Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Meslek Yüksek Okulları > Hemşirelik Yüksekokulu > Psıkıyatrı Hemsırelıgı Klinik Uygulamalarında Ögrencı Hemsırelerın Hemsırelık Sürecı Raporlarının Degerlendırılmesı

Hemşirelik Yüksekokulu hakkinda Psıkıyatrı Hemsırelıgı Klinik Uygulamalarında Ögrencı Hemsırelerın Hemsırelık Sürecı Raporlarının Degerlendırılmesı ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Psıkıyatrı Hemsırelıgı Klinik Uygulamalarında Ögrencı Hemsırelerın Hemsırelık Sürecı Raporlarının Degerlendırılmesı-The Evaluation Of Students' Nursing Process Reports In Psychiatric Nursing Clinical Practice Hemsirelik bakimina bilimsel ve planli bir yaklasim getiren araç

Like Tree1Likes
  • 1 Post By MelisAycan

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 29.03.10, 09:48
Çılgın
 
Üyelik tarihi: Jul 2008
İletiler: 833
MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.
Standart Psıkıyatrı Hemsırelıgı Klinik Uygulamalarında Ögrencı Hemsırelerın Hemsırelık Sürecı Raporlarının Degerlendırılmesı

[coverattach=1]Psıkıyatrı Hemsırelıgı Klinik Uygulamalarında Ögrencı Hemsırelerın Hemsırelık Sürecı Raporlarının Degerlendırılmesı-The Evaluation Of Students' Nursing Process Reports In Psychiatric Nursing Clinical Practice
Hemsirelik bakimina bilimsel ve planli bir yaklasim getiren araç hemsirelik sürecidir. Hemsirelik eğitiminde, hemsirelik süreciyle ilgili bilginin verilmesi ve hemsirelik sürecinin öğrenciler tarafindan etkin bir sekilde kullanilabilir olmasi öğrencilerin yetismesinde çok önemli bir yer tutmaktadir.
Bu çalisma gerekli izinler alindiktan sonra, Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu 4. sinif ögrencilerinin E. Ü. T. F. Hastanesi Psikiyatri Klinigi'nde hastalarina yönelik olarak hazirladiklari hemsirelik süreci raporlarini (n=146) degerlendirmek amaciyla yapilmis tanimlayici bir arastirmadir. Veri toplama araci olarak ögrencilerin, psikiyatri hastalari için hazirladiklari hemsirelik süreci raporlari kullanilmistir.
Ögrencilerin dogru olarak en *** koyduklari hemsirelik tanilari arasinda, uyku düzeninde bozukluk (%70,6), sosyal izolasyon (%50,0), bireysel bas etmede yetersizlik (%45,9), benlik saygisinda bozukluk (%44,5), düsünce sürecinde degisme (%36,3) tanilari yer almaktadir. Ögrenciler, koyduklari bu hemsirelik tanilari için yeterli sayida hemsirelik girisimini dogru olarak planlamislar, plan-ladiklari bu hemsirelik girisimlerinin tamamina yakinini uygulayabilmislerdir.

Nursing process is a tool that leads to scientific and planning approach in nursing care. In nursing education, the knowledge and practice of nursing process also play an important part in students training. This researchplanned as descriptive study to evaluate Ege University School of Nursing 4th class students' care plans when they worked withpsychiatric patients (146) aftergiving permission. Data collecting tools are students' nursing process reports.
Students frequently used these nursing diagnosis' in their care plans; sleep pattern disturbance (%70,6), social isolation (%50,0), ineffective individual coping (%45,9), selfesteem disturbance (%44,5), altered thought process (%36,3). Students planned adequate interventions forwhichthey determinated true nursing diagnosises, they could practiced that near the total interventions.

