Nüve Forum


Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü hakkinda Java a dan z ye ile ilgili bilgiler


Java A dan Z ye... Java sayesinde; animasyonlar, kayan yazılar, web sayfalarında chat, hesap makinesi, oyunlar, şifreleme programları, interaktif web sayfaları, müzik, kelime işlemci, küçük internet appletleri, kocaman paket programlar,

Like Tree1Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 20.03.08, 16:40
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Java a dan z ye

Java A dan Z ye...

Java sayesinde; animasyonlar, kayan yazılar, web sayfalarında chat, hesap makinesi, oyunlar, şifreleme programları, interaktif web sayfaları, müzik, kelime işlemci, küçük internet appletleri, kocaman paket programlar, resim işleme programları, tercüme programları, sipariş sistemleri, saatler, yazım kontrol programları yapılabilir.
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: gif java.gif (12,1 KB (Kilobyte), 42380x kez indirilmiştir)

Konu Nicomedia tarafından (02.05.08 saat 18:57 ) değiştirilmiştir..
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 20.03.08, 16:41
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Java HTML de

HTML de Java

Bir applet hazırladığınızda, bunu bir HTML dökümanına yerleştirmelisiniz. HTML 3.2 ile birlikte, Java appletlerin kullanılmasını sağlayan iki yeni eleman çıktı. Bunlar APPLET ve PARAM. Diğer HTML elemanları gibi bu iki elemanın da birçok özellikleri mevcuttur. Fakat ideali, sadece gerekli olan özelliklerin kullanılmasıdır.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 20.03.08, 16:43
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart APPLET Elemanının kullanılması

APPLET Elemanının kullanılması

APPLET elemanı, HTML dökümanına yerleştirdiğiniz appletin tanımlanmasını ve özelliklerinin tanımlanmasını sağlar. Her HTML elemanı gibi, APPLET elemanının da bir başlangıç tagı <APPLET> ve bitiş tagı </APPLET> vardır.
APPLET elemanı için gerekli olan özellikler: CODE, WIDTH ve HEIGHT'tir. CODE özelliği kullanılacak appleti, WIDTH özelliği appletin genişliğini (pixel), HEIGHT özelliği ise appletin yüksekliğini (pixel) belirlemenizi sağlar. Aşağıda gerekli olan özellikleri ile bir appletin HTML dökümanına bağlanmış şeklini görüyorsunuz.
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" WIDTH=300 HEIGHT=100>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>
Yukarıdaki örnekte HTML dökümanı ve "maximumbilgi.class" adlı java appleti aynı dizinde bulunmalıdırlar. Şayet java appleti farklı bir dizinde ise, opsiyonel CODEBASE özelliğini kullanmanız gerekir.
CODEBASE özelliği, appletin bulunduğu URL***8216;yi belirtmenizi sağlar. Aşağıdaki örnek, yukarıdaki örneğin hemen hemen aynısıdır. Tek farkı, java appleti başka bir dizinde bulunduğu varsayılarak CODEBASE özelliği kullanılmıştır.
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" CODEBASE=""http://www.maximumbilgi.com/java/classlar/"" WIDTH=300 HEIGHT=100>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

Diğer opsiyonel özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

ALIGN
Appletin konumunu belirlemizi sağlar. Alabileceği değerler ABSBOTTOM, ABSMIDDLE, BASELINE, BOTTOM, CENTER, LEFT, MIDDLE, RIGHT, TEXTTOP, TOP'tır.

HSPACE
Appletin altında ve üstünde ne kadar boşluk bırakabileceğinizi belirleyebilirsiniz. HSPACE***8216;e vereceğiniz değer, pixel olarak işlenir. Örnek: HSPACE=10

VSPACE
Appletin sağında ve solunda ne kadar boşluk bırakabileceğinizi belirleyebilirsiniz. VSPACE***8216;e vereceğiniz değer pixel olarak işlenir. Örnek: VSPACE=20

ALT
Appletleri gösteremeyen browserlarda, appletin yerine alternatif bir yazı çıkmasını sağlayabilirsiniz.
NAME
Applete bir isim vermenizi sağlar.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 20.03.08, 16:44
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart PARAM Elemanının kullanılması

PARAM Elemanının kullanılması

PARAM elemanı ile applete parametre gönderebilirsiniz. PARAM elemanının sadece başlangıç tagı vardır: <PARAM>. Applete göndermek istediğiniz her parametre için bir <PARAM> tagı kullanmalısınız. PARAM taglarını başlangıç tagı <APPLET> ile bitiş tagı </APPLET> arasına yerleştirmelisiniz.
Appletler, <PARAM> tagında belirtilen parametrelere "getparameter()" metodu ile ulaşırlar. <PARAM> tagının gerekli iki özelliği vardır. NAME ve VALUE. NAME özelliği ile parametrenin adı belirtilir ki "getparameter" metodu ile bu isme göre aranır. VALUE özelliği ise parametrenin değerini verir. Aşağıda, applette kullanılacak resmi, parametre ile girilen bir HTML dökümanı örneği verilmiştir.
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Maximum Bilgi </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE="maximumbilgi.class" WIDTH=300 HEIGHT=100>
<PARAM NAME=Resim VALUE="logo.gif" >
</APPLET>
</BODY>
</HTML>
Java appletinde, resim parametresinin değeri; Resim_logo=getparameter("Resim") komutu ile okunur.
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 20.03.08, 16:46
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Veri Tipleri

Veri Tipleri

Java'da her şey bir nesnedir. Tek istisna veri tipleridir. Java veri tipleri, bütün platformlarda standart büyüklüğe sahiptir. Bu standart Java'nın taşınabilirliğini sağlıyor. Aşağıda Java'da bulunan veri tipleri ve büyüklükleri listelenmiştir.

Veri tipi Büyüklük
byte 8-bit
short 16-bit
int 32-bit
long 64-bit
float 32-bit kayan nokta
double 64-bit kayan nokta
char 16-bit Unicode

Eğer C/C++ programcısı iseniz "unsigned" tipinin olmadığı dikkatinizi çekmiştir. Byte tipi ise C/C++'daki "char" tipinin yerini almıştır. Java'daki char tipi 16 bittir. Çünkü Java karakter verisinde Unicode karakter setini temel alır.
Unicode, uluslararası karakterleri destekleyen bir standarttır. Programlarınızın değişik platformlarda ve ülkelerde çalıştırılacağında Unicode çok uygundur. Yukarıdaki tabloda olmayan diğer bir veri tipi ise boolean'dır. Bir boolean, değişken numerik değere çevrilemez ve sadece iki değer alabilir. Bu değerler "true" ve "false" tur.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 20.03.08, 16:47
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Literaller

Literaller

Literaller, değişkenlere değer atamak için kullanılır. Integer'lara C/C++ benzer biçimde değer atanır. 25 gibi tamsayı atayabilirsiniz. Hexadecimal bir tamsayı atamak için, sayının önüne "0x" ifadesi koymanız gerekir. Örneğin, 15 sayısını hexadecimal olarak 0xF şeklinde atamalısınız. 8'lik tabanda bir sayı atamak için "0" ifadesini, sayının önüne koymalısınız.
Kayan noktalı sayıları ise direkt 5.2345 şeklinde atayabilirsiniz. Bunlar 32 bit float veya 64 bit double olarak saklanabilirler. Belirtmezseniz, varsayılan 64 bit double'dır. Belirtmek için yapacağınız tek şey, sayının arkasına float için F, double için D koymaktır. Örneğin 5.323 F veya 5.323 D.
Karakterler, tek tırnak içinde atanırlar. Örneğin 'a'gibi. Escape karakterleri için slash (\) kullanılır. Bunlar da tırnak içinde belirtilir. \t=tab, \n=satır atlama gibi. Stringler için çift tırnak kullanılır. "Maximum Bilgi" gibi. Satır atlaması yapmak istiyorsanız "Maximum Bilgi \n" kullanmalısınız.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 20.03.08, 16:47
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Değişkenler

Değişkenler

Java'da 3 tip değişken vardır: instance, class ve local. Lokal değişkenler, metodların ve blokların içinde tanımlanabilirler. Blok, "{" ile başlayan ve "}" ile biten ifadeler topluluğudur. Blok içinde tanımlanan lokal değişkenler, blok sonuna kadar geçerlidir. Genel formatı <tip> <değişken adı> şeklindedir. Örneğin double tipinde pi adlı değişkeni tanımlayalım: double pi; bir değer de atayabilirdik: double pi=3.1415.
Değişkenler; harf, sayı, dolar işareti, alt çizgi ile başlayıp bu karakterlerle devam edebilir. Ama komutlar, operatörler değişken ismi olarak kullanılamazlar.
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 20.03.08, 16:48
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Açıklamalar

Açıklamalar

Programlarınıza açıklama koymak için, Java'da kullanabileceğiniz iki stil vardır. Birincisi çift slash ( // ). Çift slash'tan satır sonuna kadar olan kısımda bulunan her şey açıklama olarak kabul edilir.
İkincisi ise slash ve yıldız ( /*) ile başlar yıldız ve slash ile biter. Bunlar arasındaki her şey, açıklama olarak kabul edilir. Örnek 1: double pi; // pi değişkeni double olarak tanımlandı. Örnek 1: /* Bu programın amacı sayısal loto tahmini yapmaktır.
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 20.03.08, 16:52
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Operatörler

Operatörler

Java'da bulunan operatörler aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Kategori Operatör
Aritmetik + - * / %
İlişkisel < > >= <= == != && ||
Bit işlemeri & | ^ << >> >>> ~ &= |= ^=
Artırma ++
Azaltma --

Aşağıda iki değişken tanımlanıp, bunlara değer atanıyor. Daha sonra ise bu iki değişkenin içeriği toplanıyor:
int x,y ;
x= 3 ;
y=4 ;
int z=x+y ;
Z 'nin değeri yedidir. Operatörlerin öncelik sırası aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
[] ()
++ - ! ~
* / %
+ -
<< >> >>>
< > <= >=
== !=
& ^
|
&&
||
= ve diğerleri
Bit işlemleri
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 20.03.08, 16:54
bilgisayarcı
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Ayrılmış Kelimeler

Ayrılmış Kelimeler

Aşağıdaki tabloda, Java'nın komutları olarak kullanılan kelimeler listelenmiştir. Bu kelimeler, Java için ayrılmıştır. Yani bu kelimeleri değişken ismi gibi şeyler için kullanamazsınız. Bunlar sınıf tanımlaması, değişken tipi belirleme, koşul, döngü gibi işlemler için kullanılır.
Abstract boolean
break byte
byvalue case
catch char
class const
continue default
do double
else extends
false final
finally float
for goto
if implements
import instanceof
int interface
long native
new null
package private
protected public
return short
static super
switch synchronized
this threadsafe
throw transient
true try
void while

alıntıdır
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
dan, java

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 13:56 .