Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mimarlık Fakültesi > Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü > Zeytinyağı Ambalajlarında Özgün Tasarımın Önemi

Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü hakkinda Zeytinyağı Ambalajlarında Özgün Tasarımın Önemi ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Yaklaşık olarak 8000 yıldır insan yaşamında önemli bir yere sahip olan zeytinyağı, sahip olduğu ürün özellikleri ve kültürel geçmişi ile bugün de tüketim zinciri içindeki güncelliğini ve önemini korumakta. Çoğu

Like Tree1Likes
  • 1 Post By world

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 26.09.09, 11:48
world - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Çılgın
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
İletiler: 911
world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.
Standart Zeytinyağı Ambalajlarında Özgün Tasarımın Önemi

[coverattach=1]Yaklaşık olarak 8000 yıldır insan yaşamında önemli bir yere sahip olan zeytinyağı, sahip olduğu ürün özellikleri ve kültürel geçmişi ile bugün de tüketim zinciri içindeki güncelliğini ve önemini korumakta. Çoğu zaman sofralarımızda yer alan lezzetli ve sağlıklı yemekler ile özdeşleştirilen zeytinyağının üretiminin standartlarını korumak kolay olmadığı gibi pazarlanması da belirli alanlarda uzmanlık gerektiren bir konu.
Zeytinyağı üretimine ilişkin ilk bulgular Milattan Önce 4500 yıllarında Akdenizin ortasında yer alan Girit Medeniyetinde ortaya çıkmıştır. Knossos ve Faistos saraylarının yıkıntıları arasında bulunan "Pithoi" olarak adlandırılan 2 metrelik dev küpler ve zeytinyağı ticareti hakkinda detaylı bilgiler içeren tabletler, sahip oldukları ticaret filoları ile Grit Medeniyetinin zeytinyağı kültürünü, 3000 yıl boyunca Akdeniz'in diğer kavimlerine ulaştırdığını göstermiştir. Konumu itibari ile tarih içinde pek çok kültürün var olduğu Anadolu toprakları, zeytinyağı üretimi ve tüketimi açısından önemli bir yere sahiptir. Ancak Antik Yunan Mitolojisindeki varlığından ötürü zeytinyağı kültürü, daha çok Anadolu coğrafyası dışında, Ege'nin karşı yakasında gelişmiştir.
Teknolojik gelişimler doğrultusunda küresel (tek tip) üretim ve tüketim anlayışının oluştuğu günümüzde bazı ürünler geçmişte sahip oldukları değerleri bugün de sürdürebilmekte. Tarihsel süreç içindeki önemli yeri ile bilinen en eski gıda ürünlerden biri olan zeytinyağı, sadece bir besin maddesi olarak değil aynı zamanda birçok kültürün simgesi olarak karşımıza çıkmakta. Anadolu'yu Doğu Roma imparatorluğu'ndan devralan Osmanlı kendisine miras kalan bu değerli sıvıyı mutfağında kullanarak, kendi değerlerinden biri haline getirdi. Osmanlı Mutfağının bilinen en lezzetli yemeklerinde kullanılan zeytinyağı, Osmanlı yemek kültürünün baş tacı oldu. Gelişen süreç içerisinde zeytinyağı farklı kültürlerin farklı değerlerini yansıttı. Zengin geçmişi nedeniyle birçok kültürden izler taşıyan zeytinyağı bugün programlı hedefler doğrultusunda üretim ve pazarlama yapan ülkelerin değeri olarak raflarda yer alıyor. Günümüz koşullarında zeytin ve zeytinyağı üretiminde ispanya, italya, Yunanistan ve Tunus'tan sonra beşinci sırada bulunan Türkiye'nin üst sıralarda yer alabilmesi için üretim kalitesini artırmasının yanı sıra sürdürülebilir bir pazarlama planı uygulaması gerekiyor. Burada işlemek istediğimiz temel konu, üretim aşamasında karşılaşılan problemler giderildikten sonra ambalaj tasarımının zeytinyağının uluslararası pazara sunulmasındaki önemini belirtmek.
