Nüve Forum


Hüdai Çakmak hakkinda Nuh (a.s) ve NUH TUFANI ile ilgili bilgiler


Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir

Like Tree2Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 01.03.17, 19:57
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir iki gün sonraya almak doğru mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır. Herhangi bir yerde, Ramazan hilâli görülünce, dünyanın her yerinde oruca başlanır, fakat hac, kurban ve namaz vakitleri böyle değildir. Bunlar, vakitlerinin bir yerde bilinmesiyle, başka yerlerde de böyle olmaları gerekmez. (İslam Ahlakı)

Ramazan orucuna başlamak için hilâlin görülmesi şarttır. Hava bulutlu olur da, Ramazan hilâli görülmese, Şaban 29 ise, otuza tamamlanır, fakat görülmedi diye, 31’e, 32’ye tamamlanmaz.

Diyelim ki, Zilhicce hilâli İstanbul’da görülmedi, fakat Afrika’da görüldü. Zilhiccenin 10. günü Afrika’da bayram yapılır, İstanbul’da ise Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Bayramın yapıldığı gün, değişirse de, Zilhicce ayında değişiklik olmaz. Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Dünyanın bir yerinde, 10 Zilhicce, diğerinde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Muharrem olup da, Suriye’de 9 Muharrem olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Amerika’da Şaban’ın biri ise, Türkiye’de Recebin son günü olmaz.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce, bütün dünyada görülmüş sayılır. Mesela Afrika’da hilâl görülüp de, Ankara’da görülmemişse, Ankara’dakilerin, (Biz hilâli görmedik, Aşûre günü 11. gündür) demeleri yanlış olur. Yani Afrika’da Muharremin 10. günü ise, Ankara’da 11. günü olmaz. Kamerî aylar, miladî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Şaban, başka ülkede 4 Şaban olmaz. Bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceleri yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.

1434 yılı Muharrem ayına ait hilâlin görülebileceği bölgelerin herhangi bir yerinde hilâl görülünce, bütün dünyada Muharrem ayı girmiş olur. 1434 yılında böylece bütün dünyadaki Aşûre günü de, 10 Muharrem olan 24 Kasım 2012 tarihinde olmuş olur. 1434 yılı Muharrem hilâlinin nerelerden görülmeye başlanacağı, 14 Kasım 2012 tarihli Türkiye Takvimi’nde de şu şekilde bildirilmiştir:
(Muharrem ayının hilâli, bugün Türkiye saati ile 13.39'da ilk defa, Avustralya kıtasının ortasından itibaren görülmeye başlayacaktır.)

Hicrî ayların 14’ünde ay dolunay şeklinde olur. Ayın 6’sında ise 7. günün hilali tam yarım ay şeklinde olur. Bu sene de bir heyetle Zilhicce ayının 6. günü hilâle baktık, tam yarım küre şeklindeydi. Senenin her ayında bakıyoruz, hep ayın 6’sında tam yarım ay şeklinde görülüyor. Bu da, Rasathanenin yaptığı hesapların kesin doğru olduğunu gösteriyor. Allahü teâlânın nizamında bozukluk, gecikme olmadığı için Güneş de, Ay da hesaplanan vakitte doğup batıyor.

S. Ebediyye’de deniyor ki: Bu hesaplar, kameri ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. İmamın sözünü tersine çevirenlere aldanmamalıdır. (Tahtavi ve Şernblali haşiyeleri)

İslam Ahlakı kitabında, (Takvimlerde bildirilen geceden önceki gecede “Hilali gördük” demek yanlıştır. Böyle yanlış söze uyarak Arafat’a çıkmış olanların hacları sahih olmaz. Bunlar hacı olmazlar) deniyor. (Halk bilmediği için hangi gün hac yapılsa caiz olur) diyenlere itibar etmemelidir.

Bu konuda hiçbir İslam âlimi, hesapla bulunan gün bayram edileceğini bildirmemiştir. Çünkü (Hilâli görünce oruca başlayın, hilâli görünce bayram edin!) hadis-i şerifini bilmeyen İslam âlimi yoktur. İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki: Oruç, yeni ayı görmekle farz olur. Peygamber efendimiz, (Hilâli görünce oruca başlayın!) buyurdu. Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesapladır ve hesap sahih olup, hilâl, hesabın bildirdiği gecede doğar, fakat o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlanır. Çünkü İslamiyet böyle emretmiştir. (S. Ebediyye)

Görüldüğü gibi, âlimler, hilâlin hesapla bulunan günde doğacağını bildirmiştir. Bu, bayramların hesapla başlanacağını bildirmek değildir. Hava bulutlu olduğu için veya başka sebeplerle hilâl doğduğu hâlde görülmezse, o ay 29 çekmişse, 30’a tamamlanır, fakat 30 çekmişse hilâl görülene kadar beklenmez. (Ayın 31’i oldu, görülmedi, 32’yi de bekleyelim) denmez.

Hilâl bir bölgeden görülse, öteki bölgeden görülmese, görülmeyen bölge Kurban Bayramı’nı bir gün sonra yapar, ama hicrî [kamerî] ayın tarihi değişmiş olmaz.

Vakitlerle, mübarek gün ve gecelerle ilgili böyle konularda, çok kıymetli bir eser olan Türkiye Takvimi esas alınırsa, hiçbir karışıklık olmaz.

Berat kandili
Sual: Berat kandilinin takvimde yazılı olduğu gece değil de, bir sonraki gece olduğunu söyleyenler var. Bu yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Hemen her sene, her kandilde böyle fitne çıkarıyorlar. S. Ebediyye’de deniyor ki:
Yapılan hesaplar, kamerî ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. (Tahtâvî)

Yani kamerî ayın başlayacağı gece önceden bellidir. Takvimlerde yazılı olan vakitlerde başlar. Hilâl ise o gece değil de, ertesi gece görülebilir. Öyle bile olsa, kamerî ay yine takvimde bildirilen günde başlamış olur. Enver abimizin bildirdiğine göre, merhum hocamız da, mübarek gün ve gecelerde Türkiye Takvimi’ni esas alırdı.

