Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Fen Edebiyat Fakültesi > Türk Dili Ve Edebiyatı > Türkçede Bağlayıcı (Yardımcı) Ses Konusu Üzerine

Türk Dili Ve Edebiyatı hakkinda Türkçede Bağlayıcı (Yardımcı) Ses Konusu Üzerine ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Bilindiği gibi Türkçe sondan eklemeli bir diidir. Yani bu dildeki görev öğeleri dizim (syntaxe) içerisinde görevlerini belirleyecekleri anlam öğelerinden sonra getirilirler. Böylece anlam öğelerine göre yerleri belirlenmiş olan görev öğeleri,

Türk Dili Ve Edebiyatı Çağdaş Türk Lehçeleri, Eski Türk Edebiyatı, Türkiye Türkçesi, Türk Diline Giriş, Osmanlı Türkçesi, Temel Bilgi Teknolojisi

Like Tree1Likes
  • 1 Post By Ayşe Dürdane Erduran

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 30.11.10, 10:08
Profesör
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: Istanbul
İletiler: 7.765
Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.Ayşe Dürdane Erduran artık çok görkemli biri.
Standart Türkçede Bağlayıcı (Yardımcı) Ses Konusu Üzerine

[coverattach=1]Bilindiği gibi Türkçe sondan eklemeli bir diidir. Yani bu dildeki görev öğeleri dizim (syntaxe) içerisinde görevlerini belirleyecekleri anlam öğelerinden sonra getirilirler. Böylece anlam öğelerine göre yerleri belirlenmiş olan görev öğeleri, dilin gelişme süreci içerisinde, dile önce bireşimli (synthétique), daha ileri durumlarda da anlam ögelerlyle görev öğeleri arasında gelişen ***8212;benzeşme, kaynaşma, düşme gibi***8212; çeşitli ses olaylarıyla ortaya çıkan çok bireşimli [poly synthétique) bir görünüm kazandırırlar. O halde, günümüzde. Türkçe, dizim bakımından, Türkçeyl yakından tanımayanlar için çok bireşimli, yakından tanıyanlar için de ***8212;her anlam vy görevi ayn ayrı işaretleme eğilimi gösteren***8212; bireşimli bir dildir.
Yukarıda söz konusu ettiğimiz dizim anlayışı, Türkçenin ses bilimsel (phonologique) davranışlarının da temelini oluşturur. Türkçenin gerek kendi öz kaynaklarından, gerek başka dillerden yapmış olduğu alıntılardan hareketle yapmış olduğumuz sayılamalar (statistique) ve anlaşılabilirlik (compréhensibilité) araştırmaları bize Türkçenin yükselen ( ünsüz + ünlü ) hece türünü diğer hece türlerine tercih ettiğini göstermiştir . Bu durumda, en azından kuramsal olarak Türkçeye ait bütün anlam ve görev öğeleri birer ünsüzle başlamakta ve birer ünlüyle sona ermektedir. Ancak, yukanda da belirttiğimiz gibi, başlangıçta, bağımsız, hatta, başka bir anlam öğesinden hareketle yapılmış olan görev öğeleri zamanla ekleşmekte ve bu ekleşme sonucunda da iç ve bazan da dış sebeplerle ses ve şekil değişikliklerine uğramaktadırlar.
Günümüze kadar yazılmış olan. Türkçenin dil bilgisiyle ilgili kaynaklar. değişik adlar altında bağlayıcı ses konusuna değinmişler ve bunları bağlayıcı ünlüler ve bağlayıcı ünsüzler olmak üzere iki alt konuda ele almışlardır.

Prof. Dr. Efrasiyap GEMALMAZ
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırma/arı Enstitüsü Müdürü
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg 135x135_training_book_01.jpg (4,8 KB (Kilobyte), 2x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 1973.pdf (155,2 KB (Kilobyte), 3x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER]NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(yardımcı), bağlayıcı, konusu, ses, türkçede, üzerine

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 23:09 .