Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mimarlık Fakültesi > Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü > Ambalaj Tasarımının Özet Geçmişi-Resumed History of Packaging Design

Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü hakkinda Ambalaj Tasarımının Özet Geçmişi-Resumed History of Packaging Design ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Tasarım insanlığın ilk yıllarında hayvan derileri, boynuzlar, bambular, geniş yapraklar, örülmüş sepetler, tulumlar daha sonraları amforalar, seramik kaplar, MÖ 5000'lerde Mısırda ahşap kutular, fıçılar kullanılmış daha sonra seri üretim seramikler,

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 26.09.09, 11:37
world - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Çılgın
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
İletiler: 911
world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.
Standart Ambalaj Tasarımının Özet Geçmişi-Resumed History of Packaging Design

[coverattach=1]Tasarım
insanlığın ilk yıllarında hayvan derileri, boynuzlar, bambular, geniş yapraklar, örülmüş sepetler, tulumlar daha sonraları amforalar, seramik kaplar, MÖ 5000'lerde Mısırda ahşap kutular, fıçılar kullanılmış daha sonra seri üretim seramikler, cam kaplar, Fenikelilerin şişirme camları, MÖ 2000'lerde Çin'de kâğıt ve selüloz lifleri ambalaj olarak kullanılmıştır. I8.yy'a kadar savaşlar ve orduların uzak yerlerde beslenmesi ve servetin taşınması için sandıklar ve çeşitli malzeme kullanılmıştır. Endüstri devriminden sonra ambalajlama hızla artmış.
19. yy: Diğer alanlardakinin aksine ambalaj tasarımı nadiren tasarımcısı ile birlikte anılır. 19. yy sonunda bakkal dükkânları geleneksel ticaretten firmaların tavsiyesiyle daha fazla satabilmek için ambalajlı ürünlere yönelmişti. Procter S Gamble tarafından Ivory markasıyla üretilen (1879) sabunlar Art-Nouveau stilin süslemelere sahip ambalajı 1940'da yeniden tasarlanıncaya kadar değişmeden kalmıştır. 1898'de önce bisiklet sonra otomobil lastiğinden esinlenilerek O'Galop tarafından yaratılan Mösyö Bibendum yani Michelin Adamı Fransız lastik firmasının sembolü olmuş ve bütün ambalajlarında kullanılmıştır. Heinz Çorba konserve kutuları 19. yy den gelen nadir ürünlerdendir.

1900-09: Bu devirde birçok ambalaj tasarımı yeni markalar ve tuvalet malzemeleri hariç halâ 19. yy zevkini yansıtmaktadır. Ambalaj üzerinde resim kullanmak ve ince bir zevki ve modernliği temsil etmek üzere Art-Nouveau kullanılması bu devrin tasarım yaklaşımı olmuştur. Kaliteli ürünler Lef'vre-Utile bisküvi paketleri gibi Art-Nouveau ressamı Alphonse Mucha tarafından resimlendirilmiştir. Sembolik olarak kadın resimlerinin arLNouveau süslemeler arasında kullanılması erkek tüketicileri çekmek ve diğer kadınlara da örnek olmak hedefini taşımıştır.

1910-19:1. Dünya Savaşı birliklere ürünleri paketli olarak dağıtmak kolay olduğu için ambalajlı ürünlerin gelişmesine neden olmuştur. Daha iyi ambalaj teknikleriyle birlikte 19. yy ambalaj marka logoları da yenilenmiş, Art-Nouveau 1915'e kadar popülerliğini korumuş, tipografisi kahve ve çikolata ambalajlarında devam etmiştir. Seramik ve cam kavanozların yerini ince metal kutular almış, alüminyum folyo ve selofan'ın bulunması ABD ve ingiltere'de kapalı ambalajlarda devrim yaratmıştır. AEG'nin üç harflik Peter Behrens tasarımı hala kullanılmaktadır.

