Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mimarlık Fakültesi > Mimarlık Bölümü > Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Mimarlık Bölümü hakkinda Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri ile ilgili bilgiler


Özet Medya aracılığıyla iletilen görsel imgelerin egemenliğindeki gündelik hayat ortamında, mimarlığın üretim araçlarının da aynı egemen gücün etkisi altında olduğu görülmektedir. Bu çalışmada formel mimarlık eğiti*mi toplumsal faaliyet bütününün yansıdığı

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 26.11.08, 20:28
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Özet
Medya aracılığıyla iletilen görsel imgelerin egemenliğindeki gündelik hayat ortamında, mimarlığın üretim araçlarının da aynı egemen gücün etkisi altında olduğu görülmektedir. Bu çalışmada formel mimarlık eğiti*mi toplumsal faaliyet bütününün yansıdığı gündelik hayat çerçevesinde ele alınmıştır. Farklı disiplinlerden örnekler verilerek formel mimarlık eğitiminin toplumsal faaliyetin bütününde tanımlanan eleştiri alanı farklı açılardan okunmağa çalışılmıştır. Bu okumanın söylem ve tüketim ideolojisinin yansımaları karşısında, for*mel mimarlık eğitiminin sahip olduğu direnme noktalarını ortaya çıkarabileceği tartışılmıştır. Rasyonel programların ve kapalı sistemlerin etkisini yitirdiği bir dönemde, formel mimarlık eğitiminin gündelik haya*tın dayattığına direnme gücüne sahip olacak şekilde yeniden kurulmasında, mimarlığın kendiliğindenliğini ve deneyimin bilgisini bünyesinde barındırmasının önemi vurgulanmıştır.

The place of formal architectural education on the formation of the architect Abstract
In a medium, where the visual images of media are dominant for daily life, the tools of architectural practice are under the same dominant power. From the moment that architecture needed to be legitimate within the society, the discourse of architecture became one of the components of the architectural production. Formal educational institutes are taken into consideration as one of the translation of social, cultural, and political values and codes. The place of the formal architectural education in this unity of the social praxis can have the leading role to resist the daily life. By re-structuring itself, formal architectural education can be the mo*tive for architectural practice, hence social praxis. The main objective of this study is to discuss the place of formal architectural education within the unity of social praxis. The discussion is enriched by making com*parisons from other disciplines. The area of criticism for formal architectural education is defined within a larger system. By discussing within this frame, the answer can be searched in the system, this reading can show the resistance points to what is given by the society and media. Similar to art, education seems to have the anti-thesis of the society and can be used as an instrument to ruin the thing that is insisted as an abso*luteness to the society. In a period where the rational programmes and rational theories are not valid, the importance of the contingent theories and intuitive approaches is discussed within the idea of re-structuring formal architectural education.

Huriye GÜRDALLI*, Atilla YÜCEL
İTÜ Mimarlk Fakültesi, Mimarlık Bölümü, 34437, Taşkışla, Taksim, İstanbul


Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 26.11.08, 20:34
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Giriş
Zamanın algılanışı değişik zamanlarda değişik şekillerde insanın karşısına çıkar. Bir tren istasyonunda zaman trene binilebilen veya geride kalınan tek bir adımdır. Depremde hayat akışının tümüyle değiştiği 45 saniyedir; bazen de yüzyıllık, binyıllık dönemleri kapsar.

Yakın zamanlar yargılanması zor zamanlardır. Hem artık geçmiştedir, hem de etkileri hala yaşandığı için şimdidedir. Görmek ise her zaman belli bir uzaklıktan bakmayı gerektirir. Ernest Bloch (1999) bir durumu daha iyi çözümleyebilmek için, o durumla çözümleyen arasında bir mesafe ve süre girmesi gerektiğini söyler. Aksi takdirde bakış yorumu bulanıklaştırır.

Bu düşüncenin karşısında duracak bir başka görüş ise, yakın dönemin kalıplarını biriktirmenin, bugünü anlamanın ve düşünmenin bir yolu olabileceğini söyler. Bu düşünce Bloch'un uyarısına rağmen, tanımlanacak problemi çözümlemek için yakın döneme bakılması konusunda kışkırtıcıdır.

Her tarihsel dönem için geçerli zaman kipleri vardır. Modern öncesi dönem için 'geçmiş', modern dönem için 'gelecek' ve içinde yaşanan modern-sonrası dönem için ' şimdiki' zaman kiplerinin belirleyici olduğu söylenebilir.

