Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği - Internet Journalism

Gazetecilik hakkinda Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği - Internet Journalism ile ilgili bilgiler


GELENEKSEL GAZETECİLİK KARŞISINDA İNTERNET GAZETECİLİĞİ - INTERNET JOURNALISM VS. TRADITIONAL JOURNALISM Özet 20. Yüzyılın sonlarında ortaya çıkan internetin, bir iletişim aracı olarak tüm dün-yayı çevrelediği, hayatımızın hemen her alanına girecek

Gazetecilik Gazetecilik Bölümü, haber medyasında çalışacak gençlere genel kültür kazandırmayı, iletişim ve kitle iletişimi kuramlarındaki çağdaş gelişmeleri aktarmayı ve bu bilgiler ışığında öğrencilerin çeşitli uygulamalar gerçekleştirmesini amaçlamaktadır.

Like Tree4Likes
  • 1 Post By kanlica
  • 1 Post By kanlica
  • 1 Post By kanlica
  • 1 Post By kanlica

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 30.04.08, 09:11
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: May 2006
İletiler: 1.739
kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği - Internet Journalism

GELENEKSEL GAZETECİLİK KARŞISINDA İNTERNET GAZETECİLİĞİ - INTERNET JOURNALISM VS. TRADITIONAL JOURNALISM



Özet 20. Yüzyılın sonlarında ortaya çıkan internetin, bir iletişim aracı olarak tüm dün-yayı çevrelediği, hayatımızın hemen her alanına girecek şekilde yaygınlaştığı ve geliştiği bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle de son yıllarda, bilgiye ulaşma, yayma,kısaca iletişim konusunda sağladığı imkanlar ve getirdiği kolaylıklar, bu yeni teknolojiyi habercilik sektörü için de vazgeçilmez bir araç haline getirmiştir. Gerek yazılı basının ve gerekse görsel medyanın pahalı yatırımlarına gerek duy-mayan, diğer habercilik sektörlerine göre çok küçük maliyetlerle, hem yazılı basının hemde görsel medyanın fonksiyonlarını da içeren yapısıyla internet gazeteciliği, kitle iletişimialanında yeni bir olgu olarak yerini almıştır. Öyle ki, gerek yazılı basın, gerekse görsel medya, kendi kulvarlarında işlevlerini yerine getirirken, bu yeni kitle iletişim türüne duyar-sız kalmamışlar, internet gazeteciliğine de el atmışlardır. Özellikle de ülkemizde yaşanan 2000 ve 2001 ekonomik krizleri sonucunda, binlerce basın mensubu işsiz kalmıştır. İşsizkalan gazeteciler Türkiye’de yeni bir mecra olan internet yayıncılığını bir kurtuluş kapısıgibi görmüş, krizlerin sonrasında internet haber portalı anlamında büyük bir patlama ya-şanmıştır. Son 5-6 yılda dünyada olduğu gibi Türkiye'de de internet gazeteciliği çok geliş-miştir. İnternet'in yaygınlaşmasıyla birlikte, geleneksel gazetecilik tamamen ortadan kalk-masa da önemli ölçüde ivme kaybettiği görülmektedir. Bu alanda yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre, internetin gazete satışlarını önemli ölçüde düşürdüğü hatta gaze-telerin reklam paylarının belli bir oranını internet gazetelerine kaptırdığı ve ileriye dönükdaha büyük oranlarda bu kaymanın yaşanacağı öngörülmektedir. Bütün bu gelişmeler bizi, henüz yeni bir çalışma alanı olan internet gazeteciliği üzerine düşünmeye itmektedir. Çalışma kapsamında, bir kavram olarak internet gazetecili-ğinin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, dünyada ve Türkiye’de nasıl geliştiği, geleneksel gaze-tecilikle arasındaki farklılıkların neler olduğu ve son olarak da internet gazeteciliğinin gele-ceğinin ne olacağıyla ilgili olarak bir tartışma sunulmaya çalışılacaktır.

