Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanıtım > Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor

Halkla İlişkiler ve Tanıtım hakkinda Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor ile ilgili bilgiler


Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor-Marketing Of Sports And Sports In Marketing Communıcatıons Dünyada farklı kültür ve sosyal statülerden insanların bir araya gelerek birlikte tüketebildiği ortak ürün olan spor, hem

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak ve araştırmalar yapmak amacıyla oluşturulmuştur. Bölüm, gelişen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, kamuoyu araştırmaları konularında verdiği eğitimle bu alanlara katkıda bulunmaktadır.

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 10.05.10, 09:01
Atılgan
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
İletiler: 450
grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.
Standart Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor

Sporun Pazarlaması Ve Pazarlama İletişiminde Spor-Marketing Of Sports And Sports In Marketing Communıcatıons
Dünyada farklı kültür ve sosyal statülerden insanların bir araya gelerek birlikte tüketebildiği ortak ürün olan spor, hem kendini ürün olarak markalaştırma hem de markaları hedefe taşıma nokta¬sında önemli bir yere sahiptir. Hayatımızın her anında spor yer almaktadır. Kitleselleşme ile ticari boyutu birleşince önemini giderek artırmaktadır. Günümüz pazarlama iletişiminin etkisiyle spor, pazarlamayı ve stratejilerini kullanır hale gelmiştir. Satılabilir olmanın gerekliliği, rekabetin ina¬nılmaz boyutta fazlalaşması markaların spordan faydalanma sürecini hızlandırmıştır. Pazarlama stratejilerindeki yeri daha da fazlalaşan spor, spor pazarlaması kavramı ile kendi özgürlüğünü kazanmış ve bütünleşik pazarlama iletişiminde önemli bir yere sahip olmuştur. Geleneksel pazar¬lama yerine spor pazarlaması dünyada ve Türkiye 'de sporun ürün olma boyutuyla ve sporun ileti¬şim stratejisindeki kullanılma boyutuyla ilgili örnekleri ele almaktadır. Sporu iletişim stratejisinde düşünmeyen, spor ürününün özelliklerini kavramayan markalar rekabetçi avantaj elde edeme¬mektedir. Spor hedef kitleye doğrudan ve etkili şekilde ulaşmada inanılmaz avantajlar sunmakta¬dır. Bu önem doğrultusunda bu çalışma geleneksel pazarlamadan spor pazarlamasını geçişin a¬şamalarını, önemini, markalara sağladığı avantajları incelemektedir.

Sports, which is the common activity of people from various cultural and social status has an im¬portant role in taking brands to their goals. Sports is everywhere in our lives. When commercial aspect is combined with massive aspect its significance becomes clearer. Sports started to benefit marketing and its strategies with the effect of today's marketing communications. The requirement for sales and the fabulous increase in competition accelerated benefiting of brands from sports. Sports is becoming more significant in marketing strategies and it gained freedom and had an important place in integrated marketing communications. Sports marketing rather than traditional marketing handles the examples of sports as a product and usage of sports in communications strategy in world and in Turkey. Brands that do not consider sports as a tool for communications strategy and that do not understand the features of sports can not gain competitive advantage. Sports provide fabulous advantages for direct and effective reach to the target audience. In accor¬dance with that significance, this study analyses the stages, importance and the advantages of transition from traditional marketing to sports marketing.

