Nüve Forum

Nüve Forum > kütüphane > Toplum ve Yaşam > Ekonomi > Ekonomi taslakları > Genel Ekonomi > Mailler satışları düşürdü-Lc Waikiki-Leyla Zana

Genel Ekonomi hakkinda Mailler satışları düşürdü-Lc Waikiki-Leyla Zana ile ilgili bilgiler


Mailler satışları yüzde 15 düşürdü Lc Waikiki'nin ortakları arasında Leyla Zana'nın bulunduğunu iddia eden e-postalar ve fısıltı gazetesi binlerce kişiye ulaşınca satışlar yüzde 10-15 geriledi. Firma neden pişman? Demet Cengiz

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 07.11.07, 18:14
huramiral - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: Nov 2006
Nereden: malesef istanbul
İletiler: 1.135
huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.
Standart Mailler satışları düşürdü-Lc Waikiki-Leyla Zana

Mailler satışları yüzde 15 düşürdü


Lc Waikiki'nin ortakları arasında Leyla Zana'nın bulunduğunu iddia eden e-postalar ve fısıltı gazetesi binlerce kişiye ulaşınca satışlar yüzde 10-15 geriledi. Firma neden pişman?

Demet Cengiz Bilgin'in haberi
Lc Waikiki'nin ortakları arasında Leyla Zana'nın bulunduğunu iddia eden e-postalar ve fısıltı gazetesi binlerce kişiye ulaşınca satışlar yüzde 10-15 geriledi.
Markanın web sitesinin aylık ziyaretçi sayısı da 5 günde 60 binden 280 bin kişiye çıktı. Tema Mağazacılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı, ticari kaygıları olmadığını ama çirkin bir iftiraya maruz kaldıkları için çok üzüldüklerini söyledi.
21 Ekim'de 12 askerin şehit edilmesinden 3 gün sonra ortaya çıkan ve LC Waikiki markasının ortakları arasında Leyla Zana'nın bulunduğunu iddia eden e-postalar ve fısıltı gazetesi, 10 günde binlerce kişiye ulaştı.
Markanın web sitesini ayda 60 bin kişi ziyaret ederken son 5 günde bu rakam 280 bin kişiye çıktı. LC Waikiki mağazalarının sahibi Tema Mağazacılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı, satışlarda yüzde 10-15 gerileme yaşadıklarını belirterek, "Ticari kaygımız yok. Bunu bir şekilde atlatırız. Bizi üzen ve inciten atılan iftiranın kendisi. Gururumuz kırıldı. Böyle çirkin bir iftiraya maruz kalmak çok kötü" dedi. Türkiye'nin yüzde 25'ine ulaşan marka, yasal süreç başlattı, kısa zamanda sonuç alarak suçluların cezalandırılmasını istiyor.

ŞÜPHELİLER KİM
Mısırlı, e-postayı ilk yazanlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Kimlerin başlattığını kestirebilmek mümkün değil. Rakibiniz ya da eski kızgın bir çalışanınız olabilir. LC Waikiki başarılı, her anlamda perakendede en büyük marka. Başarımızı hazmedemeyen insanlar da olabilir. İlk kez iftiraya uğramıyoruz. Diğerlerinden başımız dik çıktık, ama bu en ağır olanı."

SATIŞLAR GERİLEDİ
Toplumsal moralin düşük olduğu zamanlarda perakende sektörüne hemen yansıyan durgunluğa da dikkat çeken Mısırlı, "Toplum olarak moralimizin bozulduğu bu dönemde bütün alışveriş merkezleri, markalar ziyaretçi kaybı yaşadı. Biz de etkilendik. Satışlarımız yüzde 10-15 geriledi" dedi. 2007'nin ilk 6 ayında yüzde 47 büyüme yaşadıklarının altını çizen Mısırlı, hep büyüme yaşayan bir şirket olarak gerilemeyi yadırgadıklarını söyledi. Mısırlı, yatırımların devam edeceğini ve yıllık bazda gerileme olmayacağını belirtti.

ÖNGÖREMEDİK
İftira e-postaların ilk olarak 25 Ekim'de ortaya çıktığını ve 26 Ekim'de savcılığa başvurarak, yasal süreci başlattıklarını belirten Mısırlı, şunları söyledi: "Bir terör saldırısının arkasından ortaya çıkan fırsatçılar toplumsal hassasiyetin doruk noktasında olduğu bir dönemde, bu kadar hassas bir konuda bizi hedef aldılar. Bu e-postaların bu kadar çok yayılıp, kamuoyu oluşturacağını tahmin etmemiştik. 10 gazeteye küçük ilan vererek, iftiralardan duyduğumuz rahatsızlığı dile getirdik. İddiaları kendimize yakıştıramadığımız için mütevazı bir açıklamayla yetinmiştik."