AbstractIt is a fact that use of the internet has grown tremendously since its inception. The Internet has made it possible for people all over the world to communicate with one another effectively and inexpensively. The Internet has brought new opportunities to government,business, and education. It has also become indispensable for the newspaper business Internet journalism spares publishers and broadcasters their high expenses. Fur-thermore it functions both as traditional broadcasting media, such as radio and television,and newspapers. Therefore people in traditional media business have become interested ininternet journalism, as well. In our country, especially after the 2001 economic crisis, manyredundant journalists saw internet journalism as a new beginning and this created a boom ininternet journalism.In the past 5-6 years, internet journalism has made a remarkable progress acrossthe world and in Turkey, too. As the internet becomes more available, the traditional media loses more blood. According to a recent survey, newspaper sales has decreased and so has their share in advertising. It is also estimated that this current slide will become worse innear future. So we all have to think about the future of traditional journalism and internet jour-nalism, which can still be considered new. What is discussed in this study is as follows: ‘What is internet journalism?’, ‘How did it arise?’, ‘How did it progress in Turkey and inthe world?’ ‘How is it different from traditional journalism?’ And finally ‘ what can we expect from the internet journalism in the future.

akademik İletişim Fakültesi Gazetecilik
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Internet Journalism.jpg (318,6 KB (Kilobyte), 578x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

Konu Nicomedia tarafından (02.05.08 saat 17:41 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 30.04.08, 09:16
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: May 2006
İletiler: 1.739
kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği - Internet Journalism

