Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Meslek Yüksek Okulları > 1900'lerın İlk Yıllarında Ford - General Motors Rekabeti (Üretim Ve Pazarlama Anlayışının Karşılaştırılması)

Meslek Yüksek Okulları hakkinda 1900'lerın İlk Yıllarında Ford - General Motors Rekabeti (Üretim Ve Pazarlama Anlayışının Karşılaştırılması) ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]1900'lerın İlk Yıllarında Ford - General Motors Rekabeti (Üretim Ve Pazarlama Anlayışının Karşılaştırılması)-The Competıtıon Of General Motors And Ford In The Early Years Of 1900s (The Comparing Of Production And

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 18.07.10, 14:17
Yardımcı Doçent
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
İletiler: 4.173
SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart 1900'lerın İlk Yıllarında Ford - General Motors Rekabeti (Üretim Ve Pazarlama Anlayışının Karşılaştırılması)

[coverattach=1]1900'lerın İlk Yıllarında Ford - General Motors Rekabeti (Üretim Ve Pazarlama Anlayışının Karşılaştırılması)-The Competıtıon Of General Motors And Ford In The Early Years Of 1900s (The Comparing Of Production And Marketing Concepts)
Bu çalışmada, üretim ve pazarlama anlayışı ele alınırken, Dünyanın dev iki büyük otomobil firması Ford ve General Motors, üretimlerinin ilk yıllarında uyguladıkları pazarlama ve üretim yönetimi anlayışları açısından karşılaştırılmıştır.

In this article while marketing and production concepts management are taken into consideration; two of the world's biggest automobile firms Ford and General Motors were compred with their production and marketing inteligency that they applied during the early years of their production

Bu çalışma, 1900'lü yılların ilk dönemlerinde faaliyet gösteren Ford ve General Motors gibi günümüze kadar başarılarını sürdürmüş olan iki büyük şirketin üretim ve pazarlama yönetim anlayışlarını irdeleyen teorik bir çalışmadır. Amaç, 1900'lü yıllardan günümüze başarılarını artırarak sürdüren bu iki dev Dünya şirketinin üretim ve pazarlama yönetim anlayışlarının bilimsel açıdan irdelenmesi ve günümüz açısından alana katkı sağlayabilecek hususların belirlenebilmesine çalışmaktır.
1900'lerin ilk yıllarında başarılı bir insan olan Henry Ford, montaj fabrikasını kurarak dünyada yığın üretime doğru ilk adımlarını atıyordu. Bu, onun daha çok herkes tarafından satın alınabilecek, ekonomik açıdan daha ucuz otomobillerin üretilmesini, üretim maliyetlerinin daha az olmaya zorlayan ve böylece bir yığın pazar oluşturan akıllı parlak stratejisinin doğrusal bir sonucuydu.
Henry Ford 1903'te otomobil üretmeye başladığında her montajcı kendi başına bir otomobilin bütün montajından sorumluydu ve bu da 514 dakika yani yaklaşık dokuz saat alıyordu. Genç Ford, beş yıl boyunca montaj işlemini hızlandırmanın yollarını aradı. 1908' de otomobil yapmanın yepyeni bir yolunu bulmuştu. Her montajcı tek bir iş yapmak suretiyle ortalama bir Ford montajcısının görevi 514 dakikadan 2.3 dakikaya düşmüştü. Ford'un bu yolla ürettiği otomobilinin ismi Model T'idi. Model T, siyah, kutu gibi bir araçtı ve kullanması o kadar basit, onarımı o kadar kolaydı ki, Ford onu evrensel otomobil olarak nitelemişti1.

Yrd.Doç.Dr. Reha SAYDAN
Balıkesir Üniversitesi Bandırma Meslek Yüksekokulu Öğretim Üyesi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Production Concept.jpg (55,3 KB (Kilobyte), 16x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf c7s11m9.pdf (62,3 KB (Kilobyte), 23x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(üretim, 1900'lerın, anlayışının, ford, general, karşılaştırılması), motors, pazarlama, rekabeti, ılk, yıllarında

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 23:37 .