Nüve Forum


Hüdai Çakmak hakkinda Nuh (a.s) ve NUH TUFANI ile ilgili bilgiler


MUSA a.s.ın MISRdan çıkması m.ö. 1279_1213/1212 veya m.ö.1304_1237 veya m.ö.1298_1232 veya m.ö.1346 veya m.ö.1447=h.ö.2133üncü sene veya miladtan 1756 yıl öncesi (2242+1626-40) veya m.ö. 1913

Like Tree2Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 13.12.16, 18:01
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

MUSA a.s.ın MISRdan çıkması
m.ö. 1279_1213/1212 veya m.ö.1304_1237 veya m.ö.1298_1232 veya m.ö.1346 veya m.ö.1447=h.ö.2133üncü sene veya miladtan 1756 yıl öncesi (2242+1626-40) veya m.ö. 1913
Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 19.12.16, 18:19
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Şit'in doğumundan sonra Adem 800 yıl daha yaşadı.
Habil , şehid olduktan 5 / 30 yıl sonra Şit doğdu.
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 19.12.16, 18:19
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Adem 930,Şit 912,İdris 165,Nuh 950,Hud 464,Salih 258 yıl yaşamış.
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 20.12.16, 19:19
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

İbn Abbâs’ın haber verdiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s.) demiştir ki: Âdem’in ömrü
bin yıldı. İbn Abbâs demiştir ki: Hz. Âdem ile Hz. Nuh arası bin yıl, Hz. Nuh ile Hz. İbrahim
arası bin yıl, Hz. İbrahim ile Hz. Mûsâ arası yedi yüz yıl, Hz. Mûsâ ile Hz. Îsâ arası beş yüz yıl,
Hz. Îsâ ile Hz. Muhammed arası altı yüz yıldır
Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 27.02.17, 19:51
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

İbn Abbâs ın haber verdiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s.) demiştir ki: Âdem a.s.ın ömrü
bin yıldı. İbn Abbâs demiştir ki: Hz. Âdem ile Hz. Nuh arası bin yıl, Hz. Nuh ile Hz. İbrahim
arası bin yıl, Hz. İbrahim ile Hz. Mûsâ arası yedi yüz yıl, Hz. Mûsâ ile Hz. Îsâ arası beş yüz yıl, Hz. Îsâ ile Hz. Muhammed arası altı yüz yıldır.

bin+bin+700+500+600=adem a.s.+3800=ASR-I SEADET
h.ö. 12.03.-53 pazartesiDEN hicrî qamerî hesap ile 3 bin 800 yıl öncesi [354xher 30 hicrî sene+10 küsur /11 küsur ; 10.630küsur / 10.631 küsur= 354x30+11=10.631 gün olarak
h.ö. 01.01. -3853= 06 / 07.05. m.ö. -3116 Çarşamba / Perşembe
================================================== ================
Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 01.03.17, 19:17
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

www.gercekilim.com DEN ALINTI :
MATEMATİKSEL DOKÜMAN
Arapi takvim, İsa'dan sonra 622'de başlar. Hz. Muhammed'in Mekke'den Medine'ye göç etmesi İle takvim yılı sıfırdır. 622. Buna göre Hicri sene oluyor.
Kerbelâ faciası ise Hicri 62 10 Muharrem'de olmuştur. Muharrem ay da birinci aydır, yani hicri 62'nin başlangıcı. Örnek olarak 1990 yılını Miladi olarak ele alalım ve 10 Muharrem 62 Kerbelâ faciasını gene miladi olarak hesaplayalım.
1 Hicri takvim miladiye göre on gün kısadır ona yetişmek için her sene 10 gün önce gelir. Buna göre 62 yılda ne kadar öne gitmiş bu miktar geriye yani çıkarırsak miladi seneye ve aya geçinmiş olunur.
Hesap şöyledir.
Hicri 62 (başlangıç) Hicri 61'in sonu 10 Muharrem'e göre
Bu da 61 sene 10 gün (61x10+10=620 gün eder) ,
620:365= 1 sene 255 gündür.
255 günde 8 ay 10 gün demektir. (30x8 = 240, 240+5 -245 gün)
Bu fark da 5 gün 8 aydaki aralık ayından geriye doğru mayıs ayına kadar olan 31 gün çeker. Bu 5 gün o ayların birer günüdür. 255-245= 10 gün.
Bu 620 gün miladi seneye (aya ve güne çevrilmiş oldu. Bu' da 1 sene, 8 aya 10 gün eder.1 Çıkarma yapılırsa: 622+61" < 683.
683-1=682.
Bu şekli ile mayıs ayının basma gelir. 10 gün daha geriye gidildiğinde nisan ayının 20'si olur. Miladi 20 Nisan 682 meydana çıkar. Buna eski hesap derlerdi.
Daha ileri geri hesaplamalar mevcuttur.
Farsça sabit takvime göre her ay 11 gün fark ile 20 Nisan, 8 Nisan oluyor.
Miladi ile sabit olan Rumi takvim arasında 13 gün fark
Miladi 20 Nisan 7-8 Nisan eder.
Hicri 60 göre 30 Nisan 680.
Hicri 61 göre 12 Nisan 8681 görüldüğü gibi nisan ayıdır.