Giriş

Teknolojik devrimin öznesini oluşturan iletişim alt yapısında meydana ge-len değişimler, iletişim teknolojilerinin zamansal olarak eski ve yeni ayrımlarıiçinde sıralanmasına neden olmuştur. Toffler gibi kimi yazarların 1960’lardan iti-baren iletişim alanındaki dönüşümleri “üçüncü büyük devrim”; Poster gibi kimiyazarların ise “ikinci medya çağı” olarak adlandırdığı gelişmeler, iletişim teknoloji-lerini kullanım boyutu, sunulan içerik ve teknolojinin olanakları açısından değer-lendirmekte1ve “yeni” sıfatı önceki teknolojilerle karşılaştırılıp farklı üstünlükler sıralanarak verilmektedir. Bugün CD, VCD, DVD, Interaktif CD, GSM-WAP-GPRS, İnternet gibi tümüyle dijital teknolojiyle üretilen ve içeriği üretenle tüketen arasında yeni bir ilişki tanımlayan medyaya “yeni medya”2veya “dijital çağ” adını verirken gazete, radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarına “eski” veya “geleneksel medya” adını vermeye başladık. Bunda içinde yaşadığımız dijital çağın, diğer bir çok alanda olduğu gibi kitle iletişim araçlarını da yapı ve yöntem bakımından değiştirmesi-nin rolü yatmaktadır. Gazeteler, dergiler, radyolar ve televizyonlar, bunların hepsi de tekil ürün ya da programların kitle halindeki kullanıcılara dağıtıldığı birden-çoğa (one-to-many) biçiminde çalışan iletişim ortamlarıdır. Bu şekildeki kitlelere haber sunumuaynı zamanda, okur, dinleyici veya izleyicilerin çoğu tarafından en çok ilgi duyu-lan/duyulabilecek olan/duyulması beklenen ve istenen konulara karar verme mese-lesidir. Kitlenin (audience) tercihi, ortamın ve haber ürününün seçimiyle sınırlıdır3. İletişim kanalıyla ilgili tercih yapıldıktan sonra, ortam onlara ne sunarsa onu kabul-lenmek durumundadırlar. İnternetle birlikte ortaya çıkan yeni gelişmelerle etkileşimli olarak ses, ha-reketli görüntü, metin ve resim gibi içerikler taşınabilir duruma geldi. Bu yapısıylainternet, radyoyu, televizyonu, gazeteyi, dergiyi, mektubu, kısa mesaj imkanını, telefonu hatta üstelik görüntülü telefonu, vb. aklımıza gelebilecek bütün iletişimtürlerini ve araçlarını bünyesinde barındırmaktadır4. Bilgiye ulaşma, yayma, kısacailetişim konusunda sağladığı imkanlar ve getirdiği kolaylıklar, bu yeni teknolojiyi habercilik sektörü için de vazgeçilmez bir araç olarak karşımıza çıkarmış ve yay-gınlaştırmıştır. Ayrıca İnternet, kendine özgü olanaklarından dolayı, sadece mevcutkitle iletişim araçlarından çıkan enformasyonun yayılmasına olanak veren bir araç olarak kalmamış, aynı zamanda enformasyonun yeniden üretildiği ve yeni biçim-lerde sunulduğu bir ortam haline gelmiştir. Sonuçta internet, haberi sunmak için yeni bir araç konumuna gelmiştir. Yeni ve alternatif medya olarak internetin en büyük avantajı, özgür bilgiedinimi için yeni kapılar aralamasıdır. İnternet ortamında, her türden bilgiye anında ulaşabildiğiniz gibi, istediğiniz bilgiyi daha çok kişiye daha kısa zamanda ulaştıra-biliyorsunuz. Ayrıca internette okuyucu/izleyici ile etkileşimli bir yayıncılık söz konusudur. Kullanıcı, okuduğu haberle ilgili duygu ve düşüncelerini dile getirebili-yor, yorumda bulunabiliyor. Tek taraflı bir iletişim söz konusu değil. Birebir ileti-şim, anında ve etkileşimli olarak erişebilir olması, içeriklerinin her an yenilene-bilmesi ve haberlerin her an güncellenebilmesi, internet haberciliğinin diğer kitle iletişim araçlarından farklılıklarını ortaya koymaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla, alternatif medya olarak da takdim edilen internet üzerinden yayın yapan yeni bir habercilik türü ortaya çıkmıştır. Bu yeni tür, genel anlamda elektronik yayıncılık, daha özel bir terimle internet gazete-ciliği olarak adlandırılmaktadır. Bugün online habercilik yapan dijital gazete sayısı 20.000’lere ulaşmış bulunmaktadır5. Bu durum dijital gazeteciliğin, geleneksel baskı gazeteciliğinin yanında artık hissedilir bir kitle iletişim aracı olduğunu kanıt-lamaktadır. Öyle ki gerek yazılı basın, gerekse görsel medya, kendi kulvarlarındaişlevlerini yerine getirirken, internet gazeteciliğine de el atmışlardır. Türkiye’de de hemen hemen tüm ulusal gazeteler, televizyonlar ve radyolar ile yerel medyanın bir kısmı internet sitelerini kurmuşlardır. Türkiye’deki internet gazeteciliğinin hızla yaygınlaşmasının bize özgü bir nedeni de ülkemizde yaşanan ekonomik krizin medya sektörünü etkilemesi ve bu-nun sonucu olarak 4 bine yakın medya mensubunun işsiz kalmasıdır. Bu durumda-ki gazeteciler, fazla bir yatırım gerektirmeyen internet gazeteciliğini, seslerini du-yurabilecekleri ve mesleklerini daha özgürce yürütebilecekleri yeni bir mecra, azda olsa sitelerine alacakları reklamlarla hayatlarını sürdürebilecekleri bir ekmekkapısı olarak görmüşlerdir.İletişim teknolojilerindeki gelişmeler her gün yeni bir ivme kazanarak de-vam etmektedir. Radyo ve televizyonun hayatımıza girmesi ile birlikte gazetenin ortadan kalkmadığı gibi yeni iletişim teknolojilerinin geleneksel iletişim araçlarınıortadan kaldıracağını da söyleyemeyiz. Ancak yeni iletişim teknolojilerinin gele-neksel iletişim araçlarını ve özellikle de gazeteleri olumsuz yönde etkilediğini ve ileride bunun artarak devam edeceğini artık göz ardı edemeyiz. Merkezi İngiltere'-de bulunan The Economist’in yaptığı analize göre, insanlar haberleri artık internet-ten de takip ettiği ve genç nesil gazeteleri fazla okumadığı için gazetelerin tirajıyıldan yıla azalıyor. Reklamların online sitelere kayması nedeniyle gazatelerinreklamlardan aldığı pay da giderek düşüyor. Yapılan araştırmalara göre, yazılı ba-sındaki reklamların yaklaşık dörtte biri önümüzdeki 10 yıl içinde dijital medyayakayacak. Yazılı basının 1995 yılında tüm reklam gelirlerinden aldığı yüzde 35'lik payın, 2005'te yüzde 30'a indiği belirtilirken, 2015 yılına gelindiğinde bu payın yüzde 5'lik bir erozyona daha uğrayacağı tahmin ediliyor6. Ülkemizde de internetin diğer kitle iletişim araçlarını ne ölçü de etkilediği yolunda Dördüncü Kuvvet Medya’nın Ağustos 2006’da sitesinde yapmış olduğu bir ankette bu etki boyutu şu şekilde görülmektedir.
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 30.04.08, 09:18
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: May 2006
İletiler: 1.739
kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart İnternet en çok hangi medyayı olumsuz etkiliyor?