Giriş
Günümüzün modern ve hızlı yaşam koşulların¬da sporsuz hayat sağlıksız hayat ile eşdeğer görülmektedir. Yaşam standartlarının yüksel¬mesi ve boş zamanların artması, tüm dünyada sportif aktivitelere ilgi ve katılımı da artırmış¬tır. Spor çok sayıda insanı aynı anda bir araya getirebilen büyük bir güce sahip olmuştur. Bu özelliği ile sosyal yaşam üzerinde büyük bir etki oluşturmuş ve popüler bir kavram haline gelmiştir. Sporun büyük bir endüstriye dönüş¬mesinin altında da 'toplumsal gücü' yatmakta¬dır. Öyle ki, dünyanın en büyük şirketleri uzun yıllar önce bu gücü fark etmiş ve sporla ilişkili pazarlamayı kullanmışlardır. Spor branşları, haberleri, spor uzmanları hayatın her anında tüketicinin karşısına çıkmakta ve talep gör¬mektedir. Bu özelliğini özellikle bazı branşlar¬da ticarileşmenin katkısını da alarak daha geniş kitlelere taşımıştır. Birbirine bağlı sektörleri etkileme gücünü de katarak büyük ölçekli bir endüstri haline dönüşmüştür (Yoon ve Choi 2005: 191). Bunun sonucu pazarlama iletişi- mindeki payı son yıllarda dünya genelinde artış göstermiştir.
Dünyada çok daha fazla örnekleri olmasına karşın Türkiye'de sporun ürün olma özelliği ve spordan iletişim stratejisinde faydalanma özel¬liği son yıllarda konuşulmaya, tartışılmaya ve örneklendirilmeye başlanmıştır. Dünyada spor pazarlaması kavramı ilk olarak 1978 yılında Advertising Age Magazin'de, Türkiye'de ise 8¬9 Nisan 1991 tarihleri arasında İstanbul'da dü¬zenlenen "Sporda Marketing Semineri"nde konuşulmaya başlanmıştır (http://www. spor- bilim.com). 13 yıl sonra konuşulmaya başlanan kavramın uygulamaya geçirilmesi Türkiye'de son yıllarda mümkün olmuştur. 4-5 Aralık 2006 tarihinde düzenlenen Türk Sporu Sponso- ruyla Buluşuyor gibi büyük bir organizasyonla, federasyonların pazarlamaya verdikleri önemi artırmaya başlamaları, sponsorluk yasasının çıkması, spor pazarlaması ile ilgili yayınların ortaya çıkması (Sports Marketing Aylık Spor ve Pazarlama Dergisi) futbol dışında diğer branşlarında sponsorluk çalışmalarına yoğun¬laşmaları ve takımlara, liglere, federasyonlara sponsor olan firma sayısının fazlalaşması gibi bir çok olumlu gelişme spor pazarlamasının büyümesini ve geleceğe yönelik açılımları farklılaştırmıştır.
Soyut, öznel, sosyalleşmeyi etkileyen, önceden tahmin edilemeyen, unutulmayan yapısı sporun hem ürün olarak hem de iletişim aracı olarak kullanılmasını ve etkisini artıran faktörlerden¬dir. Bu faktörlerin etkisi tüm iletişim sektörünü etkilemiş spor yayınları, spor uzmanları, spor programları, spor radyoları ve spor televizyon¬ları ortaya çıkmıştır. Türkiye'de marka iletişi¬minde sporu kullanarak marka değerine katkı sağlayan firma sayısı artmaktadır. Turkcell Süper Lig, Beko Basketbol Ligi, Fortis Türkiye Kupası, Tadım Basketbol Türkiye Kupası gibi birkaç örnek sporun pazarlama iletişimi içinde¬ki kullanılmasına örneklerdendir.
Spor pazarlaması geleneksel pazarlamadan ve sponsorluktan farklı olarak entegrasyonu içer¬mektedir. Takıma sponsor olmak, ürün çıkar¬mak, tv programına sponsor olmak ayrı ayrı değil bütünleşik değerlendirilmelidir. Spor pa¬zarlamasında, spor sponsorluğuna sponsorluk dışında "ortaklık" adını vermek, karşılıklı ka¬zan-kazan ilkesinin spor sponsorluğundaki yansımasıdır. Sponsorluk bütçelerinde büyük payları yine sporun almış olması spor pazarla¬ması ile bu payın disiplinli ve etkili kullanımını sağlayacaktır.
1.JPG

Hüseyin Altunbaş
Yrd. Doç. Dr. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled7.pdf (2,95 MB (Megabyte), 263x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
pazarlama, pazarlaması, spor, sporun, ıletişiminde

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 10:01 .