Nüve Forum

Nüve Forum > gazete haber ve makale yorumları > Toplum ve Yaşam > Eğitim > Sınav Kaygısıyla Nasıl Baş Ederim?

Eğitim hakkinda Sınav Kaygısıyla Nasıl Baş Ederim? ile ilgili bilgiler


Sınav öncesinde ya da sınav sırasında endişeli olmak oldukça normal. Kaygı geleceğe yönelik korkuya ya da stresli durumlara karşı verilen olağan bir tepkidir. Zayıf, çıldırmış ya da kontrolden çıkmış olduğunuz

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 09.08.16, 11:41
Acemi
 
Üyelik tarihi: Aug 2016
İletiler: 6
elvanim doğru yolda ilerliyor.
Standart Sınav Kaygısıyla Nasıl Baş Ederim?

Sınav öncesinde ya da sınav sırasında endişeli olmak oldukça normal. Kaygı geleceğe yönelik korkuya ya da stresli durumlara karşı verilen olağan bir tepkidir. Zayıf, çıldırmış ya da kontrolden çıkmış olduğunuz anlamına gelmez. Düşük düzeyde bir kaygı odaklanmamızı, dikkatimizi sürdürmemizi ve performansımızı arttırırken kaygının yüksek seviyelerde olması düşüncelerimizin peşi sıra düzensizce hareket etmesine, zihnimizde var olan bilgileri geri getirmede zorlanmamıza ve performansımızın düşmesine yol açabilir (Tiegen, 1994).
Sınav öncesinde, sırasında ve sonrasında sınav kaygınızı yapıcı şekilde kullanabilmeniz için bazı öneriler şu yöndedir:
Sınav öncesinde;

Soruları hızlıca ve eksiksizce cevaplayabilecek düzeyde çalışın.
Konuyu öğrenmek için farklı kaynaklardan araştırma yapın. Son dakikaya bırakmayın.
Dersin hocasıyla görüşerek sınavın içeriğini anlamada ve soruların hangi konularla ilişkili olduğunu öğrenin.
Kaygınızı kendinizi yakın hissettiğiniz bir arkadaşınızla ya da ailenizden birileriyle paylaşın.
Yapıcı düşünceler geliştirin. Örneğin, “Yarınki sunumu yetiştiremeyeceğim. Rezil olacağım.” yerine “Elimden geldiğince çalıştım. Bunu yapabilirim”.
Ara vermeyi unutmayın. Müzik dinleyin, sevdiğiniz yemeği pişirin ya da kısa yürüyüşlere çıkın.

Sınav sırasında;

Yazılı bir sınav ise, cevaplamakta zorlandığınız soruları boş bırakın ve basit olduğunu düşündüklerinize geçin.
Diğerlerinin masanızın yanından geçip gitmesinden ve toparlanma seslerinden rahatsız oluyorsanız o zaman arka sıralarda geçiş yerlerinden ve kapılardan uzakta oturun.
Dengeli beslenin ve öğün atlamayın.

Sınav sonrasında;

Kendinizi ödüllendirin.
Kaygınızı neyin artırıp neyin azalttığını not alın.
Kaygınız arttığında bedeninizde ne olduğunu ve o anda aklınızdan ne geçtiğini yazın.
Bir sonraki sınav için kendinize bir rutin program oluşturun.

Klinik Psikolog Güliz Zeynep Tümer, Psikolog Birgül Gülen
moodist
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
baş, ederim?, kaygısıyla, nasıl, sınav

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün zaman ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu anki saat: 11:33 .