İnternet en çok hangi medyayı olumsuz etkiliyor?

Televizyonları9.86 % (293)
Gazeteleri 48.64 % (1446)Radyoları1.78 % (53)
Dergileri 2.22 % (66)
Kitapları6.26 % (186)
Hepsini 18.77 % (558)
Hiçbirini 12.48 % (371)

Kısa sürede diğer kitle iletişim araçlarını bu denli etkileyen internetin, ucuz, sansür edilmesi zor, alternatif kullanım imkanları olan birleşik bir medyum olmanın ötesinde iletişim alanına yeni kavramlar, yeni tanımlar, yeni boyutlar ge-tirmiş olması da bunda etkili olmuştur. İnternetle birlikte kitle iletişimi daha özgür, daha demokratik ve interaktif yapıya bürünmüştür. Demokrasinin yerleşmesine,düşüncelerin paylaşılmasına ve bilginin yayılmasına zemin hazırlayan internet, mekansal sınırları aşmakta ve iletişimi yalnızca bireyin istekleri doğrultusunda bırakmaktadır. İnteraktif katılımcılığı artıran, katılımcı demokrasiyi oluşturan bu bağ, gitgide büyümektedir. İnternet gazeteciliğini ve işlevlerini daha iyi anlamakaçısından bu yeni teknolojiye genel hatlarıyla değinmemiz kaçınılmaz görülmektedir
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 30.04.08, 09:30
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: May 2006
İletiler: 1.739
kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart İnternet ve Gelişim Süreci