Hilâle bakarak bayramı tespit etmek
Sual: Zilhicce hilâli, ilk gün başka ülkede görülüp de, kendi bölgemizde görülemezse, biz hilâli bir gün sonra gördük diye, Zilhicce ayını bir gün sonraya almak doğru olur mu?
CEVAP
Çok yanlış olur. Çünkü takvimlerde bildirilen hesaplar kesindir. Saniye şaşmaz. Cenab-ı Hakk’ın nizamında bozukluk olmaz. Geri veya ileri gitmez. Yani takvimde bildirilen günde, hicrî ay, kesin olarak başlamış olur. Ancak oruca başlamak ve bayram yapmak için, hilâlin doğması değil, görülmesi esas alınır. Her ayın hilâli gibi, Zilhicce hilâli de takvimde bildirilen günde doğar. Ama doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için birinci günde görülmezse, Kurban Bayramı için, Zilkade 29 gün çekiyorsa, 30’a tamamlanır. Yani bayram, Zihhicce’nin 11’inde yapılır. Zilkade’nin 30’unda ise, hava bulutlu olsa da, hilâl görülmese de, artık 31’e tamamlanmaz.

Zilkade’nin 29’unda hilâl görülmeyip de, bir gün sonra hilâl görüldüğünde, o gün Zilhicce ayının ikinci günü olur. Yahut bu yıl olduğu gibi, Zilhicce hilâli Türkiye’de birinci günü görülemeyip Amerika ve Afrika’da görülürse, Kurban Bayramını 10 Zilhiccede yapmak için, hilâlin birinci günde görülmesi gerektiğinden, Zilhiccenin 10. günü Afrika’da görülen şehirlerde bayram olur. Görülmeyen yerlerde ise bayram bir gün sonra yani Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Hilâl doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için görülmezse, yine bir gün sonra bayram yapılır, ama Zilhicce ayında değişiklik olmaz.

Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Bir yerde, 10 Zilhicce, diğer yerde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Zilhicce olup da, Suriye’de 9 Zilhicce olmaz. Hattâ bizden 8 saat kadar farklı olan Amerika’da bile, Şaban ayının 3’ü ise, Türkiye’de Şabanın 2’si olmaz. Hava bulutlu olduğundan veya o bölgeden görülmeyeceği için her ay 30’a tamamlanırsa, hicrî aylardan 29 olanlar 30 olur. 6 tanesi böyle olsa, 6 gün fazla olur. Hicrî yıl, 354 ten 360 güne çıkar.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce bütün dünyada görülmüş sayılır. Görülmese de, hicrî ay yine dünyanın her yerinde o gün başlamış olur. Kamerî aylar, mîlâdî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Zilhicce, başka ülkede 4 Zilhicce olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Dinimizin emrine uyarak bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceler veya bayram günleri sebebiyle hicrî ayları yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.
=========================================
yukarıdaki yazı yerel saat farklarını filan es geçmiş.
Trabzonun batısındaysan cumayı cumartesi kılmalısın.
31e 32ye temamlanmaz diyen bakın kendileri . Ancak arafe= AYın 9u cumua ise 3 ay sonra 12si pazartesi olmaz. 31 olmaz. O halde ... (2400 senede eklemeyle 31 oluyor mu) .

Konu halil munzil tarafından (01.03.17 saat 20:04 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 01.03.17, 20:30
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Yahudiler yaratılış yılı olarak ADEM ile İSKENDER (M.Ö. 356 -323 32 yaşında) arasında 3448 yıl (3448 **: Anno Mundi / Dünya yılı) olduğunu kabul etmiş durumdalarmış.

El- Burini, FARKLI KİTAPLAR (Eski Ahit) KULLANAN Yahudiler ve Hristiyanlar arasındaki yaratılış yıl İHTİLAFININ boyutlarını ortaya koyabilmek için de Hristiyanların ADEM ile İSKENDER arasındaki bu süreyi 5180 yıl olarak benimsediklerini kitabına işlemiş.

"O GÜNKÜ", ELİNDE BULUNAN / KULLANILAN Yahudilerin ve Hristiyanların KUTSAL KİTAPLARINI / Ahit kaynaklarını araştırıp hesaplamalar yapan El Burini'ye göre; Yahudi topraklarını işgal eden İSKENDER miladlı Yaratılışla ilgili bu süre, yani ADEM ile İSKENDER arası yaratılış 3354. yılına tekabül ediyormuş.

Yine El Burini'ye göre, Ahit Verilerini kıyaslamakta kullandığı dinlerin kabullerinde yaratılış;
Zerdülüğün kurucusu Ahura Mazda'nın Peygamberi Zerdüşt'e için 3000 yıl,
Zerdüştlük yada onun türevi (Müslümanlıktan sonraki formu) alt kolu olan Mecusiler içinde (İSKENDER dönemi ile yaratılış arası) bu süre 3258 yıl imiş.

El Burini'nin kitaplarına aldığı kronolojiler arasında, İbrahim İskender arası için Yahudi ve Hristiyanlığın kabul ettiği ~1800 yıllık süreyi, 2096 yıl gösteren Mekodon / Grek kaynaklı kronolojik listelerin yanı sıra, İskender sonrasını işleyen cetveller de varmış.

