Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Meslek Yüksek Okulları > Hemşirelik Yüksekokulu > Ünıversıte Ögrencılerının Saglıgı Gelıstırme Davranısı Ve Bu Davranısı Etkıleyen Etmenlerın Belırlenmesı

Hemşirelik Yüksekokulu hakkinda Ünıversıte Ögrencılerının Saglıgı Gelıstırme Davranısı Ve Bu Davranısı Etkıleyen Etmenlerın Belırlenmesı ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Ünıversıte Ögrencılerının Saglıgı Gelıstırme Davranısı Ve Bu Davranısı Etkıleyen Etmenlerın Belırlenmesı-Determining Of The Health Promotion Behaviors Of University Students And The Factors Affecting These Behaviors Bu arastirma Ege Üniversitesi öğrencilerinin

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 17.04.10, 06:24
Yardımcı Doçent
 
Üyelik tarihi: Sep 2008
İletiler: 4.173
SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.SemaGürcan karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Ünıversıte Ögrencılerının Saglıgı Gelıstırme Davranısı Ve Bu Davranısı Etkıleyen Etmenlerın Belırlenmesı

[coverattach=1]Ünıversıte Ögrencılerının Saglıgı Gelıstırme Davranısı Ve Bu Davranısı Etkıleyen Etmenlerın Belırlenmesı-Determining Of The Health Promotion Behaviors Of University Students And The Factors Affecting These Behaviors
Bu arastirma Ege Üniversitesi öğrencilerinin sagligi geliştirme davranis-larinin, bu davranislari etkileyen faktörlerin belirlenmesi, saglik egitimine yöne¬lik branslarda egitim gören üniversite ögrencileri ile, saglik disindaki branslarda egitim gören ögrencilerin; sagligi gelistirme davranislari arasinda fark olup olmadiginin belirlenmesi amaciyla gerçeklestirilmistir.
Arastirmanin örneklemini; Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu, Tip Fakültesi, Bilgisayar Mühendisligi ve Fen Fakültesi istatistik bölümünde ögre-nim gören ve olasiliksiz örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 388 ögrenci olusturmustur. Arastirmanin verileri; sosyo-demografik veriler anket formu, "Saglikli Yasam Biçimi Davranislari Ölçegi" ve "Sagligin Önemi Ölçegi" kullani-larak toplanmistir. Verilerin degerlendirilmesinde; yüzdelik, korelasyon, varyans analizi ve t testi kullanilmistir.
Arastirma sonucunda; ögrencilerin yasi, cinsiyeti, aile tipi, ögrenim süre¬since kaldiklari yer, ögrenim gördügü bölüm, saglik yakinmasinin ve kronik hastaliginin olup olmamasi durumuna göre saglikli yasam biçimi davranislari toplam ölçek puanlari arasinda istatistiksel olarak anlamli bir fark olmadigi saptanmistir (p>0.05). Gelir durumu (p<0.05), yasantisinin en uzun süre geçtigi yer (p<0.05), arkadaslariyla ve aileleriyle olan iliskileri (p<0.05), saglik durumu¬nu algilamalari (p<0.05), gelecekteki saglik durumunu kontrol edebilme inanci (p<0.001) ve ögrenim gördügü bölümden memnun olma (p<0.001) durumu göre saglikli yasam biçimi davranislari toplam ölçek puanlari arasindaki fark istatistiksel olarak anlamli bulunmustur.

This researchwas carried out in order to determine healthpromotion behaviors of Ege University students and the factors affecting these behaviors and also to establishwhether there is any difference in healthimproving behaviors, between students who are being trained in branches other than health and those being trained in branches related to health training.
Sampling of the researchconsisted oftotal 388 students who were determined by out of contingency sampling method and who were attending to Ege University High School of Nursing, Medical Faculty, Computer Engineering and Statistics Division of Science Faculty. The research data were collected by using a survey form sociodemographic characteristics, the "Healthy Life Style Behaviors" scale and "Significance of Health" scale. For the evaluation of the study results; percentage, correlation, ANOVA and t test were applied.
In the result of research, a significant relationship was not detected between the healthy life style behaviors and total scale points of students in regards to age, gender, family type, place of residence during education, section being trained for, whether there is a health complaint or chronic disease (p>0.05). In respect to income statuses offamilies ofstudents (p<0.05), the longest inhabited place (p<0.05), relationships ofstudents with their friends and families (p<0.05), perception of their health statuses (p<0.05), beliefs in managing their future health statuses (p<0.001), and satisfaction with the section being trained for(p<0.001), the difference between total scale points ofhealthy life style behaviors was found significant statistically.

