Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Eğitim Fakültesi > Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü > Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına Etkisi

Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü hakkinda Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına Etkisi ile ilgili bilgiler


Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına Etkisi-The Effects of Multiple Intelligences Based Instruction Students' Physics Achievement Bu çalısmanın amacı Çoklu Zeka Kuramına dayalı ögretim ve geleneksel ögretimin dokuzuncu

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 26.03.11, 19:43
Administrator
 
Üyelik tarihi: Aug 2006
İletiler: 21.463
Blog Başlıkları: 13
CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!CiwCiw öyle bir şöhrete sahip ki kendinden önce namı yürüyor!
Standart Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına Etkisi

Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına Etkisi-The Effects of Multiple Intelligences Based Instruction Students' Physics Achievement
Bu çalısmanın amacı Çoklu Zeka Kuramına dayalı ögretim ve geleneksel ögretimin dokuzuncu sınıf ögrencilerinin
fizik basarılarına etkisinin saptanmasıdır. Bu amaçla ölçme aracı olarak Çoklu Zeka Anketi (ÇZA), ve Coulomb kanunu
konusunda Çoktan Seçmeli Fizik Basarı Testi (ÇSFBT) kullanılmıstır. Çalısma Sincan ilçesi normal devlet okullarındaki 268 lise dokuzuncu sınıf ögrencisine uygulanmıstır. ÇZA ve ÇSFBT ön-test olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıstır.
Daha sonra deney gruplarındaki ögrencilerin sınıflarında fizik dersleri Çoklu Zeka Kuramına dayalı ögretimle gerçeklestirilirken kontrol gruplarında da geleneksel ögretimle gerçeklesmistir. Deney grubundaki ögrenciler en yüksek zeka alanlarına göre, Sözel-Dil zeka, Mantık-Matematik zeka, Görsel-Uzaysal zeka, ve Sosyal zeka alanlarında gruplara ayrılmıslardır. Üç haftalık uygulamadan sonra, ÇSFBT son-test olarak bütün gruplara uygulanmıstır. Bu çalısmanın sonuçlarına göre, Çoklu Zeka Kuramına dayalı ögretimin geleneksel ögretime göre dokuzuncu sınıf ögrencilerinin fizik basarılarına anlamlı bir etkisi vardır.

The purpose of this study is to compare the effects of the multiple-intelligences based instruction versus traditional instruction on ninth grade students' physics achievement. MI Inventory (CZA) and Multiple Choice Physics Achievement test about Coulomb***8217;s law (ÇSFBT) was used as instrument. The study was conducted with 268 ninth grade public high school students in Ankara. ÇZA and ÇSFBT were administered as pretest to both experimental and control groups. Then, students in experimental groups were exposed to the MI based physics lessons whereas students in control groups were exposed to the traditional physics lessons. Students in experimental classes were grouped with respect to the students***8217; strongest intelligences in Verbal-Linguistic, Logical-Mathematical, Visual-Spatial, Interpersonal intelligence dimensions. After three weeks of treatment, all groups were post-tested with ÇSFBT. According to the results of this study, multiple-intelligences based instruction made significant effect on students***8217; physics achievement in comparison to traditional method.

1. Giriş
Fizik egitimi alanındaki arastırmalar daha çok ögrencilerin fizigi nasıl ögrendikleri ve fizik ögretiminin iyilestirilmesi üzerinde yogunlasmıstır. Gerçekte bu çalısmalar yıllardan beri yapılmakla birlikte son yıllarda daha çok gelisme göstermektedir. Son yıllarda yapılmıs olan çalısmaların sonuçları ise geleneksel ögretim yöntemlerinin fizik ögretiminde çok etkili olmadıgını ortaya çıkarmıstır (Redish, 1994). Ögrenmenin aktif bir süreç oldugu göz önüne alınırsa; fizik ögretiminde temel amaç, ögrencilerin yaparak ve yasayarak ögrenmelerini saglayan egitim ortamlarının hazırlanması olmalıdır. Fizik bir fen bilimidir, dolayısıyla ögrencilerin fizik kuramları ile ilgili etkinlikler yapmasını saglayan ögretim ortamları ögrencilerin fizige olan ilgilerini artırmakla kalmayıp ileride bu bilgilerini günlük yasama uygulamalarını saglayacaktır. Ögrencilerin fizik dersini yaparak, yasayarak ögrenmelerini saglamak, aynı zamanda ögrencinin yetersiz olan bazı becerilerinin (örnegin bedensel dili kullanma, müzik...vs.) gelismesini saglamak açısından önem tasımaktadır.
Çoklu Zeka Teorisi, Gardner tarafından 1983 yılında ***8220;Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences***8221; adlı kitabında ortaya atılmıstır (Gardner, 1983). Gardner zekayı bir kisinin bir ya da birden fazla kültürde deger bulan bir ürün ortaya koyabilme, günlük ya da mesleki yasamında karsılastıgı bir sorunu, etkin ve verimli bir biçimde çözebilme yetenegi olarak tanımlamaktadır. NöroPsikolog olan Prof. Howard Gardner kaza ya da hastalık sonucu hasar görmüs beyinleri incelemis ve beynin bir bölümü hasar gördügünde çogu kez tümüyle saglıklı kalacak ölçüde birbirinden bagımsız çalısan ayrı yetenekler gözlemlemistir. Buradan yola çıkan Gardner***8217;e göre zekanın klasik IQ testleri ile açıklanamayacak kadar çok boyutları vardır. Zeka alanları olarak adlandırılmıs olan bu boyutlar Sözel-Dil zeka, Mantık-Matematik zeka, Görsel-Uzaysal zeka, Sosyal zeka, Öze Dönük zeka, Müziksel-Ritmik zeka ve Bedensel-Kinestetik zekadır. Bu çalısmanın yapıldıgı sıralarda Gardner doga olaylarına duyarlılık ve dogadaki iliskileri fark edebilme yetenegini kapsayan doga zeka alanını da yeni bir zeka alanı olarak tanımlanmıstır. Çoklu Zeka Kuramının dört temel dayanagı vardır (Armstrong, 1994). Bunlar asagıda maddeler halinde verilmistir.
1.JPG

Deniz GÜRÇAY*, Ali ERYILMAZ**
* Dr., Hacettepe Üniversitesi, Egitim Fakültesi, OFMA Bölümü, Fizik Egitimi,
** Yrd. Doç. Dr., Orta Dogu Teknik Üniversitesi, Egitim Fakültesi, OFMA Bölümü, Fizik Egitimi
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf index.pdf (118,8 KB (Kilobyte), 3x kez indirilmiştir)
__________________
NEVART AKADEMİ
www.nevart.net
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Disleksi Eğitimi
Okuma Güçlüğü
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
alanlarına, başarısına, çoklu, dayalı, etkisi, fizik, öğrencilerin, öğretimin, zeka

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 21:25 .