Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Güzel Sanatlar Fakültesi > Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ve Heykel Bölümü > 1.Sanatta Batılılaşma Hareketleri Ve Mihrî Hanım

Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ve Heykel Bölümü hakkinda 1.Sanatta Batılılaşma Hareketleri Ve Mihrî Hanım ile ilgili bilgiler


Osmanlı-Türk toplumunun kendi bünyesine dayalı ve kendisine özgü kültürel varlığında, dış etkilerin yeni bir takım izler meydana getirmeye başlayışının onsekizinci yüzyılın başlarına rastladığı görülür. Lale devri olarak adlandırılan bu devirde,

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 25.11.10, 09:04
Çekingen
 
Üyelik tarihi: Jan 2007
İletiler: 32
Artist yakında çok ünlü biri olacak!
Standart 1.Sanatta Batılılaşma Hareketleri Ve Mihrî Hanım

Osmanlı-Türk toplumunun kendi bünyesine dayalı ve kendisine özgü kültürel varlığında, dış etkilerin yeni bir takım izler meydana getirmeye başlayışının onsekizinci yüzyılın başlarına rastladığı görülür.
Lale devri olarak adlandırılan bu devirde, eski dini ve sosyal yapıların yanında artık, köşk ve bahçe kültürüne dayalı yapılar da yapılmakta idi. Türk sanatının batı etkisinde kalması, Barok, hatta Rokoko dönemlerinde başlamıştır denilebilir. Lale devrinde Türkiye'ye gelen batılı sanatçılar da Türkiye'yi tanımak için çaba sarfetmişlerdir. Bu tanıma gayretlerinin arka cephesinde, Osmanlı'yı bir sömürü aracı olarak görme niyeti XIX. yüzyıl da kendini iyice göstermeşe başladı.
Gerçi batılıların Türkiye'ye ait resimler yapışı IlI.Selim zamanında başlamış değildi. Ta onaltıncı yüzyıldan beri Türkiye'nin bazı yerlerini görüp resimlerini yapanlar olmuştu. Elçilerin yanlarında ressam bulundurmaları geleneği, onsekizinci yüzyılın ikinci yarısında başlamıştı. 1797'de ilk resimli kitap Osmanlı ülkesinde basıldığında, amaç batılılaşma hareketleri hakkında batılılara bilgi vermekti.
1.1. Ondokuzuncu Yüzyılda Güzel Sanatların Durumu
Osmanlı imparatorluğu içinde Türk milliyetçiliğinin ondokuzuncu yüzyılda benimsenmesi, göreli olarak 1789 Fransız lhtilali'nden esinlenmiş bir olgudur. Ancak milliyetçilik Türk aydınlan arasında olağanüstü bir bilinçli program olarak ele alınmıştır. Batılı uzman ve sanatçıların birikimlerinden faydalanma yoluna gidilmiştir. Ama batılılar, Osmanlı ülkesindeki azınlıklarla işbirlikleri yaparak Osmanlı devletini yıkma çabalarını yoğunlaştırmışlardır.
Ondokuzuncu yüzyılda İstanbul'da yaşayan azınlıklar arasında, resim sanatına
daha çok Ermeniler ilgi göstermişlerdir.4 Rum azınlıklar arasında da bu sanatla ilginenler olmuş, bu azınlıklar, siyasi ve sosyal ilişkilerde yararlanılmıştır.

Necmettin KARABULUT
Atatürk Üniversiteki, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Resim-lş Eğitimi Bölümü Öğretim Görevlisi.
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg 5006-Turqueise(48x48).jpg (37,5 KB (Kilobyte), 2x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 2310.pdf (203,2 KB (Kilobyte), 6x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
1.sanatta, batılılaşma, hanım, hareketleri, mihri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 03:55 .