Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > Üçüncü Sayfada Türk Toplumu

Gazetecilik hakkinda Üçüncü Sayfada Türk Toplumu ile ilgili bilgiler


Gazetecilik mesleği, tarihsel gelişimi içinde, toplumun bilgilendirilmesi, eğitilmesi, kamuoyu yaratılması ve kültürün aktarılması yoluyla toplumsal birlikteliğin sağlanmasına hizmet eden bir meslek olmuştur. Günümüzde şirket/holding medyasına ait kitle gazeteleri, gücü/erki elinde

Gazetecilik Gazetecilik Bölümü, haber medyasında çalışacak gençlere genel kültür kazandırmayı, iletişim ve kitle iletişimi kuramlarındaki çağdaş gelişmeleri aktarmayı ve bu bilgiler ışığında öğrencilerin çeşitli uygulamalar gerçekleştirmesini amaçlamaktadır.

Like Tree6Likes
  • 3 Post By acemkızı
  • 3 Post By acemkızı

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 15.06.09, 16:20
acemkızı - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Atılgan
 
Üyelik tarihi: Jun 2009
İletiler: 468
acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!
Standart Üçüncü Sayfada Türk Toplumu

Gazetecilik mesleği, tarihsel gelişimi içinde, toplumun bilgilendirilmesi, eğitilmesi, kamuoyu yaratılması ve kültürün aktarılması yoluyla toplumsal birlikteliğin sağlanmasına hizmet eden bir meslek olmuştur. Günümüzde şirket/holding medyasına ait kitle gazeteleri, gücü/erki elinde bulunduranlarla işbirliği yaparak, insani zaaf ve zayıflıklara hitap eden hedonist yayıncılık anlayışı ile özellikle toplumun çoğunluğunu oluşturan ve sosyo-demografik açıdan en alt düzeyde olan kitleye yönelik yayıncılık yapmaktadır. Haber yerine onlara, ***8220;Infotainment***8221; (information and entertainment), ***8220;habeğlence***8221; (haber ve eğlence karışımı) denilen yüzeysel ve boş bilgi yükü ile birçok konuda malumat vermektedir. Şirket medyası için ne kitleler, ne düşünceleri ne de haber önemli ve değerlidir. Tek amaçları olabildiğince kâr etmektir. Bu nedenle toplumu eğlendirerek tiraj/rating artırmaya çalışan medya, şiddet ve cinselliği sömürü malzemesi olarak kullanmaktadır. Ayrıca egemen ideoloji ve kültürün yeniden üretilerek dolaşıma sokulmasında ve iktidarın egemenliğini sürdürmesi yolunda işbirliği yapmaktadır. Anahtar Kelimeler: Medyatik gerçek, Hedonizm, Infotainment.

Abstract
Profession of journalism, in its historical process, is a business that serves to provide social unity by informing and instructing society, manufacturing public opinion and transferring culture. At the present day, mass newspapers which belong to community company media with a hedonist publishing view that directs human***8217;s weaknesses and foibles play along with those have the power doing publishing through socio-demagogically the lowest part of the society people. Instead of news they give cursory and useless information in a wide section of fields which is called infotainment (information and entertainment). For community company media not only the masses and what they think and also the news do not have any importance or value. Their aim is only to get higher profit. So that, they use violence and sexuality as an exploitation material to sustain its rating/circulation. Moreover, they corporate with the dominant power for it to maintain its hegemony over culture and its reproduction.
Key Words: Mediatic Truth, Hedonism, Infotainment.

Abstract
Profession of journalism, in its historical process, is a business that serves to provide social unity by informing and instructing society, manufacturing public opinion and transferring culture. At the present day, mass newspapers which belong to community company media with a hedonist publishing view that directs human***8217;s weaknesses and foibles play along with those have the power doing publishing through socio-demagogically the lowest part of the society people. Instead of news they give cursory and useless information in a wide section of fields which is called infotainment (information and entertainment). For community company media not only the masses and what they think and also the news do not have any importance or value. Their aim is only to get higher profit. So that, they use violence and sexuality as an exploitation material to sustain its rating/circulation. Moreover, they corporate with the dominant power for it to maintain its hegemony over culture and its reproduction.
Key Words: Mediatic Truth, Hedonism, Infotainment.