Türkiye'de Türkçe bir ansiklopedi olan Meydan Larosse de Kerbelâ için 10 Ekim 680 tarihi verilmiştir. Bu hesap yanlıştır! Hesaplarda aylar yani mevsim zaman yanlışa . çıkmıştır!.. Doğru bir şekilde ' hesaplandığında Kerbelâ olayının 8 Nisan 682 tarihinde vuku bulduğunu bir gerçek olduğu ortaya çıkacaktır.
Hz. Peygamber Hicri takvimi hiç kullanmamıştır. Çünkü bu takvim O'nun hakka yürüdüğünden 8 yıl sonra 640 yılında HALiL Ömer devrinde Rumi takvime dayanarak 15 Temmuz 622 yılında sıfır, başlangıç olmak Üzere başlatmıştır.
Bu veriler ışığında:

24 Mart Masumu Paklar Orucun başlangıcı
27 Mart 12 Gün Yas Oru 8 Nisan Hz. tmam Hüseyin'in Şahadeti
10 Nisan Aşure = On Muharrem
On Muharrem'de Aşure günü önemli hadiseler:
1. Hz. Musa Firavun'un elinden esirlikten kurtuluş
2. Hz. Adem peygamberin tevbesi
3. idris Peygamberin semaya yükselişi
4. Hz. Nuh'un Gemisi Ağrı Dağına oturması,
5. Hz. İbrahim Peygamberin doğumu,
6. Hz. ibrahim'in Nemrutun ateşinde yanmayışı
7. Hz. İbrahim'in "Halillul-lah" ismini alışı
8. Hz. Süleyman'ın tevbesinin kabulü
9. Hz. Eyüp Peygamberin şifaya kavuşması,
10. Yunus Peygamberin balığın kamından çıkması,
11. Hz. Isa Peygamber'in göğe yükselişi.
12. Hz. İmam Hüseyin'in bugün şehit oluşu.
======================================
Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 01.03.17, 19:18
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

www.gercekilim.com DEN ALINTI :
MATEMATİKSEL DOKÜMAN
Arapi takvim, İsa'dan sonra 622'de başlar. Hz. Muhammed'in Mekke'den Medine'ye göç etmesi İle takvim yılı sıfırdır. 622. Buna göre Hicri sene oluyor.
Kerbelâ faciası ise Hicri 62 10 Muharrem'de olmuştur. Muharrem ay da birinci aydır, yani hicri 62'nin başlangıcı. Örnek olarak 1990 yılını Miladi olarak ele alalım ve 10 Muharrem 62 Kerbelâ faciasını gene miladi olarak hesaplayalım.
1 Hicri takvim miladiye göre on gün kısadır ona yetişmek için her sene 10 gün önce gelir. Buna göre 62 yılda ne kadar öne gitmiş bu miktar geriye yani çıkarırsak miladi seneye ve aya geçinmiş olunur.
Hesap şöyledir.
Hicri 62 (başlangıç) Hicri 61'in sonu 10 Muharrem'e göre
Bu da 61 sene 10 gün (61x10+10=620 gün eder) ,
620:365= 1 sene 255 gündür.
255 günde 8 ay 10 gün demektir. (30x8 = 240, 240+5 -245 gün)
Bu fark da 5 gün 8 aydaki aralık ayından geriye doğru mayıs ayına kadar olan 31 gün çeker. Bu 5 gün o ayların birer günüdür. 255-245= 10 gün.
Bu 620 gün miladi seneye (aya ve güne çevrilmiş oldu. Bu' da 1 sene, 8 aya 10 gün eder.1 Çıkarma yapılırsa: 622+61" < 683.
683-1=682.
Bu şekli ile mayıs ayının basma gelir. 10 gün daha geriye gidildiğinde nisan ayının 20'si olur. Miladi 20 Nisan 682 meydana çıkar. Buna eski hesap derlerdi.
Daha ileri geri hesaplamalar mevcuttur.
Farsça sabit takvime göre her ay 11 gün fark ile 20 Nisan, 8 Nisan oluyor.
Miladi ile sabit olan Rumi takvim arasında 13 gün fark
Miladi 20 Nisan 7-8 Nisan eder.
Hicri 60 göre 30 Nisan 680.
Hicri 61 göre 12 Nisan 8681 görüldüğü gibi nisan ayıdır.