Üç ortaklı şirkette Zana'nın hissesi yok
1985 yılında Fransa'da doğan ve 10 yıl önce Tema Holding şirketlerinden Tema Mağazacılık tarafından tüm hakları satın alınarak Türk markası yapılan LC Waikiki'nin yüzde 97'si Malatyalı Küçük ve Kısacık aileleri ile Safranbolulu Dizdar ailesine ait. Yüzde 7 hissesi ise markanın Fransız yaratıcısı Georgeos Amouyal'da. Murat Mısırlı ortaklık yapısını web sitelerinden duyurduklarını, iddia edildiği gibi Leyla Zana'nın ortaklığının söz konusu olmadığını söyledi.

Tüketici mağazalara gidip bilgi aldı
LC Waikiki'nin bu süreçte sadece web sitesine ziyaretçi akını yaşanmadı. E-posta ve kulaktan kulağa yayılan iddialar bazı tüketicilerin mağazalara gidip bilgi almasına da sebep oldu. Murat Mısırlı, mağazalarda tatsız bir olay yaşamadıklarını belirterek, "Bizi arayıp ya da mağazalara gidip bu iddialara inanmadığını söyleyen tüketiciler de oldu. Biz halkın markasıyız, halkın bize sahip çıkmasını bekliyoruz. Bu beklentimiz karşılık buluyor da" dedi.
Daha önce de karalama kampanyaları yapıldı
LC Waikiki, daha önce Fransa'da onaylanan sözde Ermeni Soykırımı ile ilgili ve bunun inkarını suç sayan yasa görüşmelerinde de e-posta zincirlerinde boykot edilmesi gereken Fransız marka olarak yer almıştı. Tema Holding'in gazetelere ilan vererek markanın Türk olduğunu duyurması boykotu kırmıştı. LC Waikiki yıllar önce de irticai faaliyetlere destek veren markalar arasında gösterilmiş yine zincir e-postalar ile markaya karşı kampanyalar yürütülmüştü.

Bu dava örnek olmalı
INTERNET'te işlenen suçlarla ilgili yasaların henüz çok yeni ve suçluların yakalanmasının zor olduğunu anlatan Murat Mısırlı "Internet kafeler titizlikle ele alınmalı. Ahlák dışı ve çirkin saldırılar internet üzerinden bu kadar kolay yürütülememeli. Internette bir boşluk var ve sorumsuzluk çok büyük zararlara sebep oluyor. Bizim davamız örnek teşkil etmeli ve caydırıcı olmalı" şeklinde konuştu.
Danone, Türkiye'deki en büyük karalama kampanyası olmuştu
"DANONE ürünleri çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini olumsuz yönde etkileyen maddeler içeriyor" gibi asılsız iddiaların yer aldığı e-postalar, 6.3 milyon insana ulaşarak Türkiye'de bugüne kadar internetten yapılmış en büyük karalama kampanyası olmuştu. 100 milyon YTL'lik çocuklara yönelik süt ve süt ürünleri pazarı yüzde 26 küçülürken, e-postayı yayan şüphelilerin IP numaraları tespit edilmişti. London School of Economics'den bir profesör de konuyu ders olarak okutmak için şirkete teklif götürmüştü.
Hürriyet

__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 08.11.07, 14:27
huramiral - ait kullanıcı resmi (Avatar)
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: Nov 2006
Nereden: malesef istanbul
İletiler: 1.135
huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.huramiral artık çok görkemli biri.
Standart Cevap: Mailler satışları düşürdü-Lc Waikiki-Leyla Zana

Leyla Zana'nın son kurbanı


Geçen hafta Leyla Zana'nın Türk markası LC Waikiki'ye ortak olduğu yönünde çıkarılan söylentiler, perakende sektörüne de sıçradı. İşte son dedikodu....

