Nüve Forum

Nüve Forum > gazete haber ve makale yorumları > Toplum ve Yaşam > Sağlık > Genel Sağlık > sofralardan eksik edilmemesi gereken 7 besin maddesi

Genel Sağlık hakkinda sofralardan eksik edilmemesi gereken 7 besin maddesi ile ilgili bilgiler


HAYAT KURTARAN 7 BESİN MADDESİ Amerika'nın en iyi beslenme ve diyet uzmanları sofralardan eksik edilmemesi gereken 7 besin maddesi saptadı. İşte hayat kurtarıcı özelliğe sahip reçete: ZEYTİNYAĞI: (KANSERE KARŞI BİREBİR

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 19.12.07, 18:43
nuvekolik
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart sofralardan eksik edilmemesi gereken 7 besin maddesi

HAYAT KURTARAN 7 BESİN MADDESİ Amerika'nın en iyi beslenme ve diyet uzmanları sofralardan eksik edilmemesi gereken 7 besin maddesi saptadı.
İşte hayat kurtarıcı özelliğe sahip reçete:

ZEYTİNYAĞI: (KANSERE KARŞI BİREBİR )
Zeytinyağı kanser riskini azaltıyor. Günde 25 ml. zeytinyağı alanların idrarlarında, hücrelere zarar veren '8oxodG'adlı maddenin seviyesinin azaldığını ortaya çıkardı. Zeytinyağı kanserin yanısıra iyi kolesterol (HDL) oranın artmasını sağlayarak kalbi koruyor. 1 çorba kaşığı zeytin yağında 120 kalori bulunuyor. Bu nedenle günde 6 çorba kaşığını geçmeyin.
SEBZE ÇORBASI: (KASLAR İÇİN)
Doyurucu ancak kalorisiz bir yiyecek olduğu için özellikle kilo vermek isteyenlerin bir numaralı tercihi. Ayrıca, özellike sebze çorbası sodyum bakımından zengin. Bir kase sebze çorbasında 500 miligram sodyum bulunuyor. Sodyum, sinir sistemi ve kasların düzenli olarak çalışmasını sağlıyor. Ayrıca vücuttaki sıvı miktarının dengesini düzenliyor. Ancak günde 1500 miligramdan fazla sodyum tansiyon ve kalp rahatsızlıkları konusunda tam bir ters etki yaratıyor.
PATATES: (AKCİĞER KANSERİNİ ÖNLÜYOR)
Antioksidanlar yönünden çok zengin. Amerikan Tarım Dairesi'ne göre en yararlı 100 besinler arasında 17'nci sırada yer alıyor. Akciğer kanseri, diyabet ve kalp krizine karşı koruyor. Ancak patatesi kızartmak yerine, yağsız bir şekilde haşladıktan veya fırında pişirdikten sonra yemeyi tercih edin.
TARÇIN: (SİNİRLERİ RAHATLATIYOR)
Her yemekten sonra içinde bir miktar tarçın bulunan bir tatlı yemeyi unutmayın. Tatlı yemek istemiyorsanız, küçük bir çay kaşığı dolusu tarçını doğrudan suya ekleyerek içebilirsiniz. Tarçın kan şekerini düzenliyor, ayrıca sinir sistemini rahatlatıyor. Öte yandan köri baharatının içinde bulunan Tumerik adlı maddenin eklem iltihabını ve romatizmayı önlediğini unutmayın.
KAHVE: (DİYABETİ ÖNLÜYOR)
Günde iki fincan kahve, özellikle orta yaşlardan sonra görülen Parkinson ve Tip-2 diyabete karşı vücudu koruyor. Kahvede bulunan kafein maddesi, diyabete yakalanma riskini yüzde 35 azaltıyor. Ayrıca ağrı kesici özelliği de bulunuyor. Ancak kahveyi mutlaka kalsiyum deposu olan sütle için. Böylece kafeinin kemikleri zayıflatmasını engellemiş olursunuz.
BADEM: (KALBİ KORUYOR)
Her gün, bir çay fincanın yarısını dolduracak miktarda, yani 30 gram badem yemeyi ihmal etmeyin. Omega-3 asitli yağları açısından oldukça zengin bir besin olan badem, kandaki kötü kolesterol (LDL) oranını yüzde 4.4 oranında düşürüyor. Badem böylece damar tıkanıklıklarını önleyerek, dolaşım sisteminin düzenli olarak çalışmasını sağlıyor; kalbi koruyor.

H2
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
besin, edilmemesi, eksik, gereken, maddesi, sofralardan

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 07:11 .