusch'un "birlikte olma" olarak adlandırdığı unsur sosyal bağların oluşmasında ve bu bağların korunmasında etkendir (öğretmen ve öğrencilerin birbirine gülümsemesi gibi). Sempati ve statü ise "ilişki" unsurudur (öğretmen duygularını açıkça söylemez ve genellikle bu yolla ifade eder; örneğin ilkokul öğrencisinin başını okşayabilir). İletişime katılan kişilerin kendilerini ifade etme tarzları (korku, üzüntü, sevinç ....) "dışa vurum" kategorisinde incelenmektedir.
Yukarıda sözü geçen iletişim alanları, ders esnasında iç içe kendini gösterebilir. Öğretmen olumlu bir yüz ifadesi ile öğrencilere bakıp, rakamları vurgulayarak: "Kurtuluş savaşı 1919dan 1922ye kadar, tam 3 yıl sürmüştür.", dediğinde 1) bilgi aktarımında bulunmuş, 2) vurgu yaparak ve konuşmaya ara vererek (paralengüistik) öğrencilerin dikkatini toplamış ve süreci; yani dersin akışını belirlemiştir. 3) Öğretmen olumlu yüz ifadesi ile sınıfa pozitif mesajlar göndermiştir.
Tabela 1i incelediğimizde verbal ve nonveral iletişim unsurlarının dağılımında her iki açıdan da üç kademeli yarım çam ağacı oluştuğunu görürüz. Yukarıdan aşağıya iletişimde etkin olan öğeleri incelediğimizde soyuttan somuta, kontrollüden kontrolsüze ve bilinçliden bilinçsize doğru nonverbal sinyallerde artış olduğunu görürüz.

Makale devamı eklentidedir
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf SINIFTA BEDEN DİLİ.pdf (740,8 KB (Kilobyte), 1220x kez indirilmiştir)
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
beden, classroom, dili-body, language, sınıfta

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 08:23 .