Fars'ların / Pers'lerin /Mecusilerin / Greklerin İskender'den sonra onun devamı kabul edilen devletinin / Selevkos İmparatorluğunun (M.Ö 321-64 Selevkos İmparatorluğu İskender İmparatorluğunun parçalanmasından sonra komutanlarından Seleukos un kurduğu ve Hindistana kadar topraklarını genişleten hanedanlık) hükmünün abartıldığını öne süren El-Burini bu sürenin 300 yıldan fazla olmadığını ileri sürmüş. Yani Adam ile İskender'in fethi olarak ortaya koyulan süreye en fazla 300 yıl ilave edilebileceğini, ortaya çıkan rakkamın da Makedon İmparatorluğunun yıkılma yılı olduğunu öne sürmüş.

Burini'nin, Adem - İskender arası rakkamı 3354 yıl + Mekodon&Selekus İmp. süresi 300 yıl = Burini'ye göre yaratılış 3654 yılı Makedon imparatorluğunun yıkım yılı olur.

İskender sonrası İmparatorluğu M.Ö. 64 yılında yıkıldığına göre. Burini'nin YARATILIŞ YILI tespiti Miladi takvimle (yaklaşık) 3654 + M.Ö. 64 = M.Ö. 3718 yıllarına denk gelir

5509uncu yılın 01 Eylülü= milad.

Konu halil munzil tarafından (01.03.17 saat 20:33 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 06.03.17, 19:58
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

İBRÂNÎ AY_GÜNEŞ TAQWÎMİ
Gregorien 01.01.2017 (Julyen 19.12.2016) Pazar= 02 Tevet 5777
16.09. mîlâdtan önce 3761= 1 tışri (teşrin) 0 / 1
Suleymân `aleyhisselâm döneminde GEZER takvîmi kulanıldı.
İSRÂÎL YEHÛDÎ takvîminin temeli olup AYLARa göre kamerî , YILLARa göre şemsîdir.
29 ve 30ar günden oluşur (hicrî qamerî takvîm gibi). Hilâl (yeni ay-ayça-molad) ile başlar.
1 YIL=12,4 AYdır.
Artık ADAR II AYı her 19 yılda 3 , 6 , 8 , 11 , 14 , 17 , 19uncu YILLARa eklenir.
RESMÎ aylar ve DÎNÎ aylar olarak kullanılır. EYLÛL ve NÎSÂN başlangıçlıdır.
19 peryot dilimlerinde 29 gün ilavesi yapılan ULULU 2 ayını 30 güne çıkarttılar.
1. Tişri
2. Heşvan
3. Kislev
4. Tevet
5. Şevat
6. Adar
ARTIK VEADAR
7. Nisan
8. İyar
9. Sivan
10. Tamuz
11. Av
12. İlul
Temmuz (Dumuzi)=Gençlik=İlkbehâr ayı.
Şebat=Şobat=September=Sept= 7nci ay.
======================================
Ekleme yapılmayan yıllarda
Nisan / Nisannu 30 gün
İyar / Aiyaru 29 gün
Sivan / Simannu 30
Temmuz / Duuzu 29
Av / Abu 30
Eylül / Ululu 29
Tıshri / Tashritu 30
Heşvan / Arakhsamna 29
Kislev / Kislimu 30
Tevet / Tebetu 29
Şevat / Sabatu 30
Adar 1 / Addaru 29
29,5 (29 /30) x12 ay=354 x 12 yıl= 4.248 gün
Ekleme yapılan yıllarda
13üncü AY= Adar 2 / Veadar 30 gün
7 ekleme yıllarında 354+30=384x7=2.688 gün
235 LUNAR ayı=19 DÖNENCE YILI
1 yıl=ortalama 12,37 ay
her 12+7 ekleme=19 yılık dönem 4.248+2.688=toplam 6.936 gün
19 YILLIK=235 AYLIK dönemde her 1 yıl= ortalama 365,05 gün=365 gün 1 saat 15 dakika 47 saniye.
GÜNEŞ DÖNENCE YILI= 365 gün 5 sâ`at 48 daqîqa 46 sâniye
19 yıllık periyodlara da gün eklemeleri yapılmakta.
BABİL 19 YILLIK PERİYOD TAKVİMİ :
4.248 gün+13üncü artık Addaru 2 AYı 29 gün>354+29=383 günx6+384=toplam 6.930 gün : 19= yaklaşık 1 yıl 364, 74 gün= 364 gün 17 saat 41 dakika 3 saniye.
========================================
Yahûdî AY_GÜNEŞ TAKVÎMi MısrDAN çıkışı ve Bâbil sürgününün başlamasını (m.ö. 586) ve 2nci ma`bed inşâ'ını (m.ö. 520) ve m.s. 358de HİLELe göre DÜNYÂnın ve ÂDAMAH (ÂDEM ve HAWWÂ Aleyhimesselâm)ın Yaratılış yılını (m.ö.3761) esâs alır.
m.ö. 4.164
Âdem dönemi+3.448= m.ö. 323 İSKENDER dönemi
===========================================
Muhammed b. Ahmed El- Burini'nin (973-1051 Harizm’deki Kass, bugünkü Şah Abbas Veli kasabası. Gökbilim, matematik, doğa bilimleri, coğrafya ve tarih çalışmalarıyla tanınır.)
BİRUNİ İskender dönemine kadar 5.180 yıl der.
