Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği Bölümü > Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü hakkinda Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi ile ilgili bilgiler


[coverattach=1]Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi-The Usage Of Informatic Technologies For Mentally Disabled In E-Learning And The Improvement Of An Application As An Example Eğitim,

Like Tree1Likes
  • 1 Post By mylove

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 02.10.10, 05:54
mylove - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
İletiler: 1.152
mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.mylove artık çok görkemli biri.
Standart Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi

[coverattach=1]Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi-The Usage Of Informatic Technologies For Mentally Disabled In E-Learning And The Improvement Of An Application As An Example
Eğitim, tüm dünyada üzerinde çok düşünülen ve daima geliştirilip olumlu sonuçları alınmak istenen bir kavramdır. Çok geniş bir kitleye hitap eden eğitim, engelli engelsiz herkes için doğumdan ölüme kadar, hayatın her aşamasında hayatla iç içedir. Devlet kurumları ve özel kuruluşlar tarafından önemi kavranmış olan eğitim, engelli insanlar için hayatla barışmanın, yaşama tutunmanın ve ümitli olmanın kaynağı olmuştur. Tabi ki eğitimin bu kadar önemli olması ve bu kadar çok insana hitap etmesi, zaman ve maliyet gibi dezavantajları beraberinde getirmektedir.
Engelli kişilerin eğitimleri, engelli olmayan insanların eğitiminden daha fazla uzmanlık gerektirmektedir. Birebir eğitimin kesinlikle uygulanması gerekli olan engelli eğitimi; okul, öğretmen, araç-gereç ve bilgi bakımından sıkıntılar yaşamaktadır. Bilişim Teknolojilerinin ***8220;E-Eğitim***8221; ortamı her yerde her insana ulaşan yapısı sayesinde, yukarıda sayılan sorunların en aza indirgenmesi, fazladan harcanan maliyet ve zamanın kazanılması, eğitimin mekândan bağımsız bir hale getirilerek engellinin eğitiminde daha hızlı bir gelişim sürecinin yaşanmasına imkânlar sunmaktadır. Bu imkânların engelli insanlara ulaştırılması için, öncelikle amaca hizmet edecek sistemlerin kurulmasını ve bu sistemleri kullanacak olan yöneticilerin, öğretmenlerin ve ailelerin bilgilendirilmesini gerektirmektedir.
Bu çalışmada, amacımız Zihinsel Engelliler İçin E-Eğitim Uygulaması yaparak eğitimin daha kolay, daha az masraflı, daha kısa bir sürede, daha zevkli ve daha verimli bir hale gelmesini sağlamak, aynı zamanda zihinsel engellilerin eğitiminin teknoloji ile birebir ilerlemesine yardımcı olmaktır.

Education is a Notion over which it is thought so much all over the world and considered to be improved to get the positive results of it. This term, which addresses to a wide range of people, disabled or not, is within the life and also from birth to death, it is at every stage of life. The importance of education, which is comprehended by governmental institutions and private enterprises, is the source of being at peace with life, holding on life and being hopeful. However, it is so clear that education***8217;s being so important and its addressing to so many people causes some disadvantages such as time and cost.
The education of disabled people requires a little more expertness than the others. For disabled people individual education should be applied, yet there are some problems when we think about schools, teachers, equipment and information. technology, which is everywhere for everyone, gives way to minimize the problem used mentioned above, to gain time and money, to make education independent from place. Moreover, it helps the disabled to have a much faster improvement span within ***8220;E-Learning***8221; atmosphere. However, firstly, directors, teachers and parents, who would use the systems should be informed, to transfer these opportunities to the disabled.
With this Project, our aim is to make education easier, cheaper, to use shorter time, to make education more enjoyable and effective by applying e- learning for the mentally disabled. At the same time, the other aim is to make the mentally disabled improve individually by using technology.

