Nüve Forum

Nüve Forum > akademik > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği Bölümü > Motorun İmali Ve Performans Testleri

Makine Mühendisliği Bölümü hakkinda Motorun İmali Ve Performans Testleri ile ilgili bilgiler


Motorun İmali Ve Performans Testleri-Manufacturıng And Testıng Of A P-Type Stırlıng Cycle Engıne Bu çalışmada, tek silindirli, 192 cm3 süpürme hacmine sahip, beta tipi bir Stirling motorunun imalatı ve performans

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 23.11.10, 11:25
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: Nov 2006
İletiler: 1.906
bilimsel yakında çok ünlü biri olacak!bilimsel yakında çok ünlü biri olacak!
Standart Motorun İmali Ve Performans Testleri

Motorun İmali Ve Performans Testleri-Manufacturıng And Testıng Of A P-Type Stırlıng Cycle Engıne
Bu çalışmada, tek silindirli, 192 cm3 süpürme hacmine sahip, beta tipi bir Stirling motorunun imalatı ve performans testleri yapılmıştır. Deneyler 800, 900 ve 1000°C ısıtıcı sıcaklıklarında, 1, 1,5, 2, 2,5 ve 3 bar şarj basınçlarında yapılmıştır. Çalışma gazı olarak hava kullanılan deneylerde, motor devri, ısıtıcı sıcaklığı ve şarj basıncına bağlı olarak moment ve güç değişimleri elde edilmiştir. Deneylerde 1000°C ısıtıcı sıcaklığında 2,5 bar şarj basıncında 344 d/d motor devrinde, maksimum 14 W güç elde edilmiştir.
In this study, a single cylinder P-type Stirling engine with the swept volume of 192 cc was manufactured and performance tests were conducted. Experiments were performed at 800, 900 and 1000°C heater temperatures and 1, 1.5, 2, 2.5 and 3 bar charge pressures. Air was used as the working fluid. Torque and power variations were obtained for different engine speeds, heater temperatures and charge pressures. Maximum output-power was obtained as 14 W at 344 rpm engine speed, at the heater temperature of 1000°C and 2.5 bar charge pressure.
1. GİRİŞ (INTRODUCTION)
Artan dünya nüfusu ve gelişen teknoloji bir yandan enerji açığının sürekli artmasına, diğer yandan da giderek artan çevre problemlerine neden olmaktadır. Dıştan ısıtma prensibine göre çalışan Stirling motorları teknolojik gelişmeleri seri üretim yapılacak seviyeye geldiği takdirde dünyada giderek artan enerji ve çevre problemlerine çözüm olabilecektir [1-3].
Stirling motorlarında ısının dış bir kaynaktan sağlanması sebebiyle, fosil kökenli yakıtlardan güneş enerjisine kadar birçok yakıtı ve alternatif enerji kaynağını kullanabilir. İçten yanmalı motorlarla karşılaştırıldığında, gürültü ve titreşim seviyesi daha düşüktür. Teorik ısıl verimi yüksektir ve daha az bakım gerektirir [3-6].
Stirling motorlarında çalışma gazı olarak farklı gazlar kullanılabilir. Özellikle hidrojen ve helyum gibi yüksek ısı iletim katsayısına sahip gazlarla optimum şarj basınçlarında yüksek ısıl verim ve yüksek çıkış gücü elde edilebilmektedir. Çalışma gazı olarak hava kullanılan motorlar düşük özgül çıkış gücü ile düşük ısıl verime sahiptirler. Ancak çalışma akışkanının kolaylıkla sağlanması sızdırmazlık ve malzeme problemlerini ortadan kaldırmakta ve maliyeti düşürmektedir. Düşük güçlü ancak yüksek güvenilirliği olan bu motorlar fosil veya radyoizotop yakıtlar kullanarak çalıştırılabilmektedir [7-9].
Stirling motorları hareket mekanizmalarına göre kinematik ve serbest pistonlu olarak iki sınıfa ayrılır. Kinematik motorlarda hareket, krank-biyel veya rhombic drive (altı kenar hareket mekanizması) gibi mekanizmalar aracılığı ile volana iletilir. Serbest pistonlu Stirling motorlarında, çalışma akışkanının oluşturduğu basınç değişimleri ile sağlanan hareket piston tarafından lineer alternatöre iletilir, hareketli
elemanlar arasında mekanik bir bağlantı yoktur [5,7,10,11].
Bu çalışmada, tek silindirli, kinematik beta tipi bir Stirling motoru imal edilerek farklı ısıtıcı sıcaklığı ve şarj basınçlarında performans testleri yapılmıştır.

Can ÇINAR, Tolga TOPGÜL ve H. Serdar YÜCESU
Makine Eğitimi Bölümü, Teknik Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi, 06500, Teknikokullar, Ankara
Eklenmiş Resim
Dosya tipi: gif heater temperature.gif (20,2 KB (Kilobyte), 0x kez indirilmiştir)
Eklenmiş Dosya
Dosya tipi: pdf DERGI 2007 V22 NO2 _sayfa 411-415_.pdf (283,4 KB (Kilobyte), 25x kez indirilmiştir)
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
motorun, performans, testleri, ımali

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 10:58 .