1. İnternet ve Gelişim Süreci

İnternet dünya bilgisayarlarını birbirine bağlama aracı olup, tüm dünyadaki bilgisayarların birbirleriyle haberleşmesine imkan veren ortak bir elektronik dil ve kurallar dizisidir. Birçok ortak özellikleri olmakla birlikte; her biri elektronik posta,haber grupları ve forumları, tartışma grupları, sohbet odaları, web siteleri, FTPsiteleri, sanal gerçeklik v.b. gibi bağlantı ve amaçları açısından farklılıklar gösterir. İnternet 1960 yıllarında A.B.D‘de Savunma Bakanlığı’nın başlattığı bir deneyle ortaya çıktı. Savunma Bakanlığı’nın yapmak istediği, bir felaket zamanın-da örneğin; bir nükleer savaş sonrasında işlevine bozulmadan devam edecek birbilgisayar ağı oluşturmaktı. Eğer bilgisayar ağının bir bölümü arızalanmış ya daçalışmaz hale gelmişse bile sistemin diğer taraflarının çalışması bekleniyordu. Bu bilgisayar ağının adı ARPANET idi ve bu ağ ABD’deki bilimsel ve akademik çev-releri ve araştırmacılarını birbirine bağlıyordu. ARPANET bugünkü internetintemeli sayılır. İnternetin gelişimine göz atacak olursak: -1969'da çeşitli bilgisayar bilimlerini ve askeri araştırma projelerini destek-lemek için Amerikan Federal Savunma Bakanlığı, ARPANET adında Paket Anah-tarlamalı Ağ’ı oluşturmaya başladı. Bu ağ, ABD'deki üniversite ve araştırma kuru-luşlarının değişik tipteki bilgisayarlarını da içererek büyüdü-1972 Ekim ayında gerçekleştirilen Uluslar arası Bilgisayar İletişim Konfe-ransı’nda (ICC) ARPANET’in NCP ile başarılı bir demonstrasyonu gerçekleştiril-di. Aynı yıl ARPANET içinde elektronik posta (e-mail) kullanılmaya başlandı9. - 1973 yılında, ağ için bir protokol seti geliştirmek amacıyla Stanford Üni-versitesi’nde daha sonra University College, London'in da dahil olduğu bir internetworking projesi başlatıldı. - 1978'e kadar 'İletim Kontrol Protokolü’nün (TCP - Transmission Control Protocol) dört uyarlaması geliştirildi ve denendi. 1980'de bu küme sabitleşti veARPANET’e bağlı bilgisayarlar arasındaki iletişimi kolaylaştırdı. - 1983'te tüm ARPANET kullanıcıları İletim Kontrol Protokolü/Internet Protokolü (TCP/IP Transmission Control Protocol/Internet Protocol) olarak bilinen yeni protokole geçiş yaptılar. O yıl TCP/IP, ARPANET’i de içeren Savunma Ba-kanlığı Internet'inde kullanılmak üzere standartlaştırıldı. - ARPANET 1990 yılı Haziran ayında ortadan kaldırıldı ve internet adı al-tında önce ABD’deki üniversitelere daha sonra da genel kullanıcılara açıldı10. ARPANET'in kaldırılmasına rağmen, TCP/IP protokolü kullanılmaya devam ettive gelişti. -1991 yılında Minnesota Üniversitesi tarafından, internet kaynaklarına eri-şimde büyük kolaylık sağlayan GOPHER kullanıma girdi. Gopher, internet içinde çeşitli konularda arama yapmayı sağlayan bir istemci (client) programıdır. Sağladı-ğı en önemli avantaj, internet kaynaklarını menüler halinde sunması ve kullanıcının arzu ettiği kaynak menüden seçilince, bu kaynağın internet adresi bilmeksizin de okaynağa erişme imkanını sağlamasıdır. -1992 yılında ABD kaynaklı bir şirket olan CERN tarafından, World Wide Web (www) geliştirildi. www, hypertext teknolojisini kullanarak Internet kaynak-larına erişimi sağlayan başka bir olanaktı. -1993 yılında Beyaz Saray (White House), online olarak internete bağlandı. -1994 yılında, Web üzerinde işlem yapmayı sağlayan Mosaic yazılımı pi-yasaya sürüldü ve kullanım kolaylığı nedeniyle çok yaygınlaştı. Ayrıca Ama-zon.com’da ilk kitap satıldı. E-mail yoluyla pazarlama ve reklam keşfedildi. -1995 yılında ise Web üzerinde işlem yapan Netscape yazılımı kullanılır hale geldi. Yahoo!’da ilk arama yapıldı. e-Bay’da ilk sanal müzayede düzenlendi11. İnternetin alt yapısındaki gelişme seyri, kullanıcı sayısını da aynı paralelde genişletmiştir.

Bu seyre bir göz atacak olursak:

1994 12 milyon
1996 55 milyon
1998 150 milyon2000 407 milyon
2005 sonu 1 milyar 18 milyonunüzerinde (Internet World Stats verilerine göre)

World Stats araştırmasına göre Dünyada 2005 sonu internet kullanıcılarının dağılımı: Asya; 35,70%

Avrupa; 28,50%
Kuzey Amerika;22,20%
Kuzey Amerika / Asya / Avrupa
Asya; 35,70%

İnternet kullanıcılarının toplam nüfusa oranlanmasıyla bulunan erişim oranı ise
Avrupa; 35,90%
Kuzey Amerika;68,10%Avustralya/Okyanusya;52,90%Latin Amerika;14,30%Asya ; 9,90%Afrika; 2,50%
Afrika
Asya
Latin Amerika
Avrupa
Avustralya/Okyanusya
Kuzey Amerika

Erişim oranında ise:
Türkiye; 13,70%
ABD Japonya Güney KoreKanadaİngiltere; 60% in üstü
Rusya; 16,50%
Meksika;16,20%
Brezilya;14,10%

