Nüve Forum

Nüve Forum > kütüphane > Kültür > Sinema > Film Kuramı > Görüntü efektleri,optik efektler, Mekanik efektler,Fotoğraf hilesi, Modelin animasyon

Film Kuramı hakkinda Görüntü efektleri,optik efektler, Mekanik efektler,Fotoğraf hilesi, Modelin animasyon ile ilgili bilgiler


«Görüntü efektleri Tarihçe : Fotoğraf hilesi, sinema kadar eskidir. İlk filmlerin çoğu film hileleriyle yapılırdı. Sinema, ilk ortaya çıktığı 1895 yılından on yıl sonra bile, bir yenilik olarak kabul edilirdi.

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 14.11.08, 21:39
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Jul 2006
Nereden: Ankara
İletiler: 1.365
remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Görüntü efektleri,optik efektler, Mekanik efektler,Fotoğraf hilesi, Modelin animasyon

«Görüntü efektleri
Tarihçe: Fotoğraf hilesi, sinema kadar eskidir. İlk filmlerin çoğu film hileleriyle yapılırdı. Sinema, ilk ortaya çıktığı 1895 yılından on yıl sonra bile, bir yenilik olarak kabul edilirdi. Bu yüzden, söz konusu dönemin film yapımcıları, teknik açıdan yenilikler getiren filmler yapmaya çalışmışlar ve böylece, günümüzde de kullanılan birçok efektin öncüsü olmuşlardır.
İlk hileli filmlerde en çok adı geçen kişi, Fransız Georges Melies'dir. Bir süre gözbağcı (illüzyonist) olarak çalışan Melies, 1895'te Paris'te, LUMİERE kardeşlerin bir perde Üstüne ilk kez hareketli resimler düşürme gösterisini izledi. Bu gösteriden çok etkilenerek kendi de film yapmaya karar verdi. Filmlerin de İ)irçok gözbağcılık tekniği kullanmasının yanı sıra, kesinti (jump cut), yavaş ve hızlı hareket, geçme (zincirleme), kararma, üst üste çift pozlama, üst üste çok pozlama gibi sinema tekniklerine Öncülük et-, ti. Amerikalı öncülerden Edwin S. Porter, Melies'den etkilenerek, Edison şirketi için çok sayıda hileli film yaptı. lP03'te ilk konulu filmi, yani Büyük Tren Soygunu'nu (The Great Train Robbery) çevirerek, hileli film çağının sona erdirilmesine yolaçtı. Efekt hilelerinin sessiz filmlerde kullanılması sürdü; ama artık başlı başına bir amaç olarak değil, yalnızca görüntüyü tamamlama amacıyla bunlardan yararlanılıyordu. 1920*lerde izleyiciler, herhangi bir görüntü efektinin kullanıldığını sezince kızar ve perdede gördüklerinin gerçek olduğunu sanmak isterlerdi. Model ve çift pozlama kullanımı, yıllar boyunca seyirci tarafından kopya çekmek olarak kabul edildi. Görüntü efektlerinin, Görünmez Adam (The İnvisible Man) dizilerinde olduğu gibi, açıkça kullanılmasının yeniden kabul edilebilir bir duruma gelmesi, ancak 1930'larda, fantezi ve kurgu-bilim filmlerinin yaygınlaşmasıyla gerçekleşti.
Fotoğraf hilesi: Fotoğraf hilesinin temel teknikleri, sinema filminin özelliklerinden yararlanılarak geliştirilmiştir: Her film karesi, perde üstünde bir saniyeden kısa bir süre için görünür ve bu görüntülerin insan gözünde bir süre silinmeden kalması sonucu, sürekli bir hareket kanısı uyandırır. Sözgelimi "kesinti" de, kamera durdurulur ve filme çekilen sahnede bir değişiklik yapılır (bir aktör sahneden çıkabilir ya da gerçek bir dekor yerine sahte bir dekor yerleştirilir). Bu işlem iyi uygulanır, kamera yerinden oynamaz ve ışıklandırma değişmezse, insan gözü, hareketin sürekli olduğunu sanarak aldanacaktır. Geçmeler ve kararmalar günümüzde laboratuvarda yapılmaktadır. Ama eski günlerde (ve modern amatör yapımcılıkta) kamerayla yapılmaktaydı. Pozun azaltılmasıyla, bir sahne yavaş yavaş karartılır, film geriye sarılır ve öteki sahne, pozun sıfırdan başlanarak artırılmasıyla çekilir. Böylece bir sahnenin, ötekine dönüştüğü kanısı yaratılır.
Hızlı ya da yavaş hareketler, filmin kamerada normalden yavaş ya da hızlı çevrilmesiyle elde edilmektedir. Saniyede 12 kare hızla çekilmiş bir film, saniyede 24 kare hızla perde üstüne düşürülürse, çekim hızından iki kat hızlı görünecektir. Gerçek YÜKSEK HIZ FOTOĞRAFÇILIĞI özel olarak yapılmış
kameralar ve perdeler gerektirir ve çok yavaşlatılmış hareketler verir.
Küçük bir diyafram açıklığı kullanılıp, kameranın hem yakın, hem de uzak cisimleri netleştirme özelliğinden yararlanılarak da bazı hileler yapılabilir: Kameranın yakınına konan bir dinozor modeli, daha uzaktaki bir insandan çok daha büyük görünür.

