Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme Bölümü > Stratejik Maliyet Ve Kar Planlama Aracı Olarak Hedef Maliyet Yönetimi (Target Cost Management)

İşletme Bölümü hakkinda Stratejik Maliyet Ve Kar Planlama Aracı Olarak Hedef Maliyet Yönetimi (Target Cost Management) ile ilgili bilgiler


Stratejik Maliyet Ve Kar Planlama Aracı Olarak Hedef Maliyet Yönetimi (Target Cost Management) Karakteristik olarak incelendiğinde; bir maliyet muhasebesi sistemi değil, bir maliyet yönetimi sistemi olan Hedef Maliyet Yönetimi-HMY, stratejik

Like Tree1Likes
  • 1 Post By world

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 04.10.10, 17:56
world - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Çılgın
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
İletiler: 911
world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.world artık çok görkemli biri.
Standart Stratejik Maliyet Ve Kar Planlama Aracı Olarak Hedef Maliyet Yönetimi (Target Cost Management)

Stratejik Maliyet Ve Kar Planlama Aracı Olarak Hedef Maliyet Yönetimi (Target Cost Management)
Karakteristik olarak incelendiğinde; bir maliyet muhasebesi sistemi değil, bir maliyet yönetimi sistemi olan Hedef Maliyet Yönetimi-HMY, stratejik bir maliyet yönetimi sistemi olarak stratejik maliyet (fiyat) ve stratejik kar planlamayla ilgilidir. Stratejik maliyet yönetiminin bir aracı olan ve temel fikri tüm işletme fonksiyonlarının pazara dayalı olarak yerine getirilmesi ile maliyet planlama ve maliyet düşürme düşüncesine dayanan bir sistem olan HMY, yönetim muhasebesi ve işletmenin diğer birimleri arasındaki etkileşimi dikkate almaktadır. Bu çerçevede uzun vadeli kar planlaması amaçları doğrultusunda sürekli olarak maliyet düşürülmesi hedeflenmektedir. Maliyetlerin düşürülmesi ise işletmelere rekabet avantajı sağlamaktadır. HMY'nin her şeyden önce bir kar yönetim tekniği olduğu ifade edilirken, uygulanmasındaki amaç, gelecekte üretilecek ürünler ile işletmenin uzun dönemde kar planlamasında tanımlanmış kar'ın elde edilmesini sağlamaktır.

When analyzed deeply, it is scen that Target Cost Management is not a Cost Accounting system, but a cost management system and TCM is related with strategic cost (price) and profit as a cost management system. Besides, TCM also takes into account the interactions between management accounting and the other divisions of the company. In this scope, it is aimed to reduce costs continuously within log-term profit planning process. Consequently, the reduction of costs results with sustainable competitive advantage. The main aim in target cost management applications is to ensure company to make desired log-term profits.
1. Giriş
İşletmelerde ileri üretim teknolojilerinin daha yoğun olarak kullanıldığı 1980'li yıllardan bu yana, Geleneksel Maliyet Muhasebesi-GMM sistemlerinin yetersiz kaldığı ve önemini kaybettiği görülmektedir. GMM'de, üretilen ürünlerin maliyetini veya karlılık analizi için satılacak ürünlerin maliyetini belirlemek, üretilen ürünlerin değerlendirilmesi için fiyatlama yapmak, maliyet unsurlarının kontrolü için bir standart oluşturmak ve ürün maliyetlerini
sınıflandırmak gibi işlevlerden oluşan maliyet planlama ile, GMM
uygulamasında, önceden belirlenen çerçevede ürün tasarımı, üretim yöntemleri veya süreç akışlarıyla ilgili geniş zaman içinde maliyetler planlanarak, sonrada kontrolleri yapılmaktayken, son yıllardaki yoğun küresel rekabet baskısının ortaya çıkardığı maliyet baskısı işletmeleri, maliyet oluşumunun geri planındaki nedenlerin analiz edilmesine ve maliyet oluşumunun hemen öncesinde maliyetleri kaynağında etkilemeye zorlamıştır. GMM sistemlerinin yeni üretim ortamlarıyla ilgili bilgileri toplama ve raporlama fonksiyonunu yerine getirmekte yetersiz kalması maliyet yönetimi sisteminin geliştirilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır.
Maliyet muhasebesinden yeni bilgi taleplerinin, ürün yaşam seyrine yönelik ve pazara dayalı maliyet planlama ve maliyet yönetimi görünümü altında ortaya çıktığı anlaşılmaktadır. Küresel pazarlarda yaşanan değişim, stratejik bakış noktalarını göz önünde tutarak maliyet planlamayı gerektirmektedir. Maliyet planlamada "biz pazara uygun ürünler üretmek için ne yapmak zorundayız" sorusu maliyet planlama düşüncesinin odak noktasına yerleşmiştir. Maliyet planlama, kontrol bölümü tarafından hazırlanan bilgilere, stratejiyle ilgili zayıflıklara önemle dikkat çekmekte ve çözüm bulmaya yönelik olarak maliyet yönetimi yöntemlerini sunmaktadır. Bu yöntemlerden biri de stratejik maliyet yönetiminin bir aracı olan ve temel fikri tüm işletme fonksiyonlarının pazara dayalı olarak yerine getirilmesi ile maliyet planlama ve maliyet düşürme düşüncesine dayanan pazara dayalı HMY olmaktadır.
Stratejik amaçları kar sağlamak ve bunu maksimum kılmak olan işletmelerin, temel yönetim fonksiyonları çerçevesinde bilinçli ve organize bir çabayı, etkin bir biçimde ortaya koymaları gerekmektedir. İşletme yönetiminin bu temel gereği gerçekleştirebilmesi doğrultusunda, mevcut çok çeşitli yönetim araç ve tekniklerinden biri de kar planlaması'dır. Bir işletmenin, kar planlaması yaparken başarılı olabilmesi için karı etkileyen çeşitli unsurları ayrı ayrı dikkate alması ve bunlar arasındaki ilişkileri iyi bir biçimde ortaya koyması gerekir (Sevgener, Hacırüstemoğlu, 2000: 103). Satış karlılığından çıkarılarak, ürüne özel olarak planlanan kar bir önkoşul olarak yorumlanmakta ve hedef maliyete ulaşmada maliyet düşürme çalışmaları yardımıyla HMY, kar bileşenleri üzerinde öne çıkmaktadır.
Bu çalışmada, pazara dayalı HMY'nin, stratejik maliyet ve kar planlama aracı olarak işletmelerde kullanımı açısından, yöntemin tanımı, amacı ve özellikleri, süreci, temel ilkeleri, uygulama adımları ve uygulamaya yönelik olarak da bir uygulama örneği ile bu konuda önceden yapılan çalışmalara ek olarak yöntem daha ayrıntılı bir biçimde incelenmek suretiyle, farklı bir bakış açısı verilmek istenmektedir.
business-mix-(11).jpg

Ali ALAGÖZ-Yunus CERAN
Yrd. Doç. Dr., Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Yrd. Doç. Dr., Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf stratejik_maliyet_ve_kar_planlama_araci_olarak_hedef_maliyet_yonetimi.pdf (436,1 KB (Kilobyte), 12x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
(target, aracı, cost, hedef, kar, maliyet, management), olarak, planlama, stratejik, yönetimi

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 04:50 .