El Burini'ye göre; Yahudi topraklarını işgal eden İSKENDER miladlı Yaratılışla ilgili bu süre, yani ADEM ile İSKENDER arası yaratılış 3354. yılına tekabül ediyor
Yine El Burini'ye göre, Ahit Verilerini kıyaslamakta kullandığı dinlerin kabullerinde yaratılış;
Zerdülüğün kurucusu Ahura Mazda'nın Zerdüşt'e için 3000 yıl,
Zerdüştlük ya da alt kolu olan Mecusiler içinde (İSKENDER dönemi ile yaratılış arası) bu süre 3258 yıl.
El Burini'nin kitaplarına aldığı kronolojiler arasında, İbrahim İskender arası için Yahudi ve Hristiyanlığın kabul ettiği ~1800 yıllık süreyi, 2096 yıl gösteren Makedon / Grek kaynaklı kronolojik listelerin yanı sıra, İskender sonrasını işleyen cetveller de var.
Fars'ların / Pers'lerin /Mecusilerin / Greklerin İskender'den sonra onun devamı kabul edilen devletinin / Selevkos İmparatorluğunun (M.Ö 321-64 Selevkos İmparatorluğu İskender İmparatorluğu’nun parçalanmasından sonra komutanlarından Seleukos’un kurduğu ve Hindistana kadar topraklarını genişleten hanedanlık) hükmünün abartıldığını öne süren El-Burini bu sürenin 300 yıldan fazla olmadığını ileri sürmüş. Yani Adam ile İskender'in fethi olarak ortaya koyulan süreye en fazla 300 yıl ilave edilebileceğini, ortaya çıkan raqam da Mekodon İmparatorluğunun yıkılma yılı.
Burini'nin, Adem - İskender arası rakkamı 3354 yıl + Mekodon&Selekus İmp. süresi 300 yıl = Burini'ye göre yaratılış 3654 yılı Mekodon imparatorluğunun yıkım yılı olur.
İskender sonrası İmparatorluğu M.Ö. 64 yılında yıkıldığına göre. Burini'nin YARATILIŞ YILI tespiti Miladi takvimle (yaklaşık) 3654 + M.Ö. 64 = M.Ö. 3718 yılları.
Yahudi ve Hristiyan takvimleri arasında Bâbil ve Asur dönemlerinde 150 yılık fark vardır. Ancak Roma döneminde (örneğin m.s. 1de) bu fark ortadan kalkmakta.
Mısır'dan Çıkış tarihi olarak verdiği 2448 yılının aslında (bugünkü kabul ile / sistem ile) 2050 yılını karşıladığına / olduğuna / olmasına karar verilmiş.
m.ö. 3761+2448= m.ö. 1313
Mûsâ aleyhisselâmın MISRdan çıkışı hakkında
miladtan 1447 yıl öncesi (m.ö. 1447)
m.ö. 09 Nisan -1495 (Môris BuseyLın Muspet `İlmler Yönünden T. , İ, ve Qur'ân adlı kitabından)
m.ö. 1913
miladtan 1716 yıl öncesi (m.ö.5584-2242-1626=miladtan 5584 yıl öncesi-3868 rivayetine göre)
m.ö. 165 yılında yaratılışIN 3925 yılına denk geldiği yani M.Ö. 160-5 yılının yaratılış 3925 yılına denk geldiğini kitabında belirtmiş.
Mısır'dan çıkış yaratılış 2668, Babil sürgününe gidiş yaratılış 3577, Babil Sürgününden dönüş yaratılış 3647 yılında iken sürgünden tam 538 yıl sonrası için tapınak yapımları, yıkımları, Roma işgalllerinini olduğu dönem için 114 yıl ediyorsa ...
Maymonides'e göre, 22 Mart 1178 yılı (Yahudi takviminin 3 Nisan günü) Yaratılış 4938 yılının ilk gününe denk geliyor.
Takvim başlangıcı olarak Yahudiler kendilerine Mısırdan çıkış (Exodus) tarihini, Kabilelerinin çoğunu kaybettikleri Babil Sürgününün başlangıcı M.Ö. 586 yılını, 2. defa yapılan Tapınaklarının başlangıcı olan M.Ö.520 yılını Takvimlerine Milad olarak kabul etmişler. En sonunda da Maymondies'in de kullandığı BAŞLANGICI M.Ö. 1 TİSHRİ 3761 olarak kabul eden Haham II Hillel'in (M.S 4 yy) önerisini, MİLAD yapmış olan takvimi de kullanır olmuşlar.
================================================== =================
m.ö. 3761 / 4004 / 4654 / 5584 / 5608
İSRAİLOĞULARI MISRda çıkışa kadar 430 yıl yaşadı.
================================================== =================
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 26.10.17, 19:14
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

