Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Orman Fakültesi > Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi (Karadeniz Bölgesi Örnegi)

Orman Fakültesi hakkinda Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi (Karadeniz Bölgesi Örnegi) ile ilgili bilgiler


Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi (Karadeniz Bölgesi Örnegi)-Analysis on the Actual and Potential Condition of the Middle and Large

Like Tree1Likes
  • 1 Post By forest engineers

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 03.12.10, 03:32
forest engineers - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Acemi
 
Üyelik tarihi: Oct 2010
İletiler: 13
forest engineers doğru yolda ilerliyor.
Standart Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi (Karadeniz Bölgesi Örnegi)

Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi (Karadeniz Bölgesi Örnegi)-Analysis on the Actual and Potential Condition of the Middle and Large Sized Forest Products Industry From a Total Quality Management***8217;s Perspective (A Sample of the Karadeniz Region)
Toplam Kalite Kontrol***8217;ü (TKK), günümüzde yasanan rekabet kosulları ve bunun isletmeler üzerindeki olumsuz etkilerinin hafifletilebilmesi için kullanılmaya baslanan bir yönetim anlayısıdır. TKK, kaliteyi müsteri memnuniyetine baglar. Bu yaklasımın temel amacı, kaliteyi, bir organizasyon içinde her seviyedeki fonksiyonlarla birlestirmek ve bütünlestirmektir.
Bu çalısmanın amacı, Karadeniz Bölgesi Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi***8217;nde Toplam Kalite Yönetimi açısından mevcut ve potansiyel durumu analiz etmektir. Kalite, önemli bir rekabet aracıdır. Kaliteli üretim yapamayan isletmelerin varlıkları tehlikededir.
Orman Ürünleri ve Mobilya Sanayi de kaliteyle ilgilenmeli ve kalite sistemlerini kurmalıdır. Ilk yapılması gereken de durum degerlendirmesidir.
Çalısma materyali olarak Karadeniz Bölgesinde faaliyet gösteren 25 ve daha fazla isçi çalıstıran Orman Ürünleri Sanayi Isletmeleri seçilmistir. Metot olarak yüzyüze anket yöntemi seçilmistir.
Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri ve Mobilya Sanayi***8217;nde kalite, üretimi tamamlanmıs ürünlerin muayenesi ile saglanmaktadır.
Istatistiksel kalite kontrol yöntemlerinden ancak çok basit olanlar kullanılmaktadır. Lif ve yonga levha sanayi isletmelerinin kalite kontrol faaliyetleri daha yogun ve sistemlidir.
Genel olarak, isletmelerin toplam kalite kontrol kavramlarını yeterince bilmedikleri sonucuna varılmıstır.

