Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği Bölümü > Motorlar > Dizel yakıtlarının sınıflandırılması

Motorlar hakkinda Dizel yakıtlarının sınıflandırılması ile ilgili bilgiler


MOTORİN : Ham petrolün damıtılması sırasında 200 - 300°C kaynama aralığında alınan üçüncü ana ürün motorindir. Motorin dizel motoru yakıtıdır. Yanma ısısını mekanik güce çevirmek için en yeterli mekanizma olan

Like Tree1Likes
  • 1 Post By LİDER

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 28.03.09, 17:15
LİDER - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Bölüm Yöneticisi
 
Üyelik tarihi: Oct 2008
Nereden: SamsuN
İletiler: 1.369
LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!LİDER öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Dizel yakıtlarının sınıflandırılması

MOTORİN :

Ham petrolün damıtılması sırasında 200 - 300°C kaynama aralığında alınan üçüncü ana ürün motorindir.Motorin dizel motoru yakıtıdır.
Yanma ısısını mekanik güce çevirmek için en yeterli mekanizma olan dizel makinesi, benzin ve gaz makinelerinden takriben 30 yıl kadar sonra 1892 de Dizel tarafından keşfedildi. Yüksek kompresyonlu bir makinenin geliştirilmesinin sebeplerinden biri, daha ucuz yakıtların kullanı-labilme arzusundan dolayı idi. Termik verim bakımından dizel makinesi gaz ve benzin makinelerinden daha verimlidir. Çünkü daha yüksek bir sıkıştırma oranı ile çalışır, İlk İmâl edilen dizeller ağır devirli ve büyük silindirli olduklarından piyasaya arz edilen fueloil'lerin silindire püskür*tülerek yanma suretiyle kullanılmaları mümkün oluyordu. Fakat zamanla dizel imalâtçıları makine ebatlarını küçültüp devir adedini artırarak daha fazla güç üretimi yoluna gidince bu ihtiyaca cevap verecek yakıtların yapılması zaruret haline geldi. Çeşitli makine imalâtçıları değişik tip motorlar imâl ettiklerinden bunların herbiri için ayrı bir dizel yakıtı imâlinin imkânsızlığı karşısında ASTM de bunları bir sınıflandırmaya tâbi tutmak mecburiyetinde kaldı.




Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: zip Dizel yakıtlarının sınıflandırılması.zip (584,9 KB (Kilobyte), 98x kez indirilmiştir)
__________________
Sakın üzmesin seni karşılıksız Sevgiler
Bağrına taş basarsın acılar bir gün diner
Giden gitsin aldırma yangınlarda söner
Sakın bakma arkana LİDERLER önde gider...

Konu ghostgirl tarafından (28.03.09 saat 18:00 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
dizel, sınıflandırılması, yakıtlarının

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 23:29 .