Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Güzel Sanatlar Fakültesi > Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ve Heykel Bölümü > Çocuk Resmi, İlkel Sanat ve 20. Yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları Arasındaki İlişki

Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ve Heykel Bölümü hakkinda Çocuk Resmi, İlkel Sanat ve 20. Yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları Arasındaki İlişki ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Çocuk Resmi, İlkel Sanat ve 20. Yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları Arasındaki İlişki-Relation Between Children's Art, Primitive Art and Avan-Garde Understanding in Early Period of 20. Century 20. yüzyılın başında

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 09.11.10, 12:34
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Jan 2007
İletiler: 32
Artist yakında çok ünlü biri olacak!
Standart Çocuk Resmi, İlkel Sanat ve 20. Yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları Arasındaki İlişki

[coverattach=1]Çocuk Resmi, İlkel Sanat ve 20. Yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları Arasındaki İlişki-Relation Between Children's Art, Primitive Art and Avan-Garde Understanding in Early Period of 20. Century
20. yüzyılın başında bilim ve hayatın bir çok alanında olduğu gibi sanat alanında da kökten değişimler yaşanmaya başlamıştır. Sanatta" İzlenimcilik'le" başlayan değişim hareketi "İzlenimcilik Sonrası Hareket'le" hız, "Kübizm" ile de kimlik kazanarak yoluna devam etmiştir. Bu süreçte Gauguin, Klee ve Picasso gibi "Avan-Garde" (öncü) sanatçıların geleneksel anlatımdan uzaklaşarak doğaçlama yaklaşımlara yöneldikleri görülmektedir. 20. yüzyılın başında bir çok yenilikçi sanatçının teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan son derece gürültülü, karmaşık, makineleşmiş ve hızlı bir yaşam tarzına tepki olarak sadeliğe doğru bir arayışa girdikleri düşünül¬mektedir. Bu bağlamda bazı erken dönem modern sanatçıların "hareket noktası" ya da "uyarım" olarak ilkel sanat ve çocuk resminden esinlendikleri söylenebilir. Bu durumun en olası nedeni aradıkları yalınlığın hem çocuk hem de ilkel sanatın temel anlatım özellikleri olmasına dayandırılmaktadır. Ayrıca ilkel sanatın çocuk resmi ile örtüşen "özgünlük", "duygu yoğunluğu", "doğrudanlık", "anlam tasarrufu, "sembolik anlatım" ve "canlılık" gibi özel¬likleri yenilikçi sanatçıların da dünyayı görme ve ifade etme mantığının temelini oluşturması her üç olgunun etkileşim içinde olduğu düşüncesini destekler görünmektedir.
Bu çalışmada konu ilgili literatürün taranması ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile ulaşılan bulgular çocuk sanatı, ilkel sanat ve 20. yüzyılın başlarındaki yenilikçi sanat anlayışı arasındaki olası etkileşimi farklı yanlarıyla açıklama doğrultusunda her üç olgunun ifade ve biçim özellikleri karşılaştırılarak tartışılacaktır.

Field of fine arts started to change as well as field of scientific and lifestyle of peoples in early period of 20. centruy. Reform movement started with Imressionism gained speed with Post-Impressionism then contiuned with Cubism getting a identity. A number of Avan-Garde artists such as Gauguin Klee and Picasso abandoned from their conventional artistic expression and tended to direct and spontaneus approachings in their process of artistic production. According to some researcher many Avan-Garde artists looked for simplicity and directness as a reaction toward more complicted, mechanized and very fast lifestyle arised from tecnological developments in 20. century. For that reason it is possible to suggest some Avan-Garde artsits to be inspired of children's art and primitive art as a stimulation and motion point. It is possible to make a statement that simplicity and directness are shared features for each children's art and primitive art. Also children's art and primitive art have same qualities such as orginality, feeling density, directliness, economy in meaning, symbolic expression and liveliness and these qualities become essential basis for expression methods of many Avan-Garde artists in early period of 20. century too. Mentioned above some evidences have been strengthening the thesis of interaction between three fevents.
Results that it provided from handled data will be discussed in terms of explaining interaction between children's art, primitive art Avan-Garde understanding in art as comparing formal and informal qualities of each events have in early period of 20 century

