Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Mühendislik Bilimleri Bölümü > Türkiye'nin ilk hızlı treni uçak gibi

Mühendislik Bilimleri Bölümü hakkinda Türkiye'nin ilk hızlı treni uçak gibi ile ilgili bilgiler


Türkiye'nin ilk hızlı treni uçak gibi TCDD'nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanmak üzere İspanya'dan satın aldığı iki hızlı tren setinden ilki, dün Türkiye'ye geldi. Lokomotifle Kapıkule'ye getirilen hızlı tren, elektrikli

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 21.12.07, 19:38
nuvekolik
Ziyaretçi
 
İletiler: n/a
Standart Türkiye'nin ilk hızlı treni uçak gibi

Türkiye'nin ilk hızlı treni uçak gibi
TCDD'nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanmak üzere İspanya'dan satın aldığı iki hızlı tren setinden ilki, dün Türkiye'ye geldi. Lokomotifle Kapıkule'ye getirilen hızlı tren, elektrikli lokomotife bağlanarak Sirkeci'ye, daha sonra Ankara'ya götürüldü. Hızlı tren seti, gelecek yılın ilk yarısında, elektrifikasyon ve üstyapı çalışmaları süren Ankara-Eskişehir hattında seferlere başlayacak. Ankara-Eskişehir arası üç saatten bir saat 10 dakikaya inecek. Ankara-Eskişehir hattındaki deneme seferleri, İspanya'dan kiralanan hızlı trenle sürdürülüyor.
Trenin bazı özellikleri şöyle:
Saatte 250 kilometre hız yapabiliyor.
17.5 milyon avroya (yaklaşık 30 milyon YTL) mal oldu.
Dağıtılmış sekiz motor tarafından çekiliyor, motor arızalarından dolayı yolculuklar aksamayacak.
TCDD'nin renkleri olan mavi ve kırmızıyla donatıldı.
Vagonlar, business ve ekonomi olarak dizayn edildi.
Business vagonların oturma düzeni iki artı bir, ekonomi vagonlar ise iki artı iki koltuk şeklinde.
Toplam 419 yolcu kapasiteli. Koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, iki özürlü, sekizi de kafeterya için monte edildi.
Business koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar kumaş kaplı.
Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerinde dört ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri var.
Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi.
Yalıtım sayesinde gürültü azaltıldı.
Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi için basınç dengeleme sistemine sahip.
Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı konulurken, olası kazalarda vagonların üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn kullanıldı.
16 kameralı trende, uçaklardaki karakutu benzeri 'hadise kaydedici' var.
Makinistlerin bayılması ya da ani ölümlere karşı treni durduran 'Totman' cihazı mevcut.
SICAS bilgisayarı arızaları anında tespit edecek.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
hızlı, ilk, treni, türkiye'nin, uçak

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 09:41 .