Efekt bölümleri: Ayrı görüntü efekti bölümleri kurma düşüncesi, ilk olarak 1920'lerde, stüdyoların çok büyümesi sonucu film yapımcılığının çeşitli yönlerinin ayrıldığı sırada ortaya atıldı. Daha önce, optik efektler kameramanın denetimi altında gerçekleştirilir, fiziksel efektler de dekorcular tarafından hazırlanırdı. Efekt bölümlerinin kurulması, bu uzmanlık dalının gerekli bilgi birikimini oluşturduğunu gösteriyordu. Hollywood'da yapılan filmler, özellikle 1930'larda yüksek bir niteliğe ulaştı. Ama 1960' larda stüdyo yapımlarından uzaklaşma eğilimi ortaya çıkınca, birçok bölüm kapatıldı ve efektörler (efekt elemanları) ya bir kenara çekilmek ya da kendi hesaplarına çalışmak zorunda kaldılar. 1970' lerin. ortasında, Deprem (Earthquake) türü filmlerin yaygınlaşmasıyla, yeniden eski tekniklerden yararlanılmaya başlandı. Hollywood'un emekliye ayrılmış birçok efekt uzmanı geri çağrıldı.

Kaynak:4
3.cilt / s.949-955

__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

#sadece remşit#
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 14.11.08, 21:41
Yaratıcı
 
Üyelik tarihi: Jul 2006
Nereden: Ankara
İletiler: 1.365
remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.remşit karanlıkta yolumuzu bulmamızı sağlayan bir ışık.
Standart Görüntü efektleri,optik efektler, Mekanik efektler,Fotoğraf hilesi, Modelin an

