Nüve Forum


Türk Dili Ve Edebiyatı hakkinda Okumayı Nasıl Sevdiler? ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Okumayı Nasıl SevdiLer? Üniversite Öğrencireri ile Mülakatlar How Have They Loved Readıng?-Intervıews Wıth Unıversıty Students Okumayı öğrenmek ve bunu alışkanlık hâline getirerek yaşam boyu devam ettirmek eğitimin en temel hedeflerindendir.

Türk Dili Ve Edebiyatı Çağdaş Türk Lehçeleri, Eski Türk Edebiyatı, Türkiye Türkçesi, Türk Diline Giriş, Osmanlı Türkçesi, Temel Bilgi Teknolojisi

Like Tree1Likes
  • 1 Post By Ayşe Dürdane Erduran

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 16.10.10, 20:25
Profesör
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: Istanbul
İletiler: 7.765
Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.
Standart Okumayı Nasıl Sevdiler?

[coverattach=1]Okumayı Nasıl SevdiLer? Üniversite Öğrencireri ile Mülakatlar
How Have They Loved Readıng?-Intervıews Wıth Unıversıty Students
Okumayı öğrenmek ve bunu alışkanlık hâline getirerek yaşam boyu devam ettirmek eğitimin en temel hedeflerindendir. Bu araştırmada, okumayı seven öğrencilerin okuma alışkanlığı konusundaki görüşlerine başvurularak bu sevgiyi nasıl kazandıkları, buna etki eden unsurlar, aile bireyleri ve arkadaşlarıyla ilişkileri ortaya konmaya çalışılmştır. Bunun için öncelikle Dumlupınar Üniversitesinde öğrenim gören 125 öğrenciye okuyucu anketi uygulanmış ve okumayı seven 9 öğrenci belirlenmiştir. Bu öğrencilerle okuma sevgisi üze¬rine mülakat yapılmştır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin görüşleri ışığında okuma sevgisi üzerine yorumlar yapılmştır.
Learning to read and sustaining it as a lifelong habit are among the main objectives of edu¬cation. This study aims to determine how students have acquired this habit, the factors af¬fecting this acquisition and their relations with their family members and friends throughh their opinions about the reading habit. For this purpose, a reader questionnaire was carried out on 125 students at Dumlupinar University and thus 9 students who love reading were determined. Then, interviews were conducted with these students on reading pleasure on the strength of students ' opinions.
GİRİŞ
İnsanlar hayatı ancak bildikleri kadarıyla algılayabilir ve yaşayabilirler. Bi¬linmeyen şeylerin hayalini kurmak bile neredeyse imkânsızdır. Her geçen gün in¬sanlığın bilgi birikimi biraz daha artmakta, bunları takip etmekse gün geçtikçe zor¬laşmaktadır. Bugüne kadar insanlığın eriştiği bütün bilgi ve tecrübelerin kitaplarda olduğu düşünüldüğünde, iyi bir okuyucu olmanın gereği iyice belirginleşmektedir.
İnsanların okuma ihtiyacı günden güne daha da artmaktadır. Bugün dünya¬da her gün binlerce yeni kitap yayımlanmaktadır. Artık bireyler bir taraftan yeni gelişmeleri öğrenme ihtiyacı duyarken, diğer taraftan geçmi ş bilgileri tazeleme ge¬reksinimi içindedirler. Bilgi ve bilimin, toplumu ilgilendirme durumu da bu para¬lelde ilerlemektedir. Dolayısıyla okuyucu olmak eskiden artı bir özellik olarak dü¬şünülürken artık kaçınılmaz bir gereksinim hâlini almıştır.