Naturel, sızma ve riviera olarak adlandırılan çeşitler ile market raflarında karşılaştığımız zeytinyağı, farklı markalar ve kimlikler altında sunulmakta. Süpermarketlerde onlarcasını birarada gördüğümüz zeytinyağları çeşitlerinin ambalajlarında kullanılan malzemeler, görüntüler ve tasarım stilleri, tüketim tercihimizi etkileyen faktörlerden belki de en önemlileri. Ürün ve ambalaj kimliğinin yaratımında ilk olarak ürün çeşidinin ve karakterinin tanımlanması gerekmektedir. Zeytinyağının en doğal biçimi ve kalitelisi olarak tanımlanan sızma zeytinyağının asit oranı düşüktür ve doğal yöntemlerle üretilmektedir. Sızma zeytinyağları tat zenginliği ve koku özellikleri bakımından genellikle çiğ olarak salatalarda ve soğuk başlangıç yemeklerinde tüketilmektedir. Aynı zamanda pek çok yemeğe ve sosa tat zenginliği vermesi için tercih edilmektedir. Daha ekonomik olan naturel zeytinyağının asit oranı ise yüzde 1-2 arasında değişmektedir ve daha yoğun bir zeytin tadına sahiptir. Rafine zeytinyağları, asit oranı çeşitli yöntemlerle sıfıra indirilmiş işlenmiş yağlardır. Bu yağların naturel yağlar ile belirli oranlarda karıştırılmasından yemeklerde ve kızartmalarda kullanılan Riviera tipi zeytinyağı elde edilmektedir.
Zeytinyağı tiplerini ve kullanım biçimlerini genel olarak tanımlamamızın amacı aslında ürün çeşidine yönelik hangi değerlerin öne çıkarılacağını ve bu değerlerin hangi şekilde yansıtılacağına karar vermektir. Şüphesiz ambalaj bir ürünün kimliği hakkında söz sahibi olan konuların başında gelmektedir. Ambalajın birincil görevi "koruma" ve "bilgilendirme" olsa da yakın dönemlerde ortaya çıkan farklılaşma kaygılarıyla birlikte ambalaj ürünün "asıl kimliğini" oluşturur hale gelmiştir. Uluslararası pazarlar söz konusu olduğunda, geçmişi nedeniyle Akdeniz kimliğine sahip zeytinyağının üretiminde ve ambalaj tasarımlarında verilecek kararlar, oldukça "planlı" ve "titiz" olmalıdır. Ülkemizde çoğu zaman ürün kalitesini ana hedef olarak belirleyen üreticilerin büyük bir bölümü aynı hassasiyeti ambalaj tasarımı konusunda gösterememektedirler.
Öncelikle uluslararası arenada yer alması düşünülen bir ürünün ambalajının somut verilere dayanarak tasarlanması izlenebilecek doğru yöntemlerden biridir. Marka ve ürün kimliği alanında uzmanlaşmış olan Interbrand ve Landor gibi önemli firmalar, dünyanın bir çok ülkesinde, tüketici beğenileri ve tercihlerine yönelik yaptıkları araştırmalar ile uluslararası pazarda söz sahibi olmak isteyen firmaların ürünleri için sürdürülebilir tasarım stratejileri geliştirmektedir. Bu araştırmalar ve çalışmalar doğrultusunda yaratılan ürün kimlikleri ve ambalaj tasarımları çoğu zaman büyük başarılar elde etmektedir. Ancak gerçekleştirilen bu çalışmaların bütçelerinin oldukça yüksek
Absolut Vodka, isveç rakamlarda olduğu unutulmamalıdır. En önemlisi böyle bir çalışma içine girecek herhangi bir ürünün kalite açısından hiçbir sıkıntısının olmaması gerekmektedir. Üretim tesisinin altyapısı veya ürün hammaddesi kısıtlı ise büyük miktarlarda üretim yapmak çoğu zaman kalite standartlarını korumayı zorlaştırmaktadır.
