Nüve Forum


Lezzetli Mekanlar hakkinda Son lokma düşmanları !.. ile ilgili bilgiler


Son lokma düşmanları!.. İşim değil, keyfim gereği çok geziyor, çok yiyor/içiyor, bunları sizinle de paylaşıyorum. ***8216;Üstüne bir de para alıyorsun***8217; diyenler oluyor, gülüp geçiyorum. İşte bugün o gezdiklerimden biriktirdiklerim var.

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 06.01.08, 19:54
nuvekolik
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Son lokma düşmanları !..

Son lokma düşmanları!..İşim değil, keyfim gereği çok geziyor, çok yiyor/içiyor, bunları sizinle de paylaşıyorum. ***8216;Üstüne bir de para alıyorsun***8217; diyenler oluyor, gülüp geçiyorum. İşte bugün o gezdiklerimden biriktirdiklerim var. Beni en çok ne rahatsız ediyor, nelere sinir oluyorum?..

2008 Dilek Ağacım***8217;ı yazarken ucundan azıcık değinmiştim aslında. Hatırlarsanız dileklerimden biri de, ***8216;Garsonlar masa başında dört dolanmasın, müşteriye nefes aldırsın***8217;dı.

Müşteriler kadar işletmeciler de hak verdi: ***8216;Servis dersi vermişsin***8217; diye arayanlar oldu. Kırk yıllık işletmelere eğriyi doğruyu ben öğretecek değilim. Görüp de rahatsız olduklarımı yazabilirim anca.

En büyük rahatsızlığım da ilgi konusunda. İlgiyi abartan müesseseler var. Bundan hoşlanan da olabilir, kendini önemli hissetmek isteyen bay/bayan egolar...

Ben gibi fazla ilginin âşık usandıracağını bilenler ise kaçacak delik arar.
Düşünün, bir mekâna giriyorsunuz, daha üstünüzü başınızı çıkarmadan, yerinize yerleşmeden elinize tutuşturuluyor menü:
***8216;Ne alırsınız?..***8217;

E bir soluklansaydık...

Yok, nefes aldırmazlar insana. O kapıdan her giren ***8216;ayaklı banka***8217;dır onların gözünde çünkü. Yer, içer, hesap öder ve giderler. Yenileri gelecektir nasılsa...

O insan, o gün ne yaşamış, keyfi yerinde mi, canı sıkkın mı, umurlarında olmaz. Oysa iyi bir servis elemanı gözünden anlar insanı. Ve ona göre yaklaşır.

Böyle örnekler de var... Papermoon***8217;un ***8216;doktor***8217;u Turan Çetinkaya mesela. Mesleğe yıllarını vermiş bir şef. Kim, neyi, nasıl içer biliyor, müşterisini tanıyor.
Diyeceksiniz ki onun yaşı yaş...

İyi hizmet için insan sarrafı olmaya, bu sektörde yılları devirmeye gerek yok aslında. Her gelene en azından sandalyesine oturacak, masadakilere ***8216;merhaba, n***8217;aber***8217; diyecek kadar zaman tanınsa yeter.

Geçen hafta sonunun haberlerindendi: Yeni nesil garsonlar...

Artık klasik görüntünün aksine, kılık kıyafetleriyle de marjinal servis elemanları göreceğiz mekânlarda. Daha genç, daha dinamik, daha özgür ruhlar.

Üst baş değiştirmenin yeteceğini sananlar aldanıyor ama... Müşteriyi ayaklı banka değil de, mekân dostu olarak görecek o zihniyet değişmedikten sonra...
Bırak dağınık kalsın!..

Bir başka rahatsızlığım daha var: ***8216;Son lokma.***8217; Siz yanınızdakiyle konuşurken bir bakarsınız tabağınız gitmiş. ***8216;E ben daha yemeğimi bitirmemiştim ki?***8217; diye yırtınsanız da boşa. Çoktan bulaşık makinesini boylamıştır tabak.
Bazı akşamcılar vardır hani, bir çekimlik rakıları kalmıştır, doldurmazlar inatla. Muhabbetle çoğaltırlar kadehlerini. Son lokmacılarınki de o hesap. Çatalın ucunda daha da lezzetlenirmiş gibi bekletirler o yemeği.
Garsonlar yedirmez ama... Servis elemanlarının böyle de ortak bir özelliği var:
Son lokmaya gıcıklar.

Böyle yazıyorum ama herkesi memnun etmenin zorluğunu da tahmin ederim. Şahsen, kebapçıda tabağım sürekli değişsin istemem. Çiğ köfteyle yoğurtlu patlıcan karışmış, önemsemem. Bıraksınlar dağınık kalsın.

Kimi vardır, bunu dert eder. Tabağı değişmediği için o mekânı kara listeye alır, ***8216;Servisi kötü***8217; diye anlatır sağda solda.

İyilik/kötülük herkese göre değişen bir kavram sonuçta. Mekânlara verilen karneleri değerlendirirken, kişiselliğini de unutmamak gerek.
GAZETEVATAN.COM

05.01.2008
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
!.., düşmanları, lokma, son

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 17:00 .