Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Bölümü > İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

İlköğretim Bölümü hakkinda İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları ile ilgili bilgiler


İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARI - PRIMARY SCHOOL STUDENTS***8217; PERCEPTIONS OF VIOLENCE Özet Şiddet, çocukların bedensel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli etmenlerin başında gelmektedir. Çocuklar şiddetle bazen aile ortamında, bazen

Like Tree11Likes

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 11.07.08, 21:12
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ŞİDDET ALGILARI - PRIMARY SCHOOL STUDENTS***8217; PERCEPTIONS OF VIOLENCE

Özet
Şiddet, çocukların bedensel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli etmenlerin başında gelmektedir. Çocuklar şiddetle bazen aile ortamında, bazen okul ortamında, bazen de arkadaş çevresinde karşılaşmaktadır. Şiddet olaylarını engelleyebilmek için okullara ve eğitime büyük bir sorumluluk düşmektedir. Bu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin şiddet algıları, çevrelerinde karşı karşıya kaldıkları şiddet biçimleri, şiddetin önlenmesine yönelik önerileri ve şiddet karşısındaki hisleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla ilköğretim öğrencilerinin şiddeti nasıl algıladıklarını ortaya koymak üzere 110 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisine açık uçlu anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin şiddeti; kavga etmek, dövmek, kötü davranmak, küfür etmek, bağırmak, incitmek gibi değişik biçimlerde tanımladıkları görülmüştür. Aynı zamanda çocuklar, çevrelerinde en çok karşılaştıkları şiddet biçimlerini tanımlarına benzer biçimde dövme, kavga etme, kapkaç, gasp, hırsızlık gibi olaylar biçiminde ifade etmişlerdir. Çocuklar, şiddeti önlemek için, konuşarak anlaşma, sevgi, saygı ve hoşgörü içinde olma, uyarma, polise şikâyet etme biçiminde önerilerde bulunurken, şiddet karşısındaki hislerini ise, üzülme, korkma, kötü hissetme, öç alma, heyecanlanma olarak ifade etmişlerdir. İlköğretim öğrencilerinin çevrelerinde karşılaştığı şiddet olaylarını en aza indirmek için okul-aile işbirliği içinde gerekli önlemler alınmalıdır.

ABSTRACT
Violence is the leading factor that effects children physical and emotional developments. Sometimes they are exposed to violence sometimes in families, in schools and sometimes in friendship environments. This violence that children are exposed to, after period of time creates serious problem between children. From this perspective, educational institutions have great responsibilities. In this study, it is aimed to describe 5th. primary schools students***8217; perceptions on violence, the types of violence they encountered in their environments and to find out their suggestions to prevent violence and their reactions against violence. For this aim, an open-ended questionnaire was applied by researchers to 110 5th grade primary school students. Data gathered from the research were analyzed through descriptive analysis techniques. According to the results, the children were described violence as fight, beating, teasing, swearing, shouting and harming. At the same time, the children expressed the kinds of violence that they usually encounter in their environment in the same manner. While the children identified the measures to prevent violence as agreement, love, respect and tolerance, warning and complaining to the police, their perceptions on violence were defined as worrying, fearing feeling bad, revenge, being nervous. Thus, it can be suggested that to decrease the violence that the primary school students encountered in their environment, necessary precautions should be taken within the school-family cooperation.
kaynak
Yrd. Doç. Dr. Handan Deveci Aras. Gör. Ruhan Karadag Aras. Gör. Fatih Yılmaz
Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi İlkögretim Bölümü

Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 11.07.08, 21:13
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Cevap: İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

