Tıp Fakültesi hakkinda Üstün Yetenekli Çocuklar ile ilgili bilgiler
[coverattach=2] İnsanlar nasıl kişisel özellikleri bakımından birbirlerinden ayrılırlarsa, beyinsel nitelikleri bakımından da farklılık gösterirler. Merak duygusu, akılda tutma, dikkat, yaratıcılık, öğrenme duygusu, öğrenilebilen bilgi miktarı ve hızındaki bireyler arası farklılıklar
![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
| |||
| |||
![]() [coverattach=2] İnsanlar nasıl kişisel özellikleri bakımından birbirlerinden ayrılırlarsa, beyinsel nitelikleri bakımından da farklılık gösterirler. Merak duygusu, akılda tutma, dikkat, yaratıcılık, öğrenme duygusu, öğrenilebilen bilgi miktarı ve hızındaki bireyler arası farklılıklar geniş bir dağılım gösterir. Üstün yetenekliler zihni güçlen bakımında en ayrıcalıklı gruptur. Öğrenme ile gelişme-olgunlaşma birbirine bağlı ikili bir süreçtir, insanlığın geçmişten günümüze gerçekleştirdiği ilerleme öğrenmelerinin sonucudur. Nesiller boyu kazanılan bilgiler yeni bileşimlerin oluşmasına yol açmıştır. Sonraki kuşaklar da her öğrenmelerinde yeni farkındalıklar kazandılar. Çağların getirdiği bil¬gileri yeniden yorumlayan, teknolojide ve sanatta çığır açan bilim ve düşünce adamları üstün kavrama gücü ile öne çıkan önderlerdir. Olağan üstü beyin gücüne, çalışma ve başarma arzusuna sahip üstün yetenekli bireylerin itici gücü sayesinde uygarlık bugünkü konumuna ulaşmıştır insanlığın gelişmesinde en önemli role sahip bu üstün yetenekli insanlar bulundukları ülkelerin ekonomik, siyasi, askeri ve teknolojik gelişmelerinin itici gücüdür. Özel ve resmi kuruluşların üst düzey yöneticileri, ülkelerin siyasi ve ekono¬mik karar alma noktalarına kadar yükselenler, teknolojik gelişmelerinde esas görevi üstlenen araştırma-geliştirme birimlerindeki çalışanlar, icatlar yapan ve yeniliklere imza atanlar çoğunlukla üstün yeteneklidir. Toplumdaki dağılımları belirlenmeli, özenle ele alınmalı, yetiştirilmeli ve uygun iş alanlarına yerleştirilmeleri¬ne rehberlik edilmelidir. Eğitim eşitliği farklı olanların farklılıklarını dikkate alan ve onlara ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitim verilmesini savunan bir anlayıştır. Bu nedenle üstünler için özel eğitim, eğitimde eşitlik ilkesine uygundur. Sahip oldukları stratejik ve ekonomik önem nedeni ile üstün yeteneklilerin özel eğitiminin bir milli eğitim politikası olarak benimsenmesi ülke aydınlarının önünde duran bir görevdir. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi bu alandaki bilgi birikimini arttırmak, ilgilileri bir araya getirerek sorunlara dikkat çekmek, üstün yeteneklilerin ülke düzeyinde belirlenip, seviyelerine uygun eğitilmeleri için gerekli uyanışı sağlamak amacı ile düzenlendi. Kongrede sözlü sunumu kabul edilen 50 bildiriden, öngörülen tarihe kadar basım kurallarına uygun olarak gönderilen ve bilim değerlendirme kurulunun onayından geçmiş 34 bildiri bu kitapta yer almaktadır. Kongre süresince yakın ilgisini gördüğümüz Milli Eğitim Bakanlığı'na, kongrenin gerçekleştirilmesinde toplumsal sorumluluk bilinci ile hareket ederek gerekli mali desteği sağlayan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne (TOBB), kongrenin gerçekleşmesi için baştan sona son derece özverili çalışan, kongre için önemli görev ve sorumluluklar üstlenen Çocuk Vakfı'na, Bilim ve Değerlendirme Kurulu ile Düzenleme Kurulu üyelerine ve kongreye emeği geçen öğrencilerime teşekkürlerimi arz ederim. Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu ITürkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Başkanı 31 Ağustos 2004, Bostancı İçindekiler BİRİNCİ BÖLÜM ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİM TARİHİ Osmanlı Devleti'nde Yüksek Bürokrasi için Üstün Yeteneklerin Tespiti ve Sarayda Özel Eğitim Süreci / Bülent Arı ..21 Bir Türk Eğitim Geleneği Olarak Enderun'un Yeniden inşası /Ahmet Emre Bilgili ..31 İKİNCİ BÖLÜM ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi ve Satranç / Doç. Dr. Ahmet Emre Bilgili, Sertaç Dalkıran ..49 1953-1993 Yılları Arasında Üstün Zekâlı Çocuklar Konusunda Alınan Kararlar, Çalışmalar ve Uygulamalar / Prof. Dr. Doğan Çağlar ..61 Bilim Sanat Merkezleri'nin Kuruluşu ve işleyişinde Yapılması Gereken Düzenlemeler/ Prof. Dr. Necate Baykoç Dönmez ..69 Okul Öncesi Çağdaki Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi / Yrd. Doç. Dr. H. Elif Dağlıoğlu ..75 Üstün Zekâlıların Eğitimi Projesi / Prof. Dr. Ümit Davaslıgil, Araş. Gör. Marilena Zeana .... 85 Üstün ve Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Bir Okul Modeli: TEVİTÖL / Meryem Doğan, Nurcan Tekcan, Fulya Cürebal .. 101 Zekâ Düzeyinin "iletişim Becerileri Eğitim Programı"ndan Yararlanma Düzeyine Etkisi / Dr Hatice Ergin .. 107 Bireysel Dosyalama Tekniği (Potfolio) ve Üstün Yeteneklilerin Eğitimi / Dr Murat Gökdere .. 121 Üstün Yetenekli Çocukların Karakter Özellikleri ve Değerler Eğitimi / Prof. Dr. Hayati Hökelekli, Dr. Turgay Gündüz .. 131 Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi İçin Temel Prensipler ve Kullanılan Teknikler / Zeynep Zennur Işık-Ercan ..145 Erken Çocukluk Eğitiminde Üstün Yetenekli Çocuklara "Kimlikli Bebekler" Çalışmasıyla Farklı Bir Bakış: Bir Uygulama Örneği "Deha Bebek" / Yard. Doç. Dr. Ebru Aktan Kerem, Emel Kınık ..161 Üstün Yetenekli Çocuklar ve Müzik Eğitimi / Yard. Doç. Dr. Tülin Malkoç ..169 Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Öğretmenin Rolü / Prof. Dr. Nilgün Metin, Yrd. Doç. Dr. H. Elif Dağlıoğlu .. 179 Kaynaştırma Ortamında Üstün Zekalı Çocuğa Uygulanan Zenginleştirme Program Hakkında Örnek Olay İncelemesi ve Programın Etkililiğine İlişkin BirAraştırma / Derya Tekbaş, Ayşegül Ataman ..187 Türkiye'nin Merkezi (Eksen) Bir Güç Olmasında Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Üzerine Bir Tartışma / Prof. Dr. Necmettin Tozlu ..201 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÜSTÜN YETENEKLİLERİN ÖZELLİKLERİ, YETENEKLERİ VE SORUNLARI Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların (GLD) Değerlendirilmesinde Yeni Bir Bilişsel Yaklaşım: PASS Teorisi / Dr. Tamer Ergin ..215 Atom Modelleri ve Yapısı Konusunda Çoklu Zeka Kuramına Uygun Etkinlik Geliştirme Çalışması /ArşGör. Zeynep Bak, Dr. Murat Gökdere ..229 Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Beş-Altı Yaş Grubunda ve MatematikAlanında Üstün Yetenekli Olan Çocukların Sosyodemografik Özellikler Bakımından İncelenmesi / Yard. Doç. Dr. H. Elif Dağlıoğlu ..247 Yüksek Matematik Yeteneğinin Erken Kestirimi / Prof. Dr. Ümit Davaslıgil ..263 Fen ve Genel Lise 10. Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Olgunluk Düzeyi Bakımından Karşılaştırılması / Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Mustafa Otrar ..285 Üstün Yetenekli Çocuklarda Mükemmeliyetçilik, Sınav Kaygısı, Benlik Saygısı, Kontrol Odağı, Öz-Yeterlik ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi / Özlem Mısırlı Taşdemir, Prof. Dr. Yaşar Özbay ..301 Farklı Lise Türlerinde Öğrenim Görmekte Olan Öğrencilerin, Farklı ve Genel Yetenekleri İle Fizik Başarıları Arasındaki Farklılıklar / Mustafa Özdemir, Hayrettin Ergün, M.Ali Çorlu, Canan Savran ..319 İki Kere Farklı: Üstün Yetenekli Olan Çocuklarda Özel Öğrenme Güçlüğü Sorunları / Doç. Dr. Oya Güngörmüş Özkardeş ..333 Üstün Yeteneklilerin Belirlenmesinde Yardımcı Yeni Bir Yaklaşım : Dabrovvski'nin Aşırı Duyarlılık Alanları / Dr. Buket Yakmacı Güzel ..349 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM ÜSTÜN YETENEKLİLERİN AİLELERİ Üstün Yetenekli Olan ve Olmayan Ergenlerin Algıladıkları Anne Baba Tutumları İle Uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi / Uzm. NevbaharAtabay ..367 Üstün Yetenekli Çocukların Ailelerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi /Yrd. Doç. Dr. Müge Yılmaz, Reh. Öğr. Gülhan Yılan ..379 BEŞİNCİ BÖLÜM ÜSTÜN YETENEKLİLERE REHBERLİK Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Üstün Yetenekli Çocukların ve Ailelerinin Yönlendirilmesi / Prof. Dr. Necate Baykoç Dönmez, Araş. Gör. Z. Şebnem Kurt .... 393 Üstün Yetenekli Öğrencilerin İhtiyaçlarını Karşılamaya Yönelik Gerçeklik Terapisi Temeli Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Modeli / Dr. Mehmet Palancı .. 401 Üstün Yetenekli Ergenlerle Psikolojik Danışmanlık : Bir Çalışma Yöntemi Önerisi / Dr Alper Şahin ..417 ALTINCI BÖLÜM YARATICILIK Yaratıcılık ve (De/Hb) Kişilik Özellikleri Koşutluğunun Üstün Yetenekli Çocukların Teşhisi ve Gelişiminde Değerlendirilmesi /Arş. Gör. Mehtap Kodaman ..429 Çocukların Yaratıcı Fikir Geliştirmelerinde Beyin Fırtınasının Etkisi / Araş. Gör.Aysun Öztuna, Prof. Dr. Ayla Gürdal ..441 Çoklu Üstün Yeteneklilerde Duygusal, Sosyal, Ahlaki Gelişim ve Yaratıcılık : Bir Vak'a Çalışması / Öğr. Gör. Dr. Nalan Yılmaz ..457 Bilgiriler Kitabı Hazırlayanlar Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu Doç. Dr. Ahmet Emre Bilgili Mustafa Ruhi Şirin
__________________ http://nevart.net/ Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu Resim Yağlı Boya Hobi Kursu Hızlı ve Etkili Okuma Kursu Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu Çocuklar için Resim Kursu Diksiyon Kursu Nefes Teknikleri Kursu Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER] |
![]() |
Tags |
çocuklar, üstün, yetenekli |
« önceki Konu
|
sonraki Konu »
Seçenekler | |
Stil | |
| |
Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 23:53 .