9.12.h.k.10 cumua+29 ve 30 gün kuralına göre 90_93 gün sonra 12si pazartesi salı çarşamba. mademki 31e temamlanamaz. Nasıl olur da 09u cuma olup 3 ay sonra 12si pazartesi derler (2400 ? senede bu olur mu. 3 ay üst üste 30 çekse ve 2400 ? senede ekleme gün ile bir ay 31 olsa). hani 31 32 olmazdı. Ya 29u 30a tamamlayın diye hadis yok ya 9u cuma değil ya 12si pazartesi değil. İBRAHİM HAKKI ERZURUMİ 40 derace enlemiNDEN bahs eder. Bunun anlamı Trabzonun batısındaysan cumayı cumartei kılacaksın demektir. HEM ADAMA ALİM DE HEM DEDİĞİNİ UYGULAMA. Bu dürüstlük değil.
Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 09.03.18, 21:16
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

3 Adem 130 yaşındayken kendi suretinde, kendisine benzer bir oğlu oldu. Ona Şit adını verdi.
4 Şit'in doğumundan sonra Adem 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
5 Adem toplam 930 yıl yaşadıktan sonra öldü.
6 Şit 105 yaşındayken oğlu Enoş doğdu.
7 Enoş'un doğumundan sonra Şit 807 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
8 Şit toplam 912 yıl yaşadıktan sonra öldü.
9 Enoş 90 yaşındayken oğlu Kenan doğdu.
10 Kenan'ın doğumundan sonra Enoş 815 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
11 Enoş toplam 905 yıl yaşadıktan sonra öldü.
12 Kenan 70 yaşındayken oğlu Mahalalel doğdu.
13 Mahalalel'in doğumundan sonra Kenan 840 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
14 Kenan toplam 910 yıl yaşadıktan sonra öldü.
15 Mahalalel 65 yaşındayken oğlu Yeret doğdu.
16 Yeret'in doğumundan sonra Mahalalel 830 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
17 Mahalalel toplam 895 yıl yaşadıktan sonra öldü.
18 Yeret 162 yaşındayken oğlu Hanok doğdu.
19 Hanok'un doğumundan sonra Yeret 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
20 Yeret toplam 962 yıl yaşadıktan sonra öldü.
21 Hanok 65 yaşındayken oğlu Metuşelah doğdu.
22 Metuşelah'ın doğumundan sonra Hanok 300 yıl Tanrı yolunda yürüdü. Başka oğulları, kızları oldu.
23 Hanok toplam 365 yıl yaşadı.
24 Tanrı yolunda yürüdü, sonra ortadan kayboldu; çünkü Tanrı onu yanına almıştı.
25 Metuşelah 187 yaşındayken oğlu Lemek doğdu.
26 Lemek'in doğumundan sonra Metuşelah 782 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
27 Metuşelah toplam 969 yıl yaşadıktan sonra öldü.
28 Lemek 182 yaşındayken bir oğlu oldu.
29 "RAB'bin lanetlediği bu toprak yüzünden çektiğimiz eziyeti, harcadığımız emeği bu çocuk hafifletip bizi rahatlatacak" diyerek çocuğa Nuh adını verdi.
30 Nuh'un doğumundan sonra Lemek 595 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
31 Lemek toplam 777 yıl yaşadıktan sonra öldü.
32 Nuh 500 yıl yaşadıktan sonra Sam, Ham, Yafet adlı oğulları doğ
28 Nuh tufandan sonra üç yüz elli yıl daha yaşadı.
29 Toplam dokuz yüz elli yıl yaşadıktan sonra öldü.
6 Ham'ın oğulları: Kûş, Misrayim, Pût, Kenan.
7 Kûş'un oğulları: Seva, Havila, Savta, Raama, Savteka. Raama'nın oğulları: Şeva, Dedan.
8 Kûş'un Nemrut adında bir oğlu oldu.
ı.
22 Sam'ın oğulları: Elam, Asur, Arpakşat, Lud, Aram.
23 Aram'ın oğulları: Ûs, Hul, Geter, Maş.
24 Arpakşat Şelah'ın babasıydı. Şelah'tan Ever oldu.
25 Ever'in iki oğlu oldu. Birinin adı Pelek'ti; çünkü yeryüzündeki insanla
10 Sam'ın soyunun öyküsü: Tufandan iki yıl sonra Sam 100 yaşındayken oğlu Arpakşat doğdu.
11 Arpakşat'ın doğumundan sonra Sam 500 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
12 Arpakşat 35 yaşındayken oğlu Şelah doğdu.
13 Şelah'ın doğumundan sonra Arpakşat 403 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
14 Şelah 30 yaşındayken oğlu Ever doğdu.
15 Ever'in doğumundan sonra Şelah 403 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
16 Ever 34 yaşındayken oğlu Pelek doğdu.
17 Pelek'in doğumundan sonra Ever 430 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
18 Pelek 30 yaşındayken oğlu Reu doğdu.
19 Reu'nun doğumundan sonra Pelek 209 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
20 Reu 32 yaşındayken oğlu Seruk doğdu.
21 Seruk'un doğumundan sonra Reu 207 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
22 Seruk 30 yaşındayken oğlu Nahor doğdu.
23 Nahor'un doğumundan sonra Seruk 200 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
24 Nahor 29 yaşındayken oğlu Terah doğdu.
25 Terah'ın doğumundan sonra Nahor 119 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu.
26 Yetmiş yaşından sonra Terah'ın Avram, Nahor ve Haran adlı oğulları oldu.
27 Terah soyunun öyküsü: Terah Avram, Nahor ve Haran'ın babasıydı. Haran'ın Lut adlı bir oğlu oldu.
28 Haran, babası Terah henüz sağken, doğduğu ülkede, Kildaniler'in* Ur Kenti'nde öldü.
29 Avram'la Nahor evlendiler. Avram'ın karısının adı Saray, Nahor'unkinin adı Milka'ydı. Milka Yiska'nın babası Haran'ın kızıydı.
30 Saray kısırdı, çocuğu olmuyordu.
31 Terah, oğlu Avram'ı, Haran'ın oğlu olan torunu Lut'u ve Avram'ın karısı olan gelini Saray'ı yanına aldı. Kenan ülkesine gitmek üzere Kildaniler'in Ur Kenti'nden ayrıldılar. Harran'a gidip oraya yerleştiler.
32 Terah iki yüz beş yıl yaşadıktan sonra Harran'da öldü

