Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Ziraat Fakültesi > Gıda Sanayinde Üretim Ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yöntemiyle Entegre Edilebilirliğinin Değerlendirilmesi

Ziraat Fakültesi hakkinda Gıda Sanayinde Üretim Ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yöntemiyle Entegre Edilebilirliğinin Değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler


Gıda Sanayinde Üretim Ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yöntemiyle Entegre Edilebilirliğinin Değerlendirilmesi-The Evaluation Of Integrabılıty Of Production And Marketing Policies With Total Quality Management In Food Industry Gıda sanayinde; uygulanan

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 23.05.10, 14:59
Meraklı
 
Üyelik tarihi: May 2008
Nereden: Hollanda
İletiler: 195
Haşim Uzun olağanüstü bir gizeme sahip!Haşim Uzun olağanüstü bir gizeme sahip!Haşim Uzun olağanüstü bir gizeme sahip!
Standart Gıda Sanayinde Üretim Ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yöntemiyle Entegre Edilebilirliğinin Değerlendirilmesi

Gıda Sanayinde Üretim Ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yöntemiyle Entegre Edilebilirliğinin Değerlendirilmesi-The Evaluation Of Integrabılıty Of Production And Marketing Policies With Total Quality Management In Food Industry
Gıda sanayinde; uygulanan üretim ve pazarlama stratejilerinde Toplam Kalite Yönetimi ile düşük maliyetli üretimi hedef alan ve sürekli iyileştirme felsefesi doğrultusunda tüketici tatmini ve rekabet ortamında marka bağımlılığını ön plana çıkaran değerlendirmeler amaçlanmıştır.
Gıda sanayinde ürün kalitesi ve tasarımı, işletmenin başarısında rol oynayan en önemli faktördür. Ürün hayat eğrisi ve tüketici memnuniyeti dikkate alındığı zaman kaliteli, düşük maliyetli ve yeni tasarlanmış ürünler ile piyasaya girmenin ve rekabet etmenin tek yolu Toplam Kalite Yönetimi'dir.
İşletmelerde uygulanan yönetim organizasyonu; bilgi, üretim ve pazarlama odaklı olarak işletmenin bütün birimlerinin problemlerini tanımlamalı ve problemlerin çözümüne yönelik bütüncül stratejiler uygulamalıdır. Üretimde kalitenin geliştirilmesi ve pazarlamada ise tüketici memnuniyeti ele alınarak stratejiler belirlenmelidir. Bu şekilde oluşturulan stratejiler, işletmelerin piyasada etkin olmaları ve uzun dönemde üretim faaliyetlerini sürdürmelerine imkan sağlar.
Food Industry.jpg
Food industry companies aimed to consider the brand dependence targeting low cost production and Total Quality Management in production and marketing strategies in consumer satisfaction and competition.
In food industry, product quality and design is the best factor affecting the success of companies. Total Quality Management is the best way to compete with other companies and to enter into the market by lower-costs and new imaging products when product life curve and consumer satisfaction was considered.
Management organization practiced in the companies must define the problems on knowledge, production and marketing of all departments of company and must apply the complementary strategies on solution of problems. The strategies should be determined according to development of quality in production and consumer pleasure in marketing. The strategies provide the effectiveness, continuous opportunities competitiveness in market.