I. Çocuk Sanatı, İlkel Sanat ve 20. yüzyılın Başındaki Öncü Sanat Anlayışları
20 yy.ın başlarına kadar çocukların yaptıkları sanatsal çalışmalar ve diğer yaratıcı faaliyetler dikkate değer ciddi çalışmalar olarak görülmemiştir. İlk olarak çocukların yaptıkları bu çalışmalar yetişkin düzeyindeki sanatsal çalışmalar ile karşılaştırmalı bir şekilde değerlendirilmişlerdir. Başlangıç yıllarında çocuk sanatının çoğunlukla okullarda "güzel el yazısı" ve modellerin kopya edildiği bir el işi eğitimi konusu olarak işlendiği görül¬mektedir. Resim çizme yeteneği daha çok "yüksek kültür" ile ilişkilendi- rilerek özellikle kızlara yönelik dekoratif sanatların uygulanması için faydalı bir uğraş olarak görülmüş, çoğunlukla da yalnızca kendi sınırları içinde değerli bir disiplin ve eğitim alanı olarak kabul edilmiştir. "Özgünlük", "duygu yoğunluğu", "doğrudanlık", "ifade tasarrufu", "sembolik anlatım", "canlılık" gibi çocuk sanatına özgü bir çok önemli nitelik göz ardı edil¬miştir. Oysa çocuk sanatına ve ilkel sanata özgü bu nitelikler bir çok noktada modern anlayıştaki bir sanatçının dünyayı görme ve ifade etme mantığının temelleri ile örtüşmektedir. Sözgelimi, Paul Gauguin'in başı çektiği bazı "Avant-Garde " (öncü) sanatçılar çocukların ve ilkel kültürlerin doğrudan ve "safyürek" sanatını kendilerine esin kaynağı olarak görmüşlerdir (Engel, 1995). 20.yy'ın başlarında daha bir çok "Avan-Garde" (öncü) sanatçının eserlerinde bu etkileşimin izlerini görmek mümkündür.
"Çocuk sanatı" ve "ilkel sanat" arasında özellikle biçimsel olarak bir çok noktada benzerlik olduğu açıktır. İlkel sanatçı, ayrıntıları gereği kadar görmemekle birlikte "eğitilmemiş", "doğal" ve "saf' 'tır. Yani bir çocuk gibidir. Ayrıca çözümleme yeteneğinden yoksun olarak olayları bütünsel biçimde ele alma ve çevresini yalnızca arzularına, korkularına ve geleneksel faydalarına göre algılama ilkel düşüncenin çocuğun düşünce biçimiyle örtüşen yanları olarak karşımıza çıkar. Ancak çocuk sanatı ve ilkel sanatın sanatsal ifade anlayışı arasındaki farklılıkları görmezlikten gelmeye ve bir takım genellemeler yapmaya yöneltebileceğinden, her ikisini bütünüyle eşdeğer görmek yanlış olacaktır. Gerçekten bazı antropolog ve sanat tarihçilerin son zamanlardaki söylemleri "ilkel sanat" ve "çocuk sanatı" arasındaki çağrışıma tamamen katılmadıklarını göstermektedir (Clifford, 1988, (Hiller, 1991). Yine de genellikle hem çocukların hem de ilkel sanatçıların gözlem yeteneklerinin çok güçlü olduğu söylenebilir. Her iki yaklaşımın en çarpıcı ortak yanı belki de tipik olmayan hemen her detayı reddetmeleri ve şaşırtıcı bir anlaşılırlık ve açıklıkta yalnızca belirleyici nitelikleri ortaya koymalarıdır. Ayrıca, "doğaçlama yaklaşım", "yalınlık", "renk ve çizgilerdeki ifade serbestliği" gibi özellikler hem "ilkel" hem de "çocuk sanatının" belirleyici özellikleri olarak karşımıza çıkmaktadır.


Ahmet Ş. işler
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Children's Art.jpg (174,2 KB (Kilobyte), 5x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf index.pdf (242,8 KB (Kilobyte), 2x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
20., anlayışları, arasındaki, başındaki, çocuk, öncü, resmi, sanat, ılişki, ılkel, yüzyılın

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 01:32 .