Sevgi Sayar'ın haberi
LC Waikiki'nin ardından Bandırmalı Gross Market de dedikodu mağduru oldu. Hakkında çıkarılan "Leyla Zana Gross Market'e ortak" dedikodularından dolayı şirketin satışları yüzde 40 azaldı.
Geçen hafta Leyla Zana'nın Türk markası LC Waikiki'ye ortak olduğu yönünde çıkarılan söylentiler, perakende sektörüne de sıçradı. Daha önce Bursa'nın yerel market zinciri Şaypa'nın Leyla Zana tarafından satın alındığına yönelik çıkarılan dedikodulardan sonra bu defa da Bandırma kökenli yerel zincir Gross Market aynı dedikoduların kurbanı oldu. 21 Ekim'de çıkarılan bu söylentilerden sonra marketin satışları yüzde 40 oranında azaldı. Firma, bu iddiaları yalanlamak için bir yandan yasal yollara başvururken bir yandan da şirketin ortaklık yapısını bastırdığı broşürlerle müşterilerine anlatıyor.
Güney Marmara Bölgesi'nde faaliyet gösteren Gross Market, 1997 yılında Migros'ta yöneticilik yapan Basri Kökçü ve Metro Group'ta yöneticilik yapan Zeki Ersin tarafından kuruldu. Bugün 10 mağazası ile Güney Marmara Bölgesi'nde yüzde 40'lık pazar payına sahip olan Gross Market'i, 3 ay önce İstanbul'daki yerel market zinciri Happy Center satın almıştı.
İstanbul'da Altun Gıda'nın sahibi olduğu Happy Center'larla birleşmeden sonra toplam mağaza sayısı da 30'a yükseldi. Gross Market'in Güney Marmara Bölgesi'nde Bandırma, Karacabey, Balıkesir ve Gönen'de marketleri bulunuyor.

Rekabetten kaynaklandı
Söylentilerin ticari rakipleri tarafından çıkarıldığını düşündüklerini belirten Gross Market Genel Müdürü Zeki Ersin, büyük bir zarara uğradıklarını söylüyor. Ersin, "Bu söylentiler sonrasında alışveriş oranı yüzde 40 oranında düştü. Ama yaptığımız girişimlerle bunu düzelttik. Bulunduğumuz Güney Marmara Bölgesi'nde en güçlü oyunculardan biriyiz. Biz hadiseye tamamen ticari rakiplerden kaynaklanan bir mesele olarak bakıyoruz. Bu pazara 10 yıllık süre içinde birçok ulusal marka girdi. Ulusal ve lokaller de dahil olmak üzere pazar payımızı kimseye kaptırmadık. Bu şekilde bizi engellemek isteyebilirler. Ama buna izin vermeyeceğiz" diye konuştu.
1 Ağustos tarihinde İstanbul'da Happy Center'larla evlilik yaptıklarını belirten Ersin, bu birleşme sonrasında daha da güçlendiklerini söylüyor ve ekliyor: "Bu işten güçlü çıktığımızı görenler ve bizimle normal rekabet edemeyenler başka yollarla bizi engellemeye çalışıyor."
Ersin, kendileri hakkında iddialarda bulunan internet siteleri ve bu iftiralara sebebiyet verecek olan yerler hakkında gerekli tahkikatları yaptırdıklarını ve sitelere verilen haberlerin nasıl yayıldığını araştırdıklarını söyledi.

10 bin bayrak dağıttı
İddiaları yalanlamak için şirketin ortaklık yapısını gösteren broşürlerin yanı sıra müşterilere 10 bine yakın Türk bayrağı da dağıttıklarını belirten Ersin, şunları söyledi: "Bunun yanında bir cumhuriyet konseri yaptık. Müşterilerimizle birlikte teröre karşı miting yaptık. Şirketin ticari yapısını anlatan 100 bin civarında broşür dağıttık. İldeki mülki amirleri ve basın kuruluşlarını ziyaret ettik. Yine indirim kampanyaları yaptık. Bu kampanyalar neticesinde hafta sonu eski rakamlarımıza oturmaya başladık."
Bundan sonra ağırlık Güney Marmara Bölgesi olmak üzere büyümeye devam edeceklerini belirten Ersin, "Çanakkale'de de yeni mağazalar açacağız. Şimdilik Happy markası ile Gross'u ayrı tutuyoruz. Ama önümüzdeki yıl logoda da bir ortaklığa gidebiliriz" dedi.

Şaypa'nın da başına gelmişti
Bandırma'da faaliyet gösteren Gross Market'in başına gelen bu iftira olayı daha önce Bursa'daki yerel market zinciri Şaypa'nın da başına gelmişti. Bölgenin güçlü yerel zincirlerinden biri olan Şaypa hakkında da "Leyla Zana'nın Şaypa ile ortaklığı var" söylentisi çıkarılmış, bunun üzerine bazı gruplar teröre karşı yapılan yürüyüşlerde Şaypa mağazalarına saldırmıştı.
Referans

__________________

Güzel Sanatlar Fakültesi/Lisesi Yetenek Sınavlarına Hazırlık Kursu
Resim Yağlı Boya Hobi Kursu
Hızlı ve Etkili Okuma Kursu
Çocuklar için Hızlı Okuma Kursu
Çocuklar için Resim Kursu
Diksiyon Kursu
Nefes Teknikleri Kursu
Kişisel Gelişim Kursları
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
düşürdü-lc, mailler, satışları, waikiki-leyla, zana

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 13:32 .