Türkiye'de Türkçe bir ansiklopedi olan Meydan Larosse de Kerbelâ için 10 Ekim 680 tarihi verilmiştir. Bu hesap yanlıştır! Hesaplarda aylar yani mevsim zaman yanlışa . çıkmıştır!.. Doğru bir şekilde ' hesaplandığında Kerbelâ olayının 8 Nisan 682 tarihinde vuku bulduğunu bir gerçek olduğu ortaya çıkacaktır.
Hz. Peygamber Hicri takvimi hiç kullanmamıştır. Çünkü bu takvim O'nun hakka yürüdüğünden 8 yıl sonra 640 yılında HALiL Ömer devrinde Rumi takvime dayanarak 15 Temmuz 622 yılında sıfır, başlangıç olmak Üzere başlatmıştır.
Bu veriler ışığında:

24 Mart Masumu Paklar Orucun başlangıcı
27 Mart 12 Gün Yas Oru 8 Nisan Hz. tmam Hüseyin'in Şahadeti
10 Nisan Aşure = On Muharrem
On Muharrem'de Aşure günü önemli hadiseler:
1. Hz. Musa Firavun'un elinden esirlikten kurtuluş
2. Hz. Adem peygamberin tevbesi
3. idris Peygamberin semaya yükselişi
4. Hz. Nuh'un Gemisi Ağrı Dağına oturması,
5. Hz. İbrahim Peygamberin doğumu,
6. Hz. ibrahim'in Nemrutun ateşinde yanmayışı
7. Hz. İbrahim'in "Halillul-lah" ismini alışı
8. Hz. Süleyman'ın tevbesinin kabulü
9. Hz. Eyüp Peygamberin şifaya kavuşması,
10. Yunus Peygamberin balığın kamından çıkması,
11. Hz. Isa Peygamber'in göğe yükselişi.
12. Hz. İmam Hüseyin'in bugün şehit oluşu.
======================================
Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 01.03.17, 19:52
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

16 Şubat 1332 tarihı , 01 Mart 1917 sayıldı .
10 ay devam ederek, 31 Kanunievvel (Aralık) 1333 (1917) günü sona erdi.
Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 01.03.17, 19:57
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir iki gün sonraya almak doğru mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır. Herhangi bir yerde, Ramazan hilâli görülünce, dünyanın her yerinde oruca başlanır, fakat hac, kurban ve namaz vakitleri böyle değildir. Bunlar, vakitlerinin bir yerde bilinmesiyle, başka yerlerde de böyle olmaları gerekmez. (İslam Ahlakı)

Ramazan orucuna başlamak için hilâlin görülmesi şarttır. Hava bulutlu olur da, Ramazan hilâli görülmese, Şaban 29 ise, otuza tamamlanır, fakat görülmedi diye, 31***8217;e, 32***8217;ye tamamlanmaz.

Diyelim ki, Zilhicce hilâli İstanbul***8217;da görülmedi, fakat Afrika***8217;da görüldü. Zilhiccenin 10. günü Afrika***8217;da bayram yapılır, İstanbul***8217;da ise Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Bayramın yapıldığı gün, değişirse de, Zilhicce ayında değişiklik olmaz. Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10***8217;u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Dünyanın bir yerinde, 10 Zilhicce, diğerinde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye***8217;de görülmeyip Mısır***8217;da görülünce, Mısır***8217;da 10 Muharrem olup da, Suriye***8217;de 9 Muharrem olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Amerika***8217;da Şaban***8217;ın biri ise, Türkiye***8217;de Recebin son günü olmaz.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce, bütün dünyada görülmüş sayılır. Mesela Afrika***8217;da hilâl görülüp de, Ankara***8217;da görülmemişse, Ankara***8217;dakilerin, (Biz hilâli görmedik, Aşûre günü 11. gündür) demeleri yanlış olur. Yani Afrika***8217;da Muharremin 10. günü ise, Ankara***8217;da 11. günü olmaz. Kamerî aylar, miladî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Şaban, başka ülkede 4 Şaban olmaz. Bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceleri yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.