İçinde bulunulan şimdiki zamanı tanımlarken Hannah Arendt (1994) insanların kollektif bir geleceği hayal etmekten uzak olmalarına bir etken olarak, 'kamusal alan' ın yok oluşunu gösterir. Arendt (1994) kamusallık denen şeyin sadece mekan değil, aynı zamanda bir zaman sorunu olduğunu şöyle dile getirir: "Eğer dünyada bir kamusal mekan bulunacaksa, bu bir nesilliğine kurulamaz ve sadece yaşayanlar için planlanamaz; ölümlü insanların yaşam sürelerini aşması gerekir. Açık konuşursak, potansiyel bir yeryüzü ölümsüzlüğü yönünde bir alışkanlık olmadan ne siyaset ne ortak dünya ne de kamusal alan mümkün olabilir".

Richard Sennett (1996) ise modern kamusal alanın bir 'tiyatro sahnesi'ni andırdığı düşüncesini hatırlatır. Bugünkü medya 'kamusal alan'ın sahne rolünü üstlenmiştir. Artık her yer sahnedir. Medyanın kamusal sahnenin yerini almasıyla 'asıl' olan ve yeniden üretilenin farkı daha az önemsenmekte ve sanki gündelik yaşamın doğal bir parçası olarak kanıksanmaktadır.

Mimarlıkta da 'özellikle geç 1970'lerden beri' denmeğe alışılmış olsa da, çok daha evvelinden mimarlığın 'ne' ve mimarın 'kim' olduğunun yeniden ve yeniden tanımlandığı bir mimarlık ortamı vardır. Mimarlığın o günkü eleştirisi ve yeniden tanımlanması, mimarların en çok ne olmak istediklerini ifade etme çabasıdır. Mimar kimdir? Düzen kurucu mudur? Toplum mühendisi midir?

Mimarlar toplumda ister tarihsel olarak sahip oldukları hakları geri istesinler, isterlerse rollerini yeniden tanımlasınlar, hem kaybedileni kzanmak hem de bugünün problemlerini çözmek için mesleğin etkin organizasyonuna ve uygun bir eğitime ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu çalışmada diğer disiplinlerden de örnekler vererek formel mimarlık eğitimi toplumsal faaliyetin bütünlüğü çerçevesinde ele alınmış ve yeniden kurulmasındaki dinamikler tartışılmıştır.


Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 26.11.08, 20:46
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Düzen kurucu mimar

İnsanın yapı yapma faaliyetini doğadaki yaratıdan ayıran, mesela sedefli deniz kabuğundan farklılaştıran, insanın yaptığının farkındalığı ve yapıtının düşünsel faaliyetinin ürünü olmasıdır. İnsan bir kuş ya da arı gibi yuvasını genetik programının ötesinde bilgisi ve sezgileriyle yapar. Bir deniz kabuğu güzel olup olmadığını, yapısında simetri bulunup bulunmadığını bilmez. Deniz kabuğunun biçimi döneminin ideolojik yapısını yansıtmaz. Doğanın mekanı sahneleşmemiştir (Lefebvre, 1991).

18. yüzyıl ortalarından itibaren bilim, sanat ve mimarlık akademilerinin yanı sıra, elsanatları ve mühendislik gibi teknik okulların gelişmesiyle bilgi ve meslek arasındaki ayrımlar keskinleşmeye başlamıştır (Tanyeli, 2000). Bilgideki uzmanlaşma ve mesleki uzmanlaşma, yapı üretimiyle ilgili mesleki kimliklerin de çoğalıp farklılaşmasına yol açıyordu. Mimarlığın öğretim birliği ve değerler sistemindeki bütünlük parçalanmağa başlamıştı.

18. yüzyıldan itibaren görülmeğe başlayan ve Michel Foucault'nun (1982) dikkat çektiği bir başka özellik de dönemin şehir raporlarında, mimarlık ve şehirciliğin kayda değer yer tuttuğudur. Önceki dönemlerde de mimarlığın politik boyutu olsa da, o zamana kadar iyi yöneticilik şehirlerin ve mimarlığın iyi organize edilmesiyle bu kadar doğrudan ilişkilendirilmiyordu.