Optik efektler: Hareketli filmlerde kullanılan optik efektlerin çoğu, XIX. yüzyıl fotoğrafçıları tarafından bulunmuştur. Bunlardan biri, cam çekimidir: Kameranm önüne, üstüne resim yapılmış bir cam yerleştirilir. Camdaki resim, çekim sırasında gerçek sahneyle birlikte filme alınır. Bir başka eski teknik de, «mat çekimindir. Bu teknik, iki ayrı görüntü bileşenini, aynı sahnenin parçalan olduğu kanısını uyandırma amacıyla, tek bir film karesi üstünde birleştirmeye dayanır. Bir karton parçasının istenen biçimde kesilerek kamera merceğinin önüne yerleştirilmesiyle, sahnenin istenmeyen bölümünün kapatılması, böylece de filmin her karesinin yalnızca bir bölümüne poz verilmesi sağlanır. Kartona «mat Mat çekiminin bir başka biçimi de, mat boyamadan yararlanmaktır. Bunda, bir sahnenin istenmeyen kesimleri maskelenerek çekim yapıldıktan sonra, kısmi çekim yapılmış olan film şeridi, titreşimi önleme amacıyla çok ağır olan başka bir kameraya aktarılır. Bu yeni kamera, siyah bir camın önüne konmuştur. Çekilmiş olan filme eklenecek olan bölüm, bir ressam tarafından bu camın üstüne çizilir (mat resimler genellikle, sıradağlar ya da kent ufukları gibi, fon niteliğindedir). Bundan sonra, resim filme alınır. Camın resimsiz bölümleri, kontr mat işi görür. Mat çekimi tekniğinde daha sonra ortaya çıkan bir gelişme de «hareketli mat Ayrı ayrı filme alınmış ön plan ve arka plan sahnelerini birleştirmenin bir başka yolu da arkadan ya da geriden projeksiyondur. Geriden projeksiyonda oyuncular, yarısaydam bir. perdenin önünde dururlar. Arkadan, perde üstüne arka plan sahnesi düşürülür. Arka plan sahnesini perdeye düşüren film makinası ile kamera eşzamanlanır. Böylece her arka plan karesinin perdeye düştüğü anda, kameranın perdesi de açılır. Bu tekniğin daha yeni bir türü önden projeksiyondur. Önden projeksiyonda arka plan sahnesi, kamera ile aynı bakış doğrultusu üstünde bulunan özel bir perde üstüne düşürülür. Bunu yapmak için, kamera objektifi önüne 45° açıyla yan sırlanmış bir ayna yerleştirilir. Ayna, arka planı gösteren makinadan gelen görüntüyü perdeye yansıtır. Makina, kamera ile aynı görüş doğrultusu üstünde bulunduğundan, oyuncuların çevrelerinde hiç bir gölge belirmez; oyuncuların gövdeleri ise, kendi bölgelerini tam olarak kapatır. Perde üstündeki yansıtıcı madde, milyonlarca cam boncuktan oluşur. Bunların her biri, optik bakımdan kusursuz bir yansıtıcı işlevi görür. Sistem, üstüne düşen ışık doğrultusunda çok etkili bir yansıtma yaptığından, kullanılan ışığın çok güçlü olması gerekmez. Arka plan görüntüsü, oyuncuların da üstüne düşer, ama onların gövdeleri iyi bir yansıtıcı olmadığından, görüntü ortaya çıkarmaz.
Maketler ve modeller de optik efektler sınıfına katılır. Çok geniş yıkımların sahnelendiği durumlarda maket binalar ya da bütün bir kentin maketi kullanılır. Deprem (Eearthquake) ve Yangın Kulesi (The Towering İnferno) gibi yeni filmlerde, maketler çok önemli roller oynamıştır. Savaş filmlerinde de sık sık, maket gemi ve uçaklar kullanılır: Hücum, Hücum, Hücum (Tora! Tora! Tora!) filminde, hem Japon, hem de A.B.D. donanmaları bütünüyle maketlerden oluşturulmuştur. Filmlerde kullanılan gemi maketlerinin boyu 90 cm ile 15 m arasındadır. Büyük maketlerin çekimi denizde yapılır; küçüklerinkiyse, stüdyolardaki havuzlarda gerçekleştirilir.

Mekanik efektler: Mekanik efektler, bir duvarda bir kurşun deliğinin belirmesini sağlamaktan, bütün bir binayı havaya uçurmaya kadar değişebilir. Fiziksel efekt yapımcıları, yazarın senaryoya kattığı her türlü efekti üretmeye hazır olmalıdırlar. Son yıllarda gerçekleştirilen başlıca fiziksel efektler, yangın ve patlama gibi şiddet ve yık m s eleridir. Yaralanma, kurşun yarası, bıçak ima ve şişlenme gibi yaralar içerir. Kurşun yaraları, oyuncunun giysileri altına saklanan küçük bir patlayıcı maddeyle sağlanır. Genellikle bu patlayıcıya, içinde yapay kan bulunan bir plastik kutu iliştirilir. Patlayıcı madde, ya oyuncu tarafından ya da uzaktan radyo kumandasıyla patlatıldığında, giyside küçük bir delik açarak yapay kanı akıtır. Böylece oyuncunun yaralandığı kanısı uyandırılır. Bıçakla yaralanma sahnelerinde reçineden yapılmış ve metal boyayla boyanmış bıçaklar kullanılır. Bıçak sapının içine doldurulmuş olan yapay kan, sapın sıkılmasıy-la, bıçak ağzında bulunan kanallardan dışarıya akıtılır. Ok ve mızrakların hedefini bulmasıysa, ince tellerle sağlanır. Telin bir ucunda mantar kaplı metal bir levha bulunur; oyuncu, bunu kendi üstüne takar. İçi boş bir ok ya da mızrak, kameradan uzakta bulunan ve hava basıncıyla çalışan araçlarla, tel boyunca fırlatılır.
Çok büyük patlama ve yangınlar ise, usta bir patlayıcı madde uzmanı olması gereken efekt uzmanlarının gerçekleştirdiği gösterişli işlerdir. Hollywood' da bunların, devletçe onaylanmış bir kurstan geçmeleri ve bir sınav vermeleri istenir. Yangın efektleri de, özellikle yanan insanlar gösterilecekse, en az bu kadar tehlikeli olabilir. Yanan bir insan efekti sağlamanın en tehlikesiz yolu, oyuncunun ateşe dayanıklı bir giysi giymesidir. Giysinin altına küçük bir gaz memesi iliştirilir. Gaz ateşlendiğinde, oyuncunun giysisinin bir bölümü yanıyormuş gibi görünür; ama alevler, gaz kesilince yok olur. Başka bir yöntem de, dublöre, üstüne alkol sürülmüş koruyucu bir giysi giydirilerek, alkolün ateşlenmesidir. Yanan alkol, alev ile giysi arasında bir buhar duvarı oluşturur. 3ütünüyle alevler içinde kalması gereken dublörler ise, iyice yalıtılmış, asbest giysilerle korunur.
Bina yangını sahneleri için efekt uzmanları özel bir aygıt geliştirmişlerdir. Bu aygıt, 30 metre yükseklikteki yakma memelerine gazyağı pompalayabilen bir pompadan ve bir motordan oluşur. Açık pencerelere ve çatıya yerleştirilen yakma memeleri, aygıt çalıştırıldığı zaman binanın alevler içinde kalmasını sağlar; ama gerçekte bina hiç bir zarar görmez. Efekt uzmanları yangın sahneleri için gazyağı kullanmayı yeğlerler; çünkü gazyağının, hem fiyatı petrol ve, benzinden daha ucuzdur, hem de çevreye dökülüp yangın çıkarma tehlikesi daha azdır. «Gerçek
Modelin animasyon çekimi: Görüntü efektlerinin bu özel biçimi, öteki efekt tekniklerinin çoğu gibi, sinemanın ilk günlerine kadar uzanır. Söz konusu teknikten yararlanan ilk filmlerden biri, 1897'de Amerika'da Vitagraph şirketi tarafından yapılmıştır. Humpty Dumpty Circus (Humpty Dumpty Sirki) adlı bu film, ağaçtan yapılma oyunckk hayvanları canlandırıyordu. 1907'de Edwin S. Porter, yedi tane tüylü oyuncak ayıyı canlandırmak için, bir hafta boyunca günde 12 saat çalıştı. Sonunda The Teddy Beirs adıyla ortaya çıkan film, yalnızca birkaç dakika sürüyordu; ama o zaman için büyük bir başarıydı. Model animasyonu tek kare çekimiyle elde edilir. Her film karesi için model elle ayarlanır: Perdedeki bir saniyelik bir hareket için, modelin 24 kez ayarlanıp fotoğrafının çekilmesi gerekir (film kameraları ve makinaları saniyede 24 kare hızla çalışır). Yöntemin bu kadar uzun ve zaman alıcı olmasının nedeni budur. Bu alandaki en güçlü kişi Willis H. O'Brien'dir. O'Brien, The Lost World (Kayıp Dünya) ve King Kong gibi filmlerde, model animasyonu ile canlı hareketi birleştiren ilk kişidir. Bu, genellikle, arkadan projeksiyonun bir başka biçimi olan «maket projeksiyon
__________________
[CENTER][URL="http://www.nevart.net/"][IMG]http://www.nuveforum.net/galeri/data/500/2602.jpg[/img][/url]
Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları[/CENTER]

#sadece remşit#
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
animasyon, efektler, efektleri, fotoğraf, görüntü, hilesi, mekanik, modelin, optik

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 04:55 .