1. GİRİŞ
Gıda sanayi; çeşitli tarımsal ürünleri girdi olarak kullanan, yoğun olmayan işleme teknolojisine tabii tutan, tüketici sağlık ve güvenliğinin kontrol altında tutulması amacıyla belirli kurumlar tarafından belirlenen kimyasal ve fiziksel standartları dikkate alarak ürün tasarımı ve sunumuna yönelen önemli bir sektördür.
Gıda sanayi işletmelerinde hızlı teknolojik ilerlemeler ve küreselleşen rekabet; işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri ve içsel organizasyon verimliliğini artırabilmeleri için, mevcut kaynakları en etkin bir şekilde kullanmalarına imkân sağlayan yeni yönetim tekniklerini uygulamaya zorlamaktadır.
Gıda ürünleri; arz eden işletme, aracı ve tüketici üçgeni etrafında hareket etmektedir. Arz eden işletmelerin piyasada daha etkin bir konumda olabilmeleri için; işletme başarısında anahtar rol oynayan doğru bir ürüne, tüketicilere uygun zaman ve yerlerde ulaşmayı sağlayan etkin bir pazarlama ağına ve satış artırıcı aktiviteleri avantaja dönüştüren bir yönetim organizasyonuna ihtiyaç duymaktadır. Daha kaliteli, çok fonksiyonlu ve fonksiyonlarını tam anlamı ile yerine getirebilen ürün talepleriyle gıda işletmelerin karşısına çıkan tüketiciler, bu işletmeleri sürekli yeni bir ürün tasarımı yapmaya ve rakiplerinden daha iyi ve etkin hizmetler sunmaya zorlamaktadır (Altmann, 1997).
Büyük ölçüde rekabete dayanan ekonomik sistem içerisinde ürün ve hizmetlerin kalitesi sürekli olarak geliştirilmek zorundadır. Ayrıca; yoğun rekabetin yaşandığı ortamda işletmelerin başarısı; piyasa adaptasyonu, en az rakip işletmeler kadar başarılı olma ve düşük maliyetle üretimde bulunma gerçeğinde yatmaktadır. Gıda işletmeleri, rakiplerinin aynı özellik ve kalitede olan ürün fiyatlarını dikkate alarak, daha düşük bir fiyatla piyasaya girebilme imkânı yaratmalıdır (Spendolini, 1992). Makro düzeydeki bir rekabet ortamında gıda işletmeleri, ürünlerin satış fiyatlarına müdahale edemeyeceğine göre, maliyet kalemleri üzerinde etkin üretim ve pazarlama politikaları ile birim maliyetlerini düşürmeye çalışabilirler.
İşletmelerin yoğun bir rekabet ortamında faaliyet gösterebilmeleri için, toplumun değişik ihtiyaçlarını en kısa zamanda, kaliteli ve düşük maliyetli bir üretimle karşılayabilmek, üretim miktarını arttırmak ve verimliliği yükseltmek amacıyla işletmeler, verimlilik ve kaliteyi bütün boyutları ile işletme kültürü olarak benimsemek ve işletmenin tüm birimlerine kadar yaymak zorundadırlar.
Üretim ve pazarlama ile ilgili içsel sorunlar ortaya çıkmadan önce önlemler alınarak, ürün ve hizmetler kusursuz olarak sunulmak zorundadır.
Tüketicinin memnun edilmesi ve hatta daha da önemlisi, müşterinin marka ya da işletme bağımlılığının sağlanması kalite yönetim organizasyonun birincil amaçlan arasında yer almaktadır. Tüketici memnuniyeti, bir ürün ve hizmetin ne kadar iyi olduğu konusundaki son karar ile ilgili memnunluk olarak tarif edilebilir ve günümüzdeki gıda üretimi yapan işletmelerin rekabetçi sisteminin olmazsa olmazlanndandır (Tekin, 1999).
Üretim ve pazarlama hizmetleri verimli bir biçimde yönetilmeli ve yönlendirilmelidir. Verimlilik; işlerini yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, ihtiyaç duyduğu araç-gereç ve talimatlarla desteklenen personel çalışmalarının sonucu olarak ortaya çıkar. İşletmelerde verimliliğin ana kaynağı ise, iyi ve etkin bir yönetim organizasyonundan geçer. İşletmelerin hayatiyetlerini devam ettirebilmeleri için, organizasyonlar esnek olmalıdır. Esneklik, müşteri taleplerini zamanında karşılamak için değişime açık olmak ve sürekli piyasa araştırmaları ile yeni ürün tasarımına yönelmektir.
Kuruluşlar, rekabet edebilmek için etkili yönetim stratejileri uygulamalıdır. Etkililik, işleri çabuk ve doğru olarak yapmaktır. İşletmeler, yok olmamak için plan-program yapmalıdır. Program, işleri zamanında yapmak, tüketicinin istediği yer ve zamanda, onların isteklerine uygun ürün sunmaktır. Bütün bunları işletme bazında kalite ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışı içerisinde gerçekleştirmek mümkündür.
Türkiye'de gıda işletmelerinde üretim geleneksel bir yapı arz etmekte olup, üretim ve pazarlama politikaları güncel piyasa bilgilerinden, yeni tasarlanmış ürünlerden yoksun bir şekilde oluşturulmaktadır. Bu şekilde oluşturulan politikalar ile müşteri memnuniyeti ve ürün yaşam devreleri dikkate alınmamaktadır. Bu durum da tüketici üzerinde olumsuz bir dış etki yaratmaktadır. Tüketici sürekli yeni ürün arayışı içerisindedir. Özellikle son yıllarda gıda sanayinde ulusal markalı ürünlerden perakende markalı ürünlere doğru hızlı bir dönüşün mevcut olması da bu durumu doğrulamaktadır. Bu sebeblerden dolayı işletmeler araştırma, geliştirme ve pazarlama stratejilerini bütüncül bir açıdan ele almalıdırlar.
Bu çalışmada; kaliteli ham madde temininden başlayarak, kaliteli ürün tasarımını ön plana çıkarmak zorunda olan gıda sanayinde, üretim ve pazarlama stratejilerinde uygulayacağı Toplam Kalite Yönetimi ile düşük maliyetli üretimi hedef alan ve sürekli iyileştirme felsefesi doğrultusunda müşteri tatmini ve rekabet ortamının da marka bağımlılığının teminine yönelik değerlendirmeler amaçlanmıştır.

Yavuz TOPÇU
Arş. Gör. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü, Erzurum.
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 2004_02_03.pdf (1,18 MB (Megabyte), 33x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/logooson.jpg[/IMG][/URL][/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
değerlendirilmesi, edilebilirliğinin, entegre, gıda, kalite, pazarlama, politikalarının, sanayinde, toplam, üretim, yöntemiyle

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 00:19 .