1434 yılı Muharrem ayına ait hilâlin görülebileceği bölgelerin herhangi bir yerinde hilâl görülünce, bütün dünyada Muharrem ayı girmiş olur. 1434 yılında böylece bütün dünyadaki Aşûre günü de, 10 Muharrem olan 24 Kasım 2012 tarihinde olmuş olur. 1434 yılı Muharrem hilâlinin nerelerden görülmeye başlanacağı, 14 Kasım 2012 tarihli Türkiye Takvimi***8217;nde de şu şekilde bildirilmiştir:
(Muharrem ayının hilâli, bugün Türkiye saati ile 13.39'da ilk defa, Avustralya kıtasının ortasından itibaren görülmeye başlayacaktır.)

Hicrî ayların 14***8217;ünde ay dolunay şeklinde olur. Ayın 6***8217;sında ise 7. günün hilali tam yarım ay şeklinde olur. Bu sene de bir heyetle Zilhicce ayının 6. günü hilâle baktık, tam yarım küre şeklindeydi. Senenin her ayında bakıyoruz, hep ayın 6***8217;sında tam yarım ay şeklinde görülüyor. Bu da, Rasathanenin yaptığı hesapların kesin doğru olduğunu gösteriyor. Allahü teâlânın nizamında bozukluk, gecikme olmadığı için Güneş de, Ay da hesaplanan vakitte doğup batıyor.

S. Ebediyye***8217;de deniyor ki: Bu hesaplar, kameri ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. İmamın sözünü tersine çevirenlere aldanmamalıdır. (Tahtavi ve Şernblali haşiyeleri)

İslam Ahlakı kitabında, (Takvimlerde bildirilen geceden önceki gecede ***8220;Hilali gördük***8221; demek yanlıştır. Böyle yanlış söze uyarak Arafat***8217;a çıkmış olanların hacları sahih olmaz. Bunlar hacı olmazlar) deniyor. (Halk bilmediği için hangi gün hac yapılsa caiz olur) diyenlere itibar etmemelidir.

Bu konuda hiçbir İslam âlimi, hesapla bulunan gün bayram edileceğini bildirmemiştir. Çünkü (Hilâli görünce oruca başlayın, hilâli görünce bayram edin!) hadis-i şerifini bilmeyen İslam âlimi yoktur. İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki: Oruç, yeni ayı görmekle farz olur. Peygamber efendimiz, (Hilâli görünce oruca başlayın!) buyurdu. Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesapladır ve hesap sahih olup, hilâl, hesabın bildirdiği gecede doğar, fakat o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlanır. Çünkü İslamiyet böyle emretmiştir. (S. Ebediyye)

Görüldüğü gibi, âlimler, hilâlin hesapla bulunan günde doğacağını bildirmiştir. Bu, bayramların hesapla başlanacağını bildirmek değildir. Hava bulutlu olduğu için veya başka sebeplerle hilâl doğduğu hâlde görülmezse, o ay 29 çekmişse, 30***8217;a tamamlanır, fakat 30 çekmişse hilâl görülene kadar beklenmez. (Ayın 31***8217;i oldu, görülmedi, 32***8217;yi de bekleyelim) denmez.

Hilâl bir bölgeden görülse, öteki bölgeden görülmese, görülmeyen bölge Kurban Bayramı***8217;nı bir gün sonra yapar, ama hicrî [kamerî] ayın tarihi değişmiş olmaz.

Vakitlerle, mübarek gün ve gecelerle ilgili böyle konularda, çok kıymetli bir eser olan Türkiye Takvimi esas alınırsa, hiçbir karışıklık olmaz.

