Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İletişim Fakültesi > Radyo Televizyon Sinema > Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması

Radyo Televizyon Sinema hakkinda Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması-A Survey On Internet Uses And Gratificitions Of University Students Dünya çapında binlerce bilgisayar ağını birbirine bağlayan bir ağ olarak kavramlaştırılan

Radyo Televizyon Sinema Radyo Televizyon Sinema Bölümü 1965 yılından bu yana görsel işitsel medyaya nitelikli mezunlar kazandırmanın ötesinde, Türkiye’deki medya çalışmaları alanına öncülük etmektedir.

Like Tree1Likes
  • 1 Post By grafx

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 02.10.10, 08:15
Atılgan
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
İletiler: 450
grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.
Standart Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması

[coverattach=1]Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması-A Survey On Internet Uses And Gratificitions Of University
Students
Dünya çapında binlerce bilgisayar ağını birbirine bağlayan bir ağ olarak kavramlaştırılan internet, iletişim teknolojilerindeki gelişme ve değişmeler sonucunda toplumsal yaşamımızdaki yerini almıştır. Özellikle 1990'lı yılların ikinci yarısından itibaren gerek dünyada gerekse de ül¬kemizde kullanımı yaygınlaşan internet, etkileşimlilik özelliğiyle geleneksel kitle iletişim araçla¬rından farklı olarak, edilgen durumdaki izler kitleyi etken konuma taşımıştır. Artık internet kulla¬nıcıları yüzyüze iletişimde olduğu gibi karşılıklı ileti alış-verişinde bulunabilmektedirler. Yine bireyler bilgisayarlarının birkaç tuşuna basmak suretiyle ihtiyaç duyduğu her türlü bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmekte; dünyada meydana gelen gelişmelerden anında haberdar olmakta; eğ¬lenceli ve hoşça vakitler geçirebilmekte; sevdikleriyle ve tanıdıklarıyla sohbet edebilmekte, banka¬cılık işlemlerini yerine getirebilmekte ve hatta alış-veriş yapabilmektedirler. İşte bu araştırmada gündelik yaşantımızın artık her alanında yansımalarını hissettiğimiz internetin kullanım özellikleri ve alışkanlıklarımız üzerindeki etkileri; Selçuk Üniversitesi 'nden basit tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 487 öğrenci üzerinde yapılan anket çalışmasıyla ortaya konulmuştur. Araştırma sonucuna göre deneklerin internet kullanımında etkili olan 6 faktör tespit edilmiştir. Bu faktörler önem sıra¬sına göre sosyal kaçış, bilgilenme, boş zamanları değerlendirme, ekonomik fayda, sosyal etkileşim ve chat ve eğlencedir. Deneklerin ne zamandan beri internet kullandığı, deneklerin internet kul¬lanma becerisi, haftalık internet kullanım süresi, günlük internet kullanım süresi, internete duyu¬lan güven, cinsiyet ve öğrencilerin aylık harcama miktarı internet kullanım ve doyum motivas¬yonlarına verilen önem düzeyini etkileyen en temel değişkenler konumundadır.

Conceptualized as a world wide web of countless interconnected computer Networks, the internet constitutes a very important change in communication Technologies that affects our social life. It's interactive nature distinguished it from the more conventional communication media, pushing the passive audience to a more active communication position and particularly after the second half of the 1990'ies, the internet gradually achieved wide diffusion throughout the world as in Turkey too. Internet users are now able to exchange messages similar to face to face communication. Further, persons can now reach virtually all needed information instantly through a pair of keyboard in¬structions; they can keep in touch with developments throughout the world; have a nice time and online entertainment; chat with friends and relatives; can carry out financial transactions online; they even can buy and sell online. This study aims to explore these effects of internet use on our daily life, through a survey implemented on a randomly selected sample of 487 students of the Selcuk University. The survey results revealed that 6 factors had effects on the internet use of the participants. These factors were, in order of importance: social escape, information, leisure time activity, economical benefit, social interaction and chat, and entertainment. The basic variables with effect on the importance attached to internet use and gratification motivations have been found as the length of time since the participants were using the internet, internet usage skills of the participants, internet usage time in a week, daily usage time, trust felt on the internet, gender, and the participant's monthly expenditures.