Makale
Necla MORA

Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi.




Eklenmiş Resim
Dosya tipi: gif ucuncu sayfada Turk Toplumu.gif (8,6 KB (Kilobyte), 34x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf ucuncu sayfada Turk Toplumu.pdf (210,5 KB (Kilobyte), 29x kez indirilmiştir)

Konu ghostgirl tarafından (15.06.09 saat 20:14 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 15.06.09, 16:28
acemkızı - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Atılgan
 
Üyelik tarihi: Jun 2009
İletiler: 468
acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!acemkızı çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!
Standart Üçüncü Sayfada Türk Toplumu

1. GİRİŞ
Medya mesajlarının içeriği, hedef kitleyi oluşturan bireylerin inanç, değer, duygu, biliş, tutum ve davranışları üzerinde değişikliklere neden olmaktadır. Tutum değişimi, davranış değişikliklerine, inançlar ve bilişlerdeki değişiklikler de tutum değişimine yol açmaktadır. Bu değişiklikler, medya izleme yoğunluğu ile doğru orantılı olarak değişmektedir (Kepplinger, 2003: 9***8211;10).
Chomsky (2000: 52)***8217;ye göre, modern ilerlemeci düşünce terminolojisinde halk izleyici olabilmekte, fakat gerçek iktidarı temsil eden liderler arasında seçimde oy kullanma dışında katılımcı olamamakta, diğer yandan toplumda olup bitenlerin belirlendiği ekonomik alandan tamamen dışlanmaktadır. Kamuoyundan gelen itirazlara karşın gücü/erki elinde bulunduranların gündeminin dayatılmasını olanaklı kılan yönetilenlerin rızası, rızasız rıza üretimi medya aracılığı ile gerçekleştirilmektedir.
Halkla ilişkiler endüstrisinin önde gelen isimlerinden Edward Bernays***8217;a göre, kitlelerin düzenlenmiş alışkanlıklarının ve fikirlerinin bilinçli ve incelikli biçimde yönlendirilmesi demokratik toplumların önemli bir parçasıdır. Ona göre, kamu zihnini denetlemek için bilinçli ve incelikli düşünen azınlıklar düzenli ve sistematik propagandadan yararlanmalıdırlar. Bu nedenle toplum, serbest rekabete ve liderlerin propaganda düzenlemesine onay vermiştir. Propaganda liderlere kitlelerin zihnini biçimlendirme olanağı sağlamaktadır. Rızanın mekanikleşmiş üretim süreci, demokrasi sürecinin özünü oluşturmaktadır (Aktaran Chomsky, 2000: 63). Buna karşılık Lipmann, bir demokraside iki işlev olduğunu, azınlığı oluşturan, sorumlu insanlardan oluşan uzmanlaşmış sınıfın, ortak çıkarları düşünüp planladığını yani yürütme işlevini yerine getirdiğini ve çoğunluğu oluşturan şaşkın sürünün demokrasideki işlevinin ise, katılımcı değil seyirci olduğunu belirtmiştir (Chomsky, 1995: 33***8211;34).
McChesney, ***8220;Halkın Sırtından Kazanç***8221; adlı kitabın girişinde, günümüzün belirleyici politik, ekonomik paradigması olan neoliberalizmin, azınlığın, özel çıkarları doğrultusunda, kişisel kârlarını en yüksek düzeye çıkarmak için toplumsal yaşamın büyük kesimini denetim altında tutmasına olanak sağlayan politikalara ve işlemlere tekabül ettiğini belirtmiştir (Chomsky, 2000: 7). Ona göre, neoliberalizm, en iyi şekilde, temsili demokrasilerde ve halkın karar verme mekanizmasına etkin şekilde katılımı için gerekli bilgi ve bilgiye ulaşım olanakları ve kamuya açık tartışma alanları halktan uzak tutulduğunda işlemektedir (Chomsky, 2000: 9).