Berat kandili
Sual: Berat kandilinin takvimde yazılı olduğu gece değil de, bir sonraki gece olduğunu söyleyenler var. Bu yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Hemen her sene, her kandilde böyle fitne çıkarıyorlar. S. Ebediyye***8217;de deniyor ki:
Yapılan hesaplar, kamerî ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. (Tahtâvî)

Yani kamerî ayın başlayacağı gece önceden bellidir. Takvimlerde yazılı olan vakitlerde başlar. Hilâl ise o gece değil de, ertesi gece görülebilir. Öyle bile olsa, kamerî ay yine takvimde bildirilen günde başlamış olur. Enver abimizin bildirdiğine göre, merhum hocamız da, mübarek gün ve gecelerde Türkiye Takvimi***8217;ni esas alırdı.

Hilâle bakarak bayramı tespit etmek
Sual: Zilhicce hilâli, ilk gün başka ülkede görülüp de, kendi bölgemizde görülemezse, biz hilâli bir gün sonra gördük diye, Zilhicce ayını bir gün sonraya almak doğru olur mu?
CEVAP
Çok yanlış olur. Çünkü takvimlerde bildirilen hesaplar kesindir. Saniye şaşmaz. Cenab-ı Hakk***8217;ın nizamında bozukluk olmaz. Geri veya ileri gitmez. Yani takvimde bildirilen günde, hicrî ay, kesin olarak başlamış olur. Ancak oruca başlamak ve bayram yapmak için, hilâlin doğması değil, görülmesi esas alınır. Her ayın hilâli gibi, Zilhicce hilâli de takvimde bildirilen günde doğar. Ama doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için birinci günde görülmezse, Kurban Bayramı için, Zilkade 29 gün çekiyorsa, 30***8217;a tamamlanır. Yani bayram, Zihhicce***8217;nin 11***8217;inde yapılır. Zilkade***8217;nin 30***8217;unda ise, hava bulutlu olsa da, hilâl görülmese de, artık 31***8217;e tamamlanmaz.

Zilkade***8217;nin 29***8217;unda hilâl görülmeyip de, bir gün sonra hilâl görüldüğünde, o gün Zilhicce ayının ikinci günü olur. Yahut bu yıl olduğu gibi, Zilhicce hilâli Türkiye***8217;de birinci günü görülemeyip Amerika ve Afrika***8217;da görülürse, Kurban Bayramını 10 Zilhiccede yapmak için, hilâlin birinci günde görülmesi gerektiğinden, Zilhiccenin 10. günü Afrika***8217;da görülen şehirlerde bayram olur. Görülmeyen yerlerde ise bayram bir gün sonra yani Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Hilâl doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için görülmezse, yine bir gün sonra bayram yapılır, ama Zilhicce ayında değişiklik olmaz.

Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10***8217;u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Bir yerde, 10 Zilhicce, diğer yerde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye***8217;de görülmeyip Mısır***8217;da görülünce, Mısır***8217;da 10 Zilhicce olup da, Suriye***8217;de 9 Zilhicce olmaz. Hattâ bizden 8 saat kadar farklı olan Amerika***8217;da bile, Şaban ayının 3***8217;ü ise, Türkiye***8217;de Şabanın 2***8217;si olmaz. Hava bulutlu olduğundan veya o bölgeden görülmeyeceği için her ay 30***8217;a tamamlanırsa, hicrî aylardan 29 olanlar 30 olur. 6 tanesi böyle olsa, 6 gün fazla olur. Hicrî yıl, 354 ten 360 güne çıkar.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce bütün dünyada görülmüş sayılır. Görülmese de, hicrî ay yine dünyanın her yerinde o gün başlamış olur. Kamerî aylar, mîlâdî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Zilhicce, başka ülkede 4 Zilhicce olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Dinimizin emrine uyarak bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceler veya bayram günleri sebebiyle hicrî ayları yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.
=========================================
yukarıdaki yazı yerel saat farklarını filan es geçmiş.
Trabzonun batısındaysan cumayı cumartesi kılmalısın.
31e 32ye temamlanmaz diyen bakın kendileri . Ancak arafe= AYın 9u cumua ise 3 ay sonra 12si cumartesi olmaz. 31 olmaz. O halde ... (2400 senede eklemeyle 31 oluyor mu) .
Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 01.03.17, 19:57
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 98
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir iki gün sonraya almak doğru mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır. Herhangi bir yerde, Ramazan hilâli görülünce, dünyanın her yerinde oruca başlanır, fakat hac, kurban ve namaz vakitleri böyle değildir. Bunlar, vakitlerinin bir yerde bilinmesiyle, başka yerlerde de böyle olmaları gerekmez. (İslam Ahlakı)

Ramazan orucuna başlamak için hilâlin görülmesi şarttır. Hava bulutlu olur da, Ramazan hilâli görülmese, Şaban 29 ise, otuza tamamlanır, fakat görülmedi diye, 31’e, 32’ye tamamlanmaz.