1 RAB Avram'a, "Ülkeni, akrabalarını, baba evini bırak, sana göstereceğim ülkeye git" dedi,
2 "Seni büyük bir ulus yapacağım, Seni kutsayacak, sana ün kazandıracağım, Bereket kaynağı olacaksın.
3 Seni kutsayanları kutsayacak, Seni lanetleyeni lanetleyeceğim. Yeryüzündeki bütün halklar Senin aracılığınla kutsanacak."
4 Avram RAB'bin buyurduğu gibi yola çıktı. Lut da onunla birlikte gitti. Avram Harran'dan ayrıldığı zaman yetmiş beş yaşındaydı.
5 Karısı Saray'ı, yeğeni Lut'u, Harran'da kazandıkları malları, edindikleri uşakları yanına alıp Kenan ülkesine doğru yola çıktı. Oraya vardılar.
6 Avram ülke boyunca Şekem'deki More meşesine kadar ilerledi. O günlerde orada Kenanlılar yaşıyordu.
7 RAB Avram'a görünerek, "Bu toprakları senin soyuna vereceğim" dedi. Avram kendisine görünen RAB'be orada bir sunak yaptı.
8 Oradan Beytel'in doğusundaki dağlık bölgeye doğru gitti. Çadırını batıdaki Beytel'le doğudaki Ay Kenti'nin arasına kurdu. Orada RAB'be bir sunak yapıp RAB'be yakardı.
9 Sonra kona göçe Negev'e doğru ilerledi.
10 Ülkedeki şiddetli kıtlık yüzünden Avram geçici bir süre için Mısır'a gitti.
11 Mısır'a yaklaştıklarında karısı Saray'a, "Güzel bir kadın olduğunu biliyorum" dedi,
12 "Olur ki Mısırlılar seni görüp, 'Bu onun karısı' diyerek beni öldürür, seni sağ bırakırlar.
13 Lütfen, 'Onun kızkardeşiyim' de ki, senin hatırın için bana iyi davransınlar, canıma dokunmasınlar."
14 Avram Mısır'a girince, Mısırlılar karısının çok güzel olduğunu farkettiler.
15 Kadını gören firavunun adamları, güzelliğini firavuna övdüler. Kadın saraya alındı.
16 Onun hatırı için firavun Avram'a iyi davrandı. Avram davar, sığır, erkek ve dişi eşek, erkek ve kadın köle, deve sahibi oldu.
17 RAB Avram'ın karısı Saray yüzünden firavunla ev halkının başına korkunç felaketler getirdi.
18 Firavun Avram'ı çağırtarak, "Nedir bana bu yaptığın?" dedi, "Neden Saray'ın karın olduğunu söylemedin?
19 Niçin 'Saray kızkardeşimdir' diyerek onunla evlenmeme izin verdin? Al karını, git!"
20 Firavun Avram için adamlarına buyruk verdi. Böylece Avram'la karısını sahip olduğu her şeyle birlikte gönderdiler.

1 Avram, karısı ve sahip olduğu her şeyle birlikte Mısır'dan ayrılıp Negev'e doğru gitti. Lut da onunla birlikteydi.
2 Avram çok zengindi. Sürüleri, altınları, gümüşleri vardı.
3 Negev'den başlayıp bir yerden öbürüne göçerek Beytel'e kadar gitti. Beytel'le Ay Kenti arasında daha önce çadırını kurmuş olduğu yere vardı.
4 Önceden yapmış olduğu sunağın bulunduğu yere gidip orada RAB'be yakardı.
5 Avram'la birlikte göçen Lut'un da davarları, sığırları, çadırları vardı.
6 Malları öyle çoktu ki, toprak birlikte yaşamalarına elvermedi; yan yana yaşayamadılar.
7 Avram'ın çobanlarıyla Lut'un çobanları arasında kavga çıktı. -O günlerde Kenanlılar'la Perizliler de orada yaşıyorlardı.-
8 Avram Lut'a, "Biz akrabayız" dedi, "Bu yüzden aramızda da çobanlarımız arasında da kavga çıkmasın.
9 Bütün topraklar senin önünde. Gel, ayrılalım. Sen sola gidersen, ben sağa gideceğim. Sen sağa gidersen, ben sola gideceğim."
10 Lut çevresine baktı. Şeria Ovası'nın tümü RAB'bin bahçesi gibi, Soar'a doğru giderken Mısır toprakları gibiydi. Her yerde bol su vardı. RAB Sodom ve Gomora kentlerini yok etmeden önce ova böyleydi.
11 Lut kendine Şeria Ovası'nın tümünü seçerek doğuya doğru göçtü. Birbirlerinden ayrıldılar.
12 Avram Kenan topraklarında kaldı. Lut ovadaki kentlerin arasına yerleşti, Sodom'a yakın bir yere çadır kurdu.
13 Sodom halkı çok kötüydü. RAB'be karşı büyük günah işliyordu.
14 Lut Avram'dan ayrıldıktan sonra, RAB Avram'a, "Bulunduğun yerden kuzeye, güneye, doğuya, batıya dikkatle bak" dedi,
15 "Gördüğün bütün toprakları sonsuza dek sana ve soyuna vereceğim.
16 Soyunu toprağın tozu kadar çoğaltacağım. Öyle ki, biri çıkıp da toprağın tozunu sayabilirse, senin soyunu da sayabilecek.
17 Kalk, sana vereceğim toprakları boydan boya dolaş."
18 Avram çadırını söktü, gidip Hevron'daki Mamre meşeliğine yerleşti. Orada RAB'be bir sunak yaptı.