GIRIS
Hemşirelik mesleğinin hizmet alani, birey, aile, toplum ile saglik ve hastalik kavramlarinin degisik durumlarini oluşturabilir. Hemşire¬liğin amaci ise, bireyin sagligini desteklemek, sürdürmek yada saglik düzeyini yükseltmektir. Bu amaçlarin basarilmasi, saglik kurallari ile bilimsel metodun birlikte kullanilmasini gerektirmektedir. Tüm disiplin¬ler profesyonel uygulamalar için bilimsel metotlari kullanirlar. Hemsi-relikte problem çözen sistematik metod ise "Hemsirelik Süreci" olarak adlandirilir (Beck 1984, Stuart 1998 ).
Hemsirelik süreci, hemsire ve hasta arasinda gelisen özel ve dogal bir iliski ile karakterizedir. Hasta/danisana en üst düzeyde bakim hizmetinin sunulmasi, hemsire-hasta arasinda gelisen bu özel ve dogal iliskinin niteligiyle yakindan ilgilidir. Hastada uygun ve dogru verileri toplayabilmek, her seyden önce profesyonel ve güvene dayali bir iliski-nin varligiyla dogrudan iliskilidir (Beck 1984, Stuart 1998, Taylor 1990).
Ancak ruh sagiligi bozulmus bireylerle çalisirken hemsireler, bakim verilen hasta grubunun özelligi nedeniyle güvene dayali bir iliski gelistirmede zorlanabilirler ve bu iliskinin gelistirilebilmesi uzun zaman alabilir. Hasta ile iliski gelistirme sürecinde hastadan toplanan subjektif veriler, hasta için hazirlanacak hemsirelik sürecinin olusturulmasinda oldukça önem tasimaktadir. Subjektif veriler genellikle hastalikla ilgili belirtiler, diger insanlarin ve hastalarin hasta hakkinda söyledikleri ve hemsirenin hasta ile ilgili gözlemleridir (Fortinash 1996, Kum 1997).
Hemsirelik sürecinin ilk basamagi olan veri toplama asamasinda hastayla ilgili tüm bilgi kaynaklarinin kullanilmasi önemli ve gereklidir. Ancak,hemsire hastayla ilgili en önemli bilgi kaynaginin hastanin kendi¬si oldugunu unutmamalidir. Hasta ile ilgili veri toplayabilmek için hem-sirenin görüsme ve gözlem yapma konularinda bilgi ve beceriye sahip olmasi gerekir. Ögrenci hemsirelerin de klinik uygulamalarda bu beceri¬lerle hemsirelik sürecini kullanabilmeleri beklenir. Bu becerilerin gelisi-minde ise, uzun bir egitim süreci ile birlikte egitim yöntemleri ve egitim-cilerin rolü önemlidir (Taylor 1990).
Psikiyatride gözlemlerin kaydedilmesi, diger servislerden farkli olarak ayri bir önem tasir. Psikiyatri tedavi ekibi, sürekli olarak hastayla ilgili bilgilerini birbirlerine aktarmak için iliski kurmak durumundadir (Öztürk 1994).
Hemsirelik girişimleri için yapilan plan, her hastanin bireysel¬liğine özen gösterilerek yapilmalidir. Bunun yani sira hemsirelik uygula-masina yönelik tüm planlar, hastayi bütüncül bir bakis açisiyla ele alma, hastanin güçsüzlüklerine ve yetersizliklerine degil, güçlerine ve yeterli oldugu alanlara odaklasma, hastayi önemi ve degeri olan bir varlik olarak kabul etme, birçok hastayla iliski kurma ve sürdürme potansiyeline sahip olma, hasta davranisinin bir gereksinimi gidermek yada bir mesaji ilettigini kabul etme, hastaya daha etkili bas etmeler ögrenmesi için yardim ederken, hastanin davranislarini yargilamadan kabul etme, daha doyumlu kisiler arasi iliskiler gelistirebilmede hastaya yardim etme gibi psikiyatri hemsireligi prensiplerini de içermelidir (Taylor 1990).
Hemsirelik sürecinin uygulama basamaklarinda hemsire farkli roller üstlenir. Klinikte yasanan durumlarda hemsire birden fazla rolü¬nü kullanarak bakim planini yasama geçirme firsatini degerlendirme durumundadir (Kum 1996).
Hemsirelik sürecinin son asamasi olan degerlendirme asamasi, sürecin diger asamalari ile es zamanli olabilecegi için degerlendirmede süreklilik söz konusudur. Bu nedenle hemsirenin hemsirelik girisim-lerinin sonuçlari kadar asamalari tekrar gözden geçirmesi kaçinil-mazdir. Hemsire için degerlendirme, kendi girisimlerini ve davranislarini degerlendirmek kadar, uygulamada planlanan amaçlara ulasilip ulasil-madiginin degerlendirmesini de kapsamalidir (Fortinash 1996, Stuart 1998).
Hemsirelik egitiminin tüm basamaklarinda sistemli bakim planla¬mada hemsireye rehberlik edecek olan hemsirelik süreci sisteminin ögrenciler tarafindan uygulanabilir olmasi, hemsirelik egitiminin niteli-ginin bir göstergesi olmakla birlikte, ileriki yillarda ögrenci hemsirelerin profesyonel yasamlarina aktaracaklari sistemli bir bakim anlayisini da beraberinde getirecektir (Taylor 1990).
Hemsirelik egitiminin felsefesinde de ögrencinin bilgilerini kulla¬narak, sorunlara çözüm bulabilmesi, karar verme ve degisim yapabilme becerilerini gelistirmesi hedeflenir (Erdemir 1998).
Hemsirelik egitimlerinin son yilina gelmis, bir çok alanda hemsi-relik süreci sistemini uygulamis, kisiler arasi iliskiler becerileri edinebil-mis olan psikiyatri kliniginde uygulamaya çikacak ögrencilerden beklenen özellikler ise söyle siralanabilir; gözlem yapabilme, görüsme yapabilme, bir taniyla ilgili olan verileri ilgisiz olanlardan ayirt edilebil¬me, toplanan verileri yorumlayabilme, yorumlanan verileri siniflayabil-me, siniflanan veriler dogrultusunda bir hemsirelik tanisi koyabilme, siniflandirilarak düzenlenen verileri iletisim ve gözlemleri ile dogrulama
yoluyla kontrol edebilme. Bu çalisma tüm bu becerilere sahip oldugu düsünülen ögrenci hemsirelerin, psikiyatri klinigi uygulamasi sirasinda hazirladiklari hemsirelik süreci raporlarini degerlendirmek amaciyla ya-pilmistir.

Olcay Çam -Çam Gönül ÖZGÜR-Seyda DÜLGERLER-Ayça GÜRKAN -Esra ENGIN
Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dali Bornova/IZMIR
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg psychiatric-nursing.jpg (85,3 KB (Kilobyte), 18x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled3.pdf (56,2 KB (Kilobyte), 540x kez indirilmiştir)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
degerlendırılmesı, hemsırelerın, hemsırelıgı, hemsırelık, klinik, ögrencı, psıkıyatrı, raporlarının, sürecı, uygulamalarında

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 15:31 .