GIRIS
Günümüz saglik yaklasiminda, Saglik Merkezli Bakim Sistemi anlayisi temel alinmaktadir. Saglik Merkezli Bakim Sistemi'nde temel hedeflerden birisi; bireyin sagligini gelistiren davranislari kazanmasini saglamaktir. Bu davranislarin temelini de, saglikli yasam biçimini sagla-yan davranislar olusturmaktadir. Bu davranislari tutum haline dönüs-türen birey, saglikli olma halini sürdürebildigi gibi, saglik durumunu daha iyi bir seviyeye getirebilir (Erdogan ve Esin 1995, Sisk 1999, Spellbring 1991). Saglik davranisi, bireyin saglikli kalmak ve hastalik¬lardan korunmak için inandigi ve uyguladigi davranislarin bütünüdür. Bireylerin saglik davranisini açiklamaya yönelik olarak bazi modeller gelistirilmis ve bu modeller uygulamaya konulmustur. Bu modellerden en çok kullanilan ve geçerliligi kanitlanmis olanlar; Saglik Inanç Modeli (Health Blief Model) ve Sagligi Gelistirme Modelidir ( Health Promotion Model) (Stanhope ve Lancaster 1992, Pender 1987, Pender ve ark. 1990).
Pender tarafindan gelistirilen sagligi gelistirme modeli, sosyal ög-renme teorisinden kaynaklanir ve bireyin sagligi gelistiren davranislarini
etkileyen, bilissel süreçlerin önemini açiklar. Sagligi gelistirme iyilik halinde sagligi yükseltmeyi amaçlar. Bir çok toplum grubu üzerinde test edilip geçerliligi kanitlanan sagligi gelistirme modeli, bireyin iyilik düzeyini arttirmak için kullanilan bir modeldir. Modelde sagligi gelisti¬ren davranislarin; bilissel algilama faktörleri, degistirilebilir faktörler ve davranisin olusmasini etkileyen degiskenler tarafindan etkilendigi açik-lanmistir (Ebersole ve Hess 1990, Potter ve Perry 1997, Stanhope ve Lancaster 1992).
Sagligi gelistirme aktiviteleri; bir bireyin saglik seviyesini yükselt¬me amacina ulasmak için pozitif aktivitelere yönelmesi ile baglantilidir. Sagligi gelistirme; bireylerin fiziksel ve ruhsal yönden yüksek saglik düzeyine ve sosyal çevreye erisebilmeleri için davranislarini degistirme-lerini saglayan yollari ve degisim sürecini etkileyen faktörleri içeren bir süreçtir (Pender 1987, Redland ve Stuitbergen 1993).
Davranis degisikligi üzerine odaklanan sagligi gelistirme kavra-minda saglik düzeyini en üst seviyeye çikarmada önce bilgi, beceri, tutum ve davranisin kazanilmasi gerekmektedir. Çünkü sagligi gelistir-mek için olumlu saglik davranisinin kazandirilmasi ve sürdürülmesi ge¬rekir. Sagligi korumada etkili olan davranislar sema 1'de gösterilmistir.
Saglik ve hastalik davranisinda birçok faktör etkili olmaktadir. Saglik; kötü yemek aliskanliklari, egzersiz yapmama veya yetersiz yap¬ma, degisik stresörler, bireysel aliskanliklar gibi faktörlerden etkilen¬mektedir. Bireysel özellikler de saglik ve hastalik davranisinda etkili olmaktadir (Ebersole ve Hess 1990, Lewis ve Collier 1987, Stanhope ve Lancaster 1992). Birçok ülkede ulusal düzeyde yapilan çalismalarda, yillik ölümlerin en az yüzde ellisinin, bireylerin sagliksiz yasam sekil-lerinden kaynaklandigi bildirilmektedir. Bu durum hastaliklardan ko¬runma ve sagligin gelistirilmesinde en önemli etken olan yasam sekillerinin gelistirilmesine yönelik uygulamalarin önemini ortaya çikar-maktadir Hemsireler saglikli ve hasta bireylere her türlü ortamda yaklasim gösterirken stres, egzersiz, beslenme, yeterli uyku, ideal kilo ve kötü aliskanliklardan kaçinmayi içeren olumlu yasam degisikliklerinin
önemini vurgulamalidir ve bu davranislarin kazanilmasinda rehber rolü oynamaktadir.

Ayten ZAYBAK*
Çiçek FADILOGLU**
*Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu Hemsirelik Esaslari Anabilim Dali
**Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu Iç Hastaliklari Hemsireligi Anabilim Dali
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Health behavior.JPG (37,3 KB (Kilobyte), 14x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled7.pdf (91,0 KB (Kilobyte), 165x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
belırlenmesı, davranısı, etkıleyen, etmenlerın, gelıstırme, ögrencılerının, saglıgı, ünıversıte

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 09:34 .