Diyelim ki, Zilhicce hilâli İstanbul’da görülmedi, fakat Afrika’da görüldü. Zilhiccenin 10. günü Afrika’da bayram yapılır, İstanbul’da ise Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Bayramın yapıldığı gün, değişirse de, Zilhicce ayında değişiklik olmaz. Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Dünyanın bir yerinde, 10 Zilhicce, diğerinde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Muharrem olup da, Suriye’de 9 Muharrem olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Amerika’da Şaban’ın biri ise, Türkiye’de Recebin son günü olmaz.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce, bütün dünyada görülmüş sayılır. Mesela Afrika’da hilâl görülüp de, Ankara’da görülmemişse, Ankara’dakilerin, (Biz hilâli görmedik, Aşûre günü 11. gündür) demeleri yanlış olur. Yani Afrika’da Muharremin 10. günü ise, Ankara’da 11. günü olmaz. Kamerî aylar, miladî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Şaban, başka ülkede 4 Şaban olmaz. Bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceleri yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.

1434 yılı Muharrem ayına ait hilâlin görülebileceği bölgelerin herhangi bir yerinde hilâl görülünce, bütün dünyada Muharrem ayı girmiş olur. 1434 yılında böylece bütün dünyadaki Aşûre günü de, 10 Muharrem olan 24 Kasım 2012 tarihinde olmuş olur. 1434 yılı Muharrem hilâlinin nerelerden görülmeye başlanacağı, 14 Kasım 2012 tarihli Türkiye Takvimi’nde de şu şekilde bildirilmiştir:
(Muharrem ayının hilâli, bugün Türkiye saati ile 13.39'da ilk defa, Avustralya kıtasının ortasından itibaren görülmeye başlayacaktır.)

Hicrî ayların 14’ünde ay dolunay şeklinde olur. Ayın 6’sında ise 7. günün hilali tam yarım ay şeklinde olur. Bu sene de bir heyetle Zilhicce ayının 6. günü hilâle baktık, tam yarım küre şeklindeydi. Senenin her ayında bakıyoruz, hep ayın 6’sında tam yarım ay şeklinde görülüyor. Bu da, Rasathanenin yaptığı hesapların kesin doğru olduğunu gösteriyor. Allahü teâlânın nizamında bozukluk, gecikme olmadığı için Güneş de, Ay da hesaplanan vakitte doğup batıyor.

S. Ebediyye’de deniyor ki: Bu hesaplar, kameri ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. İmamın sözünü tersine çevirenlere aldanmamalıdır. (Tahtavi ve Şernblali haşiyeleri)

İslam Ahlakı kitabında, (Takvimlerde bildirilen geceden önceki gecede “Hilali gördük” demek yanlıştır. Böyle yanlış söze uyarak Arafat’a çıkmış olanların hacları sahih olmaz. Bunlar hacı olmazlar) deniyor. (Halk bilmediği için hangi gün hac yapılsa caiz olur) diyenlere itibar etmemelidir.

Bu konuda hiçbir İslam âlimi, hesapla bulunan gün bayram edileceğini bildirmemiştir. Çünkü (Hilâli görünce oruca başlayın, hilâli görünce bayram edin!) hadis-i şerifini bilmeyen İslam âlimi yoktur. İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki: Oruç, yeni ayı görmekle farz olur. Peygamber efendimiz, (Hilâli görünce oruca başlayın!) buyurdu. Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesapladır ve hesap sahih olup, hilâl, hesabın bildirdiği gecede doğar, fakat o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlanır. Çünkü İslamiyet böyle emretmiştir. (S. Ebediyye)

Görüldüğü gibi, âlimler, hilâlin hesapla bulunan günde doğacağını bildirmiştir. Bu, bayramların hesapla başlanacağını bildirmek değildir. Hava bulutlu olduğu için veya başka sebeplerle hilâl doğduğu hâlde görülmezse, o ay 29 çekmişse, 30’a tamamlanır, fakat 30 çekmişse hilâl görülene kadar beklenmez. (Ayın 31’i oldu, görülmedi, 32’yi de bekleyelim) denmez.