İlk tablodaki verilere baktığımızda dünyada internet çok hızlı bir şekilde yaygınlaşmaktadır. Ancak çok kısa bir sürede dünyanın en büyük bilgi deposuhaline gelen internete yalnızca bilgi paylaşımı demek de doğru değildir. Küreseldünyanın büyük oranda temsil edildiği öyle bir platformdur ki artık kendine özgü terminolojisi, kuralları ve araçlarıyla insan zihnindeki sınırlara bile meydan oku-maktadır13. Dolayısıyla internetten söz ederken, onun bir kitle iletişim aracı (KİA) değil, daha çok bir kitle etkileşim aracı olduğunu düşünmek daha doğru olacaktır. Çünkü internetin en belirleyici özelliklerinden biri enformatik akışın kullanıcılar tarafından yönlendirilebilmesidir. İnternetin özelliklerini ise şu şekilde sıralayabili-riz: -İnternet ucuzlayan bir teknolojidir.-İnternet sansür edilmesi güç bir teknolojidir. -Birleşik bir medyumdur. -Hem eş anda hem de başka anlarda kullanılabilir. -Bildiğimiz anlamdaki sahiplik konumunu ortadan kaldırıyor-Alternatif kullanım olanakları vardır
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 30.04.08, 09:38
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: May 2006
İletiler: 1.739
kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.kanlica için ne kadar gurur duyulsa azdır.
Standart Türkiye’de İnternet: Türkiye’ye internetin girişi 1990’lı yıllarda başlamıştı

2. Türkiye’de İnternet: Türkiye’ye internetin girişi 1990’lı yıllarda başlamıştır.

Sayısal iletişim, Türkiye’ye “Çağ atlatan”, diğer ülkelerle aramızdaki gelişme farkını kapatacak,yoksul/zengin, kır/kent arasında eşitliği sağlayacak ve enformasyon toplumunuoluşturacak teknoloji olarak sunulmuştur15. 12 Nisan 1993’te TUBİTAK ( Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Ku-rumu), ODTÜ (Orta Doğu Teknik Üniversitesi-TR-NET) işbirliği ile DPT (DevletPlanlama Teşkilatı) projesi çerçevesinde Türkiye internete bağlanmıştır. 64 kbit/san hızındaki bu hat ODTÜ’den uzun bir süre ülkenin tek çıkışı olmuştur.Daha sonra Ege Üniversitesi (1994), Bilkent (1995), Boğaziçi (1995), İTÜ (1996) bağlantıları gerçekleştirilmiştir16. Televizyonun benimsenmesinin 26 yıl, kişisel bilgisayarların benimsenme-sinin 15 yıl, internetin benimsenmesinin ise sadece 7 yıl aldığını17düşündüğümüz-de, internet kullanımının ne denli hızlı yaygınlaştığını anlamış oluruz. Teknolojik altyapının sürekli gelişmesiyle, İnternet kullanımı ülkemizde de her alanda büyükbir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren internet kullanıcıları-nın sayısındaki hızlı artış, Türkiye’deki şirketleri de internet ortamına girmeyezorlamıştır.
Türkiye’de internet kullanıcı sayıları
1996 14.200
1998 200.000
2000 1.500.000
2004 2005
2006 4.900.000 10.200.000 11.750.000
Mynet için GfK Türkiye’de (Growth From Knowledge) ın gerçekleştirdiği "İnternet Kullanıcıları Profili" araştırması, 11 ilde Türk internet kullanıcılarınıkentsel nitelikte temsil eden 890 kişi ile yapıldı. Araştırma sonucunda Türkiye'deki internet kullanıcılarının demografik profil özellikleri çıkarıldı. Araştırmada internet kullanım amaçlarına bakıldığında: Kullanıcılar ağır-lıklı olarak interneti en çok e-posta almak / yollamak için kullanmaktalar. İkinci kullanım tercihi ise işle ilgili ya da okulla ilgili araştırma yapmak; chat yapmak / sohbet odalarına girmek gibi eğlence amaçlı kullanımı ise oyun oynamak ve haber izleme takip ediyor.

Buna göre internete her girdiklerinde düzenli olarak kullandıklarıhizmetlerin oranı konusunda İnternet kullanıcılarının

Ara sıra ve gerektiğinde kullanılan hizmetlerin başında %42 ile haber kanalları gelmektedir.

Sohbet/chat sitelerini; 23%
Anında mesaj servislerini;24%
İş/okul ile ilgili sitelerini; 28%
Arama motorlarını; 36%
E-mail sitelerini; 38%
Sohbet/chat siteleriniAnında mesajservisleriniİş/okul ile ilgili siteleriniArama motorlarınıE-mail siteleriniHaber kanalları; 42%
Diğer; 58%Haber kanalları

Grafikler için ve devamı için kaynakPDF
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
gazeteciliği, gazetecilik, geleneksel, internet, journalism

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 05:59 .