In today***8217;s environment, all companies are facing increasing competitive pressures and they need to use different ways in order to deal with these pressures and survive. One of these ways is Total Quality Control (TQC). TQC links quality to customer satisfaction. The primary objective of this approach is to incorporate quality and integrity into all functions at all levels of the organization.
Quality is an important competition way for existing of companies. The Companies that can not implement products fitness for use is falling in danger. Forest products industry have to interest in quality and establish their quality system. First of all to do is to evaluate conditions.
The Forest Products Industry which has employed twenty five workers or more have been selected as a researc material. This study was carried out through the questionnaire practiced over thirty factories.
Quality on the Karadeniz Region Forest Products Industry was obtained by inspecting the goods manufactured. The simple statistics quality control methods were used in the Karadeniz Forest Product Industry. It was found that quality control activities on the fiberboard and particleboard industry were more intensive and sistematic than others.
In conclusion, the people charged with the administration and management of the factories in the research area generally are not aware of the concepts of Total Quality Management.
Giris
Geleneksel anlamda kalite, üretim faaliyetlerinde yaygındır. Juran***8217;a göre kalite, kullanıma uygunluk (1), TSE ISO 9005***8217;te yer alan tanıma göre ise, bir ürünün ya da hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karsılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır (2). Pek çok kisinin bildigi gibi mutlak anlamda en iyi degildir (3). Shoji Shiba kaliteyi, standartlara uygunluk, kullanıma uygunluk, fiyatının uygunlugu, kuluçka dönemindeki yeniliklere uygunluk, kurulusun kültürüne uygunluk ve toplumsal ve küresel çevreye uygunluk diye tarif eder (4).
Kalite ile ilgili kayıtlara M.Ö. 2150 yıllarında rastlanmasına karsılık, kalitenin bir kavram olarak ortaya çıkması 19. y.y.***8217;a rastlar. Bu dönemden sonra üreticiler kalite bilinciyle, ürünlerine kendi markalarını vurmaktan gurur duymaya baslamıslardır (5).
Kalitenin isletmeler açısından bir rekabet unsuru olarak önem kazanmasında arz***8211;talep iliskisi etkili olmustur. Talebin yüksek, arzın düsük oldugu dönemlerde rekabet üstünlügünü saglayan etken, üretim olmustur.
Arz ve talebin dengelendigi dönemde rekabet unsuru maliyettir. Aynı malı daha ucuza üretebilen kazançlı olmustur. 1980***8217;li yıllar ise arzın talepten yüksek oldugu ve rekabet edebilmek için üretim***8211;maliyet avantajlarına ek olarak kalitenin de eklendigi dönemi baslatmıstır (4,6).
Tüketiciler benzer veya yakın fiyatı ürün ve hizmetler arasında seçim yaptıklarında karar verme etkeni (faktör) olarak ürün ve hizmetlerin ***8220;kalitece***8221; tanınmısını tercih etmeye basladılar (7).
Kalitenin tarihi süreç içinde; endüstri çagının ilk dönemlerinde kalite kontrol faaliyetlerini isin sahibi olan kisinin yaptıgını, daha sonraları ölçme yapan kisilerin kaliteden sorumlu oldugunu görürüz. Bu dönemlerde kalite, muayene faaliyeti ile es anlamlı olarak kullanılmıstır. II. Dünya Savası***8217;nın zor sartları kaliteye daha fazla önem verilmesini ve kalite kontrol faaliyetlerinde bazı istatistiksel yöntemlerin kullanılmasını gerekli kılmıstır. Daha sonraları ise, bunların da yetersiz kaldıgı, bu istatistiksel yöntemlerin yanısıra (8); üretim sonrası hatalı ürünlerin ayıklanması yerine, dogru üretimi ilk seferde yapmayı ve bunu her defasında tekrarlamayı hedefleyen, kaliteyi bu isle ilgili uzmanların görevi olmaktan çıkararak tüm çalısanların ortak hedefi ve sorumlulugu haline getiren Toplam Kalite Kontrol (TKK) anlayısı kullanılmaya baslanılmıstır (9).
Ülkemizin Avrupa Toplulugu Ülkeleri ile Gümrük Birligi***8217;ne gitmis olması, uluslararası standart sanayi sınıflandırmasına göre imalat sanayinin ikili düzeyde bir alt sanayi grubu olan orman ürünleri sanayi grubunu Avrupa ülkeleri ile rakebete açık hale getirmistir.
Günümüzde endüstrilerin milletlerarası rekabet edebilme gücü, pazarlanabilecek bir fiyatta kalitenin saglanmasına baglıdır (10). TKK, bunu saglamada etkili bir araçtır.
Orman ürünleri sanayinde faaliyet gösteren isletmelerin Avrupa Ülkeleri ile rekabet edebilmesi için kalite ile ilgili sorunlarını çözmesi gerekmektedir.
Bu çalısmanın amacı; Karadeniz Bölgesi***8217;nde faaliyet gösteren orta ve büyük ölçekli orman ürünleri sanayinin kaliteye bakıs açısını, uyguladıkları kalite kontrol sistemlerini ortaya koymak ve mevcut durumu TKK***8217;ü açısından degerlendirmektir.
1.JPG

Hicabi CINDIK, Yener TOP, Selman KARAYILMAZLAR, Kadri Cemil AKYÜZ
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Endüstri Mühendisligi Bölümü, Trabzon***8211;TÜRKIYE
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf tar-23-3-7-96193.pdf (105,1 KB (Kilobyte), 3x kez indirilmiştir)
__________________
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(karadeniz, açısından, analizi, bölgesi, büyük, durum, kalite, mevcut, orman, orta, ölçekli, örnegi), potansiyel, sanayinde, toplam, ürünleri, yönetimi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 16:42 .