Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Orman Fakültesi > Artvin Orman Isletme Müdürlügünde Kamyonla Nakliyat Giderlerinin Transport Modeli ile Minimize Edilmesi

Orman Fakültesi hakkinda Artvin Orman Isletme Müdürlügünde Kamyonla Nakliyat Giderlerinin Transport Modeli ile Minimize Edilmesi ile ilgili bilgiler


Artvin Orman Isletme Müdürlügünde Kamyonla Nakliyat Giderlerinin Transport Modeli ile Minimize Edilmesi-Minimization to be Using of Transport Model of Transportation Costs by Trucks at Artvin Forest District Ormancılıktaki üretim çalısmalarında

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 06.12.10, 10:23
forest engineers - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Acemi
 
Üyelik tarihi: Oct 2010
İletiler: 13
forest engineers doğru yolda ilerliyor.
Standart Artvin Orman Isletme Müdürlügünde Kamyonla Nakliyat Giderlerinin Transport Modeli ile Minimize Edilmesi

Artvin Orman Isletme Müdürlügünde Kamyonla Nakliyat Giderlerinin Transport Modeli ile Minimize Edilmesi-Minimization to be Using of Transport Model of Transportation Costs by Trucks at Artvin Forest District
Ormancılıktaki üretim çalısmalarında bölmeden çıkarma ve uzak nakliyat birbirini tamamlayan ardısık iki asamadır. Artvin Orman Isletme Müdürlügünde planlanmıs orman yol agının halihazırda % 66***8217;sı yapılmıs olup ortalama yol yogunlugu ormanlık alanlarda 10.5 m/ha***8217;dır.
Orman yol yogunlugu düsük ve mevcut yolların da bakımsız oldugu yörede uzak nakliyat sadece kamyonla tasıma seklinde yapılmaktadır. Bölgede tasıma yapan kamyonların sayısı yeterli ve ortalama yasları 20 olarak tespit edilmistir. Kamyonlar genelde 3 akslı ve AS 600 Dodge tipindedir.
Bölgede yapılan denemelere göre genelde 30 km***8217;den depoya asagı dogru yapılan rampada yükleme, kamyonla depoya tasıma, depoda bosaltma ve rampaya bos geri dönüs islerinin ortalama 7 saat***8217;lik bir sürede gerçeklestigi belirlenmistir.
Bölgede kamyonla tasıma rastgele degil de Transport Modeline (QSB) göre organize edildiginde 9.6 milyar TL civarında bir tasarruf yapılabilecegi ortaya çıkarılmıstır.
Özellikle yapacak odun tasıması sırasında toplam kamyon seferlerinin % 24***8217;ünün 10 m3***8217;ün altında tasıma yapması nedeniyle yer yer traktörle tasımanın uygulanması gerektigi önerilmistir.
minimize.jpg
The transportation after harvesting in forestry operation follow one another. Sixty six percent of forest road network planned in Artvin Forest District is finished. Now, the average forest road density is 10.5 m/ha in the forested areas.
In the Artvin region, where the forest road density is not enough and not adequately maintained, the transportation on forest roads is only performed by forest trucks. The number of forest trucks in the region is enough and their average ages are 20 years old.
These trucks are generally 3 axed and AS 600 Dodge type.
After measurements on the transport by truck in the region, the total time which are loading, transporting of woods by trucks, unloading and back to forest of empty truck, was determined in an average of 7 hours.
If the transporting by truck is organized with the transport model (QSB), average 9.6 Billion TL are saved, according to these study results.
Especially, the transport by tractors is proposed in some areas where the 24 percent of total truck log shifts carry less than 10 m3/shift at Artvin Region.
Giris
Dogu Karadeniz Bölgesinde orman isletmeciligi topografik, klimatolojik, teknik ve ekonomik nedenlerden dolayı güç sartlar altında sürdürülmektedir. Özellikle Dogu Karadeniz Bölgesi ormanlarının daglık ve sarp arazi üzerinde bulunması ile mevcut yolların çogunlukla üstyapısız olması, buralardaki üretim ve tasımanın kısa bir periyotta yapılmasını zorunlu kılmakta, ancak mevcut insan gücü bu sartların yerine getirilmesinde yetersiz kalmaktadır.
Orman isletmeciligi içerisinde giderlerin büyük kısmını orman ürünlerinin istihsali olusturur. Yine bunun % 40***8217;ına yakın kısmını ise orman yolları üzerinde yapılan uzak nakliyat giderleri teskil eder. Ortalama bir fiyat verecek olursak, tüm Türkiye çapında 1995 yılı için 2 trilyon TL***8217;ye yakın bir tasıma gideri planlanmıstır. Yıllık ortalama 50000 m3 odun hammaddesinin tasınması gereken Artvin Orman Isletme Müdürlügü***8217;nde ise tasıma gideri 50***8211;60 milyar TL civarındadır (1995 yılı için 1$ = 25000 TL).

H. Hulusi ACAR
KTÜ Orman Fakültesi, Orman Mühendisligi Bölümü, 61080, Trabzon-TÜRKIYE
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf tar-22-5-9-96154.pdf (133,0 KB (Kilobyte), 3x kez indirilmiştir)
__________________
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
artvin, edilmesi, giderlerinin, isletme, kamyonla, minimize, modeli, müdürlügünde, nakliyat, orman, transport

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 13:25 .