Zeytinyağı, zeytinin toplanmasından, şişelenmesine kadar yaşanan karmaşık ve hassas bir süreç içinde üretilir. Zeytin ağacının genetik yapısından kaynaklanan ve ürünün bir yıl çok, bir yıl az veya yok denecek kadar az olması demek olan periyodisitenin zeytin ve zeytin ürünlerinin üretim miktarlarını etkilemesi ve depolama koşulları gibi nedenler, üretim kalitesini olumsuz etkileyebilmektedir. Zeytinyağında kalitenin korunabilmesi, marka kimliği ve ambalaj ile artı değer yaratılabilmesi için düşük hacimli bir üretim modeli uluslararası pazarda olumlu sonuçlar yaratabilir. "Gourmet" olarak tanımlanan pek çok ürün söz konusu üretim ve pazarlama modelini benimsemiş ve markalaşma konusunda uluslararası başarılar elde etmiştir. Fransızca kökenli bir kelime olan gourmet (gurme olarak okunuyor) sözlük anlamıyla; ağzının tadını bilen, yemek içmekten keyif alan anlamında kullanılmaktadır. Yüksek üretim kaliteleri ve lezzetleri ile gourmet kategorisi içinde değerlendirilen ürünlerin önemli özelliklerinden biri de ambalaj tasarımlarında yaratılan farklılıklardır. Bu sınıflandırma içinde yer alacak bir ürünün ambalajında kullanılan malzemenin seçimi, formunun özgünlüğü ve grafik tasarım unsurlarının ürün estetiğine katkısı oldukça hassas konulardır. Ürün çeşidi olarak gourmet gıda kategorisine uygun olan sızma zeytinyağlarının, ülkemizde benzeryaklaşımlarla yaratılmış bazı örnekleri var. Birçok farklı forma sahip şişeler içinde sunulan sızma zeytinyağları, özenle tasarlanmış etiketleri ile başarılı çalışmalar olarak kabul ediliyor. Bu örneklerin çoğalması ve dış pazarlarda başarı elde edebilmesi için zeytinyağı üreticileri ve ambalaj tasarımı alanında uzmanlaşmış kişiler veya kurumlar arasında etkin bir iletişimin gerçekleştirilmesi gerekiyor.
Ambalaj tasarımının belirli stratejiler ve kurallar doğrultusunda yapılması gerektiğini düşünürsek ürünün tanımına ve tanıtımına olan katkısının ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabiliriz. Üçgen prizma formu ile pek çok rakibinden ayrılan ve her zaman ayrıcalığını koruyan Toblerone çikolatasını, ilginç şişe tasarımıyla dünyanın en değerli markalarından biri olan Absolut Vodka'yı bu örnekler içinde değerlendirebiliriz. Marka uzmanı Güven Borça marka kelimesini tüketici tarafından alınan ve fiziksel ve duygusal tatminler sağlayan bir karışım olarak tanımlıyor. Bu bağlamda ürün ambalajını fiziksel özellikleri yanında duyguları harekete geçiren bir iletişim aracı olarak nitelendirebiliriz. Ambalajın bu bakımdan kurgulanmasında üreticilere ve ambalaj tasarımcısına çok önemli görevler düşmektedir. Ürünün üretim aşamasında ambalaj tasarımını gerçekleştirecek kurumlar veya tasarımcılar ile kurulan diyalog, farklılık ve artı değer yaratma konusunda üreticilere önemli avantajlar sağlamaktadır. Birçok üretici tarafından çoğu zaman en son adım olarak düşünülen ambalaj tasarımı, genellikle ambalaj üretiminin yapılacağı matbaaların veya tesislerin grafik tasarım departmanlarında geçiştirilmektedir. Bu aşamada ambalaj üretimine yönelik teknik problemler çözümlenirken, marka kimliği ve ürün algısı gibi konular arka planda kalmaktadır. Özellikle reklamı yapılmayan bir ürünün, tüketiciyle arasındaki tek iletişim aracının ambalaj olduğunu düşünürsek, bu konuda alınacak olan kişisel kararların ne kadar riskli olduğunu anlayabiliriz. Bir ürünün geliştirilmesi ve markalaşma yolunda sağlıklı adımlarla ilerleyebilmesi için pek çok alanda araştırmalar ve yatırımlar yapılması gerekmektedir. Yapılan bu araştırmalar, ürün kimliğinin oluşturulmasında hem üreticiye hem de tasarımcılara çok değerli bilgiler sunmaktadır. Ancak birçok üretici bu araştırma ve geliştirme çalışmalarını yüksek giderler olarak görmekte ve "kendi problemini kendin çöz" mantığı ile hareket etmektedir. Ambalaj tasarımı alanında tüketici tercihlerine yönelik yapılacak geniş çaplı araştırma çalışmaları ile birlikte özellikle bu konuda uzmanlaşmış kurumlar ve tasarımcılar ile yapılacak çalışmalar üreticiler açısından son derece faydalı olmaktadır. Türkiye'de ambalaj tasarımı alanında oldukça değerli bir birikime sahip olan ilhan Bilge üreticiler ve tasarımcılar arasındaki ilişkiyi şu şekilde değerlendiriyor; "Tasarım, tasarımcıyla müşterisinin birlikte yaptıkları birşeydir. iki taraf da işlerini iyi biliyorsa - yani ne yapacaklarını, nasıl yapacaklarını ve neyi yapmayacaklarını iyi biliyorsa - sonuç da mutlaka iyi olacaktır." Bu yaklaşım doğrultusunda ele alınan bir ürün, ürün kimliğine yönelik araştırma sonuçlarının uygun çözümlerle değerlendirilmesi ile başarılı ve özgün bir kimliğe sahip olabilmektedir.