Okumayı öğrenmek ve bunu bir alışkanlık hâline getirip bütün bir hayatı boyunca devam ettirmek bugün dünyanın hemen her yerinde öncelikli eğitimsel hedeflerden birisidir. Aslında, insanlarda "doğuştan okuyabilme" potansiyeli var¬dır, fakat bu potansiyelin gelişmesi eğitimle mümkündür. Okuma gelişebilen, ge¬liştirilebilen bir beceridir (Özbay, 2005). Okumayı geliştirmek ve alışkanlık hâline getirmek için dünyanın pek çok yerinde kampanyalar düzenlenmektedir. Örneğin İngiltere deki ulusal okuma kampanyası "Okumaya Devam Et!' ' (Read On) ile Amerikadaki "Okumaya Tutulun!" (Get Caught Reading) kampanyaları bunların en meşhurlarındandır.
Türkiye'de MEB tarafından 2004 yılında lise öğrencileri için, 2005 yılında da ilköğretim öğrencileri için hazırlanan "100 Temel Esef ' okuma kampanyaları, anılan diğer kampanyalarda olduğu gibi temelde çocuklara ve gençlere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Ancak, yapılan bu kam¬panyalara rağmen öğrencilerin okuma alışkanlıklarının yeterince geliştirilemediği görülmektedir. Nitekim Arıcı (2008) tarafından yapılan bir araştırmada, Türki¬ye'deki lise öğrencileri için başlatılan "100 Temel Eser" okuma kampanyası hak¬kında öğrencilerin % 90'ının kampanya hakkında bilgi sahibi olmasına rağmen, öğrencilerin % 12,9'unun bu kitaplardan "hiçbiri"ni okumadıklan; % 60,0'ının "1***8212; 10 arası"; % 9,5'inin "11-20 arası" yine % 9,5'inin "20den çok'; % 5,1'inin bu 100 kitaptan "20'den çok" okudukları görülmüştür.
Yine son zamanlarda yapılan birçok araştırmada da (Çocuk Vakfı, 2006; Dökmen, 1994; Mullis vd., 2004; Özcelebi ve Cebecioğlu, 1990; Özen, 2001; Saracaloğlu, Bozkurt ve Serin, 2003; Tosunoğlu, 2000) Türkiye'nin okuma alış¬kanlığı konusundaki "olumsuz! ' durumu görülmektedir.
Okuma konusundaki araştırmalara bakıldığında bunlann çoğunlukla durum tespiti veya okuma motivasyonu konularında olduğu görülmektedir. 2000 yılında Amerika da yayımlanan bir raporda (National Institute of Child Health and Human Development/Ulusal Çocuk Sağlığı ve Gelişimi Enstitüsü), okuma sevgisi veya okuma sevgisinin okuma başarısına etkisi konularında hiç araştırma yapılmadığını göstermektedir. Türkiye deki okumayla ilgili yapılan araştırmalar incelendiğinde maalesef aynı durum gözlenmektedir. Hâlbuki Moore vd.nin (1999) de belirttiği gibi okumayı sevmek gençlerin okuma başarısında önemli bir köşe taşıdır.
Çocuklara ve gençlere okumayı sevdirmek için yapılabilecek önemli ça¬lışmaların içinde olumlu örneklerin sunulmasının katkı sağlayabileceği düşünülebi¬lir. Bunun için kitap okumayı hayatının bir parçası hâline getirmiş gençlerin, bunu nasıl başardıklarının bilinmesi diğerlerine olumlu örnek teşkil edebilir. Çalışmamız bu boşluğu doldurmaya yöneliktir. Bu amaçla, öncelikle okumayı seven öğrenciler belirlenmiş, daha sonra da onlann okuma alışkanlığı konusundaki görüşlerine baş¬vurularak bu sevgiyi nasıl kazandıkları, buna etki eden unsurlar, aile bireyleri ve arkadaşlarıyla ilişkileri ortaya konmaya çalışılmıştır.

Yrd. Doç. Dr. Ali Fuat ARICI
Dumlupunar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: gif globegraduat.gif (167,6 KB (Kilobyte), 4x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 4- _47-58. syf._.pdf (255,2 KB (Kilobyte), 7x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER]NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
okumayı, sevdiler?

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 08:58 .