Bu anlayış mekanın kavranışındaki bir değişimi beraberinde getiriyordu. Şehir mekanı aynı zamanda devrim alanı, koleranın yaşandığı mekanlar, işçilerin konut mekanları olarak önem kazanıyordu. Şehir mekanının organizasyonunda söz sahibi olan artık mimarlardan çok mühendislerdi. Egemenlik alanı mimarın idaresinden çıkmıştı (Foucaoult, 1982). Bir taraftan da yapıların sadece içleriyle değil dışlarıyla da bir mekan tarif ediyor olması, mimarın toplumsal faaliyeti için yeni bir açılımı anlamına geliyordu
(Lefebvre, 1991).

Mimarlık disiplininin diğer disiplinlerin müdahalesi altında olmasıyla mimar, yaptıklarını adlandırma ve haklı çıkarma gereği duyuyordu. Mimarlar böylece ilk mimarlık söylemlerini üretmeğe başlarlar, çünkü mimarlık söylemleri meşruiyet arayışının aracı olarak gündeme gelir.

Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 26.11.08, 20:48
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Toplumsal üretimde bütünlük ve kopukluk

Her toplumun varolması için bir yandan üretim yaparken diğer yandan üretim koşullarını, üretici güçleri ve var olan üretim ilişkilerini de yeniden üretmesi gerekir.

İnsanın temel etkinliği olmasından itibaren eğitimin, toplumsallaşma ile eş anlamlı ve bütünlük içinde olması, eğitimi ideolojilerin önemli bir bileşeni haline getirmiş ve yapılandırmış, amaçlı ve planlı eğitim sistemlerinin kurulmasına yol açmıştı. Toplumsal, siyasal ve kültürel değerlerin ve kodların iletilmesi görevi de resmen bu eğitim kurumlarına verilmiş oluyordu (Kaplan 1999).

1930 ve 1942 yılları arasında praksis sorununu merkezileştirmeğe yoğunlaşan Frankfurt Okulu'nun sanat-toplum ilişkisi düşüncesinde, iki temel boyut vardı: Bunlardan birincisi sanatın topluma dayatılanın mutlaklığını bozmasının, farklı olanın 'öteki'nin varlığını sürüdürebilmesinin en önemli aracı olmasıydı. İkinci boyut ise modern toplumun yapısının kendisini oluşturan parçalar üzerinde giderek daha belirgin bir egemenlik kurduğu ve genelin tikeli kuşatmışlığının giderek artmakta olduğuydu: ''Genelin kendi içindeki parçaları belirleyebildiği koşullarda, bütün içindeki parçaların alternatifleri koruyabilme ve daha sonrasında uygulayabilme şansları da güçlü değildir'' (Dellaloğlu, 2001).


Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 26.11.08, 20:51
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Formel mimarlık eğitiminde rasyonel teorinin yeri

II. Dünya Savaşı'nı takip eden yıllarda formel eğitim kurumlarında rasyonel eğitime karşı bir yöneliş görülüyordu. Fonksiyonalizm, rasyonalizm, morfolojiler, tipolojiler, yapısal teknikler bütün bunlar bir şekilde Avrupa'daki mimarlık okullarının eğitim programlarını desteklemekteydi. ' İnsanlığın iyiliği' için üretilen çalışmanın temelini rasyonel düşünce ve metodoloji oluşturmaktaydı (Till, 2000).

Rasyonel teorinin bazı temel özellikleri şöyledir: Birincisi geçerli hale getirilebilmesidir; hipotez-deney-kanıt olarak lineer şekilde gelişir. İkincisi teori metoda dönüştürülebilmesidir. Üçüncüsü de teorinin sürekli olarak rafine edilebilmesiyle her zaman mükemmel çözüme ulaşmağa çalışmasıdır. Bu karakteristikleri rasyonel teoriyi mimarlık o-03-kulları arasında bir öğretme modeli olarak uygun hale getirdiği düşünülebilir. Öğrenci doğrusal bu yolla yönlendirilir ve öğretmen her zaman öğrencinin önünde olmasıyla otoritesini belirler. Hedef ve metod her zaman öğreticinin kontolündedir (Till, 2000). Rasyonel teori düzen kurmanın teorileşmiş halidir.

Teorinin ve pratiğin ayna yansıması etkisi bütün rasyonel temellendirilmiş teorilerde görülebilir. Bu sistemde teorinin algılanışı pratiğin faaliyeti olarak ne zaman en iyi yansırsa, o zaman ideal sisteme ulaşılmış olduğu düşünülür.

Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 26.11.08, 20:52
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Mimarlıkta kendiliğindenlik ve sezgisellik

Mimarlık doğası itibariyle şarta bağlı bir disiplindir; sistematik yöntemlerin gerisinde de bir dizi güce dayanır. Binaların inşa edildikten sonra ne şekilde var olacaklarını hesaplamak mümkün olamaz, müşterilerin tasarım sürecindeki değişen hevesleri önceden bilinemez, cephelerin mükemmeliyetini bozan yağmur ve hava kirliliği engellenemez ya da binaların üretiliş ve kul*lanılışını şekillendiren politik ve ekonomik şartlar kontrol edilemez.

Mimarlık gibi bir disiplinde öğrenciler değişikliklere tepki verecek şekilde eğitilmelidirler. Eğitime alternatif bir bakış, durumlara verilecek tepkileri öğretmek değil, bu durumların yaşayışı hangi yollarla etkileyeceğine bakma yolunu öğretmektir (Till, 2000).

Mimarlık eğitiminde rasyonel düzenden sıyrılmak sezgiselliğe başvuru oranıyla ilintilidir. Farkında olmadan insana ulaşan sezgisel bilgi, bilinci zihindeki kurallar dizisinden kurtarır ve böylelikle açık uçlu problemlere çözümler bulmada ve olasılıklar oluşturmada gerek duyulan güçlü araç olabilir (Small, 1997).

Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 26.11.08, 20:55
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Mimarın formasyonunda formel mimarlık eğitiminin yeri

Sonuç

Genelin dayattığı söylem ve görsel mesajların bulanıklığından gündelik hayatın dayattığı öğretiden sıyrılabilmek için açık uçlu problemlere ve tanımlara, sezgiselliğe, doğru okumaya, dolayısıyla gözün arınmış bakışına ihtiyaç vardır.

1789 Endüstri Devrimi'nden bugünkü bilişim-teknoloji devrimine kadar olan zamanda, dünyadaki güç dengeleri değişmiş, görelilik teorisi gibi bazı teoriler o zamana kadar doğruluğu kesin kabul görmüş bazı temel bilgilere yeni bir anlayış getirmiştir. Yine de hiç değişmeyen şeyler vardır: İnsanlara 'iyi' yaşayabilecekleri bir ortam sağlamak bunların en önde gelenidir.

Toplum teorik olarak bu amaca hizmet etmeyi hedeflese de uygulamada yapılan bunun uzağındadır. Bugünün 'hızlı' yaşam devrinde formel mimarlık öğretimi kendini toplumun bütünlüğünden bu anlamda uzak tutmaya çalışmalıdır. Bu mesafe mesleğin kendi parçalarının da kopuk olarak faaliyet göstermesi anlamını taşımaz.

Bu çalışmaya formel mimarlık eğitiminin mimarın formasyonundaki yerinin tartışılmasının eğitimi ancak mimarlık kültürü çerçevesinde ele almakla mümkün olabileceği düşünülerek başlanmıştır. Bu yeri belirleyenin eğitimdeki uzmanlaşmayı yok saymayan ancak eğitimin toplumsal bütündeki yerini kaybetmemek olduğu görülmektedir.

Formel mimarlık eğitimi, mimarlık kültürü ve uygulaması çerçevesinde, mesleğin bilgisinin üretildiği ve aktarıldığı ortamlar olarak yeniden kurulma potansiyeline sahiptir. Bu süreçte formel mimarlık eğitimi bünyesinde bilimsel bilginin yanısıra mimarlığın kendiliğindenliğinin ve sezgisel bilginin yer bulması, formel mimarlık eğitiminin toplumsal faaliyet bütünündeki öncü rolü üstlenmesinde ihtiyaç duyduğu eleştirel düşüncenin oluşması açısından önemli bir değere sahiptir.

Huriye GÜRDALLI*, Atilla YÜCEL
İTÜ Mimarlk Fakültesi, Mimarlık Bölümü, 34437, Taşkışla, Taksim, İstanbul


Kaynak Pdf

Nüve Forum
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf itu-a_2006_5_1_H_Gurdalli.pdf (253,0 KB (Kilobyte), 34x kez indirilmiştir)
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
eğitiminin, formasyonunda, formel, mimarlık, mimarın, yeri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 15:55 .