İÇİNDEKİLER
ÖZET..............i
ABSTRACT....iii
ÖNSÖZ...........v
İÇİNDEKİLER..............vi
TABLOLAR LİSTESİ.viii
ŞEKİLLER LİSTESİ.....ix
1. GİRİŞ..........1
2. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE E-EĞİTİMİN (E-LEARNING) GELİŞİMİ............3
2.1. Bilişim Teknolojileri Kavramı ve Tanımı..3
2.1.1. Teknoloji kavramı ve tanımı3
2.1.2. Bilişim teknolojileri kavramı ve tanımı.............4
2.2. E-Eğitim Nedir?...5
2.3. E-Eğitim Başlangıcı Nasıl Olmuştur?........6
2.4. E-Eğitim Çeşitleri Nelerdir?.......8
2.5. E-Eğitimin Gereklilikleri..12
2.6. E-Eğitim***8217;in Altyapı Gereksinimleri.........14
2.6.1. E-Eğitim için içerik yönetim sistemleri...........16
2.6.1.1. Moodle.16
2.7. E-Eğitimin Avantajları ve Dezavantajları18
2.8. Etkili E-Eğitimin Prensipleri.....22
2.9. E-Eğitimin Türkiye***8217;deki Durumu Nedir?28
2.10. E-Eğitimin Dünyadaki Durumu Nedir?.30
3. ENGELLİ VE EĞİTİM...........33
3.1. Engelli Ne Demektir?........33
3.2. Engelli Çeşitleri Nelerdir?.35
3.3. Zihinsel Engelli Ne Demektir?..37
3.4. Zihinsel Engellilerin Özellikleri37
3.4.1. Fiziksel ve psiko-motor gelişim özellikleri......37
3.4.2. Dil gelişim özellikleri.39
3.4.3. Bilişsel gelişim özellikleri..40
3.4.3.1. Dikkat...40
3.4.3.2. Bellek (Hafıza)....40
3.4.3.3. Genelleme...........41
3.4.4. Sosyal ve duygusal gelişim özellikleri.............41
3.5. Zihinsel Engellilerin Sınıflandırılması.....43
3.5.1. Psikolojik sınıflandırma.....43
3.5.2. Eğitsel sınıflandırma..44
3.6. Zihinsel Engellin Nedenleri......44
3.6.1. Doğum öncesi nedenler......45
3.6.2. Doğum sırası nedenler45
3.6.3. Doğum sonrası nedenler.....45
3.7. Zihinsel Engellilerin Eğitimleri.46
3.7.1. Zihinsel engelli çocukların eğitim hizmetleri..46
3.7.1.1. Erken müdahale programları......46
3.7.1.2. Ev merkezli eğitim......50
3.7.1.3. Kurum merkezli eğitim..............51
3.7.1.4. Ev-kurum merkezli eğitim.........57
3.8. Zihinsel Engelli Eğitiminin Önemi ve Gereksinimleri..........57
3.9. Zihinsel Engelliler İçin E-Eğitim.............58
4. MATERYAL VE METOD......60
4.1. Çalışma Grubu ve Ön Hazırlık..60
4.2. Altyapı Çalışmaları...........64
4.3. Uygulama Arayüzü...........65
5. SONUÇ......69
5.1. Sınav Örnekleri..69
5.2. Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi.....72
5.3. Uygulama Sınıfı Öğretmeninin Raporu ve Sonuç..73
KAYNAKLAR.............76
EKLER..........84
ÖZGEÇMİŞ...86

İbrahim ARUK
Master Thesis
Trakya University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Computer Engineering
YÜKSEK LİSANS TEZİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdem UÇAR
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: jpg mentally disabled.jpg (89,4 KB (Kilobyte), 5x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf METIN.pdf (1,71 MB (Megabyte), 23x kez indirilmiştir)
__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
bilişim, e-eğitiminde, engellilerin, geliştirilmesi, kullanılması, örnek, teknolojilerinin, uygulama, zihinsel

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 13:26 .