Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanıtım > Pazarlama İletişimi "Gayrı-Resmi" Silahı: Tuzak Pazarlama Ve Uygulanan Stratejiler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım hakkinda Pazarlama İletişimi "Gayrı-Resmi" Silahı: Tuzak Pazarlama Ve Uygulanan Stratejiler ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Pazarlama İletişimi "Gayrı-Resmi" Silahı: Tuzak Pazarlama Ve Uygulanan Stratejiler -The Non - Official Means Of Marketing Communication: Ambush Marketing And Strategies Marka devlerinin rekabetinde kullanılan pazarlama taktiklerine her geçen gün

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak ve araştırmalar yapmak amacıyla oluşturulmuştur. Bölüm, gelişen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, kamuoyu araştırmaları konularında verdiği eğitimle bu alanlara katkıda bulunmaktadır.

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 08.08.10, 12:27
Atılgan
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
İletiler: 450
grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.grafx artık çok görkemli biri.
Standart Pazarlama İletişimi "Gayrı-Resmi" Silahı: Tuzak Pazarlama Ve Uygulanan Stratejiler

[coverattach=1]Pazarlama İletişimi "Gayrı-Resmi" Silahı: Tuzak Pazarlama Ve Uygulanan Stratejiler -The Non - Official Means Of Marketing Communication: Ambush Marketing And Strategies
Marka devlerinin rekabetinde kullanılan pazarlama taktiklerine her geçen gün bir yenisi eklen¬mektedir. Rekabet, bir yandan markalar arasındaki teknik farklılıkları azaltmaya yönelik teknolo¬jik uygulamaları yaygınlaştırırken diğer yandan hedef tüketiciye ulaşmada kullanılan stratejik taktikleri de geliştirmekte ve değiştirmektedir. Marka savaşları geleneksel pazarlama iletişimi araçlarının dışında geliştirilen ve kimi zaman etik dışı olarak eleştirilen alternatif pazarlama si¬lahlarıyla da sürdürülmektedir. Günümüz reklam ve pazarlama terminolojisinde yer alan en kış¬kırtıcı silahlardan biri de "tuzak pazarlama "dır. Markaların pazarlama iletişimi programlarında sıklıkla başvurduğu sponsorluk uygulamalarına yönelik tehlikeli ama zekice bir karşı taktik olan "tuzak pazarlama ", hakkında yapılan eleştirilere ve bazı hukuksal sınırlamalara rağmen sinsice uygulanmaya devam etmektedir. Uygulayan firmalar için mali açıdan külfetsiz sayılabilecek bu taktik, hemen her organizasyonu kendi lehine kullanabilirken özellikle sporla ilgili büyük organi¬zasyonlara ve/veya etkinliğin sponsorlarına karşı geliştirilen gerilla fikirleri ile karşımıza çık¬maktadır.

In the use of competition tactics between huge brands, each time a new one is added. On one side while competition generalizes the technologic practices which diminish the technical differences between brands, on the other side it makes develop and change the strategical tactics which are used to reach to the target consumer. War of brands are continued with alternative developed marketing weapons except traditional marketing communications tools and sometimes it is criti¬cized for being out of ethic. In our day one of the most provocative weapon is ambush marketing that takes place in advertising and marketing terminology. Ambush marketing usually applied at practices of sponsorship by brand in marketing communications programs. Despite the critics about it and lawful restrictions, dangerous but intelligent, ambush marketing is being practicing stealthily. Also his tactic is considered cheap in the view of financial. It can use nearly each or¬ganization in favour of it, especially big organizations on sport so we can say that it come across to us with the guerilla ideas developed against the sponsor activities.

GİRİŞ
Rekabette üstünlük yaratma arzusu söz konusu olduğunda markalar, sahip oldukları mali ve teknolojik güçler, pazarlama hedeflerine ulaş¬mada her fırsatı değerlendirebilme yetileri ve elde ettikleri parlak küresel marka başarılarına rağmen kendileri ile avı paylaşma konusunda sürekli rekabet içinde olan markaların tilki kurnazlığı ile geliştirdiği taktiklere yenilebil- mekte, kurdukları tuzaklara düşebilmektedir.
İşte bu nedenledir ki çalışmaya konu olan "ambush marketing" pazar ortamındaki fırsat¬ları rekabet avantajına dönüştürmek için etkin olarak kullanılan bir tuzak kurma yöntemidir.
Markaların rekabet stratejilerinde kullandığı pazarlama taktiklerine her geçen gün bir yenisi eklenmektedir. Rekabet bir yandan markalar arasındaki teknik farklılıkları azaltmaya yöne¬lik teknolojik uygulamalarda sürerken diğer yandan pazarlama hedeflerini gerçekleştirmek ve hedef tüketicilere ulaşmak için kullanılan stratejilerde de önemli gelişmeler ve değişme¬ler görülmektedir. Her gün binlerce ürün veya hizmetin farklı cephelerden (reklam, halkla ilişkiler, sponsorluk, satış noktası etkinlikleri, promosyon vb.) gönderdiği marka mesajlarına maruz kalan tüketicinin zihnine ulaşmada kul¬lanılan taktikler farklılaşmakta ve adeta marka savaşları yaşanmaktadır. Farkındalık yaratmada kullanılan geleneksel pazarlama iletişimi araç¬larının ötesinde yaratılan ve kimi zaman da ahlak dışı bulunarak eleştirilen alternatif pa¬zarlama silahlarıyla bu savaş daha da şiddet¬lenmektedir.
Hakkında yapılan tüm eleştirilere rağmen "tu¬zak pazarlama" bugünün modern reklam ve pazarlama terminolojisinde yer alan en ilginç rekabet taktiklerinden biridir. Markaların sık¬lıkla kullandığı bir pazarlama iletişimi aracı olan sponsorluğa yönelik tehlikeli bir karşı taktik olan "tuzak pazarlama", uygulayan fir¬malar için mali açıdan oldukça önemli avan¬tajlar sunarken diğer yandan başkalarının ya¬rattığı fırsatları kendi fırsatı haline dönüştürme gücüne de sahiptir. Sponsorluk çalışmalarında son 20 yılda yaşanan gelişmeler, uluslararası hukuksal farklılıklar, bir takım özel etkinliklere yönelik taleplerin yoğunluğu ve rekabetin kı¬zışması tuzak pazarlamaya neden olan faktörler olarak görülmektedir (www.hsm.bond.edu.au).
Bu bağlamda çalışmada öncelikle markalar tarafından ticari bir fırsat olarak görülen spon¬sorluğa yaklaşımda yaşanan değişimlere deği¬nilecek, bu ticari fırsata rakiplerin verdiği tak¬tiksel karşılıkları içeren "tuzak pazarlama" kavramı örnekleriyle birlikte ele alınacak son¬rasında ise tuzak pazarlamaya karşı hukuki ve taktiksel korunma yolları tartışılarak etik de¬ğerlendirme yapılacaktır.

Göksel Şimşek
Yrd. Doç. Dr., Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Guerilla Marketing.jpg (82,6 KB (Kilobyte), 16x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled9.pdf (2,95 MB (Megabyte), 87x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
"gayrı-resmi", pazarlama, silahı:, stratejiler, tuzak, uygulanan, ıletişimi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 09:34 .