Nüve Forum


Hristiyanlık hakkinda Hıristiyan ile ilgili bilgiler


HIRİSTİYAN a. ve sıf. (fr. chrétien, lat. ehristianus'tan). isa'ya iman eden vaftiz olmuş kimse, (isa'nın ilk çömezleri Yahudiler tarafından Nasıra'h ve Celile'li olarak adlandırılmıştır; bunlar kendilerine kardeşler, inananlar, azizler, seçilmişler

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 07.09.10, 16:50
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Hıristiyan

HIRİSTİYAN a. ve sıf. (fr. chrétien, lat. ehristianus'tan). isa'ya iman eden vaftiz olmuş kimse, (isa'nın ilk çömezleri Yahudiler tarafından Nasıra'h ve Celile'li olarak adlandırılmıştır; bunlar kendilerine kardeşler, inananlar, azizler, seçilmişler adını vermişlerdi. Hıristiyan adı ilk kez Antakya'da [Antiokheia] kullanılmıştır [Resullerin işleri, XI. 26].)
a. Tamlayan olarak, hıristiyanlıktan, isa'nın dininden kaynaklanan şey için kullanılır: Hıristiyan takvimi. Hıristiyan inancı.
k ***8212;Güz. sant. Erken hıristiyan sanatı, hıris-tlyanlığın doğuşundan Doğu'da iustinia-nos dönemine, Batı'da göçmen kavimlerin istilalarıyla (VI. yy.'a kadar) Suriye, Mısır ve Kuzey Afrika'daki arap istilasına kadar uzanan dönemdeki ilk hıristiyanların sanatı. (Bk. ansikl. böl.) ***8212;Tar. Eski hıristiyan, ispanya ve Portekiz' de, yeni hıristiyan (Mağribliler ve yahudi dönmeler) karşıtı olarak, eski kökenli hı-ristiyanlar İçin kullanılırdı. ***8212;ansikl. Güz. sant. Bütünüyle hıristiyan bir sanatın ortaya çıkışı oldukça geç bir döneme (III. yy.) rastlar Hıristiyanların, güvenlik nedenleriyle ya da resme düşman olduklarından, isa'dan sonraki ilk iki yüzyılda özgül sanatsal yapıtlar verme arayışı içinde olmadıkları sanılmaktadır. Bununla birlikte, mezar resimlerinin tarihlen-dirilmesi, birçok durumda, kesin olmaktan uzaktır. Eski dönemlerde bu tarihleri daha gerilere götürme eğilimi ağır basmaktayken, günümüzde her zaman doğrulanamamakla birlikte, daha yeni tarihlerden söz edilmektedir.
Erken hıristiyanlık sanatı önceleri bir mezar sanatı görünümünde ortaya çıkmıştır: roma yeraltı mezarlarındaki resimler, yine roma lahitleri, çeşitli simgeler (çapa, haç tasvirinden önce balık, sürülerini otlatan çoban kılığında isa vb.). Roma ve Kuzey Afrika mezar taşı yazıtları, 256'da Persler tarafından tahrip edilen "Hıristiyanlar evi"ndeki Dura-Europos vaftizha-nesi'nin süslemeleri çok özgün bir yere sahiptir. Hıristiyan ikonografisine yeraltı mezarlarının cubicula ve areosolia dekorlarında önceleri çok seyrek rastlanmaktaydı: bir öteki dünya simgeciliğinin vurgulandığı Eski ve Yeni Ahit sahneleri: Dan-yal aslanlar çukurunda, Hz. Yunus ve balina, ateşe atılan Üç Yahudi, isa'nın mucizeleri (Âzir'in dirilişi). Bu arada hıristiyan temalarının yanında pagan mitler de varlıklarını sürdürdü ve kimi figürler (Davut, Orpheus, Hellos) III. yy.'da hıristiyancayorumlanmaya başlandı. Bu repertuvara, cenaze merasimi sahnelerinde belirsiz bir simgecilik (kuşlar, çiçekler) eklendi. III. yy.'ın ortasıyla IV. yy.'ın sonu arasında la-hitlerin ikonografisi parlak bir gelişme gösterdi. Bu tarihten sonra süslemeler ikona-karşıtı bir nitelik kazandı ya da simgesel figürlerle doldu (Ravenna, Güney-batı Galya).
"Kilise Barışı" (313) ile birlikte dindışı mimarlıktan (sivil bazilika) esinlenmiş bir hıristiyan salon mimarlığı ortaya çıktı. Bu mimarlık yerel gelenekler ya da törensel gereklere göre çok çeşitli biçimler aldı. Ki-liselerdeki en önemli süsleme unsuru mozaik kaplamalardı. Bunların en eski örnekleri Aquileia ve El-Asnem (Cezayir) mozaikleridir. Bu alanda bütünüyle hıristiyan bir ikonografiye başlangıçta çok ender rastlanmaktaydı ve günlük yaşam sahnelerine (av, balık avı) -bunlara simgesel anlamlar yüklemek herhalde doğru olmaz- yer verilmesinin nedeni, aynı mozaik atölyelerinin hem özel konutlar, hem de kiliseler İçin çalışmasıydı. Duvarlar genellikle mermer pervazlarla süslenmiş, üst bölüm-leriyse resim ve mozaiklerle kaplanmıştır. Bazı Roma (Santa Maria Maggiore), Ravenna ve istanbul kiliselerinin cephelerinde bu düzenleme görülebilir. Yapı dışında (Suriye) ya da sütun başlıkları, koro parmaklıkları, sunaklar gibi iç yapı öğelerinde özgül bir mimari heykelcilik gelişmiştir.
Küçük eşyalar arasında yaldızlı fon üstüne cam (Roma), fildişi koleksiyonları (pyksisler, kutsal emanet sandıkları), pişmiş topraktan lambalar (özellikle Kuzey Afrika), gümüş ya da pişmiş topraktan kap kaçaklar önemlidir. Hıristiyan süslemeciliği sonunda gündelik yaşamda kullanılan bütün eşyaları kaplamaya başladı. Bu nedenle, erken hıristiyan sanatını geç antik-çağ sanatından ayırmak güçtür.
Hýristiyan-table_pencil_clock.jpg

kaynak:2-cilt:8
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 04.03.12, 11:03
Acemi
 
Üyelik tarihi: Mar 2012
İletiler: 2
lambor doğru yolda ilerliyor.
Standart Cevap: Hıristiyan

copya pasta
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
hıristiyan

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 09:02 .