GİRİŞ
İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, toplumsal iletişimde yeni bir aktör olarak interneti gündeme getirmiştir. İnternet, çok sayıda bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır (Şeker 2005: 66).
Özellikle 1990'lı yılların başından itibaren kamusal kullanımı yaygınlaşan internet, yal¬nızca iletişim teknolojisi alanında bir yenilik olmakla kalmamış, aynı zamanda gerek aka¬demik gerekse popüler ilginin merkezine otur¬muştur. İnternet üzerine yönelik akademik ilgi öncelikle mühendislik ve iletişim disiplininde yoğunlaşmış, ancak sonrasında psikolojiden, sosyolojiye, siyaset bilimine kadar pek çok bilim dalının araştırma alanlarına eklemlen- miştir. İnternete yönelik popüler ilgi ise aracın kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte artmış, kişisel kullanıcının pek çok ihtiyacına yanıt veren bir iletişim ortamı olmasıyla önem ka¬zanmıştır (Timisi 2003: 121).
İnternet aracılığıyla insanlar ihtiyaç duyduğu her türlü bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmekte; dünyada meydana gelen gelişmelerden anında haberdar olmakta; eğlenceli ve hoşça vakitler geçirebilmekte; sevdikleriyle ve tanıdıklarıyla sohbet edebilmekte, bankacılık işlemlerini yerine getirebilmekte ve hatta alış-veriş yapa¬bilmektedirler. İnternetin en önemli özelliği interaktif iletişim sağlamasıdır (Morris ve Ogan 2004: 141). İnternet ile tek taraflı bilgi vermek yerine, kullanıcının taleplerine göre yönlenen bir bilgi akışı gündeme gelmiştir. Tek bir kullanıcının, birden fazla bilgisayarda bulu¬nan bilgiye ulaşmasına imkân tanıyan internet, bu haliyle kullanıcıları arasında bilgi alış¬verişini olanaklı hale getirmiştir.
Öyle ki insanlar, "mouse"a bir kez dokunmak suretiyle yüzlerce internet gönüllüsüne aynı anda mesaj gönderebilmektedir. İnternet tek¬nolojisi, mesajların sadece yazılı olarak değil, aynı zamanda görsel ve sesli olarak da iletilme¬sine imkân tanımaktadır (Newhagen ve Rafaeli 1996: 5). Bu haliyle internet, televizyon, radyo, gazete gibi geleneksel kitle iletişim araçlarının hepsini tek bir medya halinde bir araya getirme yeteneğine sahip bir araç olarak ön plana çık¬maktadır (Atabek 2003: 68). Gazete, televizyon ya da radyoya nazaran bilgiye daha hızlı erişim imkânı sağlaşan internet, gittikçe daha fazla kişi veya kurum tarafından kullanılmaktadır. Hatta kurumların birçoğunun web sayfalarının olmasının ötesinde insanlar da kendi web say¬falarını oluşturabilmektedirler.
Tarihsel perspektifte değerlendirildiğinde Tür¬kiye'de internet ilk olarak 1980'li yılların or¬talarından sonra gündeme gelmeye başlamıştır. İlk bilgisayar ağı üniversiteler önderliğinde kurulmuş ve bu ağ yalnızca üniversiteler ve araştırma kuruluşları tarafından kullanılmıştır. Daha sonra bu ağın ihtiyaçları karşılayamaz duruma gelmesi, akademik kurumlar tarafından çok sayıda yeni bağlantının gerçekleştirilmesini sağlamıştır (Şeker 2005: 68-69). Bugün ise Türkiye'de çoğunluğu genç insanlar olmak üzere, yaklaşık olarak 15 milyon kişi internet kullanmaktadır (haber7.com). Özellikle üniversiteler öğrencilere, internete daha rahat bağlanmaları için çeşitli imkânlar sunmakta ve onların bu teknolojiden maksimum düzeyde yararlanmalarının yollarını aramaktadır.
İşte kullanımlar ve doyumlar yaklaşımını temel almak suretiyle Selçuk Üniversite si'nin çeşitli fakülte ve meslek yüksekokullarında eğitim gören öğrenciler üzerinde yürütülen bu çalış¬ma; üniversite öğrencilerini internet kullanma¬ya yönelten motivasyonların neler olduğunu, bu motivasyonlarla öğrencilerin internet tecrü¬besi, internet kullanım becerisi, haftalık internet kullanım miktarı, günlük internet kul¬lanım süresi, internete duyulan güven, cinsiyet ve aylık harcama miktarı arasında ne tür ilişki¬lerin bulunduğunu ortaya koymayı ve ayrıca internetin boş zaman aktiviteleri üzerinde ne etkiler meydana getirdiğini tespit etmeyi a¬maçlamaktadır.

Şükrü Balcı***8727; ***8211; Bünyamin Ayhan***8727;***8727;
***8727; Arş. Gör. Dr., Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
***8727;***8727; Arş. Gör. Dr., Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg The Internet.jpg (24,3 KB (Kilobyte), 12x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled12.pdf (5,75 MB (Megabyte), 44x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
araştırması, doyumları, kullanım, öğrencilerinin, saha, üniversite, üzerine, ınternet

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 05:01 .