1 Bu arada Şinar Kralı Amrafel, Ellasar Kralı Aryok, Elam Kralı Kedorlaomer ve Goyim Kralı Tidal
2 Sodom Kralı Bera'ya, Gomora Kralı Birşa'ya, Adma Kralı Şinav'a, Sevoyim Kralı Şemever'e ve Bala -Soar- Kralı'na karşı savaş açtı.
3 Bu son beş kral bugün Lut Gölü olan Siddim Vadisi'nde güçlerini birleştirmişti.
4 Bu krallar on iki yıl Kedorlaomer'in egemenliği altında yaşamış, on üçüncü yıl ona başkaldırmışlardı.
5 On dördüncü yıl Kedorlaomer'le onu destekleyen öbür krallar gelip Aşterot-Karnayim'de Refalılar'ı, Ham'da Zuzlular'ı, Şave-Kiryatayim'de Emliler'i, çöl kenarındaki El-Paran'a kadar uzanan dağlık Seir bölgesinde Horlular'ı bozguna uğrattılar.
7 Oradan geri dönüp Eyn-Mişpat'a -Kadeş'e- gittiler. Amalekliler'in bütün topraklarını alarak Haseson-Tamar'da yaşayan Amorlular'ı bozguna uğrattılar.
8 Bunun üzerine Sodom, Gomora, Adma, Sevoyim, Bala -Soar- kralları yola çıktı. Bu beş kral dört krala -Elam Kralı Kedorlaomer, Goyim Kralı Tidal, Şinar Kralı Amrafel, Ellasar Kralı Aryok'a- karşı Siddim Vadisi'nde savaş düzenine girdiler.
10 Siddim Vadisi zift çukurlarıyla doluydu. Sodom ve Gomora kralları kaçarken adamlarından bazıları bu çukurlara düştü. Sağ kalanlarsa dağlara kaçtı.
11 Dört kral Sodom ve Gomora'nın bütün malını ve yiyeceğini alıp gitti.
12 Avram'ın yeğeni Lut'la mallarını da götürdüler. Çünkü o da Sodom'da yaşıyordu.
13 Oradan kaçıp kurtulan biri gelip İbrani Avram'a durumu bildirdi. Avram Eşkol'la Aner'in kardeşi Amorlu Mamre'nin meşeliğinde yaşıyordu. Bunların hepsi Avram'dan yanaydılar.
14 Avram yeğeni Lut'un tutsak alındığını duyunca, evinde doğup yetişmiş üç yüz on sekiz adamını yanına alarak dört kralı Dan'a kadar kovaladı.
15 Adamlarını gruplara ayırdı, gece saldırıp onları bozguna uğratarak Şam'ın kuzeyindeki Hova'ya kadar kovaladı.
16 Yağmalanan bütün malı, yeğeni Lut'la mallarını, kadınları ve halkı geri getirdi.
17 Avram Kedorlaomer'le onu destekleyen kralları bozguna uğratıp dönünce, Sodom Kralı onu karşılamak için Kral Vadisi olan Şave Vadisi'ne gitti.
18 Yüce Tanrı'nın kâhini* olan Şalem Kralı Melkisedek ekmek ve şarap getirdi.
19 Avram'ı kutsayarak şöyle dedi: "Yeri göğü yaratan yüce Tanrı Avram'ı kutsasın,
20 Düşmanlarını onun eline teslim eden yüce Tanrı'ya övgüler olsun." Bunun üzerine Avram her şeyin ondalığını Melkisedek'e verdi.
21 Sodom Kralı Avram'a, "Adamlarımı bana ver, mallar sana kalsın" dedi.
22 Avram Sodom Kralı'na, "Yeri göğü yaratan yüce Tanrı RAB'bin önünde sana ait hiçbir şey, bir iplik, bir çarık bağı bile almayacağıma ant içerim" diye karşılık verdi, "Öyle ki, 'Avram'ı zengin ettim' demeyesin.
24 Yalnız, adamlarımın yedikleri bunun dışında. Bir de beni destekleyen Aner, Eşkol ve Mamre paylarına düşeni alsınlar."

