Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İlahiyat Fakültesi > Bazı Etik Kuramların Normları Işığında Kürtaj

İlahiyat Fakültesi hakkinda Bazı Etik Kuramların Normları Işığında Kürtaj ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]BAZI ETK KURAMLARIN NORMLARI ISIGINDA KÜRTAJ-ABORTION: ACCORDING TO NORMS OF SOME ETHICAL THEORIESÖnemli bir etik sorun olan kürtaj meselesi günümüzde hala onun lehinde veya aleyhinde görüs bildiren kisiler tarafından tartısılmaktadır.

İlahiyat Fakültesi Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam, Tasavvuf, İslamiyetin mistik boyutu, Allah'ın varlığı ve nitelikleriyle ilgili konuları ele alan bir bilim kolu, tanrı bilimi, teoloji, metodoloji

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 15.03.11, 08:45
Uzman
 
Üyelik tarihi: May 2008
İletiler: 2.134
Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!Zehravî Zeytuna çok güzel bir geleceğe sahip olacak.Bu şimdiden belli oluyor!
Standart Bazı Etik Kuramların Normları Işığında Kürtaj

[coverattach=1]BAZI ETK KURAMLARIN NORMLARI ISIGINDA KÜRTAJ-ABORTION: ACCORDING TO NORMS OF SOME ETHICAL THEORIESÖnemli bir etik sorun olan kürtaj meselesi günümüzde hala onun lehinde veya aleyhinde görüs bildiren kisiler tarafından tartısılmaktadır. Kürtajın mesru olup olamayacagıyla ilgili temel paradigmaların öncelikle insan serefine vurgusu, meseleye bakısta öncelenmesi gereken önemli bir husustur. Soruna yaklasırken, insanın anlamı, toplumun faydası, kürtajın derinden ima ettigi baska sorunların hepsinin farkında olunması, meselenin daha saglıklı ve bütünsel bir sekilde anlasılmasına ve daha makul çözüm önerileri getirmeye katkı saglayacaktır.

The abortion which is still an important ethical issue in today***8217;s world has been being discussed by a number of proponents and opponents of the abortion. The emphasis of the basic paradigms considering whether or not the abortion is legitimized, on human honor is an essential matter. By approaching the issue, being aware of meaning of man, utility of society and the other problems which the abortion implies, shall contribute to understand the issue more cognitively and holistically and bring forward more plausible proposals.

SONUÇÇU OLMAYAN (NON-CONSEQUENTIALIST) NORMLAR
Bir an için, masum bir cana kıymanın ciddi sekilde yanlıs oldugunu kabul edelim. ***8220;Ciddi sekilde yanlıs***8221; ı en azından herhangi bir kisinin egitimine, isine müdahale etmeyi veya finansal bir yükü engellemek için bir canlının, canına kıymanın haklı görülemeyecegine isaret etmek için kullanacagım.
Elimizde olan bu varsayım ile kürtaja su sekilde karsı çıkabiliriz:
Masum bir insanın canına kıymak kesinlikle yanlıstır.
Bir cenin, masum bir insandır.
Bir ceninin canına kıymak kesinlikle yanlıstır.
Peki, ikinci öncül dogru mudur? Cenin de masum bir insan mıdır (ya da o da masum bir insanın sahip oldugu hayata gerçekten sahip midir)? Birçok insan bütün meselenin bu soruya baglı oldugunu düsünmektedir. Sayet cenin de masum bir insan gibi (bilfiil) hayata sahipse kürtaj yanlıstır, aksi durumunda kürtaja izin verilebilir.
Kürtaj karsıtı birçok insan, ceninin bilfiil olarak degil de, bilkuvve insan hayatına sahip oldugunu iddia etmelerine ragmen cana kıymanın ciddi sekilde yanlıs oldugunu da eklemektedirler. Diger taraftan kürtajın lehinde düsünenlere (kürtaj olmasında herhangi bir mahzur görmeyenlere) gelince, onlar, ceninin (bilfiil ya da bilkuvve) insan hayatına sahip olmakla birlikte, onun da terimi dikkate aldıgımızda önemsiz ve konu dısı oldugunu kabul ederler. Onlar, insan hayatına kıymama vazifesinin terimin çok güçlü bir anlamını gerektigini ve bu vazifenin dogmamıs biri için geçerli olmadıgını söylerler. Böylece onlar ***8216;insan***8217; sözcügündeki müphemlige yönelirler.
İnsanlar, ceninin insan hayatına sahip olup olmadıgı konusunda anlasmadıklarında, bu anlasmazlıgın dogası nedir? Hki taraf da insanı aynı anlamda mı kullanıyorlar (ve) bu manada sadece ceninin, insan olup olmaması noktasından mı farklılasıyorlar? Ben öyle olmadıgını düsünüyorum. Onun yerine her iki tarafın da ***8220;insan***8221; kelimesini farklı anlamlarda kullandıklarını düsünüyorum.
***8220;Hnsan***8221; en azından üç manaya sahiptir:
1- Türünün dogmus veya dogmamıs üyesi (Homo sapiens),
2- Türünün dogmus bir üyesi (Homo sapiens)
3- Düsünen bir canlı.

Harry J. Gensler
Çev.: Muhammed Enes KALA**
* Harry J. Gensler, Introduction to Logic (London:Routledge, 2002), ss. 175-180.
** Aras. Gör., Dokuz Eylül Üniversitesi, Hlahiyat Fakültesi, Felsefe Tarihi Anabilim Dalı.
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Table_Pencil_Clock.jpg (10,1 KB (Kilobyte), 0x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 16.pdf (106,2 KB (Kilobyte), 0x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
etik, işığında, kuramların, kürtaj, normları

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 17:01 .