Chomsky (2000: 12)***8217;ye göre, neoliberalizmin, halka verdiği mesaj, statükoya bir alternatif olmadığı ve insanlığın en yüksek düzeye ulaştığına yöneliktir. Ona göre, neoliberal sistem,kayıtsız, depolitize olmuş bir toplum yaratmakta ve neoliberal demokrasi, her şeyin üstünde piyasa anlayışı ile vatandaşlar yerine tüketiciler üretmekte, her şeyi standartlaştırmakta, insani iletişim ve etkileşimi ortadan kaldırarak, yılgın bireylerden oluşan, birbirinden kopuk, atomize toplumu yaratmaktadır. Şirketleşen medya, halkla ilişkiler endüstrisi, akademisyen ideologlar ve entelektüeller aracılığıyla, gücü/erki elinde bulunduranların çıkarı doğrultusunda, yönetilenlerin rıza göstermesi için işbirliği içinde iktidarı yeniden üretmektedir (Chomsky, 2000: 15).
Dünyanın tek pazar olarak algılanmaya başlandığı bir yüzyıldan, fiilen tek pazar olacağı bir yüzyıla girerken, gelişmiş ekonomilere sahip ülkelerin, bu pazar savaşında dünyanın her köşesindeki toplumla ilgilendiği görülmektedir. Bu da her toplumdaki bireyin tanınmasını ve standartlaştırılmasını dayatmaktadır (Özdemir, 1998: 95). Çok uluslu şirketler ve medya devleri bu pazarda etkin olmak ve talep yaratmak için McLuhan***8217;ın ***8220;global köy***8221; olarak tanımladığı dünyaya medya aracılığıyla açılmaktadır.
Althusser***8217;in yaklaşımı ile devletin ideolojik aygıtlarından biri olan medya, günümüzde gücü/erki elinde bulunduranların çıkarından yana yayın yaparak, iktidarın yeniden üretilmesini sağlamaktadır.
Medya, hem doğrudan kültür emperyalizmini sağlamakta hem de ulus ya da ülke içindeki kitleleri manipüle etmeye yönelik bir işlev yürütmektedir. Medya, topluma hegemonya uygulamak için gücü/erki elinde bulunduranların çıkarına hizmet etmesinin yanında toplumu kültürel anlamda da etkileyerek pazar yaratılmasında rol oynamaktadır.
Medya emperyalizmi, medya araç ve ürünlerinin üretimi, dağıtımı, tüketimi ilişkilerinde belli güçlerin diğerleri üzerinde egemenlik kurmasına olanak tanıyan bir süreçtir. Bu süreçte iletişim tek yönlüdür ve kasıtlı olarak biçimlendirilmiştir (Baytar, 2007: 286). Uluslararası medyadan gelen ucuz, tek tipleştirici kültür ürünlerine karşılık ulusal medyanın habersizleştirmek için düzeysiz ve magazinel yanı öne çıkarılmış haberlerle halkı manipüle etmesi, kurulu düzenin sürdürülmesinde kendilerinin de çıkarları olmasından kaynaklanmaktadır.
Çalışmada, medyada kurgulanan medyatik gerçeğin, toplumun pasifize olmasına ve toplumsal yapının olumsuz yönde gelişmesine, şiddet olaylarının artmasına neden olduğu ve bunlara meşruiyet kazandırdığı, sıradan olaylar olarak kabul edilmesini ve sürdürülmesini sağladığı sorunsalı araştırılacaktır. Örnek uygulama olarak kitle yayımcılığı yapan Star, Hürriyet ve Akşam gazetelerinin bir aylık yayınları içinden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen gazetelerin ***8216;Üçüncü Sayfa***8217;larında yer alan haberler üzerinde, medyadayansıtılan toplumsal yapı, van Dijk***8217;ın eleştirel söylem çözümlemesi yaklaşımı ile çözümlenecektir.

Makalenin devamı
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
sayfada, toplumu, türk, üçüncü

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 02:41 .