1 Bundan sonra RAB bir görümde Avram'a, "Korkma, Avram" diye seslendi, "Senin kalkanın benim. Ödülün çok büyük olacak."
2 Avram, "Ey Egemen RAB, bana ne vereceksin?" dedi, "Çocuk sahibi olamadım. Evim Şamlı Eliezer'e kalacak.
3 Bana çocuk vermediğin için evimdeki bir uşak mirasçım olacak."
4 RAB yine seslendi: "O mirasçın olmayacak, öz çocuğun mirasçın olacak."
5 Sonra Avram'ı dışarı çıkararak, "Göklere bak" dedi, "Yıldızları sayabilir misin? İşte, soyun o kadar çok olacak."
6 Avram RAB'be iman etti, RAB bunu ona doğruluk saydı.
7 Tanrı Avram'a, "Bu toprakları sana miras olarak vermek için Kildaniler'in* Ur Kenti'nden seni çıkaran RAB benim" dedi.
8 Avram, "Ey Egemen RAB, bu toprakları miras alacağımı nasıl bileceğim?" diye sordu.
9 RAB, "Bana bir düve, bir keçi, bir de koç getir" dedi, "Hepsi üçer yaşında olsun. Bir de kumruyla güvercin yavrusu getir."
10 Avram hepsini getirdi, ortadan kesip parçaları birbirine karşı dizdi. Yalnız kuşları kesmedi.
11 Leşlerin üzerine konan yırtıcı kuşları kovdu.
12 Güneş batarken Avram derin bir uykuya daldı. Üzerine dehşet verici zifiri bir karanlık çöktü.
13 RAB Avram'a şöyle dedi: "Şunu iyi bil ki, senin soyun yabancı bir ülkede, gurbette yaşayacak. Dört yüz yıl kölelik edip baskı görecek.
14 Ama soyuna kölelik yaptıran ulusu cezalandıracağım. Sonra soyun oradan büyük mal varlığıyla çıkacak.
15 Sen de esenlik içinde atalarına kavuşacaksın. İleri yaşta ölüp gömüleceksin.
16 Soyunun dördüncü kuşağı buraya geri dönecek. Çünkü Amorlular'ın yaptığı kötülükler henüz doruğa varmadı."
17 Güneş batıp karanlık çökünce, dumanlı bir mangalla alevli bir meşale göründü ve kesilen hayvan parçalarının arasından geçti.
18 O gün RAB Avram'la antlaşma yaparak ona şöyle dedi: "Mısır Irmağı'ndan büyük Fırat Irmağı'na kadar uzanan bu toprakları -Ken, Keniz, Kadmon, Hitit*, Periz, Refa, Amor, Kenan, Girgaş ve Yevus topraklarını- senin soyuna vereceğim."
1 Karısı Saray Avram'a çocuk verememişti. Saray'ın Hacer adında Mısırlı bir cariyesi vardı.
2 Saray Avram'a, "RAB çocuk sahibi olmamı engelledi" dedi, "Lütfen, cariyemle yat. Belki bu yoldan bir çocuk sahibi olabilirim." Avram Saray'ın sözünü dinledi.
3 Saray Mısırlı cariyesi Hacer'i kocası Avram'a karı olarak verdi. Bu olay Avram Kenan'da on yıl yaşadıktan sonra oldu.
4 Avram Hacer'le yattı, Hacer hamile kaldı. Hacer hamile olduğunu anlayınca, hanımını küçük görmeye başladı.
5 Saray Avram'a, "Bu haksızlık senin yüzünden başıma geldi!" dedi, "Cariyemi koynuna soktum. Hamile olduğunu anlayınca beni küçük görmeye başladı. İkimiz arasında RAB karar versin."
6 Avram, "Cariyen senin elinde" dedi, "Neyi uygun görürsen yap." Böylece Saray cariyesine sert davranmaya başladı. Hacer onun yanından kaçtı.
7 RAB'bin meleği Hacer'i çölde bir pınarın, Şur yolundaki pınarın başında buldu.
8 Ona, "Saray'ın cariyesi Hacer, nereden gelip nereye gidiyorsun?" diye sordu. Hacer, "Hanımım Saray'dan kaçıyorum" diye yanıtladı.
9 RAB'bin meleği, "Hanımına dön ve ona boyun eğ" dedi,
10 "Senin soyunu öyle çoğaltacağım ki, kimse sayamayacak.
11 "İşte hamilesin, bir oğlun olacak, Adını İsmail koyacaksın. Çünkü RAB sıkıntı içindeki yakarışını işitti.
12 Oğlun yaban eşeğine benzer bir adam olacak, O herkese, herkes de ona karşı çıkacak. Kardeşlerinin hepsiyle çekişme içinde yaşayacak."
13 Hacer, "Beni gören Tanrı'yı gerçekten gördüm mü?" diyerek kendisiyle konuşan RAB'be "El-Roi" adını verdi.
14 Bu yüzden Kadeş'le Beret arasındaki o kuyuya Beer-Lahay-Roi adı verildi.
15 Hacer Avram'a bir erkek çocuk doğurdu. Avram çocuğun adını İsmail koydu.
16 Hacer İsmail'i doğurduğunda, Avram seksen altı yaşındaydı.
1 Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, "Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı'yım" dedi, "Benim yolumda yürü, kusursuz ol.
2 Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım."
3 Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı,
4 "Seninle yaptığım antlaşma şudur" dedi, "Birçok ulusun babası olacaksın.
5 Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım.
6 Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak.
7 Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım.
8 Bir yabancı olarak yaşadığın toprakları, bütün Kenan ülkesini sonsuza dek mülkünüz olmak üzere sana ve soyuna vereceğim. Onların Tanrısı olacağım."
9 Tanrı İbrahim'e, "Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız" dedi,
10 "Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur: Aranızdaki erkeklerin hepsi sünnet edilecek.
11 Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak.
12 Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dahil sekiz günlük her erkek çocuk sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu.
13 Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle sünnet edilecek. Bedeninizdeki bu belirti sonsuza dek sürecek antlaşmamın simgesi olacak.
14 Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir."
15 Tanrı, "Karın Saray'a gelince, ona artık Saray demeyeceksin" dedi, "Bundan böyle onun adı Sara olacak.
16 Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak."
17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, "Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?" dedi, "Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?"
18 Sonra Tanrı'ya, "Keşke İsmail'i mirasçım kabul etseydin!" dedi.
19 Tanrı, "Hayır. Ama karın Sara sana bir oğul doğuracak, adını İshak koyacaksın" dedi, "Onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim.
20 İsmail'e gelince, seni işittim. Onu kutsayacak, verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. On iki beyin babası olacak. Soyunu büyük bir ulus yapacağım.
21 Ancak antlaşmamı gelecek yıl bu zaman Sara'nın doğuracağı oğlun İshak'la sürdüreceğim."
22 Tanrı İbrahim'le konuşmasını bitirince ondan ayrılıp yukarıya çekildi.
23 İbrahim evindeki bütün erkekleri -oğlu İsmail'i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini- Tanrı'nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi.
24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı.
Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 24.03.18, 21:39
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

40+950+4= TUFAN koptuğunda BİN yaşının üzerindeydi. 40+950+4= tersinim sen de de matematik ters galiba.
Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 04.04.18, 21:32
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Bir ansiklopediden : ''Adem a.s. 06 Nisan da yaratıldı 860 yıl yaşadı.''
Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 09.05.18, 21:35
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 99
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

BİR ÇEVİRİYE GÖRE 16.07.622 Cumuadan i`tibaren h. 1,2,4,5,7,10 seneleri 355er gün
BİR ÇEVİRİYE GÖRE 16.07.622 Cumuadan itibaren h.2,4,7,10 seneleri 355er gün
h.1411_h.1421 ve 354x30+11 ortalama pratik formulüne göre 15.07.622 Perşembeden itibaren 1,2,4,7,9,10 seneleri 355er gün , 8inci sene 353 gün
HİCRİ SENELER (hilal takvimi)nde yıllar 353 ve 354 ve 355 kabul edilir (30x80 senede kesrler ile bu süre 356 olabilir). Hilal 29 gün 6 saat ila 29 gün 20 saat arasında değişir. Buna göre değil 30 sene 2 ayın 1 yılın süresi 354,8,48,33,36,18,14,24 türünden formuller ile nasıl tamm ve kesin bir şeklde tarihlendirilebilsin.
H.1 , 16.07.622 Cumuadan başlar. H.2 05.07.623 h.3 22.06.624 h.4 11.06.625 h.7 09.05.628 ki 10.05.h.7 salı olduğu HAZRET-i YARATAN tarafından bildirilmiş. h.8 28.04.629 h.9 18.04.630 h.10 08.04.631 kesrler ile 31.12.h.10 cumartesi (356 gün) h.11 29.03.632 Pazar. İlk 2 ay 30ar , 12.03.h.11 pazartesi (hicri 72inci gün). 20.04.571=12.03.h.ö.53üncü sene=h.70inci gün pazartesi (ilk 2 ay 29ar) 24.09.622=Hicretin bitmesi (h.1in 71inci günü cumua).
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(a.s), nuh, tufani

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 21:58 .