1920-29:1. Dünya Savaşı sonrası evlerde hizmetçi ve birey sayısının azalmasıyla alına yiyeceklerin ambalajları da küçülmüş, boş zamanın artmasıyla paketlenmiş küçük yiyecekler, bisküviler, çikolatalar artmış ve farklı türde ambalajlar ortaya çıkmıştır. Sade görünüşlü Art-Deco ve içindeki ürünü belirten ambalajlar yapılmaya başlamıştır.

1930-39: Bu devre yalnız Art-Deco dönemi olmakla kalmamı, daha cesaretli, basit, bir anda gözü çeken, rasyonel grafikler kullanılmıştır. Ağır cam kapların yerini alacak alüminyum ve plastik hala pahalıdır ve selofan sağlıklı ambalajdır. Max Ponty'nin Gitane sigara, Black Magic çikolata, Giant sabun tozu kutuları klasik olmuş, daha dik açılı basit harfler kullanmışlardır.
1940-49: II. Dünya Savaşı toplumları etkilemiş, ülkelerde baskı olanakları kısıtlılığı ve ekonomik sorunlar etiketlerin küçülmesine, adi kartonların kullanılmasına ve faydacı ambalaj tasarımlarına ve bazı ürünlerin yalnız saydam selofanla satılmasına neden olmuştur. Yeni Lucky Strike sigara kutusu Raymond Loewy tarafìndan (1942) tasarlanmıştır.

1950-59: Bu dönemdeki ambalajların 40'lardakinden büyük bir farkı yoktur. 50'lerde süpermarketlerin bakkal dükkânlarının yerini almasıyla, kendi kendisinin satacak ürün ambalajları tasarlanmış, ambalaj gerçek pazarlama aracı olmuş; komik karakterler, gerçek fotoğraflar, parlak ve enerjik tasarımlar kullanılmıştır.

1960-69: Modernlik çağı olup, buzdolabı, derin dondurucu, ayak üstü yiyecekler, perhiz yiyecekleri yeme alışkanlıklarını ve yaşam stilini değiştirmiş, içecekler mantar kapaklı cam şişeler ve yerine atılan kutulara konmuştur. Selofan, plastik ve alüminyum tazeliği koruyacak şekilde kapatılabilmiş, tasarımcılar satın alma mesajını vermeye çalışmışlardır.

1970-79: Bu dönemde çok çeşitli stil bir arada görülmüş, sade yeni stiller, süpermarket ürünleri, gelişen ambalajlama teknolojisiyle taşıması kolay ve ucuz 'TetraPak'la plastik şişe, yoğurt kabı ve bidonlar farklı bir yaklaşım getirmiş, tüketicilerin turizm etkisiyle zevkleri değişmiştir. Minimumcu tasarımlar, turuncu gibi sıcak renkler hâkim olmuştur.
1980-89: Ambalajın tüketiciye mesaj verecek marka kavramının bir parçası olduğu bilinci yerleşmiş; kesme, katlama şişirme, kalıplama teknolojileri gelişmiş ve çok değişik biçimler elde edilmeye başlamıştır. Ambalajlar gençliği hedeflemeye başlamış, geçmişe özlem ve ürünlerin sürekliliği ve bütünlüğü kalitenin devamlılığını göstermiştir.

1990-99: Uluslararası tüketim artmış, sonsuz sayıda ürün alternatifi tasarımcıların dikkat çekici imgeler ve reklam hileleri kullanmalarını gerektirmiş, daha büyük ürünler piyasaya çıkmıştır. Çevre ve çevrebilim konularının baskısıyla imalatçılar geri dönüşümlü ve doğaya saygılı ürünler üretmek zorunda kalmışlardır. Minimumcu, saf, temiz ürünlerle otantik ve bağımsız kimlikler yaratılmaya başlamıştır.

Animal hides, horns, bamboos, large leaves, woven baskets, leather bottles, and then containers, ceramic vessels were used as packaging in the first years of humanity followed by wooden boxes, barrels in Egypt in 5000 B.C. and by mass production ceramics, glass containers, blown glasses of Phoenician, and then China paper and cellulose fibres in 2000 B.C. Cases and various materials were used until 18th-century during wars so that armies can carry food and their fortune to places far away. Industrial revolution was followed by a fast increase in packaging.
19th century: Contrary to the other fields, packaging design is seldom mentioned with the designer's name. At the end of 19th century, upon recommendation of companies, groceries shifted from traditional trading to packaged products in order to increase sales. Soaps produced by Procter § Gamble with Ivory brand (1879) remained intact until 1940 when the packaging with decorations of Art-Nouveau style was redesigned. Monsieur Bibendum, that is the Michelin Man, which was created in 1898 by O'Galop with inspirations from first bicycle and then car tyres became the symbol of French tyre company and was used on all packaging. Cans of Heinz Soup are one ofthe rare products that remain from the 19th century.
1900-09: During this period, many packaging designs other than new brands and cosmetics still reflect the tastes of the 19th century. The design approach that dominated this period was to use Art-Nouveau in order to use graphics on packaging and to represent a fine taste and modernism. Quality products such as Lef'vre-Utile biscuit packages were illustrated by Art-Nouveau artist Alphonse Mucha. Using symbolic female graphics among Art Nouveau decorations was aimed at attracting male consumers and being an example for other women.
1910-19: The First World War boosted the development of packaged products because was easy to distribute products in packages to the armies. Along with better packaging techniques, packaging brand logos were also renewed in the 19th century, Art-Nouveau remained popular until 1915 and its typography continued in coffee and chocolate packages. Ceramic and glassjars were replaced with thin metal boxes, and the invention of aluminium foil and cellophane made a revolution in closed packages in the USA and England. The three-letter Peter Behrens design of AEG is still being used.
1920-29: When the number of servants and individuals in homes decreased after the First World War, food packaging became smaller, and increasing leisure time led to an increase in packed small food, biscuits, chocolates and different types of packaging emerged. Art-Deco with simple style and packaging that shows inside were produced.
1930-39: This period was not only an Art-Deco period, and more courageous, simple, highly attractive and rational graphics were used. Aluminium and plastic that will replace heavy glass containers are still expensive and cellophane is healthy packaging. Max Ponty's Gitane cigarette, Black Magic chocolate, Giant powder soup boxes became classic and simple letters with right angles were used.
1940-49: The Second World War affected the societies, limited printing facilities and economical problems in the countries led to smaller labels, the use of ordinary cartons, pragmatic packaging design and the use of transparent cellophane only to sell some products. New Lucky Strike cigarette box was designed by Raymond Loewy (1942).
1950-59: The packaging in this period is not very different from that of 40's. When groceries were replaced with supermarketsin 50's, self-selling product packaging was designed and packaging became the actual marketing tool; funny characters, real photographs, bright and energetic designs were used.
1960-69: This was the time of modernism; refrigerator, deep freeze, fast food, diet food changed eating habits and lifestyles, and beverages were packed in disposable cans instead of glass bottles with corks. Cellophane, plastic and aluminium could be capped to preserve freshness and designers tried to convey the message of purchasing.
1970-79: This period witnessed various styles together, simple new styles, supermarket products, plastic bottles, as well as yoghurt bowls and drums with 'TetraPak' which was cheap and easy to carry with developing packaging technology introduced a different approach, and consumers' tastes changed with the influence of tourism. Minimalist designs and warm colours such as orange were prominent.
1980-89: There was the awareness that packaging is part of the brand concept that conveys messages to the consumers; cutting, folding, blowing, moulding technologies were developed and many different shapes were obtained. Packages started to target the youth, a longing for the past and the continuity and integrity of products indicated the continuous natureofquality.
1990-99: International consumption increased, indefinite number of product alternatives required the designers to use attractive images and advertising tricks and bigger products were introduced. Pressures from environmental issues stipulated the manufacturers to make recyclable and nature friendly products. Authentic and independent identities were created through minimalist, pure and clean products.
Prof. Dr. Nigan BAYAZIT İTÜ Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg 1.JPG (20,7 KB (Kilobyte), 34x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Page68-73Tasarim-Design.pdf (158,7 KB (Kilobyte), 129x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
ambalaj, design, geçmişi-resumed, history, özet, packaging, tasarımının

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 10:42 .