Hilâl bir bölgeden görülse, öteki bölgeden görülmese, görülmeyen bölge Kurban Bayramı’nı bir gün sonra yapar, ama hicrî [kamerî] ayın tarihi değişmiş olmaz.

Vakitlerle, mübarek gün ve gecelerle ilgili böyle konularda, çok kıymetli bir eser olan Türkiye Takvimi esas alınırsa, hiçbir karışıklık olmaz.

Berat kandili
Sual: Berat kandilinin takvimde yazılı olduğu gece değil de, bir sonraki gece olduğunu söyleyenler var. Bu yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Hemen her sene, her kandilde böyle fitne çıkarıyorlar. S. Ebediyye’de deniyor ki:
Yapılan hesaplar, kamerî ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. (Tahtâvî)

Yani kamerî ayın başlayacağı gece önceden bellidir. Takvimlerde yazılı olan vakitlerde başlar. Hilâl ise o gece değil de, ertesi gece görülebilir. Öyle bile olsa, kamerî ay yine takvimde bildirilen günde başlamış olur. Enver abimizin bildirdiğine göre, merhum hocamız da, mübarek gün ve gecelerde Türkiye Takvimi’ni esas alırdı.

Hilâle bakarak bayramı tespit etmek
Sual: Zilhicce hilâli, ilk gün başka ülkede görülüp de, kendi bölgemizde görülemezse, biz hilâli bir gün sonra gördük diye, Zilhicce ayını bir gün sonraya almak doğru olur mu?
CEVAP
Çok yanlış olur. Çünkü takvimlerde bildirilen hesaplar kesindir. Saniye şaşmaz. Cenab-ı Hakk’ın nizamında bozukluk olmaz. Geri veya ileri gitmez. Yani takvimde bildirilen günde, hicrî ay, kesin olarak başlamış olur. Ancak oruca başlamak ve bayram yapmak için, hilâlin doğması değil, görülmesi esas alınır. Her ayın hilâli gibi, Zilhicce hilâli de takvimde bildirilen günde doğar. Ama doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için birinci günde görülmezse, Kurban Bayramı için, Zilkade 29 gün çekiyorsa, 30’a tamamlanır. Yani bayram, Zihhicce’nin 11’inde yapılır. Zilkade’nin 30’unda ise, hava bulutlu olsa da, hilâl görülmese de, artık 31’e tamamlanmaz.

Zilkade’nin 29’unda hilâl görülmeyip de, bir gün sonra hilâl görüldüğünde, o gün Zilhicce ayının ikinci günü olur. Yahut bu yıl olduğu gibi, Zilhicce hilâli Türkiye’de birinci günü görülemeyip Amerika ve Afrika’da görülürse, Kurban Bayramını 10 Zilhiccede yapmak için, hilâlin birinci günde görülmesi gerektiğinden, Zilhiccenin 10. günü Afrika’da görülen şehirlerde bayram olur. Görülmeyen yerlerde ise bayram bir gün sonra yani Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Hilâl doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için görülmezse, yine bir gün sonra bayram yapılır, ama Zilhicce ayında değişiklik olmaz.

Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Bir yerde, 10 Zilhicce, diğer yerde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Zilhicce olup da, Suriye’de 9 Zilhicce olmaz. Hattâ bizden 8 saat kadar farklı olan Amerika’da bile, Şaban ayının 3’ü ise, Türkiye’de Şabanın 2’si olmaz. Hava bulutlu olduğundan veya o bölgeden görülmeyeceği için her ay 30’a tamamlanırsa, hicrî aylardan 29 olanlar 30 olur. 6 tanesi böyle olsa, 6 gün fazla olur. Hicrî yıl, 354 ten 360 güne çıkar.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce bütün dünyada görülmüş sayılır. Görülmese de, hicrî ay yine dünyanın her yerinde o gün başlamış olur. Kamerî aylar, mîlâdî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Zilhicce, başka ülkede 4 Zilhicce olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Dinimizin emrine uyarak bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceler veya bayram günleri sebebiyle hicrî ayları yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.
=========================================
yukarıdaki yazı yerel saat farklarını filan es geçmiş.
Trabzonun batısındaysan cumayı cumartesi kılmalısın.
31e 32ye temamlanmaz diyen bakın kendileri . Ancak arafe= AYın 9u cumua ise 3 ay sonra 12si pazartesi olmaz. 31 olmaz. O halde ... (2400 senede eklemeyle 31 oluyor mu) .
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(a.s), nuh, tufani

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 06:57 .