Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Eğitim Fakültesi > Eğitim Bilimleri Bölümü > Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri

Eğitim Bilimleri Bölümü hakkinda Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri Niteliksel olarak planlanan bu araştırmanın amacı, zihin özürlü öğrencilere okuma yazma öğretme konusunda alt özel sınıf

Like Tree3Likes
  • 2 Post By mylove
  • 1 Post By darkca

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.12.10, 12:09
mylove - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
İletiler: 1.152
mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.
Standart Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri

[coverattach=1]Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri
Niteliksel olarak planlanan bu araştırmanın amacı, zihin özürlü öğrencilere okuma yazma öğretme konusunda alt özel sınıf öğretmenlerinin görüş ve Önerilerini incelemektir. Araştırmanın verileri yarı-yapıiandırılmış görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Eskişehir ilinde bulunan yedi ali Özel sınıfın özel eğitim bölümü mezunu olmayan öğretmeni araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Görüşmeler 25-70 dakika arasında sürmüştür.
Tümevarım yoluyla analiz eddeıı verilerden 29 temaya ulaşılmıştır. Daha sonra birleştirilerek 10 tema haline getirilen araştırmanın bulguları, öğretmenlerin okuma yazma öğretimine yönelik amaçlarım belirlemede farklı yollar izlediklerini, okuma yazma öğretiminde genellikle cümle yöntemini kullandıklarını ancak gerektiğinde farklı yöntemlerden de yararlandıklarını, aileden destek olmaksızın öğretimin zor olduğunu, araç-gereç sıkıntısı, kaynak eksikliği gibi sorunların yaşandığını ortaya kovmaktadır. Araştırma bulgularının zihin özürlü Öğrencilere okuma yazma öğreten öğretmenlere, özel eğitim bölümlerinde okuma yazma öğretimi lisans dersini okutan öğretim elemanlarına yol göstereceği düşünülmekledir.

The purpose of the present study was to examine the opinions and suggestions of the teachers of special education classes towards leaching reading and writing to students with mental retardation. The data of the qualitative study were collected via semi-structured interviews. The participants of the study were seven teachers of special education classes in Eskişehir who did not have special education degrees. Interviews lasted about 25-70 minutes. 29 themes were derived from the data. The related themes have been consolidated and ten themes remained. The results of the study revealed that teachers prefered to use different ways in order to determine their aims about teaching reading and writing. They generally used the sentence method while teaching reading and writing but used other methods together when needed, stressed the importance of family support and also had problems such as lack of materials and resources while teaching reading and writing. It can be assumed that the findings of the study would guide the teachers of children with menial retardation and the lecturers reaching how to teach reading and writing at the universities.

Mine BAŞAL* E. Sema BATl??
* Yrd. Doç. Dr. Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü 26470. Eskişehir
** Yrd. Doç. Dr, Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü 26470. Eskişehir
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg Home_Photo_books.jpg (27,8 KB (Kilobyte), 609x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf 450.pdf (583,8 KB (Kilobyte), 13x kez indirilmiştir)
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 14.12.10, 15:49
Profesör
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
İletiler: 6.398
Blog Başlıkları: 9
darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!darkca öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: Zihin Özürlü Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Alt Özel Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Önerileri

teşekkürler sayın yöneticim...
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
alt, görüş, konusunda, okuma, öğrencilere, öğretme, öğretmenlerinin, önerileri, özel, özürlü, sınıf, yazma, zihin

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 19:11 .