SONUÇ
Uluslararası pazarlarda farklı kimlik özellikleri ile tanıdığımız birçok ürün başarılı ambalaj tasarımlarıyla marketlerde boy göstermekte. Bu ürünler arasında TÜRK MALI ürünlerin de boy gösterebilmesi için benzer uygulamalar yerine özgün kimlikler yaratmamız gerekiyor. Bunun nedenini ilhan Bilge şöyle özetliyor; "Batılıların söylediklerini tekrarlamaktan başka bir şey yapmıyorsanız, sizi kimse dinlemez ve dünya pazarındaki yeriniz de fasonculuktan öteye geçemez." Anadolu topraklarında önemli bir geçmişi olan, özellikle Akdeniz mutfağındaki hakimiyeti nedeniyle italyan mutfağı ve kültürü ile özdeşleştirilen zeytinyağı bugün tüm dünyaya farklı kültürel referanslar ile pazarlanıyor. Birçok zeytinyağı markası, uluslararası pazarda kültürel ve sanatsal birikime değer veren ülkelerin estetik unsurlarını barındıran ambalajlar ve etiketler ile konumlandırılıyor.
Öncelikle özel bir zeytinyağı ambalajının en can alıcı noktalarından birini oluşturan şişe tasarımının özgün bir forma sahip olması gerekiyor. Ülkemizde şu an için üreticilerin ve tasarımcıların cam şişe seçenekleri, cam ambalaj üretimi yapan tek firma olan Şişecam'ın ürün portföyüne bağlı olduğundan sıradışı formlara sahip şişeler çoğu zaman yurt dışından ithal ediliyor. Bu sorun plastik ve seramik gibi alternatif malzemelerden üretilen şişeler ile bir ölçüde giderilebilir gibi görünse de kaliteli cam şişe içinde sunulan sızma zeytinyağları, gourmet ürünler olarak tanımladığımız kategorinin esaslarını daha etkin bir şekilde karşılıyor. Etiket tasarımı ise belki de ambalaj tasarımında verilmesi gereken en zor kararları içeriyor. Farklı kültürlerin ve tüketim alışkanlıklarının yer aldığı uluslararası pazarlar söz konusu olduğunda, ürün markası, ürün çeşidi, ürün tanımı, fayda cümlesi ve ürün görseli gibi tanımlayıcı bilgilerin yer aldığı bu kimlik kartlarının tasarımı, üreticiler için daha karmaşık hale gelebiliyor. Küresel çapta satışa sunulacak bir ürünün ambalajında her detayın ayrıntılı bir biçimde araştırılması ve uygulanması gerekiyor.
Günümüzde evrensel kimlikler ve estetik değerler yaratabilmek için bilim ve sanatın birçok alanında yeni öneriler sunmak gerekiyor. Zeytin ve zeytinyağı üretimi alanında gelecek vaad eden Türkiye'nin, zeytin ve zeytinyağı üretimi için uygulayacağı bir pazarlama programı, Türkiye'nin zeytinyağı ihracat hacmini arttıracağı gibi dünya çapında tanınan markalar yaratmasını da sağlayabilir. Bu bağlamda Türkiye'nin toplumsal ve küresel çapta gerçekleştireceği bilimsel ve sanatsal yatırımlar, bu programın en değerli destekleyicisi olacaktır.

"Dünle beraber gitti düne ait ne varsa, Bugün yeni şeyler söylemek gerek"
Mevlana

[coverattach=2]Olive oil, which holds a significant place in human life for about 8000 years, maintains its current value and importance in the chain of consumption today with its product properties and cultural background. It is not easy to maintain the production standards of olive oil, identified by the delicious and healthy food that we eat during meals, and its marketing is a subject that requires expertise in certain areas.
Initial findings about olive oil production have appeared in 4500 B.C. in the Cretan Civilisation that is located in the middle ofthe Mediterranean. Giantjars of 2 meters heights called "Pithoi" and tablets containing detailed information about olive oil trade found in the wrecks of Knossos and Faistos palaces have proven that Cretan Civilisation has, with their trading fleet, spread the olive oil culture to other Mediterranean tribes for 3000 years. The land of Anatolia, that has hosted many cultures in history because of its location, has an important place in terms of olive oil production and consumption. However, due to its existence in the Ancient Greek Mythology olive oil culture has mostly developed outside the Anatolia geography, on the opposite coast ofthe Aegean Sea.
Today, with the formation of global (uniform) production and consumption style in line with technological developments, some products are able to maintain the values that they had in the past. Olive oil, which is one ofthe oldest food with its important place in the historical process, is known not only as a nutrient but as a symbol of many cultures. The Ottomans who had taken Anatolia from the Eastern Roman Empire had used this heritage of valuable liquid in the kitchen and made it to be one of its values. Olive oil which is used in the most delicious food of Ottoman cuisine became very popular in Ottoman culture. In its development process, olive oil reflected different values of different cultures.
Olive oil which bears traces of many cultures because of its rich background is now placed on the shelves as a value in the countries that are involved in production and marketing in line with planned objectives. Under current circumstances, Turkey has to increase its production quality and implement a sustainable marketing plan in order to have a higher place in the list of olive and olive oil production, where it now holds the fifth place after Spain, Italy, Greece and Tunisia. The main point we want to address here is to indicate the importance of packaging design in the promotion of olive oil in international markets after the production problems have been solved.
Olive oil which has natural, infiltrated and Riviera grades on the market shelves is presented under different brands and identities. The materials, graphics and design styles used in the packaging of tens of olive oil grades that we see in supermarkets are perhaps the most important factors that influence our choice of consumption. When creating product and packaging identity; product type and character must be defined first. Infiltrated olive oil, which is the most natural and quality olive oil, has a low acid ratio and is produced using natural methods. Infiltrated olive oil is generally used raw in salads or cold starters because of its rich aroma and odour properties. It is also preferred to give taste to many meals and sauces. The more economic natural olive oil has an acid ratio of 1-2 percent and has a more intense olive taste. Refined olive oil is treated oil whose acid ratio has been reset using several methods. This oil is blended with natural oil in certain ratios to derive Riviera olive oil which is used in meals and for frying.
The main aim for giving a general definition of olive oil grades and uses is in fact to decide upon the values to focus on with regard to product type and the manner in which these values shall be reflected. Packaging is surely one ofthe topics that determine the identity of a product. Although the primary duty of packaging "protecting" and "informing", with the differentiation concerns that have appeared recently, packaging has started to give the product its "main identity". When international markets are concerned, decisions about the production and packaging design of olive oil which has a Mediterranean identity must be "planned" and "careful". In our country, a major part of producers that take product quality as the main target are not as sensitive in terms of packaging design.
One ofthe correct approaches is to use concrete data when designing product packaging that will be placed in international arena. Significant companies such as Interbrand and Landor which has been specialised in brand and product identity have been working in many countries ofthe world to develop sustainable design strategies for products ofthe companies that wish to have a share in the international market with their researches on consumer likes and preferences. Product identities and packaging designs that have been created inline with these researches and studies are generally very successful. However, one should keep in mind that these efforts require very big budgets. The most important thing is that any product that will be included in such an effort must not have any problems in terms of quality. Ifthe production plant infrastructure or the product raw material is restricted, doing production inlarge amounts makes it harder to maintain quality standards.
Olive oil is produced in a complex and precise process that leads from the picking of olives to the bottling ofthe liquid. Production quality may be adversely affected by reasons such as storage conditions and the effects on olive and olive products quantity of periodicity which is a result ofthe genetic structure ofolive tree and means that there can be plenty of products this year and not much or no products next year. A low volume production model may have positive results in international market in order to maintain olive oil quality and to create added value with brand identity and packaging. Many products that are defined as "gourmet" have adapted the said production and marketing model and obtained international achievements in being a brand. Gourmet which is a word with French origin (pronounced as gur-mA) is defined in the dictionaries as one who knows about tastes and who gets pleasure out of eating and drinking. Differences in packaging design is one of the most important features of products that are categorised as gourmet with their high production quality and tastes. For a product that will be included in this classification; selection of packaging material, originality of form and the contribution of graphic design elements to product aesthetics are very sensitive matters. Infiltrated olive oil which is suitable for gourmet food category in terms of product type has some examples in our country that have been produced using similar methods. Infiltrated olive oils that are presented in bottles with many different forms are accepted as successful items with their carefully designed labels. In order to reproduce these examples and make them successful in foreign markets, there must be effective communication between olive oil producers and packaging design experts or institutions.
Given that packaging design must be in line with certain strategies and rules, we can better understand how important its contribution to product definition and promotion is. We can give as examples Toblerone chocolate that is distinguished from many competitors and always maintains its specialty with its triangular prism shape, and Absolut Vodka which is one ofthe most valuable brands in the world with its interesting bottle design. Brand expert Güven Borca defines the term brand as a blend that is purchased by the consumer and that gives physical and emotional satisfaction. In that context, we can define product packaging as a communication tool that mobilises feelings, besides its physical properties. Producers and packaging designers have very important roles to play when planning packaging in that regard. The dialog established during production phase with the institutions or designers that will do the packaging design gives important advantages to producers in terms of differentiation and adding value. Packaging design which is often perceived as the last step by many producers is generally passed over in the graphic design departments of presses or plants where packaging will be produced. At the stage, while technical problems related to packaging production are solved, subjects such as brand identity and product perception are ignored. Given that for a product with no commercials, the only communication tool with consumers is the packaging; it is easy to see that any personal decisions in that matter will be too risky. Research and investment in many field is needed in order to develop a product and to take sound steps towards being a brand. This research provides very valuable information for both the producer and the designer in developing product identity. However, many producers perceive this research and development work as an item of high expenditure and adapt the logic of "solve your problem yourself. Large scale research aimed at consumer preferences in the field of packaging design combined with studies that are carried out with institutions and designed specialised in this field have proven to be very advantageous for producers. In Turkey, ilhan Bilge who has valuable experience in the area of packaging design comments on the relation between producers and designers; "Design is something that the designer does with his customer. If both sides are good at what they are doing - that is, if they know what they are going to do, how they are going to do it and what they are not going to do - the result will surely be good." A product that has been handled using this approach may have a successful and original identity when the product identity research results are evaluated with proper solutions.

CONCLUSION
Many products that we have known in international markets with different identity properties can be found in the markets in successful packaging designs. We have to create original identities instead of similar applications in order to include the products Made in Turkey among these products. The reason why is summarised by ilhan Bilge as follows; "If you do nothing but repeat what the Westerners say, nobodylistens to you and your place in the global market cannot go beyond a contracted producer." Olive oil which has an important background in Anatolia and which is identified with the Italian cuisine and culture because of its dominance in the Mediterranean cuisine is currently marketed to the world with different cultural references. Many olive oil brands are placed in international markets with packaging and labels that have the aesthetical elements ofthe countries which appreciate cultural and art accumulation.
First of all, bottle design, as one ofthe most striking features of a special olive oil packaging, must have an original shape. Since the bottle alternatives of producers and designers in our country rely on the product portfolio of §i?ecam, which is the only glass packaging manufacturer, bottles with extraordinary shapes are mostly imported. Although this problem can be partly solved by using bottles that are made of alternative materials such as plastic and ceramic, infiltrated olive oils presented in quality glass bottles more effectively meet the principles ofthe category defined as gourmet products. Label design probably entails the most difficult decisions that must be made in packaging design. Considering the international markets where different cultures and consumption habits are concerned, producers find it more complex to design the identity cards that include descriptive information such as product brand, product type, product definition, benefit sentence and product visual. The packaging of a product that will be launched globally requires a detailed research and application of each detail.
Today, one has to make new suggestions in many areas of science and art in order to create universal identities and aesthetic values. A marketing program related to olive and olive oil production to be applied in Turkey, which is promising in the field ofolive and olive oil production, will both increase the olive oil export volume of Turkey and help it to create brands that are known worldwide. In that context, the social and global scientific and art investments of Turkey will be most valuable supporters of this program.

"All the belongins of yesterday gone with yesterday, New things are needed to be said today."
Mevlana

Ardan Ergüven
Doğuş Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü Araştırma Görevlisi
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg 1.JPG (36,4 KB (Kilobyte), 55x kez indirilmiştir)
Dosya tipi: jpg 2.JPG (7,0 KB (Kilobyte), 29x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf Page68-73Tasarim-Design.pdf (158,7 KB (Kilobyte), 419x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
ambalajlarında, önemi, özgün, tasarımın, zeytinyağı

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 22:53 .