GİRİŞ
Günümüz toplumlarının temel sorunlarından birini şiddet olgusu oluşturmaktadır. Bu duruma paralel olarak şiddet, sosyal bilimcilerin ve ruh bilimcilerin temel araştırma konularından biri durumuna gelmiştir. Şiddet olgusunun ele alınış biçimine, ele alındığı bilim dalının bakış açısına, toplumsal ve tarihsel koşullara göre farklı tanımları yapılmıştır (Tor ve Sargın, 2005). Aslında insanın doğasında varolan ve bastırılmış bir davranış biçimi olan şiddet, sahip olunan güç ya da kudretin yaralanma ya da kayıp ile sonlanma olasılığı yüksek bir biçimde bir başka insana, kendine, bir başka gruba ya da bir topluma karşı tehdit yoluyla ya da bizzat uygulanmasıdır (Subaşı ve Akın, 2006). Bu bağlamda şiddet, zarar verici bir saldırı olarak tanımlanabilir. Zarar, saldırının amacına bağlı olarak yok etme sınırına kadar varabilir (Ergil, 1980). Zorlamak, bedensel ya da psikolojik acı çektirmek, vurmak, dövmek, yaralamak, işkence yapmak gibi bir dizi davranışlar şiddetin en yaygın biçimlerini oluşturur (Vatandaş, 2003).
Şiddet, çok yönlü bir olgu olduğundan farklı biçimlerde sınıflandırılmaktadır. Bu nedenle psikolojik, ahlâksal, siyasal, ekonomik ve hukuksal yönleriyle değişik açılardan ele alınabilir (Kocacık, 2001). Bununla birlikte şiddetin arkasında yatan nedenler (Hürriyet, 2006) :
***8226; biyolojik nedenler,
***8226; öğrenme ile ilgili nedenler,
***8226; şiddeti bir eğitim aracı olarak kullanma,
***8226; toplumsal nedenler,
***8226; kişiler arası etkileşimle ilgili nedenler
olarak sıralanabilir. Bu durumda, şiddetin tek bir nedenden ortaya çıkmadığı, toplumsal bir sorun olduğu ve çevreden kaynaklandığı söylenebilir. Bir okuldaki öğrencilerin şiddet olaylarına yönelmelerinin birçok nedeni olmakla birlikte okuldaki öğrencilerin özellikleri, okulun büyüklüğü, okulun yerleşim yeri gibi etmenler öğrencilerin şiddeti algılamalarında önem taşımaktadır (Angkaw, 2006). Okuldaki şiddet tehdit edici bir ortam oluşturmakta, fiziksel ve duygusal yaralanmalara yol açmakta, bütün bunlar da öğrencinin başarısını engellemektedir. Okullarda uygulanacak etkili eğitim programları ile şiddet olaylarının önüne geçilebilir (NCES, 2007).


Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 11.07.08, 21:15
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Erden***8217;in (tarihsiz) belirttiği gibi, eskiden toplum için önemli olan dürüstlük, çalışkanlık gibi değerlerin yerini kısa zamanda köşeyi dönme arzusu almış, namusu koruma adam öldürmeye dönüşmüş, hoşgörü ise unutulmaya başlanmıştır. Toplumdaki bu değer karmaşıklığı okullara da yansımakta, eğitim sistemindeki yarışmacılık öğrencilere milli, kültürel ve evrensel değerlerin kazandırılmasını, iyi vatandaşlar yetiştirilmesini ikinci plana atmaktadır. Yarışmacı sistem içinde hoşgörü, dürüstlük, merhamet, sorumluluk, nezâket gibi değerleri kazanamayan bireylerin daha kolay şiddet olaylarının içine girdikleri söylenebilir.
Bu şiddet olaylarından en çok etkilenen ve en savunmasız konumda olan hiç kuşkusuz ki çocuklardır. Çocuklara yönelik şiddet ve fiziksel cezalandırmanın kabul edilebilirliği, toplumların sahip olduğu değerler, tutumlar ve algılara göre değişmektedir. Böyle olmakla birlikte, çocuklara yönelik şiddet ve fiziksel cezaların insan hakları temelinde ele alınması önerilmektedir (Gracia ve Herrero, 2008). Nitekim, Türkiye***8217; de 1995 yılında yürürlüğe giren Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'ne göre, çocukların, şiddetten arındırılmış güvenli evlerde yaşama hakkı, kendilerine adil ve saygılı bir biçimde davranılması hakkı, kendilerini sevgi ile bakıp büyüten kişilerle büyüme hakkı, eğitim görme hakkı, evde ve okulda güvende olma hakkı, tehlike ve istismardan korunma gibi hakları bulunmaktadır. Oysa ki toplumlarda kadınlar, yaşlılar, özürlüler, göçmenler, evsizler, etnik azınlık gruplar gibi, çocuklar da şiddet açısından en fazla risk altında olan gruplar olarak karşımıza çıkmaktadır (Subaşı ve Akın, 2006). Yapılan araştırmalar göstermektedir ki; şiddet uygulayanların %95***8217;e yakını erkek, şiddete maruz kalanların %90***8217;dan fazlası kadın ve çocuklardır (Güler ve diğerleri, 2002). Özellikle çocuklar hem aile içinde hem de okulda çeşitli biçimlerde şiddetle karşılaşmaktadır. Evde özellikle anneleri tarafından şiddete maruz kalan çocuklar okulda da arkadaşları tarafından şiddete maruz kalmaktadır.
Şiddetin öğrenilmiş bir davranış olduğunu savunan bakış açısı şiddetin aynı zamanda bir öğretme tekniği olarak da kullanıldığına dikkat çekmektedir. Etkili çocuk eğitim tekniklerinin bilinmemesi nedeniyle dayak, kimi ailelerde eğitim aracı olarak görülmektedir. Evde ve okulda disiplin sağlamak üzere şiddet kullanımına tanık olan çocuk, yetişkinliğinde de bunu sorun çözerken doğal bir seçenek olarak görmektedir (Hürriyet, 2006). Dolayısıyla şiddetin öğrenilmesinde aile çevresi büyük önem taşımaktadır. Çocukların, anne ve babalarının şiddet davranışlarını taklit etmeleri; anne ve babaların, çocuklarının başka çocuklara şiddet uygulamalarına karşı çıkmamaları, gelir dağılımındaki dengesizlikler, özellikle gelir düzeyinin düşük olduğu bölgelerde gençlerin boş zamanlarını değerlendirecek olanakların olmayışı, okul içinde spor, eğitim ve sanatla ilgili etkinliklerin yapılmayışı şiddete neden olan etmenlerin başında gelmektedir (Bahar, 2006). Bu durum okul ve okul çevresinde öğrencilerin hem şiddete maruz kalmalarına hem de şiddeti öğrenilmiş bir davranış olarak uygulamalarına yol açmaktadır. Nitekim ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde öğrencilerin kendi aralarındaki sorunları çözmek için çeşitli biçimlerde şiddete başvurduğu görülmektedir (Sanger ve diğerleri, 2007).



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 11.07.08, 21:16
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Ailenin tutumu ve eğitimsizliği, eğitim sistemi, ülkenin ekonomik yetersizliği, gençler için oluşturulması gereken sanat ve spor merkezlerinin azlığı, bilgisayar oyunları ve internet sitelerinin içerdiği sanal şiddet, medyada şiddet içerikli yayınların yapılması gibi durumlar şiddetin okullarda yaygınlaşmasının yalnızca bir boyutu olarak görülmektedir (Verimli, 2006; Akgündüz, Oral ve Avanoğlu, 2006). Her insan gibi, çocuklar da insan hakları bildirgesi tarafından sunulan ve özellikle bireyleri aşağılama ve insanlık dışı tavırlara karşı koruyan garantiler ve korumadan yararlanabilmektedir. İnsan haklarıyla ilgili tüm yasal uygulamalar çocukların da yetişkinlere verilen haklardan yararlanmasını sağlamaya çalışır. Ancak her ne kadar Çocuk Hakları Komitesi ***8220;Çocuklar sırf okul kapısından girdiler diye sahip oldukları insan haklarından mahrum bırakılamazlar***8221; düşüncesini savunsa da okullarda uygulanan bedensel cezalar ve aşağılayıcı tavırların kimi ülkelerde göz ardı edildiği de bilinen bir gerçektir. Halen okullardaki şiddet olaylarıyla ilgilenmeye odaklı kurulmuş uluslararası bir organ yoktur.
Günümüzde okullardaki şiddet çok yönlü ve ciddi bir problem olarak görülmektedir. Gümüş***8217;ün (2007) Gümüş ve diğerlerinden aktardığına göre (2004) ***8220;kabul etsek de etmesek de dayak gerekli***8221; görüşünü öğretmenlerin %18 i onaylamakta, %18***8217;i ise bu görüşte kararsız olduğunu belirtmektedir. Bu araştırma sonucuna karşın, şiddetin, yalnızca öğretmenlerden kaynaklanan şiddet olmadığı söylenebilir. Öğrencilerin birbirlerine uyguladığı şiddet de önemli ama halen çok az konuşulan bir konudur (Polat, 2005). Okullardaki şiddet olaylarını engelleyebilmek için ilgili araştırmaların yapılması ve araştırma sonuçlarının dikkate alınması gerekmektedir.
Kepenkçi ve Çınkır (2003) tarafından yapılan bir araştırmada, öğretmen ve yöneticilerin okul zorbalığına ilişkin görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Eğitimciler bedensel zorbalık kategorisi içinde itme davranışının, sözel zorbalık kategorisi içinde ad takma ve alay etme davranışlarının, duygusal zorbalık kategorisi içinde eşyalara zarar verme davranışının ve cinsel zorbalık kategorisi içinde cinsellik içeren sözler söyleme davranışının okullarda çok sık uygulandığını belirtmişlerdir. Ayrıca, zorbalık olaylarının genellikle okul bahçesinde gerçekleştiği, erkek öğrencilerin, sorunlarını nasıl çözeceklerini bilemedikleri için zorbalığa başvurdukları sonucuna ulaşılmıştır.
Kapcı (2004) tarafından yapılan araştırmada ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin maruz kaldıkları zorbalık türleri araştırılmıştır. Araştırmaya 99 kız ve 107 erkek olmak üzere toplam 206 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin % 40 oranında bedensel, sözel, duygusal ve cinsel zorbalığa maruz kaldıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 11.07.08, 21:19
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Türk Eğitim-Sen (2005) tarafından yapılan ve okullarda yaşanan şiddet ve tacize ilişkin ilköğretim öğrencilerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan araştırmada, öğrencilerin hangi kavramları şiddet, hangi kavramları taciz olarak kavramsallaştırdıkları incelenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin şiddeti, sözel ve fiziksel şiddet olmak üzere iki kategoride değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre sözel şiddet kategorisinde saygısızlık, küçük düşürülme, emir verme, iftira, yalan ve dedikodu; fiziksel şiddet kategorisinde ise, kavga-dövüş, darp, saç çekme ve yolma, tükürme yer almaktadır.
Akgün ve diğerleri (2007) tarafından yapılan ve ilköğretim öğrencilerinin çatışmaları çözme eğitimini belirlemeyi amaçlayan araştırmada, öğrencilerin çatışmaları yapıcı yollarla çözmelerini öğretmek, çatışma çözme becerilerini geliştirmek ve saldırganlık eğilimlerini azaltmak için programlar hazırlanmıştır. Araştırma bulguları, çatışma çözümü eğitiminin öğrencilerin yapıcı çatışma çözme becerilerini artırdığını göstermiştir. Ancak bazı sınıflardaki öğrencilerin saldırganlık eğilimleri ve davranım sorunları eğitim sonrasında azalırken, bazı sınıflarda değişim gözlenmemiştir.
Son zamanlarda Türk toplumunda şiddet olaylarının hızla çoğalması dikkat çekici bir durumdur. Gün geçtikçe bu olayları gerçekleştirenlerin yaş ortalaması düşmüş ve şiddet olayları her kesimi içine almaya başlamıştır. Türkiye***8217;de yaşanan şiddet olayları sonucunda son zamanlarda çok sayıda çocuğun yaşamını kaybetmesi üzerine şiddet, üzerinde tartışılıp akademik çalışmalar yapılıp, araştırma bulgularından yola çıkarak ciddi önlemlerin alınması gereken bir konu durumuna gelmiştir (Kayaş, 2006). Duygusal, fiziksel, sözel, cinsel, siyasal ve daha birçok boyutta kendini gösteren şiddet olgusu toplumun her kesiminde olduğu gibi son dönemlerde okullarda da sıklıkla karşılaşılan bir durum haline gelmiştir. Bir araya gelmemesi gereken şiddet ve okul kavramları her geçen gün daha çok yaşama girmektedir. Okuldaki şiddetin nedenlerinin araştırılıp, çözüm yollarının üretilebilmesi için geleceğin toplumunu oluşturacak öğrencilerin şiddeti nasıl algıladıklarının ortaya konulması önemli görülmüştür.

Araştırmanın Amacı
Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin şiddeti nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır: İlköğretim öğrencilerinin;
***8226; Kendi şiddet tanımları nelerdir?
***8226; Çevrelerinde en çok karşılaştıkları şiddet olayları nelerdir?
***8226; Şiddeti önlemek için önerileri nelerdir?
***8226; Şiddet olayları karşısındaki hisleri nelerdir?



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 11.07.08, 21:24
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Sınırlılıklar
Bu araştırma 2005-2006 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir il merkezindeki örneklem kapsamındaki beşinci sınıf öğrencilerinin açık uçlu ankete verdikleri yanıtlarla sınırlıdır.

YÖNTEM
İlköğretim öğrencilerinin şiddet algılarının belirlenmeye çalışıldığı bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde ilköğretim öğrencilerinin şiddete ilişkin algıları, açık uçlu anket yoluyla toplanan verilere dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır.

Katılımcılar
Araştırmadaki katılımcılar, 2005-2006 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir merkez alt ve orta sosyo-ekonomik düzeyde beşinci sınıfa devam eden 110 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçerken küme örnekleme yöntemlerinden oranlı küme örnekleme kullanılmıştır. Oranlı küme yapmak için çalışma evreni önce araştırma bulguları açısından önemli farklılıklar getirebileceği düşünülen alt evrenlere ayrılmıştır (Karasar, 1991). Bu amaçla Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü***8217;nden ilköğretim okullarının hangi sosyo-ekonomik düzeye girdiği belirlenerek, alt ve orta sosyo-ekonomik düzeyden alınan öğrencilerden elde edilen verilerin çalışma evrenindeki diğer öğrencileri daha iyi temsil edeceği kabul edilmiştir. Buna göre araştırmanın örneklemi alt ve orta sosyo-ekonomik ilköğretim okullarından tesadüfen seçilen iki ilköğretim okulu öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi ile ilgili kişisel özellikler sunulmaktadır.
görüldüğü gibi araştırmaya katılan beşinci sınıf öğrencilerinin yarıdan fazlası (%53.6) kız, yarıya yakını ise (%46.4) erkek öğrencilerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin annelerinin öğrenim durumuna bakıldığında en büyük oranı (%66.4) ilköğretim mezunu annelerin oluşturduğu görülmektedir. Öğrencilerin annelerinin dörtte bire yakınını (%23.6) lise mezunu, küçük bir bölümü ise (%5.5) üniversite mezunu, (%3.6) okur-yazar, (% .9) lisans üstü eğitim almış durumdadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin babalarının öğrenim durumuna bakıldığında ise en büyük oranla yarıya yakınının (%47.3) ilköğretim, yaklaşık üçte birinin (%36.4) lise, beşte birinin (%11.8) üniversite, küçük bir bölümünün de (%2.7) lisans üstü eğitim almış olduğu görülmektedir.



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 11.07.08, 21:25
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Verilerin Toplanması
Araştırmada veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu anket kullanılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak geliştirilen anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Üç sorunun yer aldığı birinci bölüm, öğrencilere ilişkin kişisel bilgiler ile ilgilidir. İkinci bölümde öğrencilerin şiddet algılarını belirlemek üzere öğrencilere aşağıda belirtilen dört soru sorulmuştur.
1. Sence şiddet nedir?
2. Çevrende en çok karşılaştığın şiddet olayları nelerdir? Örnekler verir misin?
3. Sence şiddeti önlemek için neler yapılabilir?
4. Çevrende şiddet olayları ile karşılaşman durumunda neler hissediyorsun?
Anket formlarının geçerliğini belirlemek üzere anket, uzman görüşüne sunulmuş ve alınan eleştiriler doğrultusunda düzeltilerek geliştirilmiştir. Geliştirilen anket uygulamaya aktarılmadan önce 20 beşinci sınıf öğrencisine uygulanarak ön denemeden geçirilmiştir. Uzman görüşleri ve ön deneme sonuçlarına göre geliştirilerek son biçimi verilen anket uygulamaya hazır duruma getirilmiştir.
Araştırmanın güvenirliğini gerçekleştirmek amacıyla, ilköğretim öğrencilerinin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar araştırmacılar ve alandan bir uzman ile incelenerek ***8220;Görüş Birliği***8221; ve ***8220;Görüş Ayrılığı***8221; olan maddeler belirlenmiştir. Araştırmanın güvenirliği için Miles ve Huberman***8217;ın (1994) belirttiği formül kullanılmış ve hesaplama sonucunda P = 91 değeri bulunarak araştırma güvenilir kabul edilmiştir. Anket formundaki sorular, öğrenciler tarafından yazılı olarak yanıtlandırılmıştır. Uygulanan 110 anketin tamamı (%100) değerlendirmeye alınmıştır.

Verilerin Çözümlenmesi
İlköğretim öğrencilerinin şiddet algılarını belirlemek üzere açık uçlu anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Betimsel çözümleme yapılırken elde edilen veriler daha önceden belirlenen temalara göre özetlenerek yorumlanmıştır. Elde edilen veriler, frekanslarla birlikte tablolar biçiminde sunularak ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılmıştır.



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 11.07.08, 21:28
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

BULGULAR ve YORUM
Bu bölümde araştırmanın bulguları tablolar halinde sunulmuş ve öğrencilerin görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılmıştır.
İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Tanımları
İlköğretim öğrencilerinin şiddet algılarını belirlemek üzere hazırlanan açık uçlu ankette ilk olarak öğrencilere ***8220;Sence şiddet nedir?***8221; sorusu yöneltilmiştir. Öğrencilerin bu soruya verdikleri yanıtlar ve frekans dağılımları Tablo 2***8217;de gösterilmiştir.
görüldüğü gibi, ***8220;Sence şiddet nedir?***8221; sorusuna öğrencilerin 45***8217;i kavga etmek, 38***8217;i dövmek, 21***8217;i kötü davranmak, 17***8217;si küfür etmek, 13***8217;ü bağırmak, 9***8217;u incitmek, 9***8217;u deprem, sel gibi doğal afetler, 7***8217;si kaba kuvvet uygulamak, 6***8217;sı kızmak, 5***8217;i bıçak kullanmak, 5***8217;i öldürmek, 5***8217;i hırsızlık, kapkaç gibi olaylar, 3***8217;ü savaş, 3***8217;ü tehdit, 3***8217;ü gürültü, 1***8217;i insanlar arasında bir ilişki biçiminde yanıt vermişlerdir.

Bu konuda öğrencilerden biri,
***8220;Kavga etmek, iki insan arasında konuşurken anlaşamayıp küfür etmesi veya birbiriyle kavga etmesi olabilir. Şiddet sadece kavga ve küfürle ilgili bir kavram değildir. Kızarak veya gözlerimizle de şiddeti ifade edebiliriz,***8221;derken; bir başka öğrenci ise, ***8220;Bence şiddet insanlara uygulanan kötü davranışların özüdür. Bunların içine insanları dövme, küfür etme ve pek çok şey girer. Şiddet, insana yapılan kötü davranıştır. Bir insan, diğer bir insana vurursa (tokat atma, tekme ile dövme) vb. diğer insan vuran kişiye çok büyük saygısızlık etmiş olur, o kişinin zarar görmesini sağlar,***8221;biçiminde görüşünü ifade etmiştir.
Araştırma bulgularına bakıldığında, ilköğretim öğrencilerinin şiddeti çeşitli kavramlarla ve geniş bir çerçevede tanımladıkları görülmektedir. Öğrenciler şiddeti en yüksek sayı ile kavga etmek olarak tanımlamışlardır. Kavga olaylarıyla ailede, okulda, medyada, sokakta kısaca; toplumun her kesiminde sıklıkla karşılaşılması; öğrencilerin de şiddeti yüksek bir sayı ile kavga etmek olarak tanımlamalarına neden olabilir.



Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 11.07.08, 21:30
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

İlköğretim Öğrencilerinin En Çok Karşılaştıkları Şiddet Olayları

İlköğretim öğrencileri, çevrelerinde en çok karşılaştıkları şiddet olaylarına ilişkin olarak 56***8217;sı dövme, 52***8217;si kavga etme, 19***8217;u kapkaç, gasp, hırsızlık gibi olaylar, 15***8217;i küfürlü konuşma, 12***8217;si hayvanlara zarar verme, 12***8217;si bıçaklama, 10***8217;u bağırma, 9***8217;u trafik kazaları, 7***8217;si TV***8217;deki film ve diziler, 7***8217;si öldürme olayları, 4***8217;ü yağmur, sel gibi doğa olayları, 4***8217;ü çocuk ve yaşlılara eziyet, 3***8217;ü hakaret, 3***8217;ü silah atma, 2***8217;si sataşma, 2***8217;si futbol olayları, 1***8217;i kan davaları, 1***8217;i tehdit, 1***8217;i gürültü, 1***8217;i dövüş sporları, 1***8217;i suçlanma biçiminde yanıt vermişlerdir.
Bu soruya öğrencilerden biri,
***8220;Sınıfımızda Mesut ile Abdülkadir kavga ediyor. Mahalledeki arkadaşlarım kavga ediyor. Büşra başka bir oyun istiyor. Seda başka bir oyun istiyor. Sonra da kavga çıkıyor,***8221;
derken; bir başka öğrenci,
***8220;Çevremizde birçok şiddet var. Kavga, dövme, küfür etme, yumruk atma, süpürge ile vurma, oklava ile vurma, maşa ile vurma, vurmak bunlar şiddettir. Annem bana vuruyor.. Bizim komşumuz da durmadan çocuğuna vuruyor,***8221;
biçiminde görüş belirtmişlerdir.
İlköğretim öğrencileri çevrelerinde en çok karşılaştığı şiddet olaylarına örnek olarak dövme, kavga etme, kapkaç, gasp, hırsızlık gibi olaylar başta olmak üzere çeşitli şiddet olaylarını sıralamışlardır. Ayrıca öğrenciler sınıfta ve okulda da dövme ve kavga etme gibi olaylar yaşandığını belirterek, okulda şiddet olaylarının gerçekleştiğine dikkat çekmişlerdir. Araştırma kapsamındaki beşinci sınıf öğrencilerinin içindeki bulundukları çevrede çeşitli şiddet olayları ile karşılaşması istenmedik bir durum olarak değerlendirilebilir. İlköğretim öğrencilerinin toplumsal davranışları öğrenmesinde gözlem ve model alma etkili olduğundan çocukların çevrelerinde çeşitli şiddet olaylarıyla karşılaşmalarının olumsuz öğrenmelere yol açabileceği söylenebilir. Örneğin okulunda, sınıfında arkadaşları hatta öğretmenleri tarafından şiddete maruz kalan ya da şiddete tanık olan; aile içinde anne, baba arasında gerçekleşen şiddet olaylarını izlemek zorunda kalan çocukların gözlem ya da model alma yoluyla şiddeti öğrenmeleri beklenen bir sonuç olarak değerlendirilebilir.
İlköğretim Öğrencilerinin Şiddeti Önlemek İçin Sundukları Öneriler İlköğretim öğrencilerine ***8220;Sence şiddeti önlemek için neler yapılabilir?***8221; biçiminde bir soru yöneltilmiş ve öğrencilerin bu soruya verdikleri yanıtlar Tablo 4***8217;te gösterilmiştir.
görüldüğü gibi bu soruya, öğrencilerin 27***8217;si konuşarak anlaşma, 17***8217;si sevgi, saygı, hoşgörü içinde barış ortamı sağlanmalı, 14***8217;ü uyarma, 14***8217;ü polise şikayet, 12***8217;si eğitim, 9***8217;u ceza verilmeli, 8***8217;i sakin olunmalı, 7***8217;si kavga edenler ayrılmalı, 5***8217;i çeşitli kurumlar açılmalı, 5***8217;i alkol önlenmeli, 3***8217;ü TV***8217;de şiddeti önleyici programlar yapılmalı, 2***8217;si toplantı ve araştırmalar yapılmalı, 2***8217;si TV***8217;deki şiddet programları kaldırılmalı, 2***8217;si yasalar çıkarılmalı, 1***8217;i karate öğretilmeli, 1***8217;i grev yapılmalı, 1***8217;i polisler artırılmalı, 1***8217;i terapi yapılmalı, 1***8217;i silah vb. aletler piyasaya sunulmamalı gibi yanıtlar vermişlerdir.




Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 11.07.08, 21:32
Unrealseptic - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Ordinaryüs
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nereden: kocaeli
İletiler: 14.735
Blog Başlıkları: 2
Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!Unrealseptic öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları

Öğrencilerden biri bu soruya,
***8220;Bence şiddeti önlemek için her okulda anketler yapılıp, haberlerde, gazetelerde, radyolarda ve haftalık, aylık dergilerde insanlar uyarılmalı, şiddetin kötü bir davranış olduğu anlatılmalı veya yazılmalı. Büyük devlet yetkilileri tarafından toplantılar yapılıp toplantılarda şiddetin kötü olduğu anlatılmalıdır. Öğretmenler öğrencilerine şiddetin kötü olduğunu anlatmalıdır. Toplumdaki kişiler birbirlerini uyarmalıdır, ***8220;
biçiminde görüş bildirirken; bir başka öğrenci
***8220;Şiddetin nedeni küçük yaştaki eğitimdir. Şiddet önlemek için çeşitli kurumlar kurulabilir. Şiddetin nedeni alkol de olabilir. Alkol içenlere alkolü bıraktırma dernekleri kurulabilir. İnsanlar alkolün zararına karşı bilinçlendirilebilir,***8221;
biçiminde görüş belirtmiştir.
kaynak
Yrd. Doç. Dr. Handan Deveci Aras. Gör. Ruhan Karadag Aras. Gör. Fatih Yılmaz
Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi İlkögretim Bölümü

Nüve Forum
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
algıları, öğrencilerinin, ılköğretim, şiddet

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 03:13 .