Nüve Forum


Hüdai Çakmak hakkinda Nuh (a.s) ve NUH TUFANI ile ilgili bilgiler


Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir

Like Tree1Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #21  
Alt 01.03.17, 20:57
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 77
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Sual: Mübarek geceler geldiğinde, (Hilâl görülmedi, kandil bugün değil, yarın) diyenler çıkıyor. Bu yıl Kurban Bayramı cumartesi diyerek, Zilkade ayını da 32 gün yapanlar olmuştur. Hicrî aylarla mübarek geceleri, bir iki gün sonraya almak doğru mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır. Herhangi bir yerde, Ramazan hilâli görülünce, dünyanın her yerinde oruca başlanır, fakat hac, kurban ve namaz vakitleri böyle değildir. Bunlar, vakitlerinin bir yerde bilinmesiyle, başka yerlerde de böyle olmaları gerekmez. (İslam Ahlakı)

Ramazan orucuna başlamak için hilâlin görülmesi şarttır. Hava bulutlu olur da, Ramazan hilâli görülmese, Şaban 29 ise, otuza tamamlanır, fakat görülmedi diye, 31’e, 32’ye tamamlanmaz.

Diyelim ki, Zilhicce hilâli İstanbul’da görülmedi, fakat Afrika’da görüldü. Zilhiccenin 10. günü Afrika’da bayram yapılır, İstanbul’da ise Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Bayramın yapıldığı gün, değişirse de, Zilhicce ayında değişiklik olmaz. Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Dünyanın bir yerinde, 10 Zilhicce, diğerinde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Muharrem olup da, Suriye’de 9 Muharrem olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Amerika’da Şaban’ın biri ise, Türkiye’de Recebin son günü olmaz.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce, bütün dünyada görülmüş sayılır. Mesela Afrika’da hilâl görülüp de, Ankara’da görülmemişse, Ankara’dakilerin, (Biz hilâli görmedik, Aşûre günü 11. gündür) demeleri yanlış olur. Yani Afrika’da Muharremin 10. günü ise, Ankara’da 11. günü olmaz. Kamerî aylar, miladî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Şaban, başka ülkede 4 Şaban olmaz. Bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceleri yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.

1434 yılı Muharrem ayına ait hilâlin görülebileceği bölgelerin herhangi bir yerinde hilâl görülünce, bütün dünyada Muharrem ayı girmiş olur. 1434 yılında böylece bütün dünyadaki Aşûre günü de, 10 Muharrem olan 24 Kasım 2012 tarihinde olmuş olur. 1434 yılı Muharrem hilâlinin nerelerden görülmeye başlanacağı, 14 Kasım 2012 tarihli Türkiye Takvimi’nde de şu şekilde bildirilmiştir:
(Muharrem ayının hilâli, bugün Türkiye saati ile 13.39'da ilk defa, Avustralya kıtasının ortasından itibaren görülmeye başlayacaktır.)

Hicrî ayların 14’ünde ay dolunay şeklinde olur. Ayın 6’sında ise 7. günün hilali tam yarım ay şeklinde olur. Bu sene de bir heyetle Zilhicce ayının 6. günü hilâle baktık, tam yarım küre şeklindeydi. Senenin her ayında bakıyoruz, hep ayın 6’sında tam yarım ay şeklinde görülüyor. Bu da, Rasathanenin yaptığı hesapların kesin doğru olduğunu gösteriyor. Allahü teâlânın nizamında bozukluk, gecikme olmadığı için Güneş de, Ay da hesaplanan vakitte doğup batıyor.

S. Ebediyye’de deniyor ki: Bu hesaplar, kameri ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. İmamın sözünü tersine çevirenlere aldanmamalıdır. (Tahtavi ve Şernblali haşiyeleri)

İslam Ahlakı kitabında, (Takvimlerde bildirilen geceden önceki gecede “Hilali gördük” demek yanlıştır. Böyle yanlış söze uyarak Arafat’a çıkmış olanların hacları sahih olmaz. Bunlar hacı olmazlar) deniyor. (Halk bilmediği için hangi gün hac yapılsa caiz olur) diyenlere itibar etmemelidir.

Bu konuda hiçbir İslam âlimi, hesapla bulunan gün bayram edileceğini bildirmemiştir. Çünkü (Hilâli görünce oruca başlayın, hilâli görünce bayram edin!) hadis-i şerifini bilmeyen İslam âlimi yoktur. İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki: Oruç, yeni ayı görmekle farz olur. Peygamber efendimiz, (Hilâli görünce oruca başlayın!) buyurdu. Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesapladır ve hesap sahih olup, hilâl, hesabın bildirdiği gecede doğar, fakat o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlanır. Çünkü İslamiyet böyle emretmiştir. (S. Ebediyye)

Görüldüğü gibi, âlimler, hilâlin hesapla bulunan günde doğacağını bildirmiştir. Bu, bayramların hesapla başlanacağını bildirmek değildir. Hava bulutlu olduğu için veya başka sebeplerle hilâl doğduğu hâlde görülmezse, o ay 29 çekmişse, 30’a tamamlanır, fakat 30 çekmişse hilâl görülene kadar beklenmez. (Ayın 31’i oldu, görülmedi, 32’yi de bekleyelim) denmez.

Hilâl bir bölgeden görülse, öteki bölgeden görülmese, görülmeyen bölge Kurban Bayramı’nı bir gün sonra yapar, ama hicrî [kamerî] ayın tarihi değişmiş olmaz.

Vakitlerle, mübarek gün ve gecelerle ilgili böyle konularda, çok kıymetli bir eser olan Türkiye Takvimi esas alınırsa, hiçbir karışıklık olmaz.

Berat kandili
Sual: Berat kandilinin takvimde yazılı olduğu gece değil de, bir sonraki gece olduğunu söyleyenler var. Bu yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Hemen her sene, her kandilde böyle fitne çıkarıyorlar. S. Ebediyye’de deniyor ki:
Yapılan hesaplar, kamerî ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilâlin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. (Tahtâvî)

Yani kamerî ayın başlayacağı gece önceden bellidir. Takvimlerde yazılı olan vakitlerde başlar. Hilâl ise o gece değil de, ertesi gece görülebilir. Öyle bile olsa, kamerî ay yine takvimde bildirilen günde başlamış olur. Enver abimizin bildirdiğine göre, merhum hocamız da, mübarek gün ve gecelerde Türkiye Takvimi’ni esas alırdı.

Hilâle bakarak bayramı tespit etmek
Sual: Zilhicce hilâli, ilk gün başka ülkede görülüp de, kendi bölgemizde görülemezse, biz hilâli bir gün sonra gördük diye, Zilhicce ayını bir gün sonraya almak doğru olur mu?
CEVAP
Çok yanlış olur. Çünkü takvimlerde bildirilen hesaplar kesindir. Saniye şaşmaz. Cenab-ı Hakk’ın nizamında bozukluk olmaz. Geri veya ileri gitmez. Yani takvimde bildirilen günde, hicrî ay, kesin olarak başlamış olur. Ancak oruca başlamak ve bayram yapmak için, hilâlin doğması değil, görülmesi esas alınır. Her ayın hilâli gibi, Zilhicce hilâli de takvimde bildirilen günde doğar. Ama doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için birinci günde görülmezse, Kurban Bayramı için, Zilkade 29 gün çekiyorsa, 30’a tamamlanır. Yani bayram, Zihhicce’nin 11’inde yapılır. Zilkade’nin 30’unda ise, hava bulutlu olsa da, hilâl görülmese de, artık 31’e tamamlanmaz.

Zilkade’nin 29’unda hilâl görülmeyip de, bir gün sonra hilâl görüldüğünde, o gün Zilhicce ayının ikinci günü olur. Yahut bu yıl olduğu gibi, Zilhicce hilâli Türkiye’de birinci günü görülemeyip Amerika ve Afrika’da görülürse, Kurban Bayramını 10 Zilhiccede yapmak için, hilâlin birinci günde görülmesi gerektiğinden, Zilhiccenin 10. günü Afrika’da görülen şehirlerde bayram olur. Görülmeyen yerlerde ise bayram bir gün sonra yani Zilhiccenin 11. günü bayram yapılır. Hilâl doğduğu hâlde, hava bulutlu olduğu için görülmezse, yine bir gün sonra bayram yapılır, ama Zilhicce ayında değişiklik olmaz.

Bu incelik bilinmeyince, bayram yapılan gün, o bölgede Zilhiccenin 10’u olur zannediliyor, yanlışlıklara sebebiyet veriliyor. Bir yerde, 10 Zilhicce, diğer yerde 11 Zilhicce olmaz. Mesela, hilâl Suriye’de görülmeyip Mısır’da görülünce, Mısır’da 10 Zilhicce olup da, Suriye’de 9 Zilhicce olmaz. Hattâ bizden 8 saat kadar farklı olan Amerika’da bile, Şaban ayının 3’ü ise, Türkiye’de Şabanın 2’si olmaz. Hava bulutlu olduğundan veya o bölgeden görülmeyeceği için her ay 30’a tamamlanırsa, hicrî aylardan 29 olanlar 30 olur. 6 tanesi böyle olsa, 6 gün fazla olur. Hicrî yıl, 354 ten 360 güne çıkar.

Hicrî ayların hilâli, bir yerde görülünce bütün dünyada görülmüş sayılır. Görülmese de, hicrî ay yine dünyanın her yerinde o gün başlamış olur. Kamerî aylar, mîlâdî aylar gibi, dünyanın her yerinde aynıdır. Bir yerde 3 Şubat, başka yerde 4 Şubat olamayacağı gibi, bir yerde 3 Zilhicce, başka ülkede 4 Zilhicce olmaz. Günler dünyanın her yerinde aynı olduğu gibi, aylar da aynıdır. Dinimizin emrine uyarak bu inceliğe dikkat etmeli, mübarek gün ve geceler veya bayram günleri sebebiyle hicrî ayları yerinden oynatarak karışıklığa, fitneye sebep olmamalıdır.
=========================================
yukarıdaki yazı yerel saat farklarını filan es geçmiş.
Trabzonun batısındaysan cumayı cumartesi kılmalısın.
31e 32ye temamlanmaz diyen bakın kendileri . Ancak arafe= AYın 9u cumua ise 3 ay sonra 12si pazartesi olmaz. 31 olmaz. O halde ... (2400 senede eklemeyle 31 oluyor mu) .

Konu halil munzil tarafından (01.03.17 saat 21:04 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 01.03.17, 21:30
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 77
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

Yahudiler yaratılış yılı olarak ADEM ile İSKENDER (M.Ö. 356 -323 32 yaşında) arasında 3448 yıl (3448 **: Anno Mundi / Dünya yılı) olduğunu kabul etmiş durumdalarmış.

El- Burini, FARKLI KİTAPLAR (Eski Ahit) KULLANAN Yahudiler ve Hristiyanlar arasındaki yaratılış yıl İHTİLAFININ boyutlarını ortaya koyabilmek için de Hristiyanların ADEM ile İSKENDER arasındaki bu süreyi 5180 yıl olarak benimsediklerini kitabına işlemiş.

"O GÜNKÜ", ELİNDE BULUNAN / KULLANILAN Yahudilerin ve Hristiyanların KUTSAL KİTAPLARINI / Ahit kaynaklarını araştırıp hesaplamalar yapan El Burini'ye göre; Yahudi topraklarını işgal eden İSKENDER miladlı Yaratılışla ilgili bu süre, yani ADEM ile İSKENDER arası yaratılış 3354. yılına tekabül ediyormuş.

Yine El Burini'ye göre, Ahit Verilerini kıyaslamakta kullandığı dinlerin kabullerinde yaratılış;
Zerdülüğün kurucusu Ahura Mazda'nın Peygamberi Zerdüşt'e için 3000 yıl,
Zerdüştlük yada onun türevi (Müslümanlıktan sonraki formu) alt kolu olan Mecusiler içinde (İSKENDER dönemi ile yaratılış arası) bu süre 3258 yıl imiş.

El Burini'nin kitaplarına aldığı kronolojiler arasında, İbrahim İskender arası için Yahudi ve Hristiyanlığın kabul ettiği ~1800 yıllık süreyi, 2096 yıl gösteren Mekodon / Grek kaynaklı kronolojik listelerin yanı sıra, İskender sonrasını işleyen cetveller de varmış.

Fars'ların / Pers'lerin /Mecusilerin / Greklerin İskender'den sonra onun devamı kabul edilen devletinin / Selevkos İmparatorluğunun (M.Ö 321-64 Selevkos İmparatorluğu İskender İmparatorluğunun parçalanmasından sonra komutanlarından Seleukos un kurduğu ve Hindistana kadar topraklarını genişleten hanedanlık) hükmünün abartıldığını öne süren El-Burini bu sürenin 300 yıldan fazla olmadığını ileri sürmüş. Yani Adam ile İskender'in fethi olarak ortaya koyulan süreye en fazla 300 yıl ilave edilebileceğini, ortaya çıkan rakkamın da Makedon İmparatorluğunun yıkılma yılı olduğunu öne sürmüş.

Burini'nin, Adem - İskender arası rakkamı 3354 yıl + Mekodon&Selekus İmp. süresi 300 yıl = Burini'ye göre yaratılış 3654 yılı Makedon imparatorluğunun yıkım yılı olur.

İskender sonrası İmparatorluğu M.Ö. 64 yılında yıkıldığına göre. Burini'nin YARATILIŞ YILI tespiti Miladi takvimle (yaklaşık) 3654 + M.Ö. 64 = M.Ö. 3718 yıllarına denk gelir

5509uncu yılın 01 Eylülü= milad.

Konu halil munzil tarafından (01.03.17 saat 21:33 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 06.03.17, 20:58
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 77
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

İBRÂNÎ AY_GÜNEŞ TAQWÎMİ
Gregorien 01.01.2017 (Julyen 19.12.2016) Pazar= 02 Tevet 5777
16.09. mîlâdtan önce 3761= 1 tışri (teşrin) 0 / 1
Suleymân `aleyhisselâm döneminde GEZER takvîmi kulanıldı.
İSRÂÎL YEHÛDÎ takvîminin temeli olup AYLARa göre kamerî , YILLARa göre şemsîdir.
29 ve 30ar günden oluşur (hicrî qamerî takvîm gibi). Hilâl (yeni ay-ayça-molad) ile başlar.
1 YIL=12,4 AYdır.
Artık ADAR II AYı her 19 yılda 3 , 6 , 8 , 11 , 14 , 17 , 19uncu YILLARa eklenir.
RESMÎ aylar ve DÎNÎ aylar olarak kullanılır. EYLÛL ve NÎSÂN başlangıçlıdır.
19 peryot dilimlerinde 29 gün ilavesi yapılan ULULU 2 ayını 30 güne çıkarttılar.
1. Tişri
2. Heşvan
3. Kislev
4. Tevet
5. Şevat
6. Adar
ARTIK VEADAR
7. Nisan
8. İyar
9. Sivan
10. Tamuz
11. Av
12. İlul
Temmuz (Dumuzi)=Gençlik=İlkbehâr ayı.
Şebat=Şobat=September=Sept= 7nci ay.
======================================
Ekleme yapılmayan yıllarda
Nisan / Nisannu 30 gün
İyar / Aiyaru 29 gün
Sivan / Simannu 30
Temmuz / Duuzu 29
Av / Abu 30
Eylül / Ululu 29
Tıshri / Tashritu 30
Heşvan / Arakhsamna 29
Kislev / Kislimu 30
Tevet / Tebetu 29
Şevat / Sabatu 30
Adar 1 / Addaru 29
29,5 (29 /30) x12 ay=354 x 12 yıl= 4.248 gün
Ekleme yapılan yıllarda
13üncü AY= Adar 2 / Veadar 30 gün
7 ekleme yıllarında 354+30=384x7=2.688 gün
235 LUNAR ayı=19 DÖNENCE YILI
1 yıl=ortalama 12,37 ay
her 12+7 ekleme=19 yılık dönem 4.248+2.688=toplam 6.936 gün
19 YILLIK=235 AYLIK dönemde her 1 yıl= ortalama 365,05 gün=365 gün 1 saat 15 dakika 47 saniye.
GÜNEŞ DÖNENCE YILI= 365 gün 5 sâ`at 48 daqîqa 46 sâniye
19 yıllık periyodlara da gün eklemeleri yapılmakta.
BABİL 19 YILLIK PERİYOD TAKVİMİ :
4.248 gün+13üncü artık Addaru 2 AYı 29 gün>354+29=383 günx6+384=toplam 6.930 gün : 19= yaklaşık 1 yıl 364, 74 gün= 364 gün 17 saat 41 dakika 3 saniye.
========================================
Yahûdî AY_GÜNEŞ TAKVÎMi MısrDAN çıkışı ve Bâbil sürgününün başlamasını (m.ö. 586) ve 2nci ma`bed inşâ'ını (m.ö. 520) ve m.s. 358de HİLELe göre DÜNYÂnın ve ÂDAMAH (ÂDEM ve HAWWÂ Aleyhimesselâm)ın Yaratılış yılını (m.ö.3761) esâs alır.
m.ö. 4.164
Âdem dönemi+3.448= m.ö. 323 İSKENDER dönemi
===========================================
Muhammed b. Ahmed El- Burini'nin (973-1051 Harizm’deki Kass, bugünkü Şah Abbas Veli kasabası. Gökbilim, matematik, doğa bilimleri, coğrafya ve tarih çalışmalarıyla tanınır.)
BİRUNİ İskender dönemine kadar 5.180 yıl der.
El Burini'ye göre; Yahudi topraklarını işgal eden İSKENDER miladlı Yaratılışla ilgili bu süre, yani ADEM ile İSKENDER arası yaratılış 3354. yılına tekabül ediyor
Yine El Burini'ye göre, Ahit Verilerini kıyaslamakta kullandığı dinlerin kabullerinde yaratılış;
Zerdülüğün kurucusu Ahura Mazda'nın Zerdüşt'e için 3000 yıl,
Zerdüştlük ya da alt kolu olan Mecusiler içinde (İSKENDER dönemi ile yaratılış arası) bu süre 3258 yıl.
El Burini'nin kitaplarına aldığı kronolojiler arasında, İbrahim İskender arası için Yahudi ve Hristiyanlığın kabul ettiği ~1800 yıllık süreyi, 2096 yıl gösteren Makedon / Grek kaynaklı kronolojik listelerin yanı sıra, İskender sonrasını işleyen cetveller de var.
Fars'ların / Pers'lerin /Mecusilerin / Greklerin İskender'den sonra onun devamı kabul edilen devletinin / Selevkos İmparatorluğunun (M.Ö 321-64 Selevkos İmparatorluğu İskender İmparatorluğu’nun parçalanmasından sonra komutanlarından Seleukos’un kurduğu ve Hindistana kadar topraklarını genişleten hanedanlık) hükmünün abartıldığını öne süren El-Burini bu sürenin 300 yıldan fazla olmadığını ileri sürmüş. Yani Adam ile İskender'in fethi olarak ortaya koyulan süreye en fazla 300 yıl ilave edilebileceğini, ortaya çıkan raqam da Mekodon İmparatorluğunun yıkılma yılı.
Burini'nin, Adem - İskender arası rakkamı 3354 yıl + Mekodon&Selekus İmp. süresi 300 yıl = Burini'ye göre yaratılış 3654 yılı Mekodon imparatorluğunun yıkım yılı olur.
İskender sonrası İmparatorluğu M.Ö. 64 yılında yıkıldığına göre. Burini'nin YARATILIŞ YILI tespiti Miladi takvimle (yaklaşık) 3654 + M.Ö. 64 = M.Ö. 3718 yılları.
Yahudi ve Hristiyan takvimleri arasında Bâbil ve Asur dönemlerinde 150 yılık fark vardır. Ancak Roma döneminde (örneğin m.s. 1de) bu fark ortadan kalkmakta.
Mısır'dan Çıkış tarihi olarak verdiği 2448 yılının aslında (bugünkü kabul ile / sistem ile) 2050 yılını karşıladığına / olduğuna / olmasına karar verilmiş.
m.ö. 3761+2448= m.ö. 1313
Mûsâ aleyhisselâmın MISRdan çıkışı hakkında
miladtan 1447 yıl öncesi (m.ö. 1447)
m.ö. 09 Nisan -1495 (Môris BuseyLın Muspet `İlmler Yönünden T. , İ, ve Qur'ân adlı kitabından)
m.ö. 1913
miladtan 1716 yıl öncesi (m.ö.5584-2242-1626=miladtan 5584 yıl öncesi-3868 rivayetine göre)
m.ö. 165 yılında yaratılışIN 3925 yılına denk geldiği yani M.Ö. 160-5 yılının yaratılış 3925 yılına denk geldiğini kitabında belirtmiş.
Mısır'dan çıkış yaratılış 2668, Babil sürgününe gidiş yaratılış 3577, Babil Sürgününden dönüş yaratılış 3647 yılında iken sürgünden tam 538 yıl sonrası için tapınak yapımları, yıkımları, Roma işgalllerinini olduğu dönem için 114 yıl ediyorsa ...
Maymonides'e göre, 22 Mart 1178 yılı (Yahudi takviminin 3 Nisan günü) Yaratılış 4938 yılının ilk gününe denk geliyor.
Takvim başlangıcı olarak Yahudiler kendilerine Mısırdan çıkış (Exodus) tarihini, Kabilelerinin çoğunu kaybettikleri Babil Sürgününün başlangıcı M.Ö. 586 yılını, 2. defa yapılan Tapınaklarının başlangıcı olan M.Ö.520 yılını Takvimlerine Milad olarak kabul etmişler. En sonunda da Maymondies'in de kullandığı BAŞLANGICI M.Ö. 1 TİSHRİ 3761 olarak kabul eden Haham II Hillel'in (M.S 4 yy) önerisini, MİLAD yapmış olan takvimi de kullanır olmuşlar.
================================================== =================
m.ö. 3761 / 4004 / 4654 / 5584 / 5608
İSRAİLOĞULARI MISRda çıkışa kadar 430 yıl yaşadı.
================================================== =================
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 26.10.17, 20:14
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Oct 2015
İletiler: 77
halil munzil doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Nuh (a.s) ve NUH TUFANI

9.12.h.k.10 cumua+29 ve 30 gün kuralına göre 90_93 gün sonra 12si pazartesi salı çarşamba. mademki 31e temamlanamaz. Nasıl olur da 09u cuma olup 3 ay sonra 12si pazartesi derler (2400 ? senede bu olur mu. 3 ay üst üste 30 çekse ve 2400 ? senede ekleme gün ile bir ay 31 olsa). hani 31 32 olmazdı. Ya 29u 30a tamamlayın diye hadis yok ya 9u cuma değil ya 12si pazartesi değil. İBRAHİM HAKKI ERZURUMİ 40 derace enlemiNDEN bahs eder. Bunun anlamı Trabzonun batısındaysan cumayı cumartei kılacaksın demektir. HEM ADAMA ALİM DE HEM DEDİĞİNİ UYGULAMA. Bu dürüstlük değil.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(a.s), nuh, tufani

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 12:25 .