Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Meslek Yüksek Okulları > Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu > Öğrencilerin Sosyokültürel Özellikleri, Durumluk-Süreklı Kaygı Düzeyleri Ve Basa Çıkma Becerilerinin İncelenmesi

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu hakkinda Öğrencilerin Sosyokültürel Özellikleri, Durumluk-Süreklı Kaygı Düzeyleri Ve Basa Çıkma Becerilerinin İncelenmesi ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Öğrencilerin Sosyokültürel Özellikleri, Durumluk-Süreklı Kaygı Düzeyleri Ve Basa Çıkma Becerilerinin İncelenmesi-Investigation Of The Coping Skills And The Level Of State-Trait Anxiety, Socia-Cultural Characteristics Of Students Bu arastirma, öğrencilerin sosyo-kültürel özellikleri,

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 08.04.10, 10:27
Çılgın
 
Üyelik tarihi: Jul 2008
İletiler: 833
MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.MelisAycan artık çok görkemli biri.
Standart Öğrencilerin Sosyokültürel Özellikleri, Durumluk-Süreklı Kaygı Düzeyleri Ve Basa Çıkma Becerilerinin İncelenmesi

[coverattach=1]Öğrencilerin Sosyokültürel Özellikleri, Durumluk-Süreklı Kaygı Düzeyleri Ve Basa Çıkma Becerilerinin İncelenmesi-Investigation Of The Coping Skills And The Level Of State-Trait Anxiety, Socia-Cultural Characteristics Of Students
Bu arastirma, öğrencilerin sosyo-kültürel özellikleri, kaygi düzeyleri ve basa çikma becerilerini belirlemeyi amaçlamaktadir.
Tanimlayici bir arastirmadir.Ögrencilere sosyo-kültürel özelliklerini içeren anket formu, durumluk-sürekli kaygi ölçegi ve basa çikma stratejileri ölçegi (RÖGÖ) uygulanmistir.Verilerin degerlendirilmesi için yüzdelik degerleri ve ANOVA kullanilmistir.
Ögrencilerin sürekli kaygi yasadigi ve sürekli kaygilari ile basa çikabil-dikleri belirlenmistir. Ayrica ögrencilerin kardes sayisinin durumluk kaygiyla basa çikmayi etkiledigi belirlenmistir. Bulgular ilgili literatür çerçevesinde tar-tisilmistir.

This study aims to investigate of students of the coping skills and the level of state-trait anxiety, socia -cultural characteristics.
It was held descriptifstudy. The researchinstrument constituted a questionnaire based on demographic variables plus two scales to elicit responses state, trait anxiety and coping strategies (RÖGÖ). The percentage, ANOVA have been used for the evaluation and analysis of the data.
It was determined that students develop trait anxiety and coping with trait anxiety.Besides it was determined that the number of sibling of students effect coping with state anxiety. In the study, the findings referred to above are discussed within the framework of relevant literature.

GIRIS
Insanoglu bedensel, ruhsal, toplumsal yetileri ve becerileri ögren-mesi, bunlari kullanmasi ve sonraki kusaklara aktarmasi gibi özellikleri
olan bir varliktir. Bunlarin tümü insanların diger canlilardan farkli olarak bir kültür yaratabilme özelligiyle özetlenebilir. Kültür ;insanlarin yasamlari boyu, yiyip, içmesini, giyinmesini, dilini, dinini, insani ilis-kilerini, fiziksel, biyolojik, toplumsal çevresini ve degerlerini, davranis kaliplarini ögrenmesini saglar (Dogan 1998).
Fromm, Sullivan ve Horney gibi bilim adamlarinin öncülügünü yaptigi sosyolojik ekolde kültürün insani sekillendirdigi, kisilerarasi iliskilerini ve kisiligini etkiledigi görüsü savunulmustur (Kentner 1991). Agresyonun etyolojisini anlamak için sosyokültürel teorileri anlamak gerektigi vurgulanmistir. Çünkü birey sosyal çevreden etkilenmektedir. Sosyokültürel teorilerde bireysel siddeti açiklamak için sistemlerin uygulamalarini, kurumsal organizasyonlari, degerleri, normlari ve sos¬yal yapilari bilmek gerektigi belirtilmistir (Kentner 1991).
Shwap (1978), sosyal psikiyatrinin temel anlamlarini tanimlarken; sosyal nedenlerin, akil sagligini etkileyen sosyo-kültürel etmenler ile genetik etmenlerin birlikte veya ayri, diger etmenleri ne kadar etkiledigi-ni vurgulamistir (Frisch ve Frisch 2002). Bu baglamda yillardir kültürel etmenlerin insanin duygu, düsünce ve davranisina nasil bir etki yaptigi arastirilmistir.
Kültürün, insanin duygusal yapisina etkisini inceleyebilmek için temel olan duygularini anlamlandirmak gerekmektedir. Insanin öfke, mutluluk, üzüntü, korku ve nefretten olusan bes temel duygusu vardir. Bireyin planlari, istek ve ihtiyaçlari engellendiginde ve haksizlik, adalet¬sizlik durumlarinda, kendi benligine yönelik bir tehdit algiladiginda ya da tam tersi kendine göre olumlu gelismeler yasadiginda duygular açiga çikar. Birey sonuç olarak yasanan olumlu veya olumsuz yasam olaylari ardindan duygusal yüklülükle, anksiyete yasar. Anksiyete dilimizde kaygi, sikinti kelimelerine karsilik gelmektedir. Çocuk için; sevdigi bir objeyi kaybederken veya ailesinden ayrilirken, adölesanlar için; üniver¬siteyi kazanirken, eriskinler için yaslilik ve ölüm düsünüldügü zaman anksiyete yasanabilir (Gümüs 2003).
Harry Stack Sullivan, anksiyetenin kaynagini erken çocukluk döneminde çocuk ile anne arasindaki iliskilere baglar. Annenin anksiye-tesinin çocuga geçtigini ileri sürer . Bilissel bakis açisi ile ilgili arastirmalar, yasamlarinda stresli olaylari kontrol edemeyen kisilerin kaygi yasama olasiliklarinin, stres verici olaylar üzerinde kontrole sahip olduklarina inanan kisilerden daha yüksek kaygi yasadiklarini göstermektedir (Morris 2002).
Bunlarin sonucunda birey anksiyeteden kurtulmak için kendince etkili veya etkisiz basa çikma yollari dener. Görüldügü üzere insanin duygusal yapisi ve çevresi bir bütün olarak islev görmektedir.Çözüm yollarinda da bütüncüllügü devam etmektedir.Bu arastirma, bireylerin sosyo-kültürel özellikleri (yasi, egitim durumu, yasadigi bölge, inançlari ve degerleri gibi özellikleri), kaygi ve basa çikma düzeylerini incelemek amaciyla planlanmis, tanimlayici tipte bir arastirmadir.

Ayşegül BILGE, İlknur PEKTAS
E.Ü. Izmir Atatürk Saglik Yüksekokulu 35100 Bornova / IZMIR
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Student.jpg (94,1 KB (Kilobyte), 16x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Untitled5.pdf (52,1 KB (Kilobyte), 135x kez indirilmiştir)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
basa, becerilerinin, çıkma, durumluk-süreklı, düzeyleri, kaygı, öğrencilerin, özellikleri